Allerlei vragen over speed

dekroter

Newbie
Beste forumers(is dat een woord?)

Ik wil binnenkort op een festival wat speed gaan doen, alleen weet er vrij weinig over, dus zit ik nogal met wat vragen.

Ik heb wel eens xtc gedaan en weet dus hoeveel mg veel is en hoeveel pillen veel is, wat de aanbevolen hoeveelheid is etc, dit zou ik bij speed ook graag willen weten.

Hoeveel speed is genoeg on een avond van 01.00 tot 08.00 lekker te gaan? (Liever te veel dan te weinig.. Wil niet zonder iets komen te zitten als ik nog bij wil nemen :tongueout:)
Wat voor effecten kan ik verwachten?
Heeft de speed een bepaalde sterkte, zoja, wat is een goede sterkte?
Als ik om 8 uur faar wegga ben ik rond 10.00 thuis, hoe laat moet ik kappen met de speed om niet helemaal strak thuis te komen?

Of ik het moet snuiven, moet slikken of in mn drankje moet doen maakt me niet heel veel uit, wat de beste ervaring oplevert spreekt mij het meeste aan.

MeejheM

Badass junkie
dekroter zei:
Beste forumers(is dat een woord?)

Ik wil binnenkort op een festival wat speed gaan doen, alleen weet er vrij weinig over, dus zit ik nogal met wat vragen.

Ik heb wel eens xtc gedaan en weet dus hoeveel mg veel is en hoeveel pillen veel is, wat de aanbevolen hoeveelheid is etc, dit zou ik bij speed ook graag willen weten.

Als je redelijk zuivere speed hebt is voor de eerste keer denk ik .3g echt de max. Je kan beginnen met 50 milligram en dan rustig aan kleine beetje bij pakken. Speed werkt snel, dus als je minstens een half uur tussen doseringen houdt kun je het effect redelijk controleren.

Of het lang genoeg werkt hoef je je niet druk over te maken, je doet die nacht waarschijnlijk geen oog dicht. Het zal waarschijnlijk langer werken dan jij nodig/leuk vind.

dekroter zei:
Hoeveel speed is genoeg on een avond van 01.00 tot 08.00 lekker te gaan? (Liever te veel dan te weinig.. Wil niet zonder iets komen te zitten als ik nog bij wil nemen :tongueout:)
Wat voor effecten kan ik verwachten?

Heel veel energie/alertheid, niet in slaap kunnen vallen, je kan het warm of koud krijgen(dan moet je wel even goed op jezelf letten), het hele feest aan een stuk dansen komt nog wel eens voor. In elk geval niet vergeten te drinken en liefst wat elektrolyten aanvullen.

dekroter zei:
Heeft de speed een bepaalde sterkte, zoja, wat is een goede sterkte?
Als ik om 8 uur faar wegga ben ik rond 10.00 thuis, hoe laat moet ik kappen met de speed om niet helemaal strak thuis te komen?

De sterkte varieert meestal tussen de 15% en 70%, dat zou je het beste vooraf laten testen.

En je komt waarschijnlijk toch wel helemaal strak thuis. Dat hebben de meesten de 1e keer.

dekroter zei:
Of ik het moet snuiven, moet slikken of in mn drankje moet doen maakt me niet heel veel uit, wat de beste ervaring oplevert spreekt mij het meeste aan.

Eerst 50mg snuiven, en daarna kleine beetje bijnemen om het half uur o.i.d. zou ik aanraden. Wanneer je het oraal gebruikt duurt het langer voordat je het effect van je dosis merkt, en is meer gebruiken of niet moeilijk in te schatten.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Haha, dus je gaat toch voor de speed. :)

Snuiven geeft een sterker effect, maar duurt korter dan oraal innemen. Als het van 1:00 tot 8:00 is, zou ik denk ik toch voor snuiven gaan. Het effect duurt een paar uur, maar slapen daarna zit er erg vaak niet in aangezien je nog wel een paar uur gestimuleerd blijft daarna. Niet onder invloed thuiskomen zit er bij speedgebruik niet in, of je moet uren van tevoren al gestopt zijn met bijnemen, maar dan voel je je tijdens het feest weer nuchter en dat wil je (zoals je al aangeeft) ook niet. :)

