Alles over 4-FMP

Lemon

Experimenterende gebruiker
(Gebaseerd op mijn eigen ervaringen, en die van anderen. Ik heb 2 jaar lang bijna ieder weekend 4-FMP gebruikt.. Andere info is van PubMed en Erowid. Ik dacht dat er nog geen 4-fmp topic was zoals deze, anders hoor ik het graag. Aanvullingen zijn welkom en nodig :flushed: )

4-FMP, ook wel 4-FA of 4-fluoramfetamine genoemd is een stimulerende drug die verwant is aan amfetamine. Omdat er een fluor-atoom is toegevoegd komt er (waarschijnlijk) meer serotonine vrij en zijn de effecten anders dan die van gewone amfetamine. Er is geen onderzoek gedaan naar het effect van 4-FMP op het menselijk lichaam, of hoe het lichaam de stof afbreekt. Wel is er een proefdier-onderzoek gedaan, dit geeft echter geen garantie voor veiligheid. Je bent je eigen proefkonijn wanneer je deze stof neemt.
De effecten zijn vergelijkbaar met speed, maar dan milder qua stimulatie. Er is een licht love-gevoel zoals bij MDMA maar lang niet zo overweldigend. Bij een dosis van 150mg+ neemt het love gevoel af, evenals bij bijnemen. Wel kan dit slapeloosheid in de hand werken.

• Positief
Meer energie, vermoeidheid verdwijnt.
Euforie, positieve stemming.
Tintelingen op de huid.
Zin om te praten/meer openheid .
Zin om te bewegen/dansen.
Muziek klinkt mooier, prikkels zijn intenser en voelen fijn aan.
Effecten komen subtiel op.

• Neutraal
Vergrootte pupillen.
Zweten, klamme handen.
Verhoogde temperatuur.
Verminderd hongergevoel.

• Negatief
Dorst, uitdroging.
Spierspanning/strak staan.
Slapeloosheid.
Angst/paranoia.
Irritatie/rusteloosheid.
Misselijkheid, maagpijn, overgeven.
Verhoogde bloeddruk en hartslag.
Strakke kaken, kauwen.
Vaatvernauwing, koude handen en voeten.
Buikpijn.
Hoofdpijn.
Het onaangenaam koud of warm hebben, rillen.
Duizeligheid.
Verminderd zicht/wazig zien.

De dag na gebruik hebben sommigen last van een lage bloeddruk, met symptomen als duizeligheid en zwart voor de ogen. Dit is waarschijnlijk te verklaren door de hoeveelheid energie die je lichaam verbruikt tijdens gebruik, gezond eten vooraf en achteraf verkleint de kans op een katerig gevoel naderhand.

Bij regelmatig gebruik kan maagpijn optreden, de oorzaak hiervan is vooralsnog onbekend. Hoe vaker het gebruik, des te erger zijn de maagklachten. Deze kunnen ook achteraf ontstaan.

Combineren is gevaarlijk, vooral met andere drugs. Alcohol is ook een no-go, omdat dit mogelijk de afbraak vertraagd of een wisselwerking heeft met de stof.

Gebruik alleen als je je goed voelt, en geen gezondheidsklachten hebt.

Schakel bij een mogelijke overdosis medische hulp in, drugsgebruik is in tegenstelling tot bezit niet strafbaar.
(Een tijdje terug is de eerste hartaanval als gevolg van 4-fmp ontstaan bij een 18-jarige jongen, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25350468 )

Skirre

Bewuste gebruiker
Het lijkt me een goed initiatief om ook hier een soort van standaard topic van te maken met de meest algemene informatie.
Ik mis wel nog hoelang de effecten ongeveer aanhouden.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lemon zei:
• Neutraal
Vergrootte pupillen.
Zweten, klamme handen.
Verhoogde temperatuur.
Verminderd hongergevoel.

Waarom neutraal? Vooral de verhoogde temperatuur lijkt me een negatief effect. Het is een risico op oververhitting wat gevaarlijk kan zijn. Verder de overige dingen (behalve vergrote pupillen) zijn toch ook wel negatieve effecten.

