Aantoonbaarheid

mdmama

Experimenterende gebruiker
Beste df'ers,

Ik heb even een concrete vraag: Hoe zit het met de aantoonbaarheid van xtc in je urine?
(aantoonbaarheid door een standaard '5in1' drugtest die je online koopt)

Op vele plaatsen op internet lees ik dat xtc na 72uur (3 dagen) niet meer terug te vinden is in je urine. (Ook een paar keer kom ik 2-4 dagen tegen, of 'een kleine week').
Maar rekening houdend met het feit dat er in xtc-pillen ook andere dingen zoals speed wordt gedraaid soms, hoe zeker ben je dan van een negatieve drugstest?

Voorbeeld: Pukkelpop: Als ik woensdag op de pre-party al 1 pil pak gewoon, wordt ik ongeveer 82uur later (zondagmiddag) getest. Is dit dan 99% zeker negatief of zijn die 3 dagen een richtlijn?

Bijvraagje: Maakt het een verschil of je
- Een pil pakt of MDMA dipt?
- Veel water drinkt (veel pissen, sneller reinigen?)
- Een half pilletje pak?
- Stel dat ik Maandag pas getest wordt (100 uur na gebruik), is dat dan 99% zeker negatief?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mdmama zei:
Maar rekening houdend met het feit dat er in xtc-pillen ook andere dingen zoals speed wordt gedraaid soms, hoe zeker ben je dan van een negatieve drugstest?

Als je je pillen laat testen dan weet je dat in ieder geval zeker. En in pillen zit geen speed, het is meestal gewoon MDMA met bindmiddel. Als je het laat testen weet je het zeker.

mdmama zei:
- Een pil pakt of MDMA dipt?
Het zou in principe geen verschil moeten zijn. XTC is gewoon MDMA in pilvorm, met bindmiddel.
mdmama zei:
- Veel water drinkt (veel pissen, sneller reinigen?)
Het zuivert het geheel sneller. Dus meer plassen zou inderdaad kunnen helpen.
mdmama zei:
- Een half pilletje pak?
Kleinere hoeveelheden zijn makkelijker af te breken als grotere hoeveelheden. Dus een half pilletje geeft je inderdaad minder risico als een heel pilletje.
mdmama zei:
- Stel dat ik Maandag pas getest wordt (100 uur na gebruik), is dat dan 99% zeker negatief?
Het geeft je wel een grotere kans dat het een negatieve test wordt dan. Na 2-3 dagen is het niet meer aantoonbaar.

Als je niet veel gebruikt, goed drinkt en je pillen laat testen heb je een betere kans bij een drugstest.

mdmama

Het enige probleem is, al ik daarbij positief getest wordt, dat ik waarschijnlijk volgend jaar niet meer op kot zal mogen, dus de 'inzet' om negatief te plassen is groot...

Denk dat ik het op pukkelpop toch maar zal skippen, maar dat ander festival van 5 dagen daar twijfel ik nog over... Het probleem is wel dat pillen testen in belgië niet heel gemakkelijk is neem ik aan?
& die 2/3 dagen, is dat de periode vooraleer je onder de limiet van een standaard drugstest komt, of de periode dat het echt 100% uit je lichaam verdwenen is?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mdmama zei:
& die 2/3 dagen, is dat de periode vooraleer je onder de limiet van een standaard drugstest komt, of de periode dat het echt 100% uit je lichaam verdwenen is

Het is wat meerdere bronnen aangeven als een gemiddelde. Als je echt zeker wilt weten dat je een negatieve drugstest hebt, moet je het gewoon niet doen. Weeg de pros en cons van elkaar af. Maar als ik het zo hoor van jou, zou ik het gewoon laten.

mdmama zei:
Het probleem is wel dat pillen testen in belgië niet heel gemakkelijk is neem ik aan?
In belgie is dat inderdaad niet erg gemakkelijk. Ik ken maar 1 testcentrum, en die is gelegen in Brussel.
Hier hun webite.

mdmama

Oke, bedankt voor je reactie :)

Op pukkelpop ga ik het laten, en op dat ander festival neem ik waarschijnlijk een halfje de eerste dag, als 2-3 dagen het gemiddelde is zal een halfje er na 5 dagen wel uit zijn :)

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
XTC is tot maximaal 3 dagen na gebruik aantoonbaar in de urine. Dat is dus geen gemiddelde.

mdmama

Drugs Infolijn, hoe zeker ben je van deze informatie? Als 3 dagen is een maximum, maar alles heeft toch te maken met de halfwaarde tijd van MDMA (8uur). Als je nu heel veel inneemt duurt dit toch langer dan 3 dagen, hoe zeker ben je dan van die 72 uur? In mijn geval zou het natuurlijk gaan om een dosis van rond de 200mg MDMA.
& hoewel het misschien om kleinere hoeveelheden gaat, er kan andere rotzooi inzitten die misschien positief testen op de 5-panel test in de link (ik kan mijn pillen niet laten testen...)
Of zal het feit dat dit om kleine hoeveelheden gaat er voor zorgen dat dit na 3 dagen toch ook weg is?

& nog een extra vraagje: Voor AD(H)D pak ik zeker tijdens de examens Rilatin/Concerta (Methylfenidaat). Als ik dit dagelijks neem gedurende zeker een volle maand (Concerta 54mg 1x per dag OFWEL Ritalin 10mg/30mg 2x per dag) (Ik wissel wel eens af) kan het dan zijn dat ik positief test op een standaard 5-panel urine test (voor waarschijnlijk amfetamine neem ik aan)?

