afkicken methadon met speed

aluminio

Newbie
ik heb na een 7 jaar verslaafd te zijn geweest aan de bruine en paar mislukte stoppogingen voor de 3de keer de gevangenis in beland. Dan besloten om niet meer om te gaan met het heroinecircuit als ik vrij zou komen.Ben in de zomer van 2011 vrijgekomen en dat is me gelukt, ik had toen wel 80mg methadon. Door nieuwe sociale contacten ben ik regelmatig speed gaan gebruiken wat ik tijdens mijn heroineverslaving ook sporadisch deed als het op m'n weg kwam. Raar maar waar, ik kon soms een week lang speed doorgebruiken zonder heroine vroeger en dat was nu ook het geval met methadon. Was dan mss wel soms 4-5 dagen wakker met paranoia en hallucinaties en al maar ik voelde me lichamelijk goed. Ik ben m'n methadon dan langzaam gaan afbouwen per 1 à 2 mg om de paar maanden en gebruikte in het weekend speed, meestal van vrijdag tot maandag/dinsdag omdat ik dan intensief kon bezig zijn met muziek maken en andere hobbies.Nu heb ik een 3-tal weken geleden op 7 mg methadon helemaal gestopt ermee. probleem is nu wel dat ik elke dag speed gebruik sedert een jaar. Als ik nu eens een dag zonder zit, ben ik een wrak en dat is ng zacht uitgedrukt. Heb een tijdje benzo's genomen om te kunnen slapen en kalmeren (tranxène & zopiclone) maar die gingen binnen als snoepjes, moest soms tot 7-8 zopi's 7.5mg nemen om in slaap te raken .ben er dan ook maar mee gestopt.Het is serieus uit de hand aan het lopen, ben in 5 maanden ook 30kg vermagerd en zwaar depressief, zelfs tijdens speed. Iemand tips om dit terug onder controle te krijgen?

*Schizophrenic*

Experimenterende gebruiker
Dat was duidelijk geen goed plan, nu zit je met een blijvende depressie weet ik van een latino die er al jarenlang mee is gestopt na zwaar gebruik van amfetamines.

Een ervaren psychiater kan je in deze situatie alleen maar helpen. Doe dan eerlijk je verhaal, dit zal hun ogen opentrekken en dan weten ze meteen welk geneesmiddel ze best voorschrijven.

Uiteindelijk is het de bedoeling om je terug op het rechte pad te trekken zodat je weer normaal kunt funktioneren.

Succes!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap echt niet waarom het je in eerste instantie een goed idee leek om de methadon af te bouwen, want van de methadon ben je gewoon zonder nadenken overgestapt op speed. En volgens mij is dat nog wel een tikkeltje slechter voor je lichaam en alles. En zomaar benzo's naar binnen gooien lost ook niks op. Met pillen eten los je nooit iets op, je verhelpt alleen iets tijdelijk. En hoe kan je 4-5 nachten wakker blijven en je lichamelijk nog goed voelen? 't Is niet raar dat je je depressief voelt, als je zo veel drugs gebruikt hebt.. Dat put je gewoon uit, lichamelijk en geestelijk.

Kan je nu wel tips gaan geven maar je verslaving(sverleden) is best ernstig, dus als ik jou was zou ik professionele hulp zoeken. Zodat je er nu eindelijk eens goed af kan komen, want dat is ook een kwestie van je gedachten en gevoelens veranderen en niet alleen je gedrag. Alleen dan zorg je voor blijvende verandering, anders blijft het heel makkelijk om terug te vallen.
Stap een keer naar de huisarts en vertel je verhaal. Die kan je vast doorverwijzen.

Bovenaan