• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

ALD-52 (~150 µg) report - The devil in me

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wie? - Ik alleen. Man, 35 jaar. 188cm/~75KG
Wat? - ~150 µg ALD-52
Waar? - Thuis
Wanneer? - 15-12-2019 9:25 uur

Tijd voor een tripreport. Twee weken geleden zou ik er ook een plaatsen, maar door drukte de dag erna had ik geen tijd. De dag daarop ben ik er wel voor gaan zitten maar toen was de afterglow voorbij en had ik zelfs last van een klein dipje, dus dat werd helemaal niets. Het kwam gewoon niet uit het hart. Momenteel zit ik in een fijne afterglow van een 150 µg ALD trip van gisteren, dus we gaan los…

9:25 uur (gisteren dus)
Het is nog erg vroeg op de dag, maar omdat ik ’s avonds 23:00 uur in bed moet liggen, zit er niets anders op dan vroeg beginnen. Ik pak mijn zegels erbij en stop er 1 in mijn mond. Fuck it, ik doe er een halve bij. De vorige keer had ik namelijk het gevoel dat de trip zo nu en dan ietsje sterker mocht zijn. Geen weg meer terug nu…

Tegenwoordig heb ik een beetje een soort van ritueel aan het begin van mijn trips, tenminste bij de LSD verwante psychedelica. Wanneer ik de zegel(s) nog in mijn mond heb, begin ik het huis door te lopen dingen op orde te maken. Het aanrecht schoonmaken, de afwas, wat dingen opruimen. Dit zorgt ervoor dat ik wat afgeleid wordt van de opkomende lichamelijke onrustigheid, het ongemakkelijk voelen. En daarnaast is trippen in een nette en schone omgeving gewoon heel fijn. Het zorgt ervoor dat het in mijn hoofd ook meer op orde is. Na het schoonmaken heb ik nog een ritueel dat ik sinds een paar trips toepas. Een tijd geleden toen ik met een groepje mensen tijdens een vrijwilligersklus zat te lunchen kwam het ter sprake dat je met witte salie je huis en jezelf energetisch kunt reinigen. Nu sta ik hier natuurlijk bekend als zweefkees, maar als je me in het echt kent weet je dat ik wat allergisch ben voor die kant van spiritualiteit. Je weet wel, de helende kristallen, het ceremoniële bij een ayahuasca trip bijvoorbeeld en ook het energetisch zuiveren met allemaal aparte attributen. Het zal dan toch de nuchtere Fries in mezelf zijn. Maar tot mijn verbazing was die hele groep mensen het er eenstemmig over eens dat dit geen woo woo ding is, maar echt werkt. Dus een tijd daarna zag ik eens een setje ergens op internet met wat witte salie en palo santo stokjes. Ach, waarom ook niet proberen dacht ik toen. Dus nu loop ik voor een trip mijn hele huis door met brandende stokjes. Judge me! :grimacing: Nog steeds ben ik niet echt overtuigd dat het ook echt wat doet, maar op de een of andere manier voelt het toch ook wel fijn om dit zo te doen en het huis ruikt er in ieder geval lekker door. Ooit word ik nog eens een hippie…

~10:00 uur
Een half uur later komt de trip op. De energie is onwerkelijk. De atmosfeer is elektrisch en ik voel een agressieve kracht van mijn kern uit als stroomstoten naar mijn ledematen gaan. Ik moet bewegen. Tientallen keren loop ik van de ene kant van mijn huis naar de andere kant. Zo nu en dan denk ik “wat zullen mijn overburen wel niet denken als ze mij zo elke 10 seconden weer voor het raam zien staan”. Tegelijk kan het me ook helemaal niets schelen. Deze energie is zo onmiskenbaar mannelijk. Ik voel me op het moment alsof ik geen shit van wie dan ook pik. Op momenten zou ik het liefst een deur in tweeën slaan. Dan word de energie seksueel en moet ik een mooi vrouwelijk lichaam zien, dus zet ik de computer aan en zet ik er wat afbeeldingen van Sharon Pieksma voor. Hnngg… Die meid straalt seks uit. Mijn gedachten dwalen af naar wat ik allemaal met haar zou doen. De nog steeds extreme energie zorgt er gek genoeg voor dat er niet zo’n groot gevaar is om aan mijn lust toe te geven, maar toch sta ik er even bij stil dat de trip wel wat hedonistisch aan het worden is. “Toch, dit is zo duidelijk onderdeel van mij.” Is de gedachte die er even door mij heen schiet. Deze energie wil niets liever dan zich verenigen met de vrouwelijke energie.

Ik kijk weer even naar Sharon. Ze belichaamt die vrouwelijke verleidelijke energie. Het is niet dat ze die energie heeft, ze IS die seksuele energie op dat moment (je mag haar ook een lekker wijf noemen). Alles IS immers ook energie. Zelf ben ik op het moment (niet van schrijven :wink: ) de tegenpool van die energie, de mannelijke variant. “Wacht eens even, ben ik hier niet iets cruciaals over het hoofd aan het zien?” Denk ik dan. Er zit iets in mij, dat die energie tot stand brengt, het is een deel van mij. Al jaren richt ik mij tijdens trips en daarbuiten op de onschuld in mijzelf vinden, maar ondertussen is de realiteit dat een deel van mij helemaal niet onschuldig is. Een deel van mij is uit op dat doen wat eigenlijk “niet hoort”. Ik zie dat die kant van mij mijn hele leven al bij me is geweest. Als klein jongetje liet het me vanuit de struiken met mijn vriendjes met witte besjes door ‘pijltje buizen’ schieten in de nekken van nietsvermoedende langskomende fietsers. (sorry…) Of door het bejaardenhuis lopen en aan oude mensen geld vragen voor een zelfbedacht fictief fonds, om daar vervolgens chips en snoep voor te kopen. (sorry…) Het is die kant van mij die nou net niet bepaald ‘onschuldig’ is. Dan valt mijn oog op de rij aan foto’s die ik de dag ervoor van mijn moeder had meegekregen. Het zijn foto’s van mijn familie. Centraal staat een foto waarop van dichtbij het gezicht is te zien van mijn tien maand oude nichtje waarvan ik voor het eerst oom geworden ben. Met een pruillipje en grote blauwe ogen kijkt ze me aan. Maar verhip, wat is die blik in haar ogen? Is dat hetgeen wat net niet helemaal onschuldig is? Maar dat kan niet, mijn nichtje is een hartstikke lief meisje, ze heeft geen kwaad in zich. Oké, ze drukte laatst een plant uit het vensterbank, maar dat was compleet onschuldig bedoeld toch? Daar zat helemaal niets in de zin van een stoute intentie achter. Toch?

