Advies wietpijp

Kessie

Experimenterende gebruiker
Aangezien ik geen roker ben en dus geen joint kan draaien, ben ik op zoek naar een andere manier van blowen.
Grote hoeveelheden zal ik niet roken ben na 3 goeie trekken van een joint al aardig ver heen. 1 joint gaat dus meerdere avonden mee.
Een wietpijp lijkt mij daarom wel wat. Snel en makkelijk in gebruik denk ik. Maar wat voor soort pijp? Metaal, hout, lang of kort of toch voor een bong gaan?

Wat ik lees schijnt de rook heet te zijn van een pijp. Is dit dan heter dan een joint?
Iemand van jullie hier een advies voor mij?

MeejheM

Badass junkie
de lucht uit een pijpje is net zo heet als het laatste van een jointje, of eentje die flink heet gezogen is.

Je kan prima met een pijpje roken, de metalen zijn het makkelijkste schoon te maken en gaan het langste mee, maar hout, glas of kunststof is afhankelijk van het ontwerp ook gewoon een goede keuze. ik zou zelf voor de kwaliteit gaan, dan is een demontabel pijpje wat je uit elkaar kan schroeven de allerbeste keuze.

als de looks je uitmaken kun je ook kiezen voor een ander materiaal. vergeet niet extra screentjes te kopen, die kosten bijna niks, en kan je maar op voorraad hebben.

Qydro

Newbie
Ik vind zelf houten pijpjes erg lekker. Geeft gewoon de natuurlijke smaak van de weed.

15-25 cm qua lengte is voldoende voor mij, geeft lucht wat niet al te warm is en rookt lekker weg.

Als tip na je hijs/trekje, de aansteker boven het kopje schuiven zodat er niet overbodig weed wegbrand.

MeejheM

Badass junkie
Qydro zei:
Ik vind zelf houten pijpjes erg lekker. Geeft gewoon de natuurlijke smaak van de weed.

15-25 cm qua lengte is voldoende voor mij, geeft lucht wat niet al te warm is en rookt lekker weg.

Als tip na je hijs/trekje, de aansteker boven het kopje schuiven zodat er niet overbodig weed wegbrand.

Hoezo geven houten pijpjes volgens jou minder smaak af dan glas of metaal? die pijpjes zijn daarnaast volgens mij zelden langer dan 10cm.

dat aantal posts komt vanzelf wel...

Qydro

Newbie
MeejheM zei:
Qydro zei:

Hoezo geven houten pijpjes volgens jou minder smaak af dan glas of metaal? die pijpjes zijn daarnaast volgens mij zelden langer dan 10cm.

dat aantal posts komt vanzelf wel...

Ik zeg wat wat ik persoonlijk fijn vind. Bovendien zeg ik niet dat houten pijpjes minder smaak geven.
Ik heb een paar keer metaal geprobeerd en vond dat veel te warm en gaf voor mij een metaalachtige smaak, vandaar dat ik hout heb geprobeerd en gekocht.

De lengte was een inschatting van hoelang ik ze heb gehad, kan ook zijn dat mijn standaarpijpje wat minder lang is.

Lekker zanderig of niet.. neem een hijs ofzo :stoned:

MeejheM

Badass junkie
Op metaal kan een coating zitten welke je mee kan roken, al is die kans klein. Meestal word er een edelmetaal gebruikt zoals Messing, Roestvast staal of Aluminium. allen met een smeltpunt van ver boven de 300 graden Celsius.

Bij houten pijpjes rook je in elk geval van de kop een stukje mee. die is waarschijnlijk in China gemaakt, en behandeld of vergast tegen ongedierte en bederf.

Het beste qua interactie van je pijpje met het materiaal waarvan het gemaakt is met glas. glas kan tegen hoge temperaturen, roest niet, vergaat nagenoeg niet en is met enkel hitte te vormen. kleine pijpjes zullen niet snel breken of beschadigen, grotere stukken glas zul je voorzichtig mee om moeten gaan.

Kessie

Experimenterende gebruiker
Heb inmiddels een gekocht. Klein simpel pijpje van 3,95. Werkt goed :stoned: .
Is het eigenlijk beter om er een beetje tabak bij te doen? Heb gehoord dat het dan beter brand? Of is puur beter?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Kessie zei:
Heb inmiddels een gekocht. Klein simpel pijpje van 3,95. Werkt goed :stoned: .
Is het eigenlijk beter om er een beetje tabak bij te doen? Heb gehoord dat het dan beter brand? Of is puur beter?
Als je je wiet goed hebt gedroogd, brandt het prima. Tabak erbij is eigenlijk zonde.

Bovenaan