Alternatief XTC

Hallo iedereen!
Ik heb nu 3 keer xtc gebruikt, voor het laatst net voor de jaarwisseling. De eerstvolgende keer gebruik zal 20 maart zijn, voldoende voor de 3 maanden regel dus. Aan deze regel wil ik mij ook echt houden. Nu is het zo dat ik uitgenodigd ben voor een feest in eind februari rond carnaval waar iedereen xtc gaat doen. Ik zit nu met het dilemma dat ik daar heel graag in mee wil gaan, maar veel lees (vooral ook op dit forum) dat maar een maand tussen xtc gebruik gewoon te weinig is en het mogelijk op de langere termijn het xtc gevoel verpest. Ik ben dus gaan zoeken naar een vervanger die in de buurt komt van xtc/goed mee gaat in die vibe maar vindt het heel lastig om te vinden wat een goed alternatief is. Enige suggesties?

p.s. Ik heb hier en daar gelezen dat je ook gewoon coke kan doen maar coke ben ik helemaal geen fan van en is mij ook veel te duur als arme student.

ljuv

DF-koningin
Mja er zijn kei goede xtc vervangers, maar die werken evengoed op je serotonine... De reden waarom je 3 maanden moet wachten dus. Houd het speciaal joh, lekker paar keer per jaar aan de mdma en verder andere (echt andere dus haha) middeltjes ontdekken. Er is een goede reden waarom we ons niet elke avond zo kunnen/mogen voelen.

5 februari compensatieprotest. Be there or be square.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Zo een met MDMA vergelijkbare euforie is lastig te vinden, omdat soortgelijk stoffen ook je serotonine voorraad aanbreken. Met wat speed kan je het wel prima bijbenen de hele dag, zou ik zelf doen denk ik.

• Like
Waarderingen: ljuv

MaddMonkey

Badass junkie
Ik zou zeggen, val op je kop na een sloot alcohol weggewerkt te hebben, neem dan een duik in een berg keta en doe nog een snuifje stim ter garnering.

Maar morgen zal ik wel zeggen, niet doen. Dit is gigantisch zelf destructief.

MaddMonkey

Badass junkie
Aah die kotscombi fout heb ik weleens gemaakt. Maar als je de keta of alcohol weglaat is dit een geweldig advies. Als je de alcohol weglaat wel eerst de stim en later de keta 😁
Ik heb hier nooit op gekotst. (Kots sowieso amper door alcohol)

Wel ben ik compleet van de kaart.

1483H4cy5NO7v2.gif

• Haha
Waarderingen: ljuv

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
6-Apb als ik de reviews moet geloven.

TS wil alleen een maand later XTC gebruiken en zich wel aan de 3 maanden regel houden.

Ik zou gaan voor speed.. zeker als je dat nog niet gebruikt hebt eerder geeft dat een heerlijke euforie en is geschikt voor een feest. Van speed kun je zeker euforie en liefde voelen en kun je lekker meegaan wat betreft het praten, want met speed lullen mensen de oren van je kop.

CuriousExplorer

DF-koning
TS wil alleen een maand later XTC gebruiken en zich wel aan de 3 maanden regel houden.

Ik zou gaan voor speed.. zeker als je dat nog niet gebruikt hebt eerder geeft dat een heerlijke euforie en is geschikt voor een feest. Van speed kun je zeker euforie en liefde voelen en kun je lekker meegaan wat betreft het praten, want met speed lullen mensen de oren van je kop.
Overheen gelezen, kan gebeuren haha.
Ervaar jij bij speed euforieen liefde? Wow, jaloers!

Dirkdirk

DF-koning
MDMA is helemaal niet de maatstaaf voor entactogenen, alleen omdat deze veruit het bekendste is. Maar er zijn zoveel alternatieven. Je bent echt als een junk in een drugswinkel.

ik zou 6-apb, 5-apb aanraden, die bevielen mij erg goed.,

n8wachT

Bewuste gebruiker
MDMA is helemaal niet de maatstaaf voor entactogenen, alleen omdat deze veruit het bekendste is. Maar er zijn zoveel alternatieven. Je bent echt als een junk in een drugswinkel.

