afbouw methadon

ik ben een meisje (vrouw :P ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer

Flameon

Badass junkie
50 mg afbouwen in 7 dagen is (zover ik kan oordelen) heel snel.
Waarom hebben ze er voor gekozen om het zo snel te doen?

Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met het afbouwen van methadon. Echter ken ik veel mensen die methadon hebben afgebouwd. Bij de meeste van hen ging dit met 5 mg per week, dus vele hadden minder ontwenningsverschijnselen als jij hebt. Men groeide dus heel langzaam naar de nul, waardoor als je eenmaal op nul staat het ook makkelijker draagbaar is

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
5 mg per week is ook niet nix hoor. ligt er gewoon maar net aan hoeveel je gewend bent.

als je 100 mg per dag gewend ben, dan maakt 19 of 20 pilletjes niet zoveel uit, maar ben je bv 15 mg per dag gewend, dan kan die ene pil er flink in gaan hakken na 2 dagen hoor.

puur een kwestie van verhoudingen en wat dta betreft is het helemaal niet gek als iemand de laatste paar mg per 2 miligram afbouwt. ( methadondrank is 1 ml == 2 mg ) en ik heb zelfs meegemaakt dat dat al te veel was voor mensen. Laatste loodjes vooral ...

:wave:

normaal bouw je 10 procent van de dosis af
doe het niet zo rap
ik laat mij nimmer opnemen
pure geldverspilling met relatieve weinig pos resultaten van de instellingen
ben al 2 maal gestopt met metha 3 mg per week AMBULANT
met behulp van benzo s
moet zeggen preventief anti depresieva nemen kan geen kwaad
bekijk het als preventief
bij plots staken treden zware stemmingswisselingen op
en deze worden binnen de perken gehouden sipralexa serlain enzv
fluitje van de cent
maar nadien heb ik 1.5 jaar in de zetel liggen slapen

liet ik mij opnemen in stedelijk zieken huis
ik wou te rap
hervallen hero
terug metha terug benzo
terug opname
half jaar thuis gezeten met de vingers draaien
gevolg nu metha 50 en terug benzo s
ontwennen van hero en benzo s gaan bij mij heel goed
maar het is niet de medicatie die het doet
u moet alles doen om niet aan profiel van junkie voldoen
bouw sociaal leven op
zoek een hobby
en neem zolang metha subitex
zolang ge het ander ma ni doet
en probeer normaal leven te lijden
en doe er denoods 10 jaar over

ps antipsychotica zijn dikmakers op 3 weken tijd 10 kg erbij

• Like
Waarderingen: Cat

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik heb het afbouwen van methadon opgegeven. Ik ben op mijn 15e verslaafd geraakt aan heroine (IV) en op mijn 16e op de methadon gezet door de GGD. Mijn eerste afkickpoging deed ik op mijn 20ste, dat ging destijds vrij gemakkelijk, langzaam afbouwen, en na een paar maanden ontwenning op 0 mg ging het al snel weer beter.
Helaas was ik destijds geestelijk nog wel erg verslaafd en viel ik terug. Daarna altijd methadon EN dope gebruikt tot mijn 32ste.
Toen heb ik wederom een serieuze poging ondernomen. Ik ben helemaal gestopt met bruin en alle illegale drugs en heb sindsdien ook nooit maar dan ook echt NOOIT meer een kruimel gebruikt.
Daarna bouwde ik mijn methadon af en dat ging in eerste instantie - ondanks alle kloterige afkickverschijnselen en het niet slapen - redelijk goed. Eenmaal beneden de 15 mg kwamen er echter allerlei pijnproblemen te voorschijn die voorheen waarschijnlijk door methadongebruik onderdrukt waren gebleven: vreselijke (neuropatische) darm en maagpijnen, niet meer naar de wc kunnen (in plaats van diarree zoals je meestal krijgt na afbouw!). Een voortdurende mist in mijn hoofd, spier- en rugpijn, gewrichtspijn. Het was een hel.
Meerdere onderzoeken bij de internist wezen enkel uit dat ik IBS had (Irritable Bowel Syndrome) en misschien fybromyalgie of ME.