Lemon zei:
Bij regelmatig gebruik kan maagpijn optreden, de oorzaak hiervan is vooralsnog onbekend. Hoe vaker het gebruik, des te erger zijn de maagklachten. Deze kunnen ook achteraf ontstaan.

Is dit iets wat je zelf ervaren hebt? Heb je ook daadwerkelijk laten onderzoeken of de maagklachten gerelateerd zijn aan 4-FMP gebruik?

Lemon zei:
Alcohol is ook een no-go, omdat dit mogelijk de afbraak vertraagd of een wisselwerking heeft met de stof.

Waar heb je dit gevonden? Ik kan er geen onderbouwing op terugvinden.

Lemon zei:
(Een tijdje terug is de eerste hartaanval als gevolg van 4-fmp ontstaan bij een 18-jarige jongen, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25350468 )

Een beetje kort door de bocht. In het artikel is te lezen dat de jongen behandeld werd voor een opiaatverslaving en twee dagen ervoor een injectie Naltrexone had ontvangen. In het bloed is Naproxen, Trazodone, en Cotinine gevonden naast 4-FA. Voor de gemiddelde 4-FA gebruiker is dit artikel dus niet echt relevant.

ooscaar

Wijs gebruiker
Lemon zei:
Gebaseerd op mijn eigen ervaringen, en die van anderen. Ik heb 2 jaar lang bijna ieder weekend 4-FMP gebruikt..
Ik ben best benieuwd naar wat de gevolgen hiervan op wat langere termijn zijn. Hoe is 2 jaar lang een keer per week gebruiken jou bevallen? Ervaar je negatieve effecten zoals een afname van het liefdesgevoel en de euforie? Ervaar je een verminderde werking van andere drugs (zoals MDMA en speed)? En vooral: heb je het gevoel dat wekelijks gebruik van 4-fmp soortgelijke schade aanbrengt als het te vaak gebruiken van mdma? Dus niet theoretisch maar puur uit je eigen ervaring.

On-topic: goed idee inderdaad om een algemeen topic over 4-fmp te maken!

Lemon

@Smartieandme Ik kan het niet meer aanpassen maar ik snap je punt.
@Ooscar Behalve 4fmp gebruik ik geen andere drugs, maar het liefdesgevoel en de euforie zijn nog steeds aanwezig. Al went het wel een beetje. Ik heb zelf het gevoel dat als ik in dezelfde mate mdma zou pakken dat ik er dan wel meer schade zou oplopen, maar dit is natuurlijk subjectief.. er is helaas nog te weinig over 4fmp bekend :wink:

*Schizophrenic*

Hoe zit het trouwens met het libido na inname ?

Zelf is het voor mij wat te duur in vergelijking met de prijzen van gewone mdma of amfetamine.
Amfetamines zijn niet aan te bevelen voor mensen met epileptische episodes of te hoge transaminases (vb. bij gebruik roaccutane) !!!*

*Dan is de politie blij dat ze geen jonge kerel uit de gracht moeten vissen na een auto ongeval.

Take Care zou ik zeggen. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
*Schizophrenic* zei:
Hoe zit het trouwens met het libido na inname ?

Dat verschilt per persoon denk ik een beetje. Mijn libido is met alle stimulanten eigenlijk verhoogd..

*Schizophrenic* zei:
Zelf is het voor mij wat te duur in vergelijking met de prijzen van gewone mdma of amfetamine.

Koop je het als capsules los, of via internet? Als ik een gram koop ben ik net zo veel kwijt als MDMA.