Mee eens, werkt hooguit wat langer door. Maar persoonlijk heb ik dat niet als straf ervaren 😅

FerdFatoehaus

Badass junkie

Dat is niet echt handig als hij er 3 maanden tussen wil laten toch?

Ik zou het bij coke of speed houden en pas in maart weer iets serotoninen slurpends nemen zoals mdma, 3-mmc 6-apb etc etc.

CuriousExplorer

DF-koning
Dat is niet echt handig als hij er 3 maanden tussen wil laten toch?

Ik zou het bij coke of speed houden en pas in maart weer iets serotoninen slurpends nemen zoals mdma, 3-mmc 6-apb etc etc.
Als het echt handig moet zijn vul je ook geen pauze's op met andere middelen.
Maar zo zie ik het dan.
(en nee, ben ook geen heilig boontje)
Maar niet elk antwoord moet politiek correct zijn.

En even terzijde,hij zoekt iets wat goed in de buurt komt van de vibe van xtc/mdma.
Noch coke, noch speed komen daarvoor in aanmerking imo.

*edit: Heb een slechte dag. Post is minder aanvallend bedoeld dan geschreven.

ljuv

DF-koningin
p.s. Ik heb hier en daar gelezen dat je ook gewoon coke kan doen maar coke ben ik helemaal geen fan van en is mij ook veel te duur als arme student.
Keer op de knietjes voor een halve, doe ik ook altijd.
Ja of gewoon prioriteiten stellen... Zooi en bubbels first!

Maar zo zie ik het dan.

En even terzijde,hij zoekt iets wat goed in de buurt komt van de vibe van xtc/mdma.

Himmaal mee eens dus... Als je het zó leuk en speciaal wilt houden zoals TO aangeeft, moet je een beetje discipline hebben.
Heb ik ook zeker niet altijd, wel vaak spijt dusja.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ben dus gaan zoeken naar een vervanger die in de buurt komt van xtc/goed mee gaat in die vibe maar vindt het heel lastig om te vinden wat een goed alternatief is. Enige suggesties?
Hoi @Frituurpan welkom op het forum!

Zoals je hierboven al kunt lezen zijn er best goede alternatieven voor MDMA. Zelf vind ik 6-APB erg prettig. Probleem is alleen dat deze ook allemaal op je serotonine werken en dat ze dus niet gaan helpen als je je aan de 3-maanden regel wilt houden. Als je vlak voor oud&nieuw nog aan de M hebt gezeten zou ik met Carnaval iets anders doen en dan op 20 maart pas weer een "sero-slurper" gebruiken.

coke ben ik helemaal geen fan van en is mij ook veel te duur als arme student.
Speed is een stuk betaalbaarder en duurt ook lekker lang. Geeft minder euforie dan M maar geeft wel genoeg moodboost en energie voor een leuk feestje. Speed is wel, net als coke, potentieel verslavend. Dus kijk een beetje uit met je frequentie van gebruik.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een lichte dosis 2-CB. Dit geeft op lage doseringen ook wel iets van een moodboost met een trippy randje. Vooral als je al ervaring hebt met psychedelica is dit een optie. Het is uiteindelijk maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Maar zo zie ik het dan.

Hij zoekt iets wat in de pauze van MDMA kan. Tuurlijk kun je beter helemaal geen drugs gebruiken maar als je zo doorgaat kunnen we de stekker wel uit het forum trekken :wink:
Speed komt voor mij wel in de buurt van MDMA, vooral gecombineerd met wat drankjes en een goede hasj.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hij zoekt iets wat in de pauze van MDMA kan. Tuurlijk kun je beter helemaal geen drugs gebruiken maar als je zo doorgaat kunnen we de stekker wel uit het forum trekken :wink:
Speed komt voor mij wel in de buurt van MDMA, vooral gecombineerd met wat drankjes en een goede hasj.
Zullen we gewoon effe nergens de stekker uittrekken? Advies en menigen verschillen nou eenmaal per persoon❤️

CuriousExplorer

DF-koning
Dus zeggen dat 6-apb niet kan omwille van de 3 maanden regel kan is wel correct advies.
Maar als er dan vervolgens tegenwind komt omdat iemand zegt dat het dan beter is geen drugs te nemen eerder dan drugs die totaal irrelevant zijn nav wat TS zoekt, dan plots zouden we beter de stekker uit DF trekken?