Snuiven is vaak makkelijk te doen via sleutelpunten (naar mijn mening! Het is op deze manier lastig te bepalen hoeveel je precies weg werkt op een avond, aangezien elke sleutel(/punt) weer anders is). Je neemt gewoon een fietssleutel/een andere grote sleutel mee, je gaat, zodra je binnenkomt en je het feest even verkend hebt, gewoon naar een rustig plekje en dan kan je daar een/twee (goeie) sleutelpunten pakken. Vervolgens (zoals MeejheM al zegt) werkt het vrij snel (5 à 10 minuten voel je het al echt goed), en wanneer je merkt dat het afzwakt, kan je een extra punt pakken. Des te puurder je speed is, des te sterker het effect is per sleutelpunt. Als ik bijvoorbeeld om 19:00 2 goeie punten van 68% amfetamine pak, fiets ik om 4:00 nog steeds in no-time naar huis (vanwege de nastimulatie), en slapen moet ik dan echt mijn best voor doen.

Aangezien je van plan bent om pas 10:00 thuis te komen, zit slapen er waarschijnlijk niet in. Echter kan je wel overdag ineens crashen (dat de speed volledig is uitgewerkt) en/of kan je je (erg) brak/down voelen. Eet gezond de dagen voor/na gebruik, en probeer ook tijdens het feest iets te eten (of zo snel mogelijk daarna), dit zal de kater verminderen. Drink genoeg water aangezien je veel vocht verliest door zweet (of door elke 15 minuten naar het toilet gaan :P). Één/twee glazen per uur is genoeg. Voor je maag voelt het naar mijn mening beter als je elke zoveel tijd een beetje drinkt dan als je elk uur stipt 2 glazen achterover giet. Iets om op te kauwen is trouwens erg lekker, het verraadt wel dat je enigszins strak staat maar dat maakt je op dat moment dan waarschijnlijk toch niet uit.

Mocht je trouwens samen met vrienden speed gebruiken, dan kan je misschien na het feest ergens rustig zitten om bij te komen (is ook een leuke vorm van afteren), zet je een lekker muziekje op en ga je lekker onderuit gezakt zitten/liggen, lijkt mij beter dan thuis plafonddienst hebben.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Peppi en Coki zei:
Snuiven is vaak makkelijk te doen via sleutelpunten (naar mijn mening! Het is op deze manier lastig te bepalen hoeveel je precies weg werkt op een avond, aangezien elke sleutel(/punt) weer anders is).
Daarover. Ik heb sinds kort een snuifbullet, gekocht bij de eerste de beste smartshop voor nog geen vijf euro. Je stopt je pep daar vantevoren in en hebt op het feest geen gedoe meer met sleutels enzo. Het klinkt misschien een beetje next level, maar doordat elke dosering uit zo'n bullet (vrijwel) evengroot is, weet je aan het einde precies hoeveel je gebruikt hebt. Bijkomend voordeel: geen gemors meer, zo zonde van je pep anders. Heb momenteel eentje van plastic/glas, maar ben van plan binnenkort een wat duurzamere van metaal aan te schaffen.

Verder heb ik geen aanvullingen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Zinnentuimel zei:
Peppi en Coki zei:
Snuiven is vaak makkelijk te doen via sleutelpunten (naar mijn mening! Het is op deze manier lastig te bepalen hoeveel je precies weg werkt op een avond, aangezien elke sleutel(/punt) weer anders is).
Daarover. Ik heb sinds kort een snuifbullet, gekocht bij de eerste de beste smartshop voor nog geen vijf euro. Je stopt je pep daar vantevoren in en hebt op het feest geen gedoe meer met sleutels enzo. Het klinkt misschien een beetje next level, maar doordat elke dosering uit zo'n bullet (vrijwel) evengroot is, weet je aan het einde precies hoeveel je gebruikt hebt. Bijkomend voordeel: geen gemors meer, zo zonde van je pep anders. Heb momenteel eentje van plastic/glas, maar ben van plan binnenkort een wat duurzamere van metaal aan te schaffen.
Hoezo is morsen zonde van de pep? Gewoon alles opsnuiven wat ernaast is gevallen. :P

