Alleen Truffels eten veilig voor onervaren gebruiker?

Raz

Newbie
Dag beste leden :grin:. Vrijdag ben ik in bezit gekomen van een pakje Psilocybine Mexicana, maar heb niet het genoegen deze te delen met familie of vrienden en zorgen voor een 'sitter' is ook helaas niet mogelijk :(. Zou het innemen van 3,5g van deze soort kwaad kunnen op m'n eentje?

dacide

Experimenterende gebruiker
Ik heb deze truffels nog niet eerder gehad. Maar volgens mij zijn ze _redelijk_ mild. In ieder geval niet van het zwaarste soort.
3,5 gr (verse truffels neem ik aan) is niet zo veel. Vraag me zelfs af of het wel een gewenst effect zal geven. Niks irritanter dan een dosis die nét te laag is. Dan schuurt t er een beetje tegenaan qua uitwerking.

Volgens mij is 5gr verse truffels toch wel beetje het minimum.

Ik verwacht geen problemen als je dat in je eentje gebruikt. Maar ik ken jou niet, en ik ken ook jouw set en setting niet. Voorzichtigheid is altijd geboden bij psychedelica.

Hoe kom je bij 3,5gr? Was het een overblijfsel? Of heb je dat afgewogen, en leek het je een prima startdosering?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
3,5g is in ieder geval wel heel erg weinig, 5g ook als je het mij vraagt. Ik denk dat je een eerste keer beter met 10g kunt starten, of 7g als je het echt heel spannend vind.

Of het verstandig is om de eerste keer helemaal alleen te trippen is lastig te zeggen, verschilt heel erg per persoon en situatie. Kun je misschien iemand van vrienden of familie bellen mocht het niet goed gaan tijdens de trip?

Ik heb deze truffels nog niet eerder gehad. Maar volgens mij zijn ze _redelijk_ mild. In ieder geval niet van het zwaarste soort.
Deze staat te boek bij de smartshop als mildste soort, maar in de praktijk zijn de onderlinge verschillen in sterkte minimaal.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een dosering die net te laag is, is niet fijn bij veel soorten drugs, maar bij truffels heb ik meerdere keren met een vriend een halve portie per persoon genomen en dat was niet vervelend. Integendeel, dit waren heel erg relaxte avondjes met veel lachen en diepzinnige gesprekken. Trippen was het echter niet. 3,5 gram is meer een kwart portie. Ik denk dat het effect daarvan heel mild zal zijn.

Raz

Newbie
Bedankt voor de reacties tot zover, allemaal! Inderdaad, 3,5g klinkt als een arbitraire dosis, maar de reden voor deze hoeveelheid is omdat ik ~1 jaar geleden nogal eens Truffeltjes heb gegeten ... en het zwaar tegenviel; enkel omdat ik een idioot was die ongeleerd, abrupt en respectloos met de drug omging! Als ik het mij goed herinner, ging het om 5g Psilocybine Atlantis die ik opat voordat ik met een vriend had afgesproken om een avondje te gamen bij zijn thuis. Deze vriend WIST NIET dat ik onder invloed was en ik maakte mij zorgen dat ik domme dingen zou zeggen of doen, wat denk ik de aansteker was voor een slechte trip. Tevens voelde mijn handen en voeten nat aan en werd ik bezorgd dat ik mijn eigen had onder geplast, waarna ik erg in paniek geraakte en onmiddellijk naar huis wou. Eenmaal veilig thuis nam de trip een positievere wending en was ik in staat te genieten van de rest van de avond. Ben er bijna overtuigd van dat, als ik gewoon lekker op m'n eentje was gebleven, dit niet was uitgedraaid in zo'n nare ervaring. You live and learn :blushing:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Was handig geweest als je die info direct even gedeeld had. Maar weet je zeker dat het om 5g ging? Dat is 1/3 van wat er in een bakje zit. Sowieso klinkt de reactie me heftig voor zo'n lage dosis, maar dat kan natuurlijk aan de slechte setting gelegen hebben. Of je bent er extreem gevoelig voor, dat zou ook kunnen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb zelf eenmaal soortgelijke truffels gebruikt en heb toen een dosis van tien gram genomen. Dat leek een prima dosering om in aanraking met het spul te komen. 3,5g of 5g zou ik niet doen. Je wilt immers toch wel dat het een mooie, eerste ervaring wordt waarbij de effecten vol tot uiting kunnen komen.

EDIT: Ik lees nu pas je bericht daaronder. Misschien dat je dan iets minder zou kunnen nemen. Zoals Psychedelibee zegt, zou dat ook met de setting te maken kunnen hebben en de wat naïeve keuze om mensen in je omgeving niet te informeren dat je psychedelica gebruikt hebt.

Raz

Newbie
Was handig geweest als je die info direct even gedeeld had. Maar weet je zeker dat het om 5g ging? Dat is 1/3 van wat er in een bakje zit. Sowieso klinkt de reactie me heftig voor zo'n lage dosis, maar dat kan natuurlijk aan de slechte setting gelegen hebben. Of je bent er extreem gevoelig voor, dat zou ook kunnen.
Vrijwel zeker dat het om 5g ging, ja. En je hebt gelijk, deze achtergrondinformatie had ik bij de OP moeten vermelden; excuses!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vrijwel zeker dat het om 5g ging, ja. En je hebt gelijk, deze achtergrondinformatie had ik bij de OP moeten vermelden; excuses!
Geen probleem hoor, maar uiteraard hangt het advies daar wel vanaf.

Misschien weer voor 5g gaan dan, aangezien je het idee had dat het vooral slecht ging ivm de setting.

Tripbeer

Newbie
3.5 gram lijkt eerder op een microdosis dan een trip, maar er is uiteraard nooit iets mis met laag beginnen.
Ik zou alleen niet zeggen dat je hierdoor een goede kennismaking gaat krijgen met psilocybine, waarschijnlijk amper tot geen visuele storingen maar wel het vrolijke truffelgevoel en verbondenheid met de natuur.:blushing:
Hoe dan ook, veel plezier.

Bovenaan