Absinth.. !

Telefoon

Wijs gebruiker
Absinth.. !

Wie kent dit niet..

ik ben hier eigenlijk alleen op gaan spacen als ik concerta op had ..
boven mijn eigen dosis anders niet.

iemand anders wel? :flushed: :beer:

Telefoon

Wijs gebruiker
lekker ja :)

ik drink het meestal puur omdat ik te lui ben voor dat water met suiker ritueel. met 70% / 80% ( ligt aan de fles :P ) brand het zo enorm in je keel ..

maja das maar bijzaak :P

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Telefoon zei:
lekker ja :)

ik drink het meestal puur omdat ik te lui ben voor dat water met suiker ritueel. met 70% / 80% ( ligt aan de fles :P ) brand het zo enorm in je keel ..

maja das maar bijzaak :P

Dat branden voel je vaak in je darm nog, maar is wel lekker vind ik :wink:

azgaza

Badass junkie
Is wel lekker ja, ik word er zelf alleen maar gewoon dronken van.

Was wel ooit op een feest waar iemand die drie slokken ophad volledig doordraaide en haast 'bezeten' raakte en iemand aanviel (en zo'n type is ze niet) en zelfs nadat ze haar hoofd echt ontzettend hard had gestoten tegen iets ging ze door, haar ogen waren toen rood.. en iedereen vond het onzettend grappig.

KataStrofe

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Is wel lekker ja, ik word er zelf alleen maar gewoon dronken van.

Was wel ooit op een feest waar iemand die drie slokken ophad volledig doordraaide en haast 'bezeten' raakte en iemand aanviel (en zo'n type is ze niet) en zelfs nadat ze haar hoofd echt ontzettend hard had gestoten tegen iets ging ze door, haar ogen waren toen rood.. en iedereen vond het onzettend grappig.

Shit ey.. van Absinth?
Ik wordt er ook alleen maar lam van.. Wel heel snel heel heftig en heel prettig lam btw :)
K had zon fles voor mn verjaardag gehad en heb er veel plezier van gehad, ghehe :mrgreen:

azgaza

Badass junkie
Saivy zei:
mattskovic zei:
Saivy zei:
Ik ken het niet. :flushed:

ik ook niet :flushed:

Ok.. dan ben ik de enige niet. :wink: De vraag is: wil ik het eigenlijk wel kennen? :P

Het is gewoon sterke drank, met een heel klein beetje van een andere stof erin waarvan wordt gezegd dat het effect op THC lijkt, maar om daarvan een merkbare hoeveelheid te drinken heb je allang het alcohol vergiftiging want in absinth zit tussen de 60 en 90% alcohol.
Het is wel lekker.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Saivy zei:
mattskovic zei:
Saivy zei:
Ik ken het niet. :flushed:

ik ook niet :flushed:

Ok.. dan ben ik de enige niet. :wink: De vraag is: wil ik het eigenlijk wel kennen? :P

Het is gewoon sterke drank, met een heel klein beetje van een andere stof erin waarvan wordt gezegd dat het effect op THC lijkt, maar om daarvan een merkbare hoeveelheid te drinken heb je allang het alcohol vergiftiging want in absinth zit tussen de 60 en 90% alcohol.
Het is wel lekker.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat bij speciale iname van de drank er gehalucineerd kan worden :)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Saivy zei:
En is dat wel legaal? :)

Sterke Absinth is al een tijdje verboden
je krijgt het wel nog in bepaalde winkeltjes (70% alchohol) maar de hallucinerende absinth mag volgens mij niet meer verkocht worden

azgaza

Badass junkie
Er is volgensmij een limiet gesteld aan hoeveel van de stof erin mag maar het zit er nog wel in in kleine hoeveelheden, en de plant waar het van wordt gemaakt is geheel legaal.

BillyBilo

Badass junkie
azgaza zei:
Er is volgensmij een limiet gesteld aan hoeveel van de stof erin mag maar het zit er nog wel in in kleine hoeveelheden, en de plant waar het van wordt gemaakt is geheel legaal.

-----------

Telefoon

Wijs gebruiker
het is weer legaal sins 1998 :) :wave:

als je het op de spaciale manier

met

Water + suiker + ijs

klaar maakt suurt echt een uur niet doen XD

mattskovic

Wijs gebruiker
Telefoon zei:
het is weer legaal sins 1998 :) :wave:

als je het op de spaciale manier

met

Water + suiker + ijs

klaar maakt suurt echt een uur niet doen XD

zijn er nog mensen die deze zin niet begrijpen ? of ben ik gewoon beetje :stoned: :tongueout:

Intoxicated

Wijs gebruiker
Volgens mij kwam het hallucineren bij absinthe en het absinthisme bij zwaar gebruik dor het feit dat er vroeger in veelal slecht gestookte absinthe vaak zware metalen zaten, wat dus echt erg slecht voor je is.
Van gewone absinthe zou je volgens mij gewoon dronken moeten worden en niet veel meer.