Skirre

Bewuste gebruiker
Zijn er grote verschillen met gewone amfetamine? Kan via een vriend 4fmp kopen maar voor mijn gevoel heb ik na 2 sleutelpuntjes pep al genoeg voor een avond van 6 uur. Het staat wel nog op mijn to do lijstje voor in de zomer op een buitenfestival.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja ik vind de verschillen met gewone pep wel vrij groot. Ik zou zeggen lees er eens wat tripreports over en als het je leuk lijkt, probeer het eens :wink: Ik raad je wel af om puntjes te gebruiken, het effect is dan veel minder leuk en je neus doet PIJN :tearsofjoy:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag mensen,

Ik weet dat er nog weinig onderzoek is gedaan naar 4FMP en dus weinig met zekerheid te zeggen, er is echter iets aan dit stofje waar ik al lange tijd nieuwsgierig naar ben wil ik het ooit zelf proberen.

Van wat ik had gelezen heeft fluor de meest negatief geladen isotoop onder alle atomen wat er voor zorgt dat deze zeer reactief is en dus om het maar plat te zeggen reacties vertoont die vergelijkbaar zijn met zuur, zeer moeilijk afbreekbaar zijn voor het lichaam (vandaar dat 4FMP ook geen methylgroep nodig heeft) en dus gigantisch veel oxidatieve stress oplevert.

De meeste mensen zijn ook wel bekend dat fluor in de tandpasta zit en dat de tandarts ook aanraad alleen tandpasta te gebruiken met fluor er in, dit omdat fluor effectief samensmelt met het tandsteen en deze aansterk op zwakke plekken.

Ik kan het mis hebben hoor maar als ik aan 4FMP denk denk ik aan hersens en smelten en als ik deze redenatie volg kan ik me niet voorstellen dat 4FMP erg bevorderlijk is voor de hersenen.

Ik vroeg me af of mijn redenatie een beetje logisch is en of we zonder lange termijn wetenschappelijk onderzoek voorzichtig kunnen concluderen dat 4FMP hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk schadelijk is voor de hersenen of dat er haken en ogen zitten aan mijn redenatie.
Ik hoop dat iemand hier fatsoenlijk antwoord op kan geven, bvd.

Lemon

Bedankt voor je bijdrage JMThomas, ik denk dat het speculeren blijft tot 4fmp echt klinisch is onderzocht bij mensen. Al denk ik niet dat dat binnenkort gaat gebeuren.. Al moet ik wel zeggen dat ik afgezien van de maag klachten geen negatieve lange-termijn effecten ervaar door de 4fmp, terwijl dat met XTC onvermijdelijk zou zijn geweest. Maar de ervaring van 1 persoon zegt helaas niet veel..

Fool

Badass junkie
Nee dat is niet logisch, er zit een gigantisch verschil tussen Fluoride(losse fluor-ionen) zoals in tandpasta en een gebonden fluor-atoom. Die laatste gaat niet zomaar los van zijn grote molecuul en zal hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet gaan reageren?
Ik zie ook niet hoe het lastiger is voor het lichaam om dit molecuul af te breken, voor zover ik weet passen de afbreekenzymen van gewone amfetamine hier prima op?

Wat bedoel je er trouwens mee dat 4-FA geen methylgroep nodig heeft?

ooscaar

Wijs gebruiker
Wanneer 4-fmp wordt afgebroken, komt het fluor-atoom niet los van het molecuul. Er is nog nooit meer fluoride in het bloed of urine gevonden ten gevolg van 4-fmp gebruik. Ook bij scheikundige reacties in het lab krijg je dat fluor-atoom niet zomaar los. Je hoeft je dus niet druk te maken dat er fluoride in je lichaam terecht komt, want die fluor-atomen zitten nog vast aan de stoffen die je weer uitplast.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Fool zei:
Wat bedoel je er trouwens mee dat 4-FA geen methylgroep nodig heeft?

Ik had twee stoffen door elkaar gehaald, 4FA heeft gewoon een methylgroep, negeer maar dat ik dat gezegd heb.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben wel benieuwd naar mensen die dit spul vaak gebruiken (1x per maand of vaker) omdat ik heb begrepen dat je minder snel tolerantie opbouwt dan xtc. Ken mensen die daarom 4fmp nemen omdat het dan vaker kan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Ben wel benieuwd naar mensen die dit spul vaak gebruiken (1x per maand of vaker) omdat ik heb begrepen dat je minder snel tolerantie opbouwt dan xtc. Ken mensen die daarom 4fmp nemen omdat het dan vaker kan.