Er is eigenlijk geen ontkennen aan. Het ís dat wat net niet helemaal onschuldig is. Maar als het zelfs in mijn engeltje van een nichtje zit, waarom ben ik het dan zo hard aan het ontkennen in mezelf? En betekent dit dat mijn nichtje helemaal geen hartstikke lief meisje is? Natuurlijk niet… Maar als mens, als persoon is mijn nichtje - zelfs op die jonge leeftijd - niet “heilig”, niet “alleen maar goed”. En ik ook niet. En zo is niemand dat. Je kunt zeggen dat het de duivel in ons is. Dat wat uit is op destructie, op wat “ondeugend” is. Maar denk er eens goed over na: Als we als mensen niet die twist hadden, waren we dan ook niet nogal saai geweest? Willen we echt als een stel heiligen alleen maar vroom met elkaar zitten zijn? I don’t think so... En zelfs al willen we dat, de “duivel” is een deel van ons.

Maar als de duivel onderdeel van mij is, is dat een reden om “hem” zijn gang te laten gaan? Ik loop naar mijn computer toe en zie Sharon daar nog halfnaakt op het scherm staan verleidelijk over haar schouder heen kijkend naar mij. Het is de Jezebel spirit. De vrouwelijke seksuele energie van verleiding. Vanuit mijn trippende staat van bewustzijn zie ik dat hoewel die aantrekking niet te ontkennen is, dit alles een extreem gevaarlijk spelletje is. Mijn eigen mannelijke seksuele energie is mijn kracht, mijn life force als je het zo wilt zeggen. Maar het is voor mij zo makkelijk om geïntimideerd te zijn door een mooie vrouw met die sterke verleidelijke energie. De duivel in mij denkt er makkelijk over: Ik ben alleen thuis, ik draai de foto van mijn nichtje de andere kant op en ik doe waar ik nu zin in heb. Maar nu zit ik niet in dat reactieve bewustzijn. Nu zie ik ver in de toekomst wat de consequenties zijn van toegeven aan die lust op de langere termijn en dat is dat ik mijn seksuele energie, mijn kracht, mijn life force kwijtraak door die behoefte te bevredigen. Bijna een maand lang heb ik er niet aan toegegeven en dit zorgt ervoor dat ik meer en meer die kracht en ook wilskracht ervaar, maar tegelijk wordt de verleiding ook steeds groter. Maar nu zie ik hoe ik het mij niet kan permitteren een vrouw mij ooit te laten verleiden en intimideren, het maakt niet uit hoe aantrekkelijk ze is. Hier heb ik al mijn leven lang een probleem mee gehad. Het is moeilijk voor mij om met heel mooie vrouwen te praten of zelfs aan te kijken. Maar zo zou het niet mogen zijn. Nog niet eens omdat ik zo nodig contact met ze wil, maar om mijn kracht niet te verliezen. Als man belichaam ik de Yang energie van het universum. De agressieve mannelijke creatieve spirit. Er mag geen moment zijn dat ik die essentie in mij verlies door verleiding middels de vrouwelijke Yin energie. Dit zorgt namelijk voor een disbalans. Een disbalans die overigens ook overal doorheen onze maatschappij is te zien en daar een grote destructieve uitwerking op heeft, maar dat terzijde.

Zoals vaak is het moeilijk om te zeggen wanneer wat precies tijdens de trip is gebeurd, daar let ik nooit echt op wanneer de trip goed op gang is. Op een gegeven moment echter sla ik het boek Be Here Now van Ram Dass open. Hier ben ik momenteel geregeld in aan het lezen. Het is het soort boek waar je steeds naar blijft terugkeren omdat je voor sommige dingen een bepaald niveau van bewustzijn nodig hebt om te begrijpen wat er geschreven staat. Vandaar dat ik nu vaak tijdens het trippen een dergelijk boek erbij pak om te doorgronden wat ik anders niet zie. Op een gegeven moment stuit ik op iets dat compleet relevant is voor mijn trip:

Desire is a trap

Desire-lessness is moksha (liberation)

Desire is the creator

Desire is the destroyer

Desire is the universe

En dat is exact wat het is. Verlangen is het willen van de ‘ander’. Verlangen is de creator en verwoester van werelden. Seksueel verlangen is het sterkste verlangen. Door de ander te verlangen, geef je je eigen kracht op. Je betaalt de hoogste prijs door te verlangen, want eigenlijk zeg je: “ik ben niet compleet zonder jou.” En omdat je in werkelijkheid een extreem krachtig wezen bent die zijn/haar letterlijke realiteit creëert middels gedachten en geloof, wordt dat ‘niet-heel zijn’ je realiteit en je lijden. En toch, er is die intense aantrekkingskracht. Je kunt niet doen alsof deze er niet is, want ook dan ben je niet je hele wezen, dan mist er een cruciaal element. Het enige dat je kunt doen is zien dat het zo is en leven in en als die seksuele energie. Can’t have your cake and eat it too…