Delirium

Badass junkie
Intoxicated zei:
Volgens mij kwam het hallucineren bij absinthe en het absinthisme bij zwaar gebruik dor het feit dat er vroeger in veelal slecht gestookte absinthe vaak zware metalen zaten, wat dus echt erg slecht voor je is.
Van gewone absinthe zou je volgens mij gewoon dronken moeten worden en niet veel meer.

Het hallucineren van Absinth ("De Groene Fee") is waarschijnlijk inderdaad een fabeltje. Ikzelf heb het niet zo op hele sterke dranken, doe mij mij maar een biertje (misschien een Tequila op z'n tijd :rolleyes:)

deadlock

Badass junkie
Het hallucineren van Absint is absoluut geen fabeltje. Alleen zit er geen Alsem in Nederlandse Absint, en dat is nou juist de troep waar je van gaat trippen.

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
als ik absinth haal bij de slijter wordt ik er alleen maar heel erg dronken van, heel erg....
maar ik wil nog graag een keer een fles met meer thujon erin..

Mindless1985

Badass junkie
Ik houd van absinth, van de gewone Nederlandse maar ook die trip troep. Damn wat ben ik ver heen geweest met beide soorten.

I :hearteyes: black Absinth (80%)

Telefoon

Wijs gebruiker
hgmm ik heb hier spaanse staan
3 flesjes XD

1 met Cannabis absinthe ( 70%
een keer de black :wink: (80%
en Orginal absith ( 75%

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik heb hier een zak met kruiden liggen (Alsem) om Absinth te maken.

De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden getrokken met behulp van alcohol. Je kunt 25 gram van het kruid een week laten trekken in een halve liter sterke drank. Na het gezeefd te hebben is deze krachtige drank klaar voor gebruik. Probeer eerst een klein glaasje om het effect goed te kunnen doseren. Wees voorzichtig met dit middel!

Nog steeds niet gedaan :)

Goanaut

Bewuste gebruiker
Vaker gedronken inderdaad, puur is het lekkerst. Heerlijk warm in de keel. Tegenwoordig wordt absinthe in Nederland inderdaad niet meer met thujon of verwanten verkocht, dus wordt je er inderdaad alleen erg dronken van. :wink:
In Amsterdam zit trouwens tegenover de Boudisque een (duur -_-) drankzaakje dat verschillende soorten absinthe verkoopt, ook vage drankjes waar paddestoelen enzo inzitten, ziet er apart uit.

Psychopath

Belezen gebruiker
Nou ik vind het echt fokking smerig...
Weet niet of mensen gezegd hebben dat ze een fles in hun eentje achter elkaar opgezopen hebben maar als het wel zo is, fokking onmogelijk.
Ik heb wat alcohol betreft een hele hoge tolerantie, ik moest vorige x naar zo klote bouwman curcus omdat ik gereden had onder invloed.
Ik hoorde daar dat je van 4,5 promille ene hartstilstand kan krijgen, nu de laatste keer dat ik gezopen had (niet gereden) scheen ik boven de 8.o promille gezeten te hebben, je lichaam doet bij hoge hoeveelheden standaard 1/3 direct te verwerken, dmv plassen, maar scheen dat ik toen nog rond 7 promil zat en daar ben ik toen echt van geschrokken, heb toen ook een blackout gehad, weet helemaal niks meer van de avond, en dat vind ik niet zo tof niks kunnen herinneren.
Anyway, absint, pff wat een shit spul, na een half fles was ik al echt zwaar lazerus, kon me beeld ook niet recht houden, raam zat op het plafond dat soort dingen.
Niet voor herhaling vatbaar :mrgreen:

silverfish

Bewuste gebruiker
In Amsterdam wordt het ook verkocht door drankwinkel Boorsma in de Ferdinand Bolstraat, deze man heeft tot aan de rechtbank gestreden om het te mogen verkopen - en met succes. Hij verkoopt minstens 10 verschillende soorten, niet al te duur ook.
Ik heb het wel eens gedronken en werd er vagelijk stoned van, alsof ik een hele dikke joint had gerookt. Vond het wel lekker maar houd persoonlijk meer van drankjes die je een upper geven en dit was juist een drankje waar je sloom en nogal melig van werd.
Het smaakt een beetje naar Pernod/Ouzo.

In Amsterdam is de absint-rage al weer een beetje voorbij.
http://www.hetparool.nl/nieuws/2004/AUG/28/ams2.html

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Goanaut zei:
Tegenwoordig wordt absinthe in Nederland inderdaad niet meer met thujon of verwanten verkocht, dus wordt je er inderdaad alleen erg dronken van.

jawel, er zit nog altijd thujon in... maar absinth (of andere dranken) mag maar max. 35 mg/l thujon bevatten

de beste manier om de absinth-roes te bereiken is een Artemisia absinthium (absinthalsem) plantje te kopen en zelf je absinth te maken...

Bovenaan