ademhalingsproblemen??!!

TLK#1

Newbie
Hoi Hoi !

Ik gebruik al drie jaartjes ongeveer op maandelijkse basis feestmiddelen in het weekend, steeds met mate, nooit meer dan 1g per wknd en ik probeer de wakkere nachten te beperken tot 1. Ik heb er dus geen problemen bij, heb het onder controle, volgens mij.

Nu is het sinds maandag uit met m'n vriend, we woonden twee jaar samen en het kwam aan als een donderslag bij heldere hemel. Ik heb vrijaf tot maandag op school en kan dus enkele dagen volledig me in medelijden wentelen en afzien. Maandagnacht heb ik ondanks volledig nuchter te zijn geen oog dicht gedaan en dinsdagnacht 1uurtje ! Gisteren was ik er volledig onderdoor qua energie en kon toch nog niet slapen... en vanacht sliep ik echter wel 3uurtjes, maar kon deze ochtend nog niet deftig op mijn benen staan en heb dus maar twee kleintjes genomen. Ik weet dat het geen oplossing is en vanaf maandag ben ik weer hard voor mezelf en herpak ik m'n eigen.

Nu heb ik echter niet veel genomen en toch heb ik ademhalingsmoeilijkheden, als ik inadem heb ik steeds het gevoel dat ik mijn longen niet vol genoeg met lucht krijg, maar helft capaciteit, zo voelt het aan, en als ik volledig kan inademen dan heb ik pijn langs de zijde van mijn rug, tss mijn schouderbladen. Dit heb ik nog nooit gehad...
Waarschijnlijk is dat van de speed, maar is het gevaarlijk?
Kent iemand dit gevoel en mss kan ik er wel wat aan doen?

Alvast bedankt !

Groetjes

minamo

Bewuste gebruiker
aller eerst, voorlopig geen speed meer nemen :P

ik zou gewoon even rustig gaan liggen, en je niet te druk maken als het weer gebeurt.

mocht je er over een paar dagen nog last van hebben, lijkt me de huisarts een goede optie:wink:

sterkte!

Minamo

TLK#1

Newbie
ja, heb zo het gevoel dat als ik m'n spieren volledig probeer te ontspannen, het veel minder pijn doet. Maar langs de andere kant voel ik me volledig verkrampt

minamo

Bewuste gebruiker
je spieren hebben ook overuren gemaakt he:wink:

niet te intens bewegen enzo, en als het over een paar daagjes nog niet over is dus huisarts:P

TLK#1

Newbie
ja, doordat het emotioneel vrij zwaar is voor mij nu, maakt met dat fysiek wss ook nog eens veel zwakker en dan nog zo weinig slapen (geluk dat ik toch rustig in me bedje kan liggen:))

minamo

Bewuste gebruiker
ipv van drugs kun je dan ook proberen met iemand te praten, werkt vaak beter:)

er zijn hier genoeg mensen die in dat opzicht wel redelijk sociaal zijn.

heb je je al voorgesteld in het newbie topic?

groetjes,
Minamo

TLK#1

Newbie
Dat is een heel vriendelijk voorstel en ik zal er zeker gebruik van maken,
maar praten is iets wat ik al veel gedaan heb. Ik heb bijna constant een vriendin of kameraad bij me gehad de laatste dagen om m'n gedachten te verzetten, maar ook om veel te praten. Want ik heb al paar grote verliezen gehad in m'n leven en uit ervaring weet ik dat praten wel degelijk helpt :) maar eerlijk toegegeven, de speed heeft het het wel wat draaglijker gemaakt.

minamo

Bewuste gebruiker
maar de kater is dan nog steeds kut toch?

drugs is fijn voor feesten, maar is nooit de oplossing, onthoud dat goed:wink:

TLK#1

Newbie
Dat weet ik zeer zeker ! Ik ben begonnen met drugs op de slechts mogelijke moment, nl toen mijn moeder zelfmoord heeft gepleegd en ik heb toen heel sterk ervaren dat drugs de oplossing niet zijn! Ik heb me daar doorheen geslaan en stond nu sterker dan ooit in mijn schoenen... Dit kom ik ook wel te boven, maar de eerste dagen zijn gewoon kut! Ik heb ook helemaal geen zin om door de week te gaan gebruiken, nu was ik gewoon even ten einde raad omdat ik wil bezigblijven en geen energie heb... Trouwens als ik neem om te feesten, voel ik me achteraf nooit kut, voel me wel niet schitterend, maar ik weet door wat dat komt en dat het de dag erna weg is :)

minamo

Bewuste gebruiker
ai,

erg kut wat er met je moeder is gebeurd....

en drugs hoort eigenlijk ook alleen om te feesten, om om lekker te relaxen, maar nooit om ergens overheen te komen! :wink:

pythregius

Bewuste gebruiker
^ pcies drugs is voor feesten of een langzame suicide, gebruik geen pep omdat je niet sterk op je benen kunt staan geen pep omdat je je klote voelt en geen pep wanneer je je klote voelt, dan wordt het namelijk erg aanlokkelijk.

Erg vervelend wat er is gebeurd voor je, een poos geleden je moeder kwijt geraakt en nu is het net uit met je "geliefde".
Praten, jezelf verkennen en verwerken is nu het doel waar je je aan moet houden dus even geen drugs zou ik zeggen.
Mentale gedeelte vraag je af hoe je nu bent en waar je nu in het leven staat, vraag jezelf ook er in het verleden is gebeurd waardoor je nu zo bent zoals nu, vervolgens bedenk je een nieuw doel op basis van het verleden, heden en de toekomst, hierdoor leer je jezelf goed kennen, waardoor je makkelijker met mentale problemen aan de slag kunt en de bron ervan zal vinden.

De lichamelijke klachten heb ik ook gehad, niet door speed gebruiken maar eerder door blowen, pijn in je longen betekent of lichte schade uitputting van de longen (hoesten, huilen) of een opkomende vrij normale long ontsteking.
hiermee kan ik je dus niet echt helpen.
ook heb ik eerder vaak gehad dat ik het idee had dat mijn ademhaling niet goed was en dat ik niet genoeg inademde, ben er uiteindelijk achtergekomen dat het neit echt was maar omdat je erop let wordt het ademhalen geen automatisme, dit had ik alleen in een roes van thc.

Ik wens je veel succes en sterkte.
iedereen verdiend eht om gellukkig en gezond te zijn, lees mijn onderschrift maar eens, jij hebt de touwtjes in handen :wink:

Groetjes

nutsss

Wijs gebruiker
Een wellicht raar 'advies' en je moet zelf maar kijken wat je er mee doet maar ik herken het van als je een langere periode niks gebruikt hebt en je dosering begint 'weg te ebben'. Dan krijg ik weleens dezelfde vage klachten.

Ik heb gemerkt, hoe gek het ook klinkt, dat het dan direct over gaat als ik een klein beetje BIJ neem... En dan komt het ook niet terug... Maar nogmaals, dit is geen advies om maar door te snuiven tot je er bij neervalt maar meer een ervaring bij mezelf. Rustig aan en probeer ieder etmaal iets van slaap te hebben dan heb je iig veel minder klachten daarna.

succes
:smoke:

Addick

Bewuste gebruiker
Hmm ik heb dat ook.
Als ik te weinig neem voel ik me hart redelijk kloppen dan moet ik ff bijnemen dan heb ik er geen last van.

Ook al klopt me hart hard evengoed.

TLK#1

Newbie
Allereerst Dank uuu voor alle reacties ! Ik ben vandaag naar de dokter geweest, wnt de pijn was nog veel feller... Ik blijk een erge luchtpijpontsteking te hebben en mijn longvlies is ook al geirriteerd. Dit zou niet komen door de drugs, maar door een bacterie. en het is ook op te lossen met (weliswaar) zware antibiotica....

Groetjesss :wave:

minamo

Bewuste gebruiker
haha, ok:)

sterkte dan maar:)

was je alleen op het forum voor 1 specifieke vraag, of blijf je nog even rondhangen?

greetz,
Minamo.

minamo

Bewuste gebruiker
hehe, ok:wink:

ik ben hier zelf ook nog niet zo heel lang, maar ik ben nu al een redelijke spamslet( i AM a guy):P
, en al wat goede contacten met members opgebouwd:)

Supervlieg

Wijs gebruiker
Heb k ook wel eens gehad, gepaard met hartkloppingen als gevolg van teveel en te lang doorgaan. Ga slapen en vreet jezelf vol. Je bent gewoon op.

Drientje

DF-koning
Neem een warm bad met lavendel bloesems en ga slapen eventueel met een benzo... Slaap is de beste heelmeester voor alle wonden, zowel fysiek als geestelijk...

X

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik word ook nogal kortademig van speed (precies zoals TS dat beschrijft).. en dus, gebruik ik even niet meer :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb hetzelfde met speed, zeker als ik extra vermoeid ben. Dan is ademhalen opzich al een stuk "inspannender".

En pas op meisje..... Speed in zo'n periode als waar je nu in komt te zitten is zeeeeer verleidelijk, ook al omdat je je er geestelijk beter van gaat voelen. Dit is alleen voor de korte termijn, voor je het weet heb je er nog een extra probleem bij....!!

Ik wens je veel sterkte toe, liefdesverdriet is ronduit KL#TE! *knuffel*

_Kat_

Bewuste gebruiker
Drugs is niet het antwoord. Maar ik ga alsnog mijn advies geven. :P Als je mentaal echt naar de klote bent, dan zijn psychedelic drugs een oplossing hoe belachelijk dat ook klinkt. Je moet het alleen wel doen met een "expert" want het kan in jou situatie ook extreem slecht aflopen. Ik zeg dit uit eigen ervaring. Mijn leven is sinds een paar maand terug veeeeeeel beter, niet omdat ik iets anders DOE maar omdat ik gewoon een andere kijk op het leven heb. Ik zat jarenlang in een depressie zonder dit zelf door te hebben, ik vond het gewoon normaal dat alles klote was. Daarom ook mijn verbazing toen ik na een trip opeens "bevrijd" was van die depressie. Mocht je dit willen doen, doe het dan samen met iemand die echt weet wat hij/zij doet.

henkie84

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Als je mentaal echt naar de klote bent, dan zijn psychedelic drugs een oplossing hoe belachelijk dat ook klinkt. Je moet het alleen wel doen met een "expert" want het kan in jou situatie ook extreem slecht aflopen. Ik zeg dit uit eigen ervaring. Mijn leven is sinds een paar maand terug veeeeeeel beter, niet omdat ik iets anders DOE maar omdat ik gewoon een andere kijk op het leven heb. Ik zat jarenlang in een depressie zonder dit zelf door te hebben, ik vond het gewoon normaal dat alles klote was. Daarom ook mijn verbazing toen ik na een trip opeens "bevrijd" was van die depressie. Mocht je dit willen doen, doe het dan samen met iemand die echt weet wat hij/zij doet.

Dit vraagt om een tripreport!

nutsss

Wijs gebruiker
_Kat_ zei:
Drugs is niet het antwoord. Maar ik ga alsnog mijn advies geven. :P Als je mentaal echt naar de klote bent, dan zijn psychedelic drugs een oplossing

ehhh meer iets van dan kan een ervaring als die van een psychedelische trip soms verhelderend werken of nieuwe inzichten verschaffen maar het is niet zo dat je iemand die echt in de knoop zit maar even aan de LSD moet hangen want dat is medisch zwaar onverantwoord zoals jij het stelt. Maar dat weet je uiteraard wel.

Beter eerst je goed op de hoogte brengen van de effecten van LSD en zo en dan beslissen of je dat wilt en dan niet een therapeutisch wonder verwachten maar een leuke ervaring als maximum..

:smoke:

stylez

Newbie
Heey Mensen :grin:

Ik heb echt iets doms gedaan. Ik heb sins Vrijdag, tot vanmorge 5 uur met een paar vriende flink zitten snatsen bij een vriendin. Weet ook echt niet hoeveel lijne/gram ik op heb, iig genoeg want k voel me nu echt kut man :/ helemaal uitgeput en al .. maar dat is nog niet zo erg want dat ben ik al gewend... maar iig heb ik door dat snatsen een probleem extra gekregen. Ik heb t gevoel alsof ik heel schlecht lucht krijg .. ik zit de hele tijd heel diep te zuchten want dat is echt de fijnste manier voor mij nou om lucht te krijgen. Zodra ik een flesje Water pak en het probeer te drinken moet ik na 2 slokjes ophouden, omdat ik het gevoel krijg dat ik stik. Normaal drink ik gwn met de mond en adem door mn neus, maar nu lukt het gewoon niet .. Na Schlampe! :grin:

lators

Bovenaan