Dat blijft allemaal relatief natuurlijk.. Misschien bouw je minder snel tolerantie op omdat je minder serotonine verspilt, maar je blijft wel een RC elke maand nemen waarvan de langetermijnrisico's nog niet bekend zijn. Het is een goed excuus om maandelijks gebruik recht te praten, maar of het beter is valt dus te betwisten :wink:

Geelaapje

Newbie
Wat mij is opgevallen bij 4-fmp dat mijn pupillen de volgende dag tot midden middag groot zijn. Dat verschilt met licht en momenten maar 't is mij toch een raadsel aangezien ik dit met mdma nooit gehad heb ook kwamen dr wat vage hallicunaties bij kijken. Nou is 't misschien wat raar die 2 te verglijken maar wou 't even kwijt lees al een tijdje dit forum door maar vond er niks over. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Bij mij met MDMA volgende dag ook nog knikkers hoor :P

Geelaapje zei:
Wat mij is opgevallen bij 4-fmp dat mijn pupillen de volgende dag tot midden middag groot zijn. Dat verschilt met licht en momenten maar 't is mij toch een raadsel aangezien ik dit met mdma nooit gehad heb ook kwamen dr wat vage hallicunaties bij kijken. Nou is 't misschien wat raar die 2 te verglijken maar wou 't even kwijt lees al een tijdje dit forum door maar vond er niks over. :P

Geelaapje

Newbie
Dan heb ik er weer geen last van 't is echt vaag :P
bobsacamano zei:
Bij mij met MDMA volgende dag ook nog knikkers hoor :P

Geelaapje zei:

ooscaar

Wijs gebruiker
Dit verschilt van persoon tot persoon. Het is niet raar dat je lang na inname nog grote pupillen hebt omdat 4-fmp (maar ook speed en MDMA) erg lang in je bloed aanwezig blijven. Laatste keer 4-fmp heb ik ook best lang grote pupillen gehouden, maar bij speed heb ik dit ook bijna altijd, dan krijg ik juist pas grote pupillen als het een beetje uit begint te werken. Niets om je druk over te maken, dit hoort er gewoon bij.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Fool zei:
Nee dat is niet logisch, er zit een gigantisch verschil tussen Fluoride(losse fluor-ionen) zoals in tandpasta en een gebonden fluor-atoom. Die laatste gaat niet zomaar los van zijn grote molecuul en zal hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet gaan reageren?
Ik zie ook niet hoe het lastiger is voor het lichaam om dit molecuul af te breken, voor zover ik weet passen de afbreekenzymen van gewone amfetamine hier prima op?

Beter laat dan nooit dat ik er op reageer, was een beetje in de vergetelheid geraakt, hier komtie. :tongueout:

Ik was onder de indruk dat 4FA net als alcohol eerst opgebroken werd in afvalstoffen en daarna uitgescheiden. Het was pas later dat ik las dat amfetamine verwante stoffen meestal in zijn geheel 'uitgescheiden' worden. Fluoride op zich is zeer moeilijk afbreekbaar omdat het een zeer negatief geladen isotoop heeft en dus erg reactief is maar in dit geval hoeft er dus blijkbaar niets afgebroken te worden en gaat het verhaal dus niet op.
Een fluoratoom heeft wel zo uit mn hoofd 8 elektrolyten die ieder reactief zijn, ben geen expert maar die kunnen zelfs aan de benzeenring vast wel reageren lijkt me.
Van wat ik had gelezen is het/een van de meest schadelijke aspect(en) aan MDMA gebruik dat er oxidatieve stress vrij komt, om de gevolgen van oxidatieve stress in te perken wordt dan ook aangeraden om genoeg anti oxidanten binnen te krijgen (zoals Q10) en omega 3 zodat de hersencellen zich hier tegen kunnen aansterken. Van fluor op zichzelf is bekend dat het zeer veel oxidatieve stress met zich mee brengt bij consumptie, met leek me dus op zijn beurt logisch dat 4FA iets minder gezond is dan MDMA gebruik qua oxidatieve stress, al heb ik geen idee in hoeverre dit extra 'toevoegt' aan oxidatieve stress. Dat 4FA maag/leverklachten geeft is op zijn minst gezegd interessant als je het mij vraagt, al helemaal als ik deze gedachte daarbij in mijn achterhoofd hou, maar misschien ben ik wel een tikkeltje paranoia aan heet speculeren.