Ja hoor. Elk zijn mening.
Maar ik geef op dergelijke vragen liever antwoorden die wel van toepassing zijn

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dus zeggen dat 6-apb niet kan omwille van de 3 maanden regel kan is wel correct advies.
Maar als er dan vervolgens tegenwind komt omdat iemand zegt dat het dan beter is geen drugs te nemen eerder dan drugs die totaal irrelevant zijn nav wat TS zoekt, dan plots zouden we beter de stekker uit DF trekken?

Ja hoor. Elk zijn mening.
Maar ik geef op dergelijke vragen liever antwoorden die wel van toepassing zijn
Ik bedoel alleen maar:
- TS legt uit dat hij op zoek naar een alternatief voor MDMA tijdens zijn pauze
- Tijdens een 3 maanden pauze kun je beter geen 6-apb/andere sero slurpers doen
- Ik snap ook wel dat het beter is om niks te doen tijdens die pauze maar TS op zoek naar een alternatief. Als je op die manier relativeert dan zou je dus helemaal geen drugs moeten gebruiken, dat is nog veel gezonder. Maar dat is de vraag hier niet.

Verder vind ik je toon behoorlijk (onnodig) aanvallend, waarom?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zullen we gewoon effe nergens de stekker uittrekken? Advies en menigen verschillen nou eenmaal per persoon❤️
Dat was ook meer beeldspraak, om aan te geven dat als je zo relativeert je eigenlijk helemaal geen drugs moet gebruiken ergo: de stekker uit het forum trekken. Niet alles zo letterlijk nemen vriendjes.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik bedoel alleen maar:
- Ik snap ook wel dat het beter is om niks te doen tijdens die pauze maar TS op zoek naar een alternatief. Als je op die manier relativeert dan zou je dus helemaal geen drugs moeten gebruiken, dat is nog veel gezonder. Maar dat is de vraag hier niet.

Net zoals coke niet het antwoord was op OP zijn post.
En ik erger(de) mij gewoon aan de "stekker uittrekken" opmerking.
Voor de rest geef ik gewoon antwoord, niks aanvallend aan hoor.

*Gewoon ook geen zin om smiley's te gebruiken.
Geloof wel dat mijn posts anders overkomen dan gedacht.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Net zoals coke niet het antwoord was op OP zijn post.
En ik erger(de) mij gewoon aan de "stekker uittrekken" opmerking.
Voor de rest geef ik gewoon antwoord, niks aanvallend aan hoor.

*Gewoon ook geen zin om smiley's te gebruiken.
Geloof wel dat mijn posts anders overkomen dan gedacht.
Coke en speed zijn stimulerende middelen die prima geschikt zijn voor een feest en worden in mijn kringen veel gebruikt als alternatief voor MDMA. Het is qua effect niet hetzelfde nee, maar een echte MDMA vervanger die je in je pauze kan gebruiken heb ik nog niet gezien. Naar mijn mening wel een relevant antwoord, als je de de vraag van TS volledig wil beantwoorden.

CuriousExplorer

DF-koning
Coke en speed zijn stimulerende middelen die prima geschikt zijn voor een feest en worden in mijn kringen veel gebruikt als alternatief voor MDMA. Het is qua effect niet hetzelfde nee, maar een echte MDMA vervanger die je in je pauze kan gebruiken heb ik nog niet gezien. Naar mijn mening wel een relevant antwoord, als je de de vraag van TS volledig wil beantwoorden.
Alee dan. Omdat je mij triggert. Om een of andere vage reden.
TS geeft imo aan om specifiek het effect van xtc te benaderen.
En de reden waarom beide NIET relevant vind als antwoord is simpel.
Speed trekt in de verste verte niet op XTC.
En TS geeft heel duidelijk aan geen fan te zijn van het effect van coke, noch over het financïele kostenplaatje.