Waar ik het eerder hierboven over had is dat niemand 100% heilig is. Maar dat is als persoon, als mens. Maar er is iets in ons dat dit wel is. Op het moment dat je verlangen even compleet verwerpt, begint dat wat heilig is zich aan je te tonen. Er is een heiligdom dat niet aards is, dat niet aangetast kan worden door verlangen, dat niet op een fysieke plek gelegen is, maar alsnog echter dan echt is. Waar Yin en Yang alreeds in complete harmonie met elkaar zijn. Bijna al mijn reports gaan over de zoektocht naar dat, maar bijzonder aan deze trip was, dat het mij liet zien dat er óók een menselijke kant aan mij is, die niet zomaar genegeerd kan worden. De duivel in ons is in eerste instantie slechts een ondeugend klein kind. Pas wanneer deze genegeerd wordt, groeit het uit tot de monsters die we soms in deze wereld zien.

Opvallend was dat deze voor mij toch vrij sterke dosering resulteerde in een trip die maar heel minimaal visueel was. Ik kan me nog zeer visuele ALD-52 trips herinneren op minder sterke doseringen. Aan de ene kant jammer, maar man man man wat blijft het toch geweldig om door de ALD een spiegel voorgezet te krijgen en met een vergrootglas te kijken naar alles wat ik in de dagelijkse realiteit voor mezelf probeer te verbergen. Het is zo’n therapeutisch iets om te doen. En juist nu de volgende dag tijdens de afterglow komen sommige lessen nog beter binnen. Ook mede omdat er na een nacht slapen weer wat lichamelijke en geestelijke rust is. Na de piek van de trip gisteren werd ik namelijk mentaal moe, terwijl ik ook nog erg onrustig was. Dit zorgde ervoor dat ik moest denken aan trips uit het verleden waar het de duistere kant op ging, waardoor dat gisteren ook dreigde te gebeuren. Na een paar keer de Wim Hof ademhalingstechniek toe te passen trok dat gelukkig helemaal weg. (aanrader voor als je verkeerd dreigt te gaan!!) Nu kan ik alleen maar dankbaar terugkijken naar de zoveelste prachtige verhelderende tripervaring. En nu weer een langere pauze tot de volgende keer…

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuk om weer eens een vers tripreportje van je te lezen @Mindless !

Blijft toch mooi spul he die ALD-52?!

Desire is a trap

Desire-lessness is moksha (liberation)

Desire is the creator

Desire is the destroyer

Desire is the universe
Ik pak dat boek er af en toe ook bij tijdens het trippen. Volgens mij deel je mijn passie voor Ram Dass. Mooie passage ook! In het Boedisme kom je deze gedachtengang ook heel duidelijk tegen. Juist door niet "gebonden" te zijn aan verlangens wordt je "bevrijd" van het Samsara, het eindeloze lijden van het leven.

Als man belichaam ik de Yang energie van het universum. De agressieve mannelijke creatieve spirit. Er mag geen moment zijn dat ik die essentie in mij verlies door de vrouwelijke Yin energie. Dit zorgt namelijk voor een disbalans. Een disbalans die overigens ook overal doorheen onze maatschappij is te zien en daar een grote destructieve uitwerking op heeft, maar dat terzijde.
Ik geloof eigenlijk ook wel dat er een verschil zit tussen meer "vrouwelijke" energie en meer "mannelijke" energie. Maar waarom zou jij je mannelijke energie verliezen door (seksueel) contact met een vrouw? Seks is toch niet iets "schuldigs" of "demonisch" maar iets moois, leuks en misschien zelfs heiligs?

Volgens mij komt de disbalans in onze maatschappij doordat we mensen seksueel belemmeren. Vrouwelijke seksualiteit wordt overal ingeperkt, mensen moeten monogaam door het leven gaan en god betere als je een wat meer 'afwijkende' seksuele voorkeur hebt zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit of juist a-seksualiteit. Juist door zo krampachtig om te gaan met seks hebben we een gefrustreerde maatschappij. Daar komt volgens mij die "destructieve werking" vandaan. Niet van mensen die, met wederzijds goedkeuren, seks hebben met elkaar.

De duivel in ons is in eerste instantie slechts een ondeugend klein kind. Pas wanneer deze genegeerd wordt, groeit het uit tot de monsters die we soms in deze wereld zien.
Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt met de "duivel" in ieder van ons. Ik geloof juist dat de meeste mensen het beste voor hebben met zichzelf, de ander en de wereld. Mensen hebben alleen allemaal een heel ander perspectief op wat "goed" of "juist" is waardoor bepaalde mensen voor jou of voor mij misschien heel duivels over kunnen komen.

En nu weer een langere pauze tot de volgende keer…
Heb jij een soort maximum voor jezelf? Ik probeer normaal gesproken minimaal 1 maand tussen trips te laten. Al duurt het in de praktijk vaak langer...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Leuk om weer eens een vers tripreportje van je te lezen @Mindless !

Blijft toch mooi spul he die ALD-52?!
Ja echt wel!

Ik pak dat boek er af en toe ook bij tijdens het trippen. Volgens mij deel je mijn passie voor Ram Dass. Mooie passage ook! In het Boedisme kom je deze gedachtengang ook heel duidelijk tegen. Juist door niet "gebonden" te zijn aan verlangens wordt je "bevrijd" van het Samsara, het eindeloze lijden van het leven.
Ja, een intrigerend persoon en trouwens ook goede spreker die Ram Dass. :) En inderdaad, het is de tijdloze wijsheid die altijd herhaald wordt in verschillende vormen/uitingen.