Sommige mensen hier geven aan dat 4FA minder belastend aanvoelt op het lichaam, ik denk dat dat in ieder geval voor een groot deel wel te verklaren valt aan het feit dat 4FA veel minder aanslag doet op de serotonine, het serotonergic systeem wordt immers geschat ongeveer 20maal zo klein te wezen in formaat dan het dopaminerge systeem en dus relatief erg langzaam herstelt.

Wil bij deze post wel benadrukken dat ik hier aan het speculeren ben en voornamelijk voort bouw op wat voor mij op dit moment logische redenatie lijkt, het kan goed wezen dat ik niet overal bij het rechte eind zit.

Fool

Badass junkie
JMThomas zei:
Van fluor op zichzelf is bekend dat het zeer veel oxidatieve stress met zich mee brengt bij consumptie, met leek me dus op zijn beurt logisch dat 4FA iets minder gezond is dan MDMA gebruik qua oxidatieve stress, al heb ik geen idee in hoeverre dit extra 'toevoegt' aan oxidatieve stress. Dat 4FA maag/leverklachten geeft is op zijn minst gezegd interessant als je het mij vraagt, al helemaal als ik deze gedachte daarbij in mijn achterhoofd hou, maar misschien ben ik wel een tikkeltje paranoia aan heet speculeren.
Kan me grotendeels wel in jouw post vinden, maar het is van losse fluor bekend dat deze oxidatieve stress veroorzaakt, gebonden in een molecuul doet dat niet zoveel meer. :wink:

En gewone amfetamine kan ook wel maag- en leverklachten veroorzaken, lijkt me eerlijk gezegd niet zo interessant. :P

kodiak

Newbie
Dit leek me de meest correcte plaats om mijn vraag te stellen;

heb bij het opruimen per ongeluk keta bij mijn 4fmp gegooid... weggooien of is het nog wat waard?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
kodiak zei:
heb bij het opruimen per ongeluk keta bij mijn 4fmp gegooid... weggooien of is het nog wat waard?

Aiiiii zonde :openmouth:

Doseren wordt nu wel lastig, heb je enig idee hoeveel je erbij gegooid hebt? stel dat je 500mg keta bij 1gr 4FA hebt gegooid, dan zou je zo'n 30% meer kunnen doseren. Dan krijg je een relatief normale 4-FA trip met een keta gloed erover haha. Wordt alleen wel erg oppassen wat je doet.

Snuiven raad ik je sowieso af, dat is niet echt een goed idee met 4-FA aangezien het vreet aan je slijmvliezen

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
Best leuk toch keta en 4F :rolleyes:
De combinatie keta en 4-FA is wel erg leuk ja. Alleen dat zou ik zelf wel liever apart doseren allebei.

kodiak zei:
Als je het uberhaupt nog wilt nemen is het wel belangrijk om een beetje de verhouding te weten. Want dan kun je kijken of je het nog zo kunt doseren dat je genoeg van de 4-FA voelt, zonder dat de keta zwaar gaat overheersen. Ik zou het sowieso niet gaan snuiven aangezien 4-FA killing voor je neus is en daarbij is keta slikken niet heel efficient wat in dit geval eigenlijk wel handig is. Voor het slikken zou ik zorgen dat je niet over de 100mg keta heen gaat, anders gaat de keta overheersen denk ik.