Zo'n bullet is qua gebruik inderdaad misschien handiger, maar valt het niet op als je het een feest/festival probeert in te smokkelen? Een sleutel kan iedereen meenemen, en ik denk dat een klein gripzakje iets minder opvalt (en ook comfortabeler zit) als je dit bij je edele delen verstopt.

MeejheM

Badass junkie
Als je zo'n bullet aan je sleutels hangt of iets dergelijks worden ze vaak aangezien voor aanstekers. Je zou je verbazen wat je allemaal kan hebben wat niet als drugs herkent word.

Ik ken mensen die wit poeder alleen als drugs herkennen als het in een gripzakje zit, of op een spiegel ligt met een snuifbuisje en een pasje ernaast.

Als je het mee wilt nemen met uitgaan word het iets lastiger, het meeste security personeel wat s' nachts werkt gebruiken zelf ook.

Kleine J

Belezen gebruiker
Peppi en cokie

Zo'n bullet is qua gebruik inderdaad misschien handiger, maar valt het niet op als je het een feest/festival probeert in te smokkelen? Een sleutel kan iedereen meenemen, en ik denk dat een klein gripzakje iets minder opvalt (en ook comfortabeler zit) als je dit bij je edele delen verstopt.[/quote]

Ik heb naar mijn mening toch net iets makkelijkers, want als je zo'n zakje zo uit je zak haalt (of waar je het ook hebt verstopt) ben je eigenlijk al verraden, want iedereen kan zien dat je wit poeder bij hebt, waarvan ze dus gaan denken aan drugs, maar ik gebruik dan zeg maar gewoon een speciaal sealtje ervoor wat ook nog eens een stuk duurzamer is en beter afgesloten (eigen mening) want niemand zou namelijk moeilijk doen over een papiertje, en zon sealtje is ook nog eens makkelijk zelf te maken ook en bij zakjes heb je altijd dat je niet alles eruit kunt krijgen en over zo'n sealtje ga je een keer met een pasje overheen en alles is er gelijk uit, scheelt je als je veel gebruikt jaarlijks een hele hoop gram

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Ik doe de bullet in mijn BH of onderbroek en mijn vriend doet 'm in z'n boxer. Tot op heden nog geen problemen mee gehad bij de security. Wel plakken we hem meestal vast met ducttape, zodat hij op z'n plek blijft zitten. Dan gaan we na binnenkomst even naar het toilet, halen we de tape los en dan gaat hij tijdens het feest in de broekzak. Gripzakje is wel makkelijker te verstoppen, dus hangt ook een beetje van het feestje af. Bij een kort feestje begin ik gewoon goed en doseer ik maar één keertje bij, dus dan is op de wc nemen met een gripzakje ook prima. Maar bij langere/grotere feestjes waar je ver moet lopen voor de wc vind ik zo'n bullet ideaal.

PS. Ik hoop dat security hier niet meeleest :P

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Kleine J zei:
Ik heb naar mijn mening toch net iets makkelijkers, want als je zo'n zakje zo uit je zak haalt (of waar je het ook hebt verstopt) ben je eigenlijk al verraden, want iedereen kan zien dat je wit poeder bij hebt, waarvan ze dus gaan denken aan drugs, maar ik gebruik dan zeg maar gewoon een speciaal sealtje ervoor wat ook nog eens een stuk duurzamer is en beter afgesloten (eigen mening) want niemand zou namelijk moeilijk doen over een papiertje, en zon sealtje is ook nog eens makkelijk zelf te maken ook en bij zakjes heb je altijd dat je niet alles eruit kunt krijgen en over zo'n sealtje ga je een keer met een pasje overheen en alles is er gelijk uit, scheelt je als je veel gebruikt jaarlijks een hele hoop gram
Je zou wel gek zijn als je überhaupt een gripzakje (niet eens gevuld) los in je broekzak doet als je het feest nog binnen moet komen :P. Dat is vragen om een weigering/extra goeie controle. Zou het persoonlijk gewoon ergens in mijn onderbroek doen.

