Alcoholonderzoek.

Derrrp

Experimenterende gebruiker
Goedenavond gebruikers/abusers :tearsofjoy:

Afgelopen augustus ben ik met een slok te veel op achter het stuur gekropen, heeft de politie me aangehouden en hebben ze m'n rijbewijs ingevorderd. Erg dom van me, ik doe het nooit weer, kon ik de tijd maar terugdraaien. Maar dat is niet zo.

Nou is het zo het geval, dat ik een bloedonderzoek gehad heb, waar mijn CDT waardes te hoog uit kwamen rollen, dat betekend dat ik 'n jaar lang m'n rijbewijs kwijt ben. Nu is het ook zo, dat je een 2e onderzoek mag aanvragen, en dat heb ik gedaan.

Nu is mijn vraag, of die CDT waarde alleen met alcohol te maken heeft, of gaat die CDT waarde ook omhoog met het gebruik van drugs? Xtc, speed, coke, mdma, wat dan ook?

Heeft iemand hier enig idee over? Of ben ik nog wel "veilig" om dat soort middeltjes te gebruiken in plaats van een biertje op een zaterdagavond?

Derrrp

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Bij een CDT wordt op leverenzymen getest die vrijkomen bij overmatig alcoholgebruik. Drugsgebruik heeft hier geen invloed op.

Op drugsgebruik zal dus apart getest moeten worden. Dit gebeurt als je daardoor je rijbewijs bent kwijtgeraakt soweiso. Als dit niet zo is wordt niet zonder meer op drugs getest.

Bovenaan