Fool

Badass junkie
Ik zou het goed door elkaar roeren, anders heb je namelijk kans dat je een bommetje van 200mg ketamine pakt. :P

kodiak

Newbie
Ok cool, bedankt voor de immers snelle reactie, laten we zeggen dat er evenveel ket als 4f in het zakje zit. (Moet ook wel vermelden dat die keta precies zijn kracht heeft verloren, de eerste keer ging ik lekker, 2 weken later een lijn en die deed niets buiten wat wouws in mijn kop, vreemd!!! Hoe kan dit? Dit is offtopic, i know :rolleyes: )

Dus maximum 0.4gr 4fmp waarvan de helft ket, zou ik het in drinken doen? In zen geheel, goed schudden en slokjes nemen zoals ze in griekenland met hun rotte mdma doen :tearsofjoy:?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
kodiak zei:
2 weken later een lijn en die deed niets buiten wat wouws in mijn kop, vreemd!!! Hoe kan dit? Dit is offtopic, i know )

Tolerantie?

kodiak zei:
Dus maximum 0.4gr 4fmp waarvan de helft ket, zou ik het in drinken doen? In zen geheel, goed schudden en slokjes nemen zoals ze in griekenland met hun rotte mdma doen ?

Nee da's niet ideaal. 200mg 4-FA is vrij veel en als je er dan ook nog 200mg keta bij hebt wordt het chaos...Ik zou het verdelen over 2 bommetjes dan denk ik

kodiak

Newbie
Good day all!

Had dit weekend in de ampere een knal fuif, nina kraviz kwam draaien na haar setje op awakenings en wij moesten haar nu wel zien! En tegen alle goeie raad toch zakje 4fmp + ket opgesnoven :rolleyes: plus nog wat geestverruimends... Dit is tevens de laatste reactie die ik nodig heb om een tripreport te schrijven, dus de rest zal ik daar in geuren en kleuren beschrijven :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze snel uit hun 4fa/4fmp roes waren. Dat het 2 uurtjes lekker was maar daarna alleen nog maar gewoon actief, terwijl je eigenlijk dus niet wil bijnemen omdat het zo lang werkt..
Wat is jullie ervaring?

Ik heb het 1 keer vorig jaar gedaan en mijn ervaring was rond 4 uur innemen, uurtje later werkte het in, en rond half 8 was ik wel klaar er weer mee. Wist toen niet over die foute combi met mdma dus toen hebben mijn huisgenoot en ik in de avond nog een likje genomen en nog gespaced. M'n hoofd voelde als spaghetti de dag erna...

Ik ga volgende week zaterdag naar 18hrs, maar we willen wel al vroeg in de middag en dan alleen overdag gaan (dus voor 00:00 weer de trein pakken naar huis).

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
kodiak zei:
Good day all!

Had dit weekend in de ampere een knal fuif, nina kraviz kwam draaien na haar setje op awakenings en wij moesten haar nu wel zien!
Grappig, ik kom daar ook wel eens, klein wereldje. :)

Timmie94

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
. M'n hoofd voelde als spaghetti de dag erna...

hahaha deze is herkenbaar. :rolleyes:

toch vind ik de combi 4f en xtc wel echt geniaal goed, jammer dat het echt je hersenpan frituurt..

ik ga ook naar 18hrs, en dan denk ik toch maar de frituurpan aanzetten, ik wil eigenlijk zo rond een uur of 4 gaan, en wel tot snachts blijven, beetje afhankelijk van hoe het OV is. :rolleyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Even een vraagje. Ik heb 4-FMP binnen en heb zelf een (goedkoop) weegschaaltje. Deze is echter op honderdste grammen nauwkeurig en dus niet op milligrammen. Ook heb ik net even een paar verschillende euro munten gewogen en dat scheelt meestal niets, maar bij een 1 euro munt had ik toch een verschil van 6/100 gram. Dat moest 7,50 gram zijn, maar was bij mij 7,56 gram.

Is mijn weegschaal nog geschikt voor 4-FMP, of moet ik toch echt een andere halen?