Zinnentuimel zei:
Ik doe de bullet in mijn BH of onderbroek en mijn vriend doet 'm in z'n boxer. Tot op heden nog geen problemen mee gehad bij de security. Wel plakken we hem meestal vast met ducttape, zodat hij op z'n plek blijft zitten. Dan gaan we na binnenkomst even naar het toilet, halen we de tape los en dan gaat hij tijdens het feest in de broekzak. Gripzakje is wel makkelijker te verstoppen, dus hangt ook een beetje van het feestje af. Bij een kort feestje begin ik gewoon goed en doseer ik maar één keertje bij, dus dan is op de wc nemen met een gripzakje ook prima. Maar bij langere/grotere feestjes waar je ver moet lopen voor de wc vind ik zo'n bullet ideaal.

PS. Ik hoop dat security hier niet meeleest :P
Ah ja, als vrouw zijnde heb je inderdaad nog de BH om het in te stoppen. Lijkt mij wel dat als je langs een (brutale) vrouwelijke security moet, deze daar veel makkelijker iets vindt dan als het in je onderbroek zit.

Natuurlijk weet al het securitypersoneel wel dat 90% van de mensen die drugs een feest in smokkelen, het daar beneden verstopt heeft. Echter mogen ze daar überhaupt niet controleren (anders spelen ze met andere mensen hun privé :)). Ze doen zo'n standaardcontrole juist om de pannenkoeken die het niet goed hebben verstopt te pakken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Peppi en Coki zei:
Ze doen zo'n standaardcontrole juist om de pannenkoeken die het niet goed hebben verstopt te pakken.
Ze zijn met controles vaak eerder op zoek naar wapens. Als ze toevallig drugs vinden omdat je het niet goed verstopt hebt, dan zullen ze het uiteraard wel innemen en eventueel sancties laten opleggen.

MeejheM

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Peppi en Coki zei:
Ze doen zo'n standaardcontrole juist om de pannenkoeken die het niet goed hebben verstopt te pakken.
Ze zijn met controles vaak eerder op zoek naar wapens. Als ze toevallig drugs vinden omdat je het niet goed verstopt hebt, dan zullen ze het uiteraard wel innemen en eventueel sancties laten opleggen.

Dat is zeker een punt, wapens zijn een stuk gevaarlijker dan drugs, en meestal makkelijker te vinden. De controle op drugs hoef je trouwens niet teveel bij voorstellen, die mensen fouilleren soms makkelijk 400 man per dag. Dames bij de security misschien wel meer, ik denk zelf dat dat niet zo is.

als je honderden keren iets moet doen van je baas doe je de 200ste keer volgens mij ook minstens 2x sneller dan de eerste.

Het grootste risico op wapens na is drank, bar-inkomsten zijn tussen de entree en de evt. garderobe wel het grootste financiële risico.

Kleine J

Belezen gebruiker
Zomaar nog even snel een vraagje omdat hier toch eigenlijk vragen werden gesteld.
Hoe lang is speed eigenlijk houdbaar als je het is een papieren sealtje hebt zitten en als je het daarna donker en koel bewaart in een wietdoosje (waarvan ik denk dat het luchtdicht genoeg is), want ik wil namelijk als ik op vakantie ga m'n pep daarin bewaren, want ik kan het moeilijk door de douane heen krijgen, dus ik laat het zoiezo uit m'n hoofd om het mee te nemen. Ik hoop dat ik snel antwoord heb, want ik heb het niet kunnen vinden tussen m'n zoekresultaten, en ik heb het ook niet kunnen vinden op Google

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed is echt heel lang houdbaar, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zou wellicht wat gelig kunnen kleuren, maar behalve dat het nog minder lekker wordt gaat de potentie er dan niet meteen enorm op achteruit.

Bovenaan