Ik geloof eigenlijk ook wel dat er een verschil zit tussen meer "vrouwelijke" energie en meer "mannelijke" energie. Maar waarom zou jij je mannelijke energie verliezen door (seksueel) contact met een vrouw? Seks is toch niet iets "schuldigs" of "demonisch" maar iets moois, leuks en misschien zelfs heiligs?
Ik ben niet tegen seks. Maar zoals de passage die je quote hierboven: "desire is a trap". Het is niet "desire sometimes is a trap". Élk verlangen leidt weg van verlossing. Natuurlijk kun je middels seks ook eenwording met elkaar ervaren. Maar verlangen is een heel gelaagd iets. Er zijn vele subtiele lagen waarmee we onszelf in ego-bewustzijn houden. Uiteindelijk zal verlangen zich concentreren tot enkel het verlangen naar God denk ik. Tot die tijd zal er aantrekking zijn naar wereldse zaken.

Maar mijn report gaat dan ook niet over wat anderen moeten doen. Het omschrijft wat er speelt in mij en wat mijn inzichten over mezelf zijn. Ik heb een probleem met verlangen, dus werk ik daar aan. Tenminste, dat probeer ik. Trouwens, het ding is dat 'ik' veel verlangens niet wíl opgeven. Dat is het vreemde. Ik ben er verslaafd aan. Wat me trouwens doet denken aan een andere passage uit Be Here Now:

You've got to go at the rate you can go.
You wake up at the rate you wake up.
You're finished with your desires -
at the rate you finish with your desires.
The disequilibrium comes into harmony -
at the rate it comes into harmony.
You can't rip the skin off the snake.
The snake must moult the skin.
That's the rate it happens.

Dat is zo'n beetje het dilemma en de paradox. Van je verlangen af willen ís verlangen zelf. Maar verlangen kwijtraken gebeurd alsnog. Het overkomt je. Ik merk dat ik steeds meer mijn interesse in wereldse zaken kwijtraak. Maar sommige wereldse zaken trekken me alsnog de wereld in.

Ook, als ik bijvoorbeeld zo'n boek als Be Here Now pak, dan is er soms een pagina die ik wel 10 keer achter elkaar kan lezen, maar alsnog niet begrijp. Ik zie de letters wel, maar niet wat er werkelijk staat. Voor sommige dingen moet je klaar zijn om ze te ontvangen. Je ego verhindert je om sommige dingen in je op te nemen. Daarom is het ook hartstikke interessant om zo'n boek er weer bij te pakken tijdens een trip, want dan zie je ineens wel wat er staat, in plaats van dat je enkel de letters/woorden leest. Natuurlijk geldt hier wel weer: "beware of unearned wisdom".

Volgens mij komt de disbalans in onze maatschappij doordat we mensen seksueel belemmeren. Vrouwelijke seksualiteit wordt overal ingeperkt, mensen moeten monogaam door het leven gaan en god betere als je een wat meer 'afwijkende' seksuele voorkeur hebt zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit of juist a-seksualiteit. Juist door zo krampachtig om te gaan met seks hebben we een gefrustreerde maatschappij. Daar komt volgens mij die "destructieve werking" vandaan. Niet van mensen die, met wederzijds goedkeuren, seks hebben met elkaar.
Dat zal er ook deel van uitmaken en zoals gezegd, ik ben niet tegen seks.

Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt met de "duivel" in ieder van ons. Ik geloof juist dat de meeste mensen het beste voor hebben met zichzelf, de ander en de wereld. Mensen hebben alleen allemaal een heel ander perspectief op wat "goed" of "juist" is waardoor bepaalde mensen voor jou of voor mij misschien heel duivels over kunnen komen.
Ik heb bewondering voor hoe jij altijd het beste in iedereen ziet, maar vind het ook wat naïef. Ja, er zijn heel veel mensen die meer goed dan kwaad zijn, maar de mensen die meer kwaad zijn werken zich naar de posities waar ze heel erg veel macht hebben. Mensen die overwegend goed zijn, hebben over het algemeen helemaal geen behoefte aan meer meer meer macht/geld. En het zijn die groep mensen die dus wel overwegend "kwaad" zijn die zorgen voor de grootste problemen voor de rest van ons. Daarnaast, de mensen die meer goed dan kwaad zijn, hebben alsnog die "duivel" in zich. Juist tijdens deze trip heb ik ingezien dat de "duivel" niet zozeer een kwade entiteit is, maar het is het kleine kind in ons. Maar wat eerst een klein ondeugend kind is, kan uitgroeien tot iets dat groot kwaad aanricht. Ook: "The road to hell is paved with good intentions." Maar alles voltrekt zich zoals het moet denk ik.

Heb jij een soort maximum voor jezelf? Ik probeer normaal gesproken minimaal 1 maand tussen trips te laten. Al duurt het in de praktijk vaak langer...
Ik heb een periode gehad dat ik een jaar lang niet tripte. Toen was de interesse er gewoon niet. Een maand geleden kreeg ik weer interesse en nu heb ik 3 trips (de eerste was eigenlijk een sub trip-dosering) met steeds 2 weken ertussen gedaan. Eigenlijk is dat wat te kort, maar ik had er erg zin in. Heb dus niet zozeer strikte regels, maar 2 weken er tussen is eigenlijk wel te kort.

Mooi verhaal mindless! Leuk dat je zo´n fijne diepe trip heb gehad.
Dankje!

• Like
Waarderingen: Eik

Cerberus

Wijs gebruiker
Mooi reportje! Vond je uitleg over je witte salie ritueel grappig om te lezen :) ik kende Sharon Pieksma niet, maar nu ik haar eens snel google deel ik je mening.