Timmie94

Bewuste gebruiker
ik gebruik zelf ook een die op honderste grammen werkt en niet op duizendste. Heb nog nooit iets te klagen gekregen van de doseringen 4F.
misschien dat je hem even goed moet calibreren met van die gewichtjes als je die hebt. een afwijking van 60mg kan natuurlijk wel redelijk veel zijn. 200mg of 140mg is wel echt een wezenlijk verschil xD

als je hem kan calibreren zou ik dat doen en hem gewoon gebruiken. Aan de andere kant, een paar tientjes investeren in een betere is misschien ook geen slecht idee, maar niet per se noodzakelijk naar mijn mening.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een afwijking van 10 tot max 20 mg zou ik voor 4-FA nog acceptabel vinden, die doseringen luisteren nou ook weer niet heel nauw. Als je ook andere RCs wilt gaan afwegen wordt het wel echt een ander verhaal.

Verder vraag ik me eerlijk gezegd ook af hoe betrouwbaar euromunten zijn als indicatie. Bij het drukken daarvan zal er ook al enige afwijking in gewicht zijn en door gebruik slijten ze ook. Ik heb echt geen idee wat voor afwijkingen we het dan over hebben helaas.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, voor 4-FMP is 60 milligram nogal een verschil inderdaad. Als een normale dosis zo rond de 150 milligram ligt...

Ik twijfelde ook al over die euro's ja. Ik heb zelf geen gewichtjes om te kalibreren. Ik denk dat ik maar even een goede weegschaal moet halen. Normaal is mijn motto ook wel goedkoop is duurkoop en die keren dat ik daar een uitzondering op maak, moet ik altijd weer dingen overnieuw kopen. :P Verder heb ik qua poeder enkel nog 6-APB liggen, waar de dosis ongeveer gelijk ligt met 4-FMP geloof ik? Maar ik heb er sowieso een goed gevoel bij om een goede milligram weegschaal te halen, zodat ik het nauwkeurig kan afwegen en eventueel meer potente stofjes ook in de toekomst.

Ik heb er niet zoveel gezien op internet (milligram weegschalen van rond de 60, 70 euro). Wat is bijvoorbeeld een goed merk?

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Een afwijking van 10 tot max 20 mg zou ik voor 4-FA nog acceptabel vinden, die doseringen luisteren nou ook weer niet heel nauw. Als je ook andere RCs wilt gaan afwegen wordt het wel echt een ander verhaal.

Verder vraag ik me eerlijk gezegd ook af hoe betrouwbaar euromunten zijn als indicatie. Bij het drukken daarvan zal er ook al enige afwijking in gewicht zijn en door gebruik slijten ze ook. Ik heb echt geen idee wat voor afwijkingen we het dan over hebben helaas.
Ze hebben er zelfs kartelrandjes aan gemaakt om te zien als iemand er gewicht afvijlt. Het gewicht van de munten is bepaald aan de hand van hun prijs. :P

Maar nee, die weegschaal is niet nauwkeurig genoeg. Ik zou de gok niet wagen met 60 milligram afwijking.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik zou inderdaad een nieuwe kopen, ook omdat het gewoon een goede investering is. Een hele goedkope kun je kopen op dx.com, alleen het kan wel erg lang duren voordat je deze binnen hebt, denk aan maanden. Verder is het erg belangrijk dat je heel rustig omgaat met het gewichtsplaatje, als je er in een keer 10 gram op neergooit of zo denk ik toch dat dit plaatje in een keer is beschadigd. Altijd alles erg rustig neerleggen op de weegschaal, vooral met grotere gewichten dan bijvoorbeeld 150 mg. Als je dat doet zijn ook de goedkope weegschalen prima te doen, uit eigen ervaring en van internet.

Over de euromunten: was de munt misschien vuil? Het kan misschien zijn dat hij zwaarder was door vuil wat erop zat. Het lijkt mij niet dat in de euromunten zelf een (grote) afwijking zit, aangezien euromunten dus gewoon steeds in exact dezelfde vorm worden gegoten met hetzelfde materiaal.

Bovenaan