Maar ik geloof niet in die shit dus ik probeerde enkele jaren later opnieuw mijn methadon af te bouwen: weer lukte het me door langzaam afbouwen op 0 te komen. Echter na 7 maanden pijn op die 0 milligram en inmiddels kilo's vermagerd raakte ik bijna mijn baan kwijt door pijn en uitputting en mijn arts raadde me aan weer methadon te gaan gebruiken. Het was dat of geen baan. Na een maand of drie van geleidelijk ophogen van mijn methadondosering tot 60 mg voelde ik me weer normaal, had relatief weinig pijn en kon weer sporten en werken.

Daarna, weer een paar jaar, toch opnieuw een zoveelste poging gedaan: dit maal mijn methadon afgebouwd naar 10 mg en na 80 uur zonder enige medicatie, overgestapt op subuxone. Ook dit werkte niet. Subuxone helpt niet tegen pijn. Ik hield het weer maanden vol maar raakte wederom bijna mijn baan kwijt omdat ik zoveel pijn had dat ik me steeds ziek moest melden.

Dit jaar heb ik het voor de laatste maal geprobeerd: van 70 mg methadon afgebouwd naar 10 mg en toen overgestapt op tramadol tegen de pijn. Dit alles onder toezicht van de pijnpoli.
Het was hel, ik bleef zo'n 3 a 4 maanden last houden van de methadon ontwenning (rugpijn, zweten, slapeloosheid, rillingen etc., mijn IBS kwam terug in hevige mate, totale uitputting). Desondanks heb ik het toch 8 maanden volgehouden zonder methadon.
Maar tramadol bleek te licht om de pijn te bestrijden en ik wilde absoluut niet méér nemen dan de maximum dosering (400 mg per dag). Bovendien is tramadol in feite gevaarlijker dan methadon (slecht voor de lever, risico op epileptische aanvallen etc.).
Dus helaas, ik werd weer terug gezet op methadon.
Mijn verslavingsarts denkt dat mijn lichaam zich na 25 jaar methadongebruik niet meer kan aanpassen aan 'een status van geen methadon'. Zelf denk ik dat ik gewoon een hevig pijnprobleem heb en daar de rest van mijn leven iets voor zal moeten gebruiken.

Ik vind het heel erg naar dat ik er waarschijnlijk nooit meer van af kom maar als ik het van de andere kant bekijk: ik gebruik nu al bijna 10 jaar geen drugs meer, heb mijn leven op orde, geen financiele problemen, een goede baan, een relatie, goede band met mijn familie.. het is dus relatief goed met me afgelopen.
Ik heb bewezen dat ik sterk ben en dat ik kan afkicken als ik dat wil. Niemand kan echter 24 uur per dag met pijn leven (en ook nog een fulltime baan houden).

Anyway, dit was mijn verhaal. Moraal van het verhaal is dat het volgens mij niet altijd slecht is om op de methadon te blijven.
Alles is in elk geval beter dan een terugval.. Ik wil nooit meer terug naar de hel van heroine!

r@r@

Wijs gebruiker
Ik heb ooit op 40 mg. Meet gezeten toen ik de Detox binnenkwam. In ongeveer 2 weken zat ik op nul, met nog een week "bijkomen", maximale tijd die je daar had (Den Haag) was ook 3 weken (alhoewel er ook uizonderingen waren die langer mochten blijven, bijv. in afwachting van doorstroom behandeling, zij konden daardoor langer over afbouw doen).

Volgens mij was het 5 mg. per dag en vanaf 10 mg. 2,5 mg. per dag.

Voor mij was het goed uit te houden (tot laatste 7,5- 10 mg...), ik was overdag niet ziek. Meet werd 's ochtends uitgedeeld, dus elke ochtend werd ik gewoon eerder ziek wakker.

Ik wens je heel veel suc6! :wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Heb je al eens geprobeerd met clonidine en oxacepam 50 mg?

wordt je wel vaag van maar je das beter dat de afkickverschijnselen!
Ik heb alleen 10 dagen op bureau methadon geslikt tegen de afkick van bruin en alle andere drugs en pillen,
In de gevangenis heb ik toen de clonidine aangevraagd met de oxapam dus (had al eens gehoord dat goed werkt)
En ben er echt makkelijk door heen gekomen! was half van de wereld de hele dag maar daar had ik niks op tegen :rock: toen ik in de isloleer werd gegooit was ik 3 dagen knockout zelfs
bedoel er mee aantegeven dat het voor mij een wondermiddel was!

dus ik zal zeg probeer het eens uit !

candise

Experimenterende gebruiker
ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik niet meer meedoe aan het spelletje van afbouwen en terug omhoog gaan, ik zit nu al ruim 8 jaar aan de methadon, en dit schommelde in die 8 jaar van 95mg naar 5mg en terug ... was soort van jojo effect ... momenteel zit ik aan 85 mg en heb besloten om af te bouwen naar 50 en daar blijf ik dan gewoon ... als mij dat een enigszinds normaal leven oplevert dan heb ik dat er graag voor over ...

ray1

Newbie
Re:

KetaNr1 zei:
Buiten in het zonnetje gaan zitte en een stickie aansteke... :stoned:

De eerste keer dat ik van meta afkickte was in de gevangenis: ( EIGEN KEUZE AFBOUWEN !! )

van 140mg naar 0
op de dag dat ik niets meer kreeg begon het gedonder: halucineren, koud warm, zenuwen, gejaagd gevoel, zitten staan liggen weer staan, je kent het wel.
Dat heeft die keer bij mij 4 weken aangehouden, ik had daarvoor ook 7 jaar iedere dag meet en bruin en coke alles eigenlijk gebruikt.
We zijn nu 10 jaar verder en het gebeurd me nu 3 keer per jaar dat ik verslaafd ben en weer
moet afkicken.
Dan heb ik eerst maanden bruin gebruikt, en ga dan over op meet dat los ik op de groene tabletten van 20mg met water en spuit ik, dan werkt het ook geen 24 uur maar korter zo'n 12 uur.
Die pillen verminder ik iedere dag tot ik op het laatst van de laatste drap ook nog een keer filter
Let goed op de laatste drap van de dag ervoor, anders als het weken oud is krijg je een FIT
Die dodelijk kan zijn, hetzelfde als je opgelost hebt met verotte citroen.
Vaak zijn daarna de ontwenningsverschijnselen wel vol te houden na een dag of 7 is het over.
Je merkt het als je opstaat: Ineens heb je weer zin in dingen te doen !!!

Alleen ik zit nu met een probleem staat hier ook op het forum vandaag gepost.
Ik kan niet meer afkicken!! houd het 4 dagen vol zonder, moet dan nog 3 dan ben ik clean maar voor die tijd koop ik weer wat.
En begint de hele kermis weer van voren af aan, ik ga kapot jongens.
Ik wil het niet meer.
Stop dan zou je zeggen: maar dat gaat juist niet meer, terwijl ik nu al een jaar of wat 3 keer per jaar verslaafd ben en weer afkick!!!

Zeg me maar hoe het kan

r@r@

Wijs gebruiker
Ik heb jaren op 2,5 mg. Meet gezeten (elke 24 uur kwart pil Symoron) en ik kwam er maar niet vanaf... Zodra ik op nul stond begon die verschrikkelijke spierpijn (= hel met zorg voor 3 kleine kinderen...). Uiteindelijk met afkicken onder narcose wel gelukt (3 weken ziek gebleven).

Nu is mijn Naltrexonimplantaat inmiddels uitgewerkt. Omdat ik avond voor Sinterklaaas ineens erge trek kreeg, ben ik toch maar weer met Naltrexon pillen begonnen. Daar voel ik me zo verschrikkelijk kut van!!! "Ik heb gefaald, waarom kan ik niet gewoon zonder die stomme Nal!" Maar aan de andere kant ben ik nog steeds clean...

Maar toch... zou zo graag helemaal zonder pillen of wat dan ook kunnen, maar dat zal wel utopie zijn...

R@r@. :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Het zal moeten slijten. Ik denk dat het minimaal net zo lang zal duren als je verslaafd bent geweest. Het gevaar zal altijd aanwezig zijn, alleen in steeds mindere mate.

Waarom neem je geen 0,2mg. Buprenorfine wanneer je trek hebt, R@R@? Dit zal niet zo lang in je lijf blijven, wat in principe ook niet echt nodig is. Vaak zijn het opwellingen tijdens verveling, bekende feest-momenten zoals Sinterklaas. Dus je aandacht verzetten zal altijd helpen.

r@r@

Wijs gebruiker
Ik had het met Sinterklaas druk zat, hoor met 3 zoons van 1,5 en 7 en 8 jaar... Nee, bij mij is het juist zo van: de dag voor Sinterklaas moet ik JUIST NIET terugvallen. En als ik dat eenmaal denk, krijg ik nog meer trek.

Temgesic is mij altijd erg goed bevallen ja. Maar dan toch eigenwijs zijn hè... Zo van: "Als ik op zo'n lage dosis zit (idd 0,2 mg...) dan moet ik toch per se ook helemaal zonder kunnen..."

Ik voelde me met Tem toch altijd een junk. En nu met Nal voel ik dat ook een beetje, zo van: "Ik ben toch een junk, want anders had ik wel zonder gekund..."

En dan ga ik op mezelf in praten: "R@r@, lul niet, je hebt 3 prachtkinderen die altijd bij je zijn, je bent een goede docent, blablabla...". Eeuwig gevecht dus... Dat zullen jullie ook wel herkennen...

Hoihoi, R@r@ :wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
probeer clonidine met oxcacepam 50mg dat help wel tegen ontwenningverschijnselen en kan je lekker op slapen.

meisje 24

Newbie
Hey,

ik heb bijna 2 jaar 65 ml methadon genomen soms nog met combinatie van bruin.
Mijn vriend is opgesloten in de gevangenis en nu heb ik iemand anders leren kennen die totaal niks met dit milieu te maken heeft.
ik ben nu op een maand van 65 naar 25 gegaan maar de laatste dagen gaat het niet echt goed meer.
Zou ik gewoon blijven afbouwen en doorbijten? Of zou ik nu gewoon ff op die 25 blijven staan want stijgen wil ik echt niet meer doen?

Als er iemand goeie raad heeft laat het dan gerust weten.

Alvast bedankt.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Meisje,

Als je van 65 naar 25 bent gegaan, is dat best snel in 1 maand tijd.

Waarom bouw je niet rustiger af? Nu heb je in 4 weken tijd 40 mg. afgebouwd. Dat is gemiddeld 10 mg. p.w.; best veel.

Waarom probeer je het niet met bijv. 5 of zelfs 2,5 mg. per week?

Je kan een afspraak maken met je verslavingsarts. Zo kunnen jullie samen een schema maken op maat, dat voor jou ook haalbaar is. Ook kan je hem/haar vragen naar Buprenorfine (Merknaam: Temgesic) voor het laatste stukje (v.a. 15-10 mg.).

Hardlopers zijn doodlopers...

Veel suc6!

Groetjes,
R@ :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Als ik mij dusdanig beroerd zou voelen, zou ik mijn dosis iets verhogen. Net zoveel tot ik mij iets minder dan goed zou voelen.

Wat is je doel, meisje>? Wil je uiteindelijk clean worden of ben je hier niet bewust mee bezig?

Wat betreft die Buprenorfine; dat is mijns inziens te allen tijde de beste oplossing. Lees erover, praat erover. Maak dan eventueel de beslissing.

Succes,

Eend

labradoor

Belezen gebruiker
ik heb ook al 30 jaar methadon,daarnaast ook allerlei andere medicijnen.
als ik bruin gebruik neem ik geen methadon in.ik kan heel makkelijk afbouwen na een uitglijder.zo heb ik ook al jaren oxazepam maar dat slik ik ook miniem 20mg en een promethazine om te slapen en soms neem ik daar een halve nozinan bij.ik heb ook nog efexor 75 mg.de pillen stapelen zich zo wel op omdat ik meer voorgeschreven krijg.ik heb ook graag een voorraadje achter de hand.
ik zal ook niet gauw ziek worden omdat ik me zo altijd heb ingedekt.gelukkig maar want er kan van alles gebeuren.
ik heb 2x meegemaakt dat ik naar huis van bewaring in maasstricht werdt gebracht en van de eene op de andere niets meer.in die tijd methadon,bruin,wit,zwaar bier,nozinan,dormicum,seresta en blowen.
jullie willen niet weten hoe ik daar heb leggen stuiteren want ik zat alle beperking en geen tv en zelfs geen shag.deze hel staat in mijn geheugen gegrift en dat 2x 3 maanden.
trauma,trauma,trauma mensen.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik ben nu bezig met afbouwen. ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik ga verder tot dat het niet meer lukt daarna wil ik de snelle detox(afbouwen met naltrexon) gaan doen.

t lijkt me heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van methadon : niet meer 2 x per week door weer en wind mn meth ophalen, niet meer dromen over ziek worden.

ik hoop echt dat t me gaat lukken. ik merk nu al dat mn zelfvertrouwen een enorme boost krijgt van het afbouwen. ook ben ik al veel fitter en heb veel minder slaap nodig.

ik was bang dat ik veel depressiever zou worden maar het tegenovergestelde is waar!
nu maar hopen dat het zo blijft bij mn verdere afbouw!

ook ik heb afgebouwd met methadon maar ben met 20 mg begonnen en om de 2 dagen 1 pil eraf maar ieder mens reageerd er anders op. bij mij ging het redelijk goed ik was een paar jaar clean en ben jmmr genoeg truggevallen. op dit moment heb ik schema gemaakt om weer trug naar af te gaan oftewel mijn leven terug
ik sluit me voor een week op met genoeg methadon en eten das belangrijk. anders red ik het ni , je moet er zelf ook achter staan anders heeft het tog geen zin, ik begin maandag de 14e en hoop clean het volgend jaar in te gaan ik zal proberen elke dag stukkie erover te schrijven
groetjes graveyard6663 :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hey grave,

Doe je best! Lange weg te gaan , meet sucks!!!
Maar als le denkt dat dit de juiste manier is!! :)
Success!!
:wave:
N.

Toen ik kapte met methadon was ik een maand ziek en daarna word het langzaam minder.(das normaal voor langere gebruikers)

ps. ik heb best veel verhalen over irritable bowel syndrome en methadon, zou het kunnen zijn dat methadon dit veroorzaakt?
Ik weet dat methadon best giftig is en veel slechter dan normale bruin.

r@r@

Wijs gebruiker
ratmatje020 zei:
Toen ik kapte met methadon was ik een maand ziek en daarna word het langzaam minder.(das normaal voor langere gebruikers)

Ja, bij mij eerste week op nul "hel", week 2 zwaar kut en vanaf week 3 alleen nog 's ochtends ziek en bij vlagen.

Het ziek zijn duurde al met al bijna een maand.

Slaapproblemen waren, gelukkig bij mij!, na een maand of 4 over :)

bij mij 1e week lichamelijk erg zwaar.
2e week was het geestelijk erg zwaar depresief
3e week langzaam minder
maar slapen idd dat duurt wel ff voordat je weer normaal kan pitten, het ergste is wel die restless leg en arm syndrome.

Ninanina

Belezen gebruiker
Ik wens jullie vooral veel sterkte!!!

Ik ben dus nu, na bijna 10 jaar meet en om van de rest nog maar niet te spreken, 9 dagen op 0!!

Ik heb er wel maanden over gedaan!! En nu, zelfs na meer dan een week voel ik me klote!
Buik en darmkrampen zijn minder, maar, kou (echt brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr), niezen, onrust, wiebelende benen,geen energie......

Dom gedoe!! Ik ben het beu!! Dit moet hier vooruit gaan!!!!

neboe

speedjunky69 zei:
ik ben nu bezig met afbouwen. ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik ga verder tot dat het niet meer lukt daarna wil ik de snelle detox(afbouwen met naltrexon) gaan doen.

t lijkt me heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van methadon : niet meer 2 x per week door weer en wind mn meth ophalen, niet meer dromen over ziek worden.

ik hoop echt dat t me gaat lukken. ik merk nu al dat mn zelfvertrouwen een enorme boost krijgt van het afbouwen. ook ben ik al veel fitter en heb veel minder slaap nodig.

ik was bang dat ik veel depressiever zou worden maar het tegenovergestelde is waar!
nu maar hopen dat het zo blijft bij mn verdere afbouw!

succes gewenst met die moeilijke tijd Je hebt massel dat je daar mag afbouwen, laat je alleen niet gek maken, blijf in je zelf geloven. sterkte jaap[

neboe

Ninanina zei:
Ik wens jullie vooral veel sterkte!!!

Ik ben dus nu, na bijna 10 jaar meet en om van de rest nog maar niet te spreken, 9 dagen op 0!!

Ik heb er wel maanden over gedaan!! En nu, zelfs na meer dan een week voel ik me klote!
Buik en darmkrampen zijn minder, maar, kou (echt brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr), niezen, onrust, wiebelende benen,geen energie......

Dom gedoe!! Ik ben het beu!! Dit moet hier vooruit gaan!!!!

Probeer verse groente en buiten wandelen zo-veel mogelijk , hoe zwaar dat ook is dan slaap je beter . al is het maar voor een uurtje.
wat een hel en je denkt dat er nooit een einde aan komt elke twee minuten piesen ik kan je alleen maar raad geven door zo gezond als mogelijk te eten , niet te veel, en bewegen, straks word je een keer wakker en dan zie je dat je vier of vijf uur aan het stuk heb geslapen dat zijn lichtpuntjes. zorg dat je afleiding krijgt, nou heel veel sterkte gr jaap

neboe

Re: Re:

ray1 zei:
KetaNr1 zei:
Buiten in het zonnetje gaan zitte en een stickie aansteke... :stoned:

De eerste keer dat ik van meta afkickte was in de gevangenis: ( EIGEN KEUZE AFBOUWEN !! )

van 140mg naar 0
op de dag dat ik niets meer kreeg begon het gedonder: halucineren, koud warm, zenuwen, gejaagd gevoel, zitten staan liggen weer staan, je kent het wel.
Dat heeft die keer bij mij 4 weken aangehouden, ik had daarvoor ook 7 jaar iedere dag meet en bruin en coke alles eigenlijk gebruikt.
We zijn nu 10 jaar verder en het gebeurd me nu 3 keer per jaar dat ik verslaafd ben en weer
moet afkicken.
Dan heb ik eerst maanden bruin gebruikt, en ga dan over op meet dat los ik op de groene tabletten van 20mg met water en spuit ik, dan werkt het ook geen 24 uur maar korter zo'n 12 uur.

hoe is het met je Ray gr jaap
Die pillen verminder ik iedere dag tot ik op het laatst van de laatste drap ook nog een keer filter
Let goed op de laatste drap van de dag ervoor, anders als het weken oud is krijg je een FIT
Die dodelijk kan zijn, hetzelfde als je opgelost hebt met verotte citroen.
Vaak zijn daarna de ontwenningsverschijnselen wel vol te houden na een dag of 7 is het over.
Je merkt het als je opstaat: Ineens heb je weer zin in dingen te doen !!!

Ik kan niet meer afkicken!! houd het 4 dagen vol zonder, moet dan nog 3 dan ben ik clean maar voor die tijd koop ik weer wat.
Ik wil het niet meer.
Stop dan zou je zeggen: maar dat gaat juist niet meer, terwijl ik nu al een jaar of wat 3 keer per jaar verslaafd ben en weer afkick!!!

Zeg me maar hoe het kan

r@r@

Wijs gebruiker
Re: Re:

neboe zei:
Ik wil het niet meer.

Zeg me maar hoe het kan

Hoi Neboe,

Allereerst: ik snap heel goed dat de afkick van Meet elke keer niet lukt, die ervaring had ik in het verleden ook keer op keer. Zeker in combinatie met werk/gezin etc. is het bijna niet te doen.

Voor mij was het wél haalbaar toen ik vanaf 10 mg. Meet afbouwde en vervolgens afkickte met Buprenorfine:
http://www.vad.be/alcohol_drugs/dossier ... rfine.html

De afkick van Temgesic (= merknaam) is veel lichter/milder dan die van Meet en hij duurt veel korter.

Er staat in bovengenoemde link een goed en haalbaar afbouwschema, maar ik raad je aan één en ander kort te sluiten met een Verslavingsarts; niet een gewone (huis)arts dus.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hallo,
ben op m'n 18de verslaafd geraakt aan heroine, heb ook jaren coke gebruikt en zoals de meeste gebruikers ook methadon.
als ik gewoon bruin had slikte ik geen methadon, de laatste jaren gebruikte ik ongeveer 2 en een halve gram per dag.
coke gebruik ik al een jaar of 10 niet meer en sinds mijn verjaardag 22 mei 2005 ook geen heroine meer, dat koste me niet eens veel moeite, ik was het leven kotszat en de kwaliteit was zo waardeloos geworden dat het me reuze meeviel!
ik slikte de 1ste week 40 pillen en zakte binnen een maand naar 10 pillen, ben heel lang op 5 pillen blijven hangen.
ondertussen ben ik 42 en mijn leven heeft dus voor een groot gedeelte in het teken gestaan van verslaving, ik ben ervan overtuigd dat als je iets echt wilt je een heel eind komt.
zover als nu ben ik nog nooit geweest, ik zit nu op anderhalve pil per dag en de laatste loodjes zijn zoals altijd het zwaarst, ik wil graag 22 mei( op mijn verjaardag) me weer helemaal fit voelen en pilvrij zijn, voor het eerst in mijn volwassen leven.
maar wat is wijsheid, nu gewoon niks meer slikken of ieder dag een kwart minder?
ik zal er toch doorheen moeten.
helemaal pilvrij zal ik nooit worden want ik slik ook citalopram, maar dat heeft een hele an dere reden en daar heb ik me bij neergelegd, bovendien word ik niet ziek als ik dat een x niet slik.
ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Reiziger888

joolie-ah zei:
hallo,
ben op m'n 18de verslaafd geraakt aan heroine, heb ook jaren coke gebruikt en zoals de meeste gebruikers ook methadon.
als ik gewoon bruin had slikte ik geen methadon, de laatste jaren gebruikte ik ongeveer 2 en een halve gram per dag.
coke gebruik ik al een jaar of 10 niet meer en sinds mijn verjaardag 22 mei 2005 ook geen heroine meer, dat koste me niet eens veel moeite, ik was het leven kotszat en de kwaliteit was zo waardeloos geworden dat het me reuze meeviel!
ik slikte de 1ste week 40 pillen en zakte binnen een maand naar 10 pillen, ben heel lang op 5 pillen blijven hangen.
ondertussen ben ik 42 en mijn leven heeft dus voor een groot gedeelte in het teken gestaan van verslaving, ik ben ervan overtuigd dat als je iets echt wilt je een heel eind komt.
zover als nu ben ik nog nooit geweest, ik zit nu op anderhalve pil per dag en de laatste loodjes zijn zoals altijd het zwaarst, ik wil graag 22 mei( op mijn verjaardag) me weer helemaal fit voelen en pilvrij zijn, voor het eerst in mijn volwassen leven.
maar wat is wijsheid, nu gewoon niks meer slikken of ieder dag een kwart minder?
ik zal er toch doorheen moeten.
helemaal pilvrij zal ik nooit worden want ik slik ook citalopram, maar dat heeft een hele an dere reden en daar heb ik me bij neergelegd, bovendien word ik niet ziek als ik dat een x niet slik.
ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.

HALLO JOOLIE-AH,

iK BEN ZO;N 20 JAAR AAN HET PROBEREN GEWEEST OM TE STOPPEN,EN VIEL STEEDS WEER
TERUG,IK BEN NU BIJNA 38,EN VOOR DE TWEEDE KEER ONDER NARCOSE AFGEKICKT BIJ STICHTING MIROYA,(www.miroya.nl)LUKT MIJ NIET MEER ZELF NA 10 KEER TERUGVALLEN EN COLD TURKEY,
iK BEN NU BIJNA 6 WEKEN CLEAN,LEES MEER OVER DEZE ZAKEN EN TIPS OP DE TOPICS,ANGST VOOR,EN CLEAN BLIJVEN VAN REIZIGER,EN VAN BEGIN TOT EINDE ,ETC.
VEEL SUCCES EN STERKTE,GO FOR IT,HET IS ECHT DE MOEITE WAARD,,,IETS ZONDER MOEITE BEREIKT,IS ZELDEN DE MOEITE WAARD!!!!!! GROET DE REIZIGER :sunglasses:

speedjunky69

Bewuste gebruiker
zo ik heb al een tijdje niet meer gepost hier maar zo staan de zaken er nu voor bij mij:

opgenomen geweest in imchoofddorp voor amfetamine/benzo/methadon-verslaving voor 6 weken
stond op 100 mg methadon en ben daar afgebouwd tot 75 gek want 70 mg was toch te weinig dan kreeg ik enorme hoofdpijnen/brandend maagzuur en irrritatie als er drukte om me heen was.
Gek genoeg was ik in 2 weken al door mn speedafkick(die vaak erg word onderschat door onwetenden) heen. Meestal duurt dat wel minstens 3 weken. Kreeg seroquel 25 mg voor slaap en maagzuurremmers en een flinke hoeveelheid paracetamol voor pijnklachten. Ben thuis helaas weer heftig teruggevallen op speed(ik gebruik nu zeg maar zoveel als ik kan net zoals voor mn opname. Ben inmiddels wel weer verder afgebouwd tot 65 mg methadon en dat gaat net aan dus wat dat betreft doe ik meer rustig aan. Gebruik zelden meer paracetamol en geen maagzuurremmers meer. maar wel weer aan de benzo's en af en toe heroine(1 keer per maand ofzo). In het begin had ik het er best moeilijk mee dat ik weer zo snel en heftig teruggevallen ben maar ik kan mezelf niet blijven straffen dus dat heb ik maar een beetje losgelaten. Wel heb ik niet meer speed en methadon gespoten(deed IV)

gevoelsmatig zou ik t liefst een goeie pomp meet van 100 mg nemen, maar ik wil er toch vanaf.
Ik heb voor mezelf het doel voor mn 30-e verjaardag geen methadon meer(ben nu 27).
Maar af en toe heb ik er toch een hard hoofd in omdat bij 65 mg mezelf niet echt top voel en nog zoveel moet zakken tot ik de 0mg maar goed een mens mag dromen toch?

Ik weet wel dat als het me ooit lukt helemaal van de methadon af komen ik eigenlijk alles in het leven kan overwinnnen.......

nou ja dat was weer mijn verhaal....

alle afkickers veel sterkte gewenst tis iig goed te weten dat er meer mensen mee worstelen...zo uniek ben ik dus niet :)

batm

Met de afbouw van methadon is het belangrijke dat je niet te snel afbouwt.
Als veldwerker in Nederland hoor ik vaak goede tips van (ex)gebruikers.
De afbouw is minder zwaar als je bijvoorbeeld in de eerste week 5 mg afbouwt, in de tweede week je dosis weer met 2,5 mg verhoogt. Week drie weer 5 mg eraf, week vier weer 2,5 mg erbij enzovoort. De afbouw duurt natuurlijk twee keer zo lang, maar het schijnt zowel geestelijk als lichamelijk minder zwaar te zijn.
Succes!

joolie-ah

Belezen gebruiker
dat zal toch per mens verschillen, ik ben in 1 maand van 200 mg naar 50 mg gegaan, dat vond ik minder erg dan van 20 mg naar 0, daar heb ik een paar weken over gedaan, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ongeveer 4 jaar op 25 mg ben blijven hangen maar dat had andere redenen.
vandaag precies 3mnd op 0 en ik voel me heerlijk :grin:

snap er niks meer van ?IS NU beter dat je taag af gat bouwen ?SOMS HEB IK T GEVOEL dat je zieker bent als je traagafbouwt en wanneer zet je de stap om te gaan dalen.IEDERE MORGE BEN IK OPNIEUW ziek dit l twee jaar.BEN DA GEVOEL BEU!ik geraak pas in routine na twee uur na inname zeg....WAAROM,,,

joolie-ah

Belezen gebruiker
als je nog op een hoge dosis staat is het makkelijker te zakken dan wanneer je op een lage dosis staat, als je eenmaal rond 25 mg zit wordt het zwaarder dus dan doe je het wat rustiger aan maar het wordt steeds zwaarder.
hoe je het ook doet, er komt een dag dat je op 0 staat en dat is nou eenmaal klote maar wel te doen hoor !

Bovenaan