Hoe ervaar je ALD-52 trouwens in vergelijking met LSD?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi reportje! Vond je uitleg over je witte salie ritueel grappig om te lezen :) ik kende Sharon Pieksma niet, maar nu ik haar eens snel google deel ik je mening.
Broek aanhouden hè. :tonguewink:

In mijn herinnering hetzelfde, maar het is al een paar jaartjes geleden dat ik LSD heb gedaan, dus ook weer moeilijk te zeggen.

Ik geloof eigenlijk ook wel dat er een verschil zit tussen meer "vrouwelijke" energie en meer "mannelijke" energie. Maar waarom zou jij je mannelijke energie verliezen door (seksueel) contact met een vrouw?
Om hier nog even op terug te komen. Je raakt als man je seksuele energie kwijt door ejaculatie. Niet dat ik denk dat dit een "slecht" iets is per se. Maar ik merk zelf dat de opgebouwde energie mijn meditatie naar een nieuw niveau brengt. Dit is ook iets dat door velen erkend wordt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
:thinking:
Ja, een intrigerend persoon en trouwens ook goede spreker die Ram Dass. :) En inderdaad, het is de tijdloze wijsheid die altijd herhaald wordt in verschillende vormen/uitingen.
Absoluut! Ik heb denk ik het grootste deel van zijn online lezingen wel bekeken/beluisterd nu... Waanzinnig fascinerende man. Mooi ook om te zien dat je zo wijs en toch zo bescheiden kunt zijn!

Ik ben niet tegen seks.
Wie wel?! :tonguewink:
Ik krijg gewoon soms het idee bij jouw posts dat je niet tegen seks bent maar er ook geen hele gemakkelijke band mee hebt. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Ik heb een probleem met verlangen, dus werk ik daar aan. Tenminste, dat probeer ik. Trouwens, het ding is dat 'ik' veel verlangens niet wíl opgeven. Dat is het vreemde. Ik ben er verslaafd aan
In de kern denk ik dat je hier een heel mooi punt hebt. Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens! Het idee dat verlangen de veroorzaker is van veel problemen en een blokkade op je pad naar geluk geloof ik wel.

You've got to go at the rate you can go.
You wake up at the rate you wake up.
You're finished with your desires -
at the rate you finish with your desires.
The disequilibrium comes into harmony -
at the rate it comes into harmony.
You can't rip the skin off the snake.
The snake must moult the skin.
That's the rate it happens.

Dat is zo'n beetje het dilemma en de paradox. Van je verlangen af willen ís verlangen zelf. Maar verlangen kwijtraken gebeurd alsnog. Het overkomt je. Ik merk dat ik steeds meer mijn interesse in wereldse zaken kwijtraak.
Wederom een prachtig citaat. Sterke uitleg ook @Mindless !
Ik denk wel dat ik anders om ga met hetzelfde uitgangspunt. Juist omdat zaken komen zoals ze komen zie ik het probleem niet zo van toe te geven aan je verlangens zolang je daarmee anderen geen schade toebrengt. Ik denk dat juist optimaal genieten van het leven, en waar mogelijk, anderen helpen te genieten van het leven, een pad is dat uiteindelijk zal leiden tot het inzicht dat er meer is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het leven van Siddhartha Boeddha dan valt me juist op dat hij opgegroeid is in alle luxe van de wereld. Juist door die weelde te ervaren kon hij begrijpen dat daar het echte geluk niet te vinden is.

Ik heb bewondering voor hoe jij altijd het beste in iedereen ziet, maar vind het ook wat naïef.
Je weet toch dat alles dat voor het woordje "maar" komt niet echt gemeend wordt he?! :yum:
Anyways... misschien ben ik wel wat naief af en toe. Ik weet heel goed dat er mensen zijn die, in mijn ogen, afschuwelijke dingen doen. Toch denk ik dat daar vaak in principe geen kwade intenties achter zitten maar angst, onvermogen en misschien geen gebrek aan kennis of inlevingsvermogen. Ik geloof er in dat verreweg de meeste mensen doen waarvan zij denken dat het "goed" is. Maar misschien ben ik wel een enorm naieve stommeling die het allemaal niet zo goed begrijpt inderdaad :thinking:

. Eigenlijk is dat wat te kort, maar ik had er erg zin in. Heb dus niet zozeer strikte regels, maar 2 weken er tussen is eigenlijk wel te kort.
Ik vind 2 weken er tussen ook redelijk kort. Maar ook weer niet onverantwoord kort.

raakt als man je seksuele energie kwijt door ejaculatie. Niet dat ik denk dat dit een "slecht" iets is per se. Maar ik merk zelf dat de opgebouwde energie mijn meditatie naar een nieuw niveau brengt.
Ik denk eigenlijk dat ik wel ongeveer begrijp wat je bedoelt. Na een orgasme "verlies" je inderdaad iets aan kracht, energie en "mannelijkheid". Zelf vind ik dat juist wel mooi eigenlijk. Die "flow" van energie die zich opbouwt tot een orgasme en zich dan ontlaad. Volgens mij is dat juist hoe het natuurlijk hoort te zijn en kan het helemaal geen kwaad om als man wat meer in contact te staan met je zachtere kant zo nu en dan. Bovendien voel ik me niet echt aangetast in mijn mannelijkheid na een "ejaculatie in het bijzijn van een mooie vrouw" (heerlijk vage bewoordingen voor keiharde sex hahaha) .
We hebben in onze westerse wereld bovendien al een overaanbod aan "mannelijkheid" in de vorm van hard kapitalisme, competitie, oorlog en strijd. Een beetje meer vrouwelijke energie in onze maatschappij zou volgens mij geen kwaad kunnen.

ik kende Sharon Pieksma niet, maar nu ik haar eens snel google deel ik je mening.
Same here! Is inderdaad wel een vrouw om een beschuitje mee te eten...

