Alprazolam en liefdesverdriet

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik slik momenteel aprazolam (xanax) om mijn liefdesverdiet te verbergen..
Ik was kapot/gebroken en huilde de hele dag en kon niet functioneren.
Maar ik heb verplichtingen dus ik neem elke morgen 1mg xanax retard rond 7h, om 15h nog 1mg en s'avonds als ik alleen ben 2mg (gewone).

Ik voel geen emoties en concentratie staat op een laag pitje, voor de rest geen problemen buiten wat slaperig. Maar dat compenseer ik met koffie en redbul.

Nu weet ik dat ik dit moet verwerken en het beste zonder drugs, maar dat kan ik niet.
Zonder xanax heb ik geen levenslust meer, nu weer wel, men leven gaat gewoon door.

Nu mijn vraag is, na 2 maand xanax nemen kan je als je stopt ontwenningsverschijnselen krijgen.
Dus langer wil ik ze zeker niet nemen.
Maar na 2 maand als ik gestopt ben, krijg ik dan terug liefdesverdriet omdat ik het eigenlijk niet natuurlijk verwerkt heb? Of zou mijn verdriet dan zo goed als over zijn?

Fool

Badass junkie
Dan ga je waarschijnlijk gewoon verwerken wat je nu wegdrukt, beter kap je op deze manier en deal je ermee zoals het hoort of praat je desnoods met anderen erover. Met benzo's die shit wegdrukken gaat het niet oplossen!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ja ma na de xanax kuur word het wel beter?
Dus tijdens de xanax kuur herstel je hier ook van?
Ik heb ook verplichtingen zoals werk waar ik niet onderuit kan.

Fool

Badass junkie
Je Xanax-kuur gaat je niet helpen met het verwerken van liefdesverdriet, je drukt het alleen maar verder weg: ooit moet het eruit komen! Dit soort momenten zijn niet de momenten om aan zelfmedelijden toe te geven, hoe kut het ook even klinkt nu!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zie het maar als een ballon die je vult. Je kunt je emoties erin blijven proppen, maar uiteindelijk knapt de ballon. Als je je emoties blijft wegdrukken met benzos of met blowen bijvoorbeeld en je stopt er uiteindelijk mee dan kun je instorten en ben je nog veel verder van huis...

Een dierbare van me heeft jarenlang benzo's moeten gebruiken voor epilepsie, maar daarmee waarschijnlijk ook veel gevoelens en emoties weggedrukt. Na het stoppen met de benzo's is degene een half jaar later in een psychose geraakt.

Zo'n vaart zal het niet lopen, maar daarmee probeer ik duidelijk te maken dat je emoties altijd moet verwerken anders komen ze harder terug.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Oke bedankt voor de reacties :)
Ik zal me proberen sterk te houden en gewoon het over me heen laten komen

Het probleem is, dat zij diegene was die ervoor zorgde dat ik al een tijdje geen drugs meer gebruikte.
Nu moet ik een andere manier vinden die het waard is om te stoppen

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Geestelijke gezondheid lijkt me een goede drive om vol te houden! En van je af schrijven op Drugsforum helpt ook vaak :wink:

Take care!

Bovenaan