Nogmaals, als iemand mij vraagt om een waardig alternatief voor xtc zeg ik liever 6apb of helemaal niks gebruiken eerder dan uw antwoorden.
But, agree to disagree.
Voor de rest, geniet nog van je dag. 😜

Edit; Je hebt gelijk. Ik heb best wel een slechte dag. Excuses.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Alee dan. Omdat je mij triggert. Om een of andere vage reden.
TS geeft imo aan om specifiek het effect van xtc te benaderen.
En de reden waarom beide NIET relevant vind als antwoord is simpel.
Speed trekt in de verste verte niet op XTC.
En TS geeft heel duidelijk aan geen fan te zijn van het effect van coke, noch over het financïele kostenplaatje.

Nogmaals, als iemand mij vraagt om een waardig alternatief voor xtc zeg ik liever 6apb of helemaal niks gebruiken eerder dan uw antwoorden.
But, agree to disagree.
Voor de rest, geniet nog van je dag. 😜

Edit; Je hebt gelijk. Ik heb best wel een slechte dag. Excuses.
Klopt ze lijken beiden niet echt op MDMA maar zoals gezegd zijn die stoffen er niet als je de 3 maanden regel wil aanhouden. Speed gecombineerd met wat drankjes en een goede hasj doet voor mij wonderen als ik eerlijk ben, maar dat is mijn ervaring uiteraard.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik bedoel alleen maar:

Ik zou stiekem toch ook wel willen onderstrepen dat geen (stimulerende) drugs eigenlijk beter is.

Of serotonine 'op' raakt door gebruik van MDMA is een complex verhaal. Er spelen veel meer factoren een rol (zoals receptoren die zich tijdelijk terugtrekken in de cel, en neurotoxiciteit). Het is vooral die neurotoxiciteit die lange termijneffecten veroorzaakt. Want beschadigde hersencellen (neuronen) herstellen zich niet of nauwelijks.

Vrijwel alle stimulerende middelen veroorzaken oxidatieve stress; waarbij reactieve stoffen vrijkomen die het neuron beschadigen. Dan kan je dus 3 maanden wachten tot de voorraad serotonine 'weer aangevuld' is. Maar als je in de tussentijd dat neuron om zeep hebt geholpen met speed, dan heeft die 3 maanden niet zoveel zin gehad :wink:

In feite is de 3-maandenregel een handige leidraad om misbruik en zelfbeschadiging te voorkomen. Als je dan gaat smokkelen met telkens weer andere drugs ertussendoor, dan zou die 3-maandenregel wel eens niet zoveel effect kunnen hebben.

Hieraan kun je natuurlijk toevoegen een debat over in welke mate je het haalbaar vindt om maximaal één keer in de drie maanden stimulerende middelen te gebruiken. Daarbij zijn er ook wel wat aanwijzingen van gebruikers dat bij regelmatig gebruik van MDMA de drug haar bijzondere eigenschappen verliest. Gebruik van dopamine-agonisten zal voorkomen dat die magische MDMA-ervaring snel verdwijnt. Maar die dopamine-agonisten komen weer met hun eigen risico's (zoals verslaving of een verminderde beloningsrespons in het brein waardoor alledaagse fijne zaken zoals eten of seks minder belonend aanvoelen).

Blauweaap

Badass junkie
Vroeger had je geen gekke rc shit. Wou je geen x gebruiken waren er nog maar een paar opties. Door dat speed juist geen sero sluper is maar wel een machtig spulleke met zieke pep rillingen over je kop etc en eerste paar keren euforie komt dit dan alsnog het dichts bij x voor mij.

Bovenaan