Zo ja: Gaat dit om valse positieven die heel weinig voorkomen, of gebeurt dit frequent?

De betreffende test:
http://www.newpharma.be/apotheek/vandeputte-medical/65211/multi-drug-screen-test.html
(1000ng/ml voor amfetamine)

Fool

Badass junkie
Op de andere vragen kan ik zo snel geen antwoord geven, maar Methylfenidaat(concerta/ritalin) geeft wel degelijk 'false positives' op een amfetamine-test.

mdmama

Ok bedankt, ik had hier al wat op gegoogeld maar nog niks concreets gevonden. Weet jij of iemand anders ook of 100% positief test, of dit gaat om false positives die slechts soms gebeuren?

Fool

Badass junkie
Voor zover als ik weet komen deze altijd voor, aangezien de chemische structuur lijkt op die van amfetamine en er geen aanleiding is om dit 'willekeurig' voor te laten komen.

mdmama

Hmm, dat lijkt me ergens wel logisch ja...
Weet je toevallig ergens waar je een (goedkope) zelftester kan kopen voor amfetaminen (zo anoniem mogelijk)? Thuis laten leveren is geen optie uiteraard, en ergens anders dan online vind ik het niet :tongueout: (België)

Fool

Badass junkie
Ik denk dat je zoiets misschien wel in een apotheek zou kunnen krijgen, of heel misschien in een smartshop?

Je kunt het ook altijd nog bij een vriend thuis laten bezorgen?

mdmama

Ik zit nog ik de jeugdige leeftijdscategorie, iedereen woont bij de ouders :wink:
Smartshop eens proberen als ik er ben, hopelijk... Verder kan ik een eventuele positieve test voor AMP/mAMP doorschuiven op mijn Concerta natuurlijk...

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Fool zei:
Ik denk dat je zoiets misschien wel in een apotheek zou kunnen krijgen, of heel misschien in een smartshop?

Precies gewoon bellen dat je je kind wilt controleren op drugs ofzo?

Maar zonder dollen dat vind je wel na wat telefoontjes.

Je kunt het ook altijd nog bij een vriend thuis laten bezorgen?

+1

Succes ermee!

mdmama

Ik zal het kunnen laten leveren in een kluisje op het postkantoor :)
(Ben dus van plan om eens te testen om te kijken of de Concerta positief test, en dan na een xtc-pil een woensdag, de zaterdag & evt ook de zondag eens kijken wat het resultaat is. )

Nu was ik na wat research verward: waar test je na het gebruik van MDMA/xtc positief op bij zo'n 5 panel drugstest? (COC, AMP, mAMP, THC, MOR)

Volstaat het om mezelf te testen voor amfetaminen om die xtc of methylfenidaat aan te tonen of kan het ook zijn dat dit positief opkomt voor bij mAMP?

Deze site verwarde me namelijk enorm: https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110220183333AA32oTz
In general (keep in mind ALL drug testing is different) an amphetamine test will be positive for amphetamine and methamphetamine and in some cases MDMA (ecstasy).
Finally keep in mind a few things

1) MDMA may be detected by an amphetamine test but often it will not be.

& Last: de test die ik ga moeten nemen zegt voor AMP 1000ng/ml, maar overal op het net vind ik andere AMP & ectasy test met 300 en 500 ng/ml
Iemand een idee of 1000 veel is?

De tests in kwestie:
http://www.newpharma.be/apotheek/vandeputte-medical/414908/amphetamin-druglab-test.html
http://www.newpharma.be/apotheek/vandeputte-medical/65211/multi-drug-screen-test.html

Sorry voor al mijn vragen :tongueout:

mdmama

Na nog vééél opzoekwerk denk ik dat er dus niet speciaal voor XTC getest wordt in die 5-panel test, maar dat XTC (meestal) positief test voor amfetaminen EN methamfetaminen, en die duren 1-4 dagen om uit je lichaam te gaan, dat helpt dus niet :tongueout:

Ik zal het zelf wel wat uitzoeken dus...
Maar als ik nou mijn bekertje gewoon al halfweg met water uit de toilet vul, en dan aanvullen met urine? Dat in combinatie met veel water drinken is mijn urine toch al zodanig verdund (en nog warm dus) dat hier toch echt niet zoveel meer in kan zitten? Voor de kleur evt druppeltje gele kleurstof? :tongueout:
Kan je dit theoretisch gezien ook gewoon in water doen? Of komt het controlestreepje niet tevoorschijn als het geen zuivere urine is ofzo?

Fool

Badass junkie
In datzelfde geval kun je ook iemand anders zijn urine verwarmen en erin doen, dat kan dus alleen niet onder supervisie, een beetje het idee van een gedwongen urine-test. Toch? :P

De laatste 2 letters van MDMA staan voor MethAmfetamine, nogal wides dat deze voor amfetamines test, toch? :)

Ik weet niet waarom je getest wordt, maar als het een probleem met je ouders is en je bent oud genoeg: Sta dan op en zeg gewoon dat je van plan bent om tijdens dat feestje te gebruiken, zeg wat de risico's zijn en hoe je daarmee omgaat? Als je positief gaat testen, dan is eerlijkheid van te voren echt beter.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Ik weet niet waarom je getest wordt, maar als het een probleem met je ouders is en je bent oud genoeg: Sta dan op en zeg gewoon dat je van plan bent om tijdens dat feestje te gebruiken, zeg wat de risico's zijn en hoe je daarmee omgaat? Als je positief gaat testen, dan is eerlijkheid van te voren echt beter.

Dat zou toch wel van een flinke dosis lef getuigen :P
Zie mezelf dat niet doen

mdmama

Dat laatste is inderