ADD medicatie Aderall en Modafinil

Ketaboer23

Experimenterende gebruiker
Beste leden van het forum,

Ik zit met een vraag over een bepaalde “medicatie” die veel voorschreven word in Amerika genaamd Aderall dit word voor velen gebruikt voor ADD, na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit in feite gelijk staat aan amfetamine, nu ben ik met amfetamine vrijwel bekend dat ik heel goed reageer en voor mensen met ADD zoals ik er juist veel meer zin in het leven door krijg, gefocust ben, geconcentreerd, energiek, wil dingen ondernemen, creatief en word er heel rustig van zonder chaotisch gedoe in me hoofd. Ook raak ik veel meer in contact met mezelf die ik al een vrij lange poos kwijt ben (3 jaar).

het zit hier namelijk zo, tuurlijk ik weet dat amfetamine een drug is die dit van zichzelf al heeft maar het is voor mij meer een ADD medicatie dan een drug, tuurlijk ik wil niet aan de amfetamine voor dagelijks gebruik via de locale dealer. Hoe graag ik dat zou willen omdat ik altijd moe ben last heb van me ADD klachten ik kom nergens aan toe elke dag is een drama slaap het liefst de hele dag het is dag in dag uit hetzelfde routine heb de afgelopen 3 jaar vrij weinig met leven kunnen doen of te wel gewoon kwijt, het komt ook door me depressie wat ik begrepen heb gepaard is door de ADD hierdoor ben ik op latere leeftijd dus ook achtergekomen ADD te hebben

Ik heb 300x me bloed geprikt diverse onderzoeken en medicaties gehad ook 2 slaaponderzoeken, de eerste slaap onderzoek kwam uit dat ik een lichte form van apnea had toen een beugel gehad maar dit helpte mij niet en had al een vermoeden er wat anders was, sinds dit jaar een ander slaap onderzoek in een slaap centrum gehad en die vertelde me dus dat ik het nooit heb gehad en het mentaal legt. Heb diverse psychologen gehad maar dit hiep mij niet omdat ik niet zou weten wat mijn problemen moeten zijn en waar ze vandaan zou moeten komen en cgt therapie was ik al heel snel klaar mee. heb toen ook psychiaters voor antidepressivas gehad dit werkte echter nooit toen kwam de psychiater met het idee dat ik add zou kunnen hebben, mijn dokter schreef me voorheen ook al Ritalin voor maar did deed ook niks omdat hij ook ze vermoedens had, de psychiater heeft mij nog Dex-amfetamine gegeven, welbutrin XR en elervanse. Dit allemaal heeft voor mij net niet het effect dat ik nodig heb, ik kan de doseringen wel blijven verhogen zoals met Ritalin en Dex maar om nu continue 4x daags 4 pillen te slikken heb ik ook geen zin in.

Ik struikelde dus op Aderall via een Amerikaanse gebruikers ervaringen, en wauw al die mensen die hun verhalen deden sluiten echt aan op mijn leven als ik die verhalen zo lees is dat precies wat ik nodig heb hun leven is zo extreem verbeterd dankzij dat spul, hierdoor begreep ik dus waarom speed z’n wondermiddel voor mij is.

nu zag ik dat Nederland dit illegaal bestempeld heeft en dat vind ik echt heel jammer.. om dit nu via online sites te bestellen kost me bakken met geld en dat heb ik niet. Maar wauw wat zou ik dat graag willen proberen zeg het leven van die mensen is dankzij dat middel eindelijk normaal en gelukkig iets waar ik al jaren naar uit kijk, psychise hulp is gewoon niet wat mij gaat helpen ben ik bang dan tot dat een fatsoenlijk werkent ADD medicatie heb.

nu zag ik ook dat modafinil blijkt te helpen en in de buurt komt van Aderall, modafinil hebben wij hier dus wel, enkelt word dit verstrekt aan mensen met narcolepsie, ik wil toch vragen of mij dokter het eventueel misschien voor me zou kunnen proberen heb al genoeg geprobeerd op dit moment, en deze middelen zien er op dit moment veel belovender uit dan de rommel die ik nu heb gehad.

Tis echt heel teleurstellend dat Aderall niet in Nederland te krijgen is, want het blijkt het ADD medicijn te zijn voor mensen in Amerika…

ik hoor graag wat informatie of wellicht informatie van jullie die ook add hebben en dit misschien wel een hebben gebruikt.

Mvg,

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Wij hebben hier in Nederland ook gewoon add/adhd medicatie hoor en die zijn dan toch ook zeker het proberen waard! (Wel via een arts)

Dexamfetamine en methylfenidaat zijn de 2 werkende stoffen. Verkrijgbaar onder verschillende merknamen.

Zou dit met je huisarts/psycholoog/psychiater verder bespreken en even onderzoek doen over deze stoffen ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

Ketaboer23

Wij hebben hier in Nederland ook gewoon add/adhd medicatie hoor en die zijn dan toch ook zeker het proberen waard! (Wel via een arts)

Dexamfetamine en methylfenidaat zijn de 2 werkende stoffen. Verkrijgbaar onder verschillende merknamen.

Zou dit met je huisarts/psycholoog/psychiater verder bespreken en even onderzoek doen over deze stoffen ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
Dexamfetamine heb ik al gebruikt van het merk tentin, dmb en amfexa. Nu zag ik dat de tegenbook apotheek een betere blijft te zijn maar ik heb er niet zo zeer vertrouwen in om dat nog ook is nog te gaan gokken nu. Buiten dat vind ik het vet kut dat je met Methylfenidaat ook zoveel moet doseren per dag methylfenidaat toen al ruim 4x daags 60mg geprobeerd enkelt bijwerkingen maar wel een 1 uurtje dat ik dacht hey het werkt.

Dex daarin tegen idemdito Dex blijkt mij niet echt veel te doen dan ook bijwerkingen en wissel vallend effect of het nu wel of niet iets doet. Dosering hiervan was 3x30mg-40mg per dag.

ik vind dat gestuntel vrij kut ook elke dag in tegen met los lysDexamfetamine(elervanse) 1 maal daags is, enkelt is dit te slap voor mij

Zoraa

Wijs gebruiker
Ik krijg modafinil voorgeschreven voor het chronische vermoeidheid syndroom. Ook heeft de psychiater van mijn dochter die adhd heeft het ook met haar over modafinil gehad. Ik zou het eens voorleggen. Misschien mag je het wel proberen. Mijn dochter heeft echter niet voor dit middel gekozen. Kan je dus niet vertellen hoe dit werkt bij adhd.

Ketaboer23

Ik krijg modafinil voorgeschreven voor het chronische vermoeidheid syndroom. Ook heeft de psychiater van mijn dochter die adhd heeft het ook met haar over modafinil gehad. Ik zou het eens voorleggen. Misschien mag je het wel proberen. Mijn dochter heeft echter niet voor dit middel gekozen. Kan je dus niet vertellen hoe dit werkt bij adhd.
Ja ik ga dit zeker even aankaarten, zolang de vermoeidheid maar te doen is vind ik het prima. Hoe werkt het overgins kwa concentratie etc?

Ketaboer23

Ik gebruik dexamfetamine voor mij ADD. Dat is bijna exact hetzelfde als ‘Aderall’

het werkt heel goed voor mij!
Aderall is langerna nog niet zo in de buurt van de dexamfetamine die wij hier in Nederland hebben, welke Dex gebruik jij? Want ik heb tentin, dmb, en amfexa gehad.

Zoraa

Wijs gebruiker
Ja ik ga dit zeker even aankaarten, zolang de vermoeidheid maar te doen is vind ik het prima. Hoe werkt het overgins kwa concentratie etc?
Ik denk dat ik met mijn post niet duidelijk genoeg was. Sorry daarvoor. Ik lijd aan het chronische vermoeidheid syndroom en krijg modafinil voor schreven zodat ik dit afentoe kan nemen als ik iets belangrijks zodat ik NIET moe ben. Over de werking bij iemand die niet aan het vermoeidheid syndroom lijdt kan ik daarom niet zeggen omdat ik dat niet weet.

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
Aderall is langerna nog niet zo in de buurt van de dexamfetamine die wij hier in Nederland hebben, welke Dex gebruik jij? Want ik heb tentin, dmb, en amfexa gehad.
het enige verschil is toch dat de verhouding dex en lis amfetamine anders is bij adderall? zou qua effect niet super ver uit elkaar moeten liggen dacht ik.
ik heb tentin.

Ketaboer23

Ik denk dat ik met mijn post niet duidelijk genoeg was. Sorry daarvoor. Ik lijd aan het chronische vermoeidheid syndroom en krijg modafinil voor schreven zodat ik dit afentoe kan nemen als ik iets belangrijks zodat ik NIET moe ben. Over de werking bij iemand die niet aan het vermoeidheid syndroom lijdt kan ik daarom niet zeggen omdat ik dat niet weet.
Heb het voor geschreven gehad, zit er nu een week aan, begint naar mijn idee nu wel wat te doen. Denk me dosis iets moet verhogen na volgende week en dan werkt het wel.

moeheid is minder, en de aandacht is er opzich ook wel. (Of dit komt nog door oudjaar🤪)

Ik ben overgins 3-4 jaar vermoeid, slaaponderzoeken aan toe, eerst apnea toen weer niet toen bleek het “mentaal” te zijn zo gezegd ik ben alsnog bezig, vandaar de ADD dankzij depressie achter gekomen.

Ketaboer23

het enige verschil is toch dat de verhouding dex en lis amfetamine anders is bij adderall? zou qua effect niet super ver uit elkaar moeten liggen dacht ik.
ik heb tentin.
De Amerikaanse Aderall is vrijwel grof gezecht 80% onderbouwd aan amfetamine, het is ook voor junkies daar een togo drug.

maar voor mensen met add/adhd werkt het juist ontzettend goed, ik merk het namelijk ook als ik speed gebruik dat ik mezelf weer ben en zin in alles heb. (Nu is pep natuurlijk standard zo in die zin, maar tis lastig uit te leggen, ik zou er niet verslaafd aanraken omdat het speed is maar meer mezelf zie met een muur er tussen)

Lis net als dex bracht me daar niet tis meer bindmiddel naar mijn idee dan werking, en dat gesjoemel met 3 maal daags 4 van die dingen slikken geen zin in, had toen gehoopt dat lis dat zou oplossen, maar helaas.

Nu modafinil gehad zover opzich redelijk hopen het uitkomst bied, volgende week verhogen denk ik.

En tentin is echt de grootste ellende die ik ooit heb gehad en dat blijkt ook als je recensies leest over het internet de zorgverzekeraars doen er moeilijk om, hoop dat het voor jou wel werkt.

Zoraa

Wijs gebruiker
Heb het voor geschreven gehad, zit er nu een week aan, begint naar mijn idee nu wel wat te doen. Denk me dosis iets moet verhogen na volgende week en dan werkt het wel.

moeheid is minder, en de aandacht is er opzich ook wel. (Of dit komt nog door oudjaar🤪)

Ik ben overgins 3-4 jaar vermoeid, slaaponderzoeken aan toe, eerst apnea toen weer niet toen bleek het “mentaal” te zijn zo gezegd ik ben alsnog bezig, vandaar de ADD dankzij depressie achter gekomen.
Dat klinkt goed hopelijk vind je een goede stabiele dosis

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dexamfetamine is gewoon de rechtsdraaiende isomeer van amfetamine, die potenter is (en wat meer op dopamine en minder op noradrenaline werkt) vergeleken met de linksdraaiende isomeer.

Amfetamine/straat-pep bestaat uit uit een racemisch mengsel van de links- en rechtsdraaiende isomeer.

Het gaat basically om dezelfde stof, dus als dex niet voor je werkt, dan lijkt het me sterk dat speed of Adderall dat wel ineens voor de volle honderd procent zou doen. De verschillen zijn aanwezig maar eerder aan de subtiele kant.

Proxima

Badass junkie
Adderall is een mix van 25% Levo en 75% Dexamfetamine.

Wel gebruiken ze voor Adderall 4 verschillende zout-vormen:
* 25% amphetamine aspartate monohydrate (racemisch)
* 25% amphetamine sulfate (racemisch)
* 25% dextroamphetamine saccharate (dex)
* 25% dextroamphetamine sulfate (dex)

De-Amfeta-Boer

Ik heb alleen de eerste paar regels gelezen, omdat ik op het moment eigenlijk wat anders zoek.
Maar of je adderal hier in nederland voorgeschreven kunt krijgen zou ik niet weten, maar volgens mij niet.
En in amerika krijgen ze het wel voorgeschreven, en daarbij duiden op de verpakking wel aan dat het een "amphetamins based medicine" is. Maar het is geen pure amfetamine natuurlijk, en wat ze er niet bij vertellen is dat langdurig adderall gebruik voor bepaalde delen in het lichaam dezelfde fatale effecten kan hebben als methamfetamine.
(Dit weet ik van onder zoek naar.. op het internet dus of het zo is kunnen we niet 100% weten of dat ook echt zo is, er is maar 1 manier om iets zeker te weten, en dat is het zelf ervaren)
Maar als je ADD hebt en daar moeilijk mee hebt, ik zelf heb ook add (en add is vrij breed, het is een vorm van autisme, en niet bij iedereen hetzelfde zoals ADHD), aangezien ze vroeger met een onwijs overdreven em extreem verhaal bij mijn moeder aankwamen dat ze toen zo iets had van, die lui sporen niet ik haal mijn zoon daar weg, heb ik dus nooit ADD medicijnen voorgeschreven gekregen (ben ik mijn ma nog steeds heel erg dankbaar voor dat ik daardoor geen ritalin zombie met lichaams schade ben geworden).
En als ADD'er weet je gelijk, met add zonder medicatie of hulpmiddelen door het leven? Onmogelijk, in ieder geval met dat je nu alles (soort van) op een rijtje hebt en nog leeft. Nee uiteraard ben ik self medicated for myself and others protection haha, en is mijn leven wel een cyclus geweest van zo veel mogelijk drugs gebruiken, afwisselen van soorten drugs, vallen opstaan, geen kleren meer over van de kleerscheuren tijdens de rit(figuurlijk) en uiteindelijk tog eigenwijs 2 jaar lang in psychose gezeten, en het mezelf blijven ontkennen en eigenwijs paranoide door blijven "leven?", Ik kan het beter gebruiken noemen denk ik.
Tot de bom klapte natuurlijk en de enige optie nog was mijzelf thuis op te sluiten, contact mogelijkheden allemaal had weg gedaan. En is het me gelukkig op eigen kracht gelukt om mezelf weer (again, soort van) in orde te krijgen, en de moraal van dit verhaal is, dat ik hierdoor weet dat de beste en enige medicijn voor ADD amfetamine is.
Alleen amfetamine is 1 van de moeilijkste medicijnen om te hebben en mee om te gaan, je vergeet een paar dagen je gezicht regelmatig te wassen en er ontstaat al een himalaya gebergte aan puisten en drugsbulten op je kop. En aangezien het tog een drug is waar je extreem veel interesse vokr dingen kan krijgen, vergeet je nog wel is wat andere dingen, dus dat die dingen af en toe gebeuren moet je kunnen accepteren.
Vindt ik ook nog lastig, ik sta vaak bijna heel me gezicht te molestreren voor de spiegel, tot ik optijd besef wat ik aan het doen ben.
Maar de ergste van allemaal, om het dagelijks te kunnen gebruiken en jezelf te blijven zal en moet je tog echt door het 2 jarig lange psychose verhaaltje van mij heen moeten, alleen dan op je eigen manier.
je kan het zeg maar zien als groot worden met trainen, je begint, je bellast je spieren tot ze scheuren en dus beschadigd zijn, en dan ga je rusten waardoor het genezings proces start, en hij die scheuren gaat opvullen ipv het terug bouwen naar het originele.
Nou, paranoide wegwerken moet je op dezelfde manier trainen, alleen dan psychisch in je hoofd.
En neem maar van mij aan, dat is echt geen feestje dat ieder persoon aan kan, je moet hier psychisch ECHT sterk in je schoenen staan. Doe mij liever die spier pijn zeg maar haha.
En ik zelf ben op mijn 15e begonnen met gebruiken, rond mijn 22e kan je de psychose tijd wel starten, ergens rond mijn 25e het besef gekregen en gestopt met liegen tegen mijzelf. En ik wordt deze april 30 en dan kan ik wel met zekerheid zeggen dat het nu ongeveer 3 jaar weer goed gaat.
Dus ja, dit aan te gaan als je al boven de 25 bent (zie ik als) is totaal nutteloos en het totaal niet waard, als je eenmaal jezelf weer bent ben je al bijna rijp voor de kist

Ape

Badass junkie

Klinkt alsof adderall meer speed is dan de speed die je bij de dealer koopt.

also, moet een van de twee racemische niet levo zijn?

Proxima

Badass junkie
Maar dexamfetamine staat er al onder, waarom dan racemisch bij de bovenste vermelden?
Omdat dat de verschillende zout-vormen zijn die in Adderall zitten.

In principe zou je de dextro sulfate vormen bij elkaar kunnen rekenen maar dit is nou eenmaal hoe de mix is gemaakt en wat er in Adderall zit.

• Like
Waarderingen: Ape

Ape

Badass junkie
Omdat dat de verschillende zout-vormen zijn die in Adderall zitten.

In principe zou je de dextro sulfate vormen bij elkaar kunnen rekenen maar dit is nou eenmaal hoe de mix is gemaakt en wat er in Adderall zit.
Ahzo. Basicly zou je het speed kunnen noemen dus. Ik geloof niet dat onze dealer speed 50/50. Zouden de zouten nog een noemenswaardig verschil in effect maken? Het is vooral voor de opname van de werkende stof toch?

MDMAutist

Bewuste gebruiker

Interessant 👍 Was altijd in de veronderstelling dat ze gewone amfetamine aanvulden met dex. Waar heb je die info gevonden als ik vragen mag?
Ik ga het boek:"On Speed. From Benzedrine to Aderall" maar eens opscharrelen.

Bovenaan