Ik vind ze vrijwel identiek. Ik denk wel dat ALD-52 iets meer bodyload geeft. Verder zou het kunnen dat LSD iets visueler is maar dat zou ook placebo kunnen zijn... Grootste voordeel van ALD-52 vind ik dat je betrouwbaarder kunt doseren. Met LSD weet je toch nooit precies hoeveel er op je zegel zit...

Cerberus

Wijs gebruiker
In de kern denk ik dat je hier een heel mooi punt hebt. Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens! Het idee dat verlangen de veroorzaker is van veel problemen en een blokkade op je pad naar geluk geloof ik wel.

Is het ook niet zo dat je verlangen nodig hebt om een doel te hebben? Veel mensen die geen hebben worden depressief.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
:thinking:
Absoluut! Ik heb denk ik het grootste deel van zijn online lezingen wel bekeken/beluisterd nu... Waanzinnig fascinerende man. Mooi ook om te zien dat je zo wijs en toch zo bescheiden kunt zijn!
Dat laatste zeker. Dat is ook iets wat mij wel doet reflecteren op hoe ik zelf vaak niet al te bescheiden ben.

Wie wel?! :tonguewink:
Ik krijg gewoon soms het idee bij jouw posts dat je niet tegen seks bent maar er ook geen hele gemakkelijke band mee hebt. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Nee daar heb je wel een punt. Ik heb dan ook een probleem met fap/porno verslaving. Verderop op het forum al eerder vermeldt, dus hoef er ook niet stiekem meer over te doen. Het gaat wel de goede kant op. Tegelijk is er wel het verlangen ding wat ik zeer serieus neem en waar ik vanaf wil (daar heb je die paradox weer :laughing: )

Wederom een prachtig citaat. Sterke uitleg ook @Mindless !
Ik denk wel dat ik anders om ga met hetzelfde uitgangspunt. Juist omdat zaken komen zoals ze komen zie ik het probleem niet zo van toe te geven aan je verlangens zolang je daarmee anderen geen schade toebrengt. Ik denk dat juist optimaal genieten van het leven, en waar mogelijk, anderen helpen te genieten van het leven, een pad is dat uiteindelijk zal leiden tot het inzicht dat er meer is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het leven van Siddhartha Boeddha dan valt me juist op dat hij opgegroeid is in alle luxe van de wereld. Juist door die weelde te ervaren kon hij begrijpen dat daar het echte geluk niet te vinden is.
Nou, het ligt er denk ik maar net aan waar jezelf staat in het leven. Voor mij is het een groot gevaar om aan sommige verlangens toe te geven.

Siddharta groeide trouwens inderdaad op in alle luxe, aangezien zijn vader koning was. Maar daarna heeft hij zich ook compleet afgesloten van wereldse dingen, om pas later na zijn verlichting zichzelf weer meer te begeven in de wereld. Je kunt dan zeggen dat hij ook gewoon in het koninkrijk van zijn vader kon blijven en zijn vader opvolgen (wat deze ook wou) en alle luxe genieten die hem dat bood, maar Siddhartha voelde dat het voor hem nodig was om zichzelf daar voor een periode van af te zonderen. Uiteindelijk apprecieerde hij de dingen van de wereld wel weer, maar je kunt denk ik niet zeggen dat die periode van afzondering niet nodig was. Voor hem was dat wel nodig.

Je weet toch dat alles dat voor het woordje "maar" komt niet echt gemeend wordt he?! :yum:
Anyways... misschien ben ik wel wat naief af en toe. Ik weet heel goed dat er mensen zijn die, in mijn ogen, afschuwelijke dingen doen. Toch denk ik dat daar vaak in principe geen kwade intenties achter zitten maar angst, onvermogen en misschien geen gebrek aan kennis of inlevingsvermogen. Ik geloof er in dat verreweg de meeste mensen doen waarvan zij denken dat het "goed" is. Maar misschien ben ik wel een enorm naieve stommeling die het allemaal niet zo goed begrijpt inderdaad :thinking:
Dat eerste zit wel waarheid in... Maar misschien kun je beter zeggen "niet helemaal gemeend". Want ik voel soms ook wel een jaloezie voor mensen die niet zo kritisch en misschien ook wel cynisch zijn als mezelf. Een enorm naïeve stommeling vind ik je zeker niet Eik! Maar wel wat naïef soms ja... Al is dat natuurlijk ook maar gezien vanuit hoe ik dingen bekijk. Ik wou je echter zeker niet beledigen!

Er worden ook mensen onthoofd omdat mensen denken dat dat "goed" is. Onze ideeën over wat goed is, kunnen dus ook enorm veel kwaad doen. Dat zie ik bij mezelf soms ook. Daarom denk ik ook dat het zo belangrijk is voor mensen om weer in contact met 'spirit' te komen zodat we niet meer zelf de autoriteit zijn over wat goed is en wat kwaad.

Ik vind 2 weken er tussen ook redelijk kort. Maar ook weer niet onverantwoord kort.
De tolerantie is dan compleet weg, maar voor mij persoonlijk ligt het te dicht op elkaar omdat het ook even tijd nodig heeft om dingen te implementeren.

Ik denk eigenlijk dat ik wel ongeveer begrijp wat je bedoelt. Na een orgasme "verlies" je inderdaad iets aan kracht, energie en "mannelijkheid". Zelf vind ik dat juist wel mooi eigenlijk. Die "flow" van energie die zich opbouwt tot een orgasme en zich dan ontlaad. Volgens mij is dat juist hoe het natuurlijk hoort te zijn en kan het helemaal geen kwaad om als man wat meer in contact te staan met je zachtere kant zo nu en dan. Bovendien voel ik me niet echt aangetast in mijn mannelijkheid na een "ejaculatie in het bijzijn van een mooie vrouw" (heerlijk vage bewoordingen voor keiharde sex hahaha) .
We hebben in onze westerse wereld bovendien al een overaanbod aan "mannelijkheid" in de vorm van hard kapitalisme, competitie, oorlog en strijd. Een beetje meer vrouwelijke energie in onze maatschappij zou volgens mij geen kwaad kunnen.
Het is ook iets moois en het is ook hartstikke natuurlijk, dat wil ik niet ontkennen.

Ervoor kiezen om dat niet te doen is dan in zekere zin ook onnatuurlijk. Maar alsnog brengt dat je dieper tot jezelf en nu ik erover nadenk misschien wel tot het bovennatuurlijke. De natuur (het universum) is in ons, maar wijzelf ontstijgen dat.

"Mannelijkheid" heeft tegenwoordig een beetje een negatieve bijklank, omdat het inderdaad veel oververtegenwoordigd is geweest in veel culturen. Maar ik doel er dan ook niet zozeer op om nog meer van dat de wereld in te brengen, maar om die mannelijke energie middels meditatie en dergelijke terug te traceren naar zijn bron, waar het in harmonie is met de vrouwelijke energie. Zelf ben ik nu met no-fap bezig bijvoorbeeld, maar zoiets kun je niet doen zonder die vrijgekomen energie ook te transmuteren/transformeren. Je ziet dit wel in de katholieke kerk. Jezelf forceren tot een celibaat leven leidt uiteindelijk altijd tot frustratie en veel erger: vergrijpen aan mensen. Meer vrouwelijke energie in de wereld ben ik met je eens, maar zelf zie ik dat niet zozeer als dat wij mannen daar onze mannelijkheid voor moeten opofferen. Het is allemaal een balans die al aanwezig is in de kern van onszelf. Niet iets dat wij als mensen zelf moeten balanceren denk ik. Er is niets mis met mannelijkheid, maar het moet wel in balans zijn met vrouwelijkheid.

Same here! Is inderdaad wel een vrouw om een beschuitje mee te eten...
O shit wat heb ik gedaan. Nu zit elke man (of vrouw) zich te verlekkeren op Sharon... :laughing::tonguewink:

Is het ook niet zo dat je verlangen nodig hebt om een doel te hebben? Veel mensen die geen hebben worden depressief.
Verlangen naar verlangenloosheid is ook een doel/verlangen. :wink: Maar dat is dus die paradox. Als je zelfs dát opgeeft, dan accepteer je dus het moment precies zoals dat is compleet. En dat is de ervaring van de Tao, God, hoe je het ook wilt noemen.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Nee daar heb je wel een punt. Ik heb dan ook een probleem met fap/porno verslaving. Verderop op het forum al eerder vermeldt, dus hoef er ook niet stiekem meer over te doen. Het gaat wel de goede kant op. Tegelijk is er wel het verlangen ding wat ik zeer serieus neem en waar ik vanaf wil (daar heb je die paradox weer :laughing: )
Ik kan me dat porno-topic nog herinneren. Ik was toen ook heel verbaasd over hoe sommige mensen tegen porno aankeken en wat voor nare ervaringen mensen ermee hadden. Ik kan me ook goed voorstellen dat je er heel anders tegenaan kijkt als je een problematische relatie met porno hebt. Ik vind het sowieso niets om je voor te schamen trouwens!

Siddharta groeide trouwens inderdaad op in alle luxe, aangezien zijn vader koning was. Maar daarna heeft hij zich ook compleet afgesloten van wereldse dingen, om pas later na zijn verlichting zichzelf weer meer te begeven in de wereld. Je kunt dan zeggen dat hij ook gewoon in het koninkrijk van zijn vader kon blijven en zijn vader opvolgen (wat deze ook wou) en alle luxe genieten die hem dat bood, maar Siddhartha voelde dat het voor hem nodig was om zichzelf daar voor een periode van af te zonderen. Uiteindelijk apprecieerde hij de dingen van de wereld wel weer, maar je kunt denk ik niet zeggen dat die periode van afzondering niet nodig was. Voor hem was dat wel nodig.
Goede aanvulling! En ik denk dat zo'n periode van afzondering en richten op het spirituele voor de meeste mensen noodzakelijk is om "verlichting" te bereiken of daar in ieder geval grote stappen in te zetten. Ik heb alleen niet het idee dat ik al "ver" genoeg ben in mijn spirituele ontwikkeling om die stap nu te zetten. Ik heb er vertrouwen in dat ik een dergelijke stap vanzelf ga zetten als ik daar wel spiritueel genoeg voor ontwikkeld ben.
Want ik voel soms ook wel een jaloezie voor mensen die niet zo kritisch en misschien ook wel cynisch zijn als mezelf.
Interessant. Ben benieuwd waar dat vandaan komt. Volgens mij is iedereen gewoon zoals hij is. Een beetje kritisch zijn is ook niet mis zo op zijn tijd.

enorm naïeve stommeling vind ik je zeker niet Eik! Maar wel wat naïef soms ja... Al is dat natuurlijk ook maar gezien vanuit hoe ik dingen bekijk. Ik wou je echter zeker niet beledigen!
Ik voelde me niet beledigd hoor. Ik ben waarschijnlijk af en toe wel wat naief. Ik heb dan ook een grotendeels fijne jeugd en fijn leven gehad. Ik heb het vermoeden dat veel leden op dit forum veel vaker geconfronteerd zijn met het negatieve van de wereld en de mensen dan dat ik daarmee geconfronteerd ben. Los daarvan geloof ik er wel in dat het uiteindelijk beter is voor je eigen geluk en dat van de mensen om je heen om je eerder wat te naief dan te cynisch op te stellen. Al lukt me dat lang niet altijd en kan ik ook best cynisch zijn over zaken (zoals bijvoorbeeld de snelheid waarmee wij als mensen de wereld aan het verkloten zijn).

Er worden ook mensen onthoofd omdat mensen denken dat dat "goed" is. Onze ideeën over wat goed is, kunnen dus ook enorm veel kwaad doen. Dat zie ik bij mezelf soms ook. Daarom denk ik ook dat het zo belangrijk is voor mensen om weer in contact met 'spirit' te komen zodat we niet meer zelf de autoriteit zijn over wat goed is en wat kwaad.
Eens!

"Mannelijkheid" heeft tegenwoordig een beetje een negatieve bijklank, omdat het inderdaad veel oververtegenwoordigd is geweest in veel culturen. Maar ik doel er dan ook niet zozeer op om nog meer van dat de wereld in te brengen, maar om die mannelijke energie middels meditatie en dergelijke terug te traceren naar zijn bron, waar het in harmonie is met de vrouwelijke energie. Zelf ben ik nu met no-fap bezig bijvoorbeeld, maar zoiets kun je niet doen zonder die vrijgekomen energie ook te transmuteren/transformeren. Je ziet dit wel in de katholieke kerk. Jezelf forceren tot een celibaat leven leidt uiteindelijk altijd tot frustratie en veel erger: vergrijpen aan mensen. Meer vrouwelijke energie in de wereld ben ik met je eens, maar zelf zie ik dat niet zozeer als dat wij mannen daar onze mannelijkheid voor moeten opofferen. Het is allemaal een balans die al aanwezig is in de kern van onszelf. Niet iets dat wij als mensen zelf moeten balanceren denk ik. Er is niets mis met mannelijkheid, maar het moet wel in balans zijn met vrouwelijkheid.
Mooi gesproken! En ook helemaal mee eens! Er is inderdaad niets mis met mannelijkheid zolang er sprake is van een goede balans!

O shit wat heb ik gedaan. Nu zit elke man (of vrouw) zich te verlekkeren op Sharon... :laughing::tonguewink:
En jij dacht dat je tot nu toe de enige was?! En dat noemt mij naief!!! :tonguewink:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
De duivel in ons is in eerste instantie slechts een ondeugend klein kind. Pas wanneer deze genegeerd wordt, groeit het uit tot de monsters die we soms in deze wereld

Daarom moeten we wel toegeven aan onze seksuele verlangens. Geef toe aan zelfbevrediging. Zie wat er in het Katholieke geloof van terecht is gekomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarom moeten we wel toegeven aan onze seksuele verlangens. Geef toe aan zelfbevrediging. Zie wat er in het Katholieke geloof van terecht is gekomen.

Zelf ben ik nu met no-fap bezig bijvoorbeeld, maar zoiets kun je niet doen zonder die vrijgekomen energie ook te transmuteren/transformeren. Je ziet dit wel in de katholieke kerk. Jezelf forceren tot een celibaat leven leidt uiteindelijk altijd tot frustratie en veel erger: vergrijpen aan mensen.

:wink:

Je kunt die seksuele energie transformeren tot zijn oorspronkelijke vorm waarin het mannelijke (yang) en het vrouwelijke (yin) perfect in balans zijn. Zonder dat is het een oneindig opbouwen van seksuele energie die nergens heen kan en dat gaat dus uiteindelijk mis. Dat hebben ze nog niet helemaal begrepen bij de katholieke kerk denk ik.

Cerberus

Wijs gebruiker

Als zij hier een tripreport komt schrijven, magischerwijs 30 reacties na paar seconden
Verlangen naar verlangenloosheid is ook een doel/verlangen. :wink: Maar dat is dus die paradox. Als je zelfs dát opgeeft, dan accepteer je dus het moment precies zoals dat is compleet. En dat is de ervaring van de Tao, God, hoe je het ook wilt noemen.

Maar wat ik me dan afvraag is waarmee je precies je tijd gaat vullen als je in die toestand zit waarbij je niets wilt. Hoe kan iets leuk zijn, als je het niet verlangde. Is geen kritiek, gewoon mijn advocaat van de duivel manier om bij te leren over een onderwerp.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als zij hier een tripreport komt schrijven, magischerwijs 30 reacties na paar seconden
Als een stel honden erop af. :grimacing:

Maar wat ik me dan afvraag is waarmee je precies je tijd gaat vullen als je in die toestand zit waarbij je niets wilt. Hoe kan iets leuk zijn, als je het niet verlangde. Is geen kritiek, gewoon mijn advocaat van de duivel manier om bij te leren over een onderwerp.
Hoe ik het zie is dat je je niet losmaakt van de wereldse dingen zelf, maar van jouw gehechtheid eraan. Je bent nog steeds in de wereld en je doet de dingen die gedaan moeten worden, maar je bent niet ván de wereld. Je wortels liggen dieper dan de oppervlakkige veranderlijke wereld. Een mooie uitspraak vind ik zelf ook:

Before enlightenment, chop wood, carry water. After enlightenment, chop wood, carry water.

Je doet het alleen niet meer als een taak die uitgevoerd moet worden om iets te verkrijgen. Je gaat mee met de grote stroom van het leven (de Tao). En is dat ook niet wat gebeurd als je een moment even gewoon al je gedachten over het verleden en de toekomst loslaat? Je wordt 1 met het moment. Of eerder: je realiseert je dat je alreeds het complete moment - het nu - bent, niet slechts een klein gedeelte ervan.

Cerberus

Wijs gebruiker
Interessante uitleg! En ik heb dat citaat eerder gezien. Denk eergisteren toen ik ging surfen op internet naar aanleiding van de discussie in mijn topic en in filosofische topics terecht kwam :grin: leuk om nu ook te weten wat het betekent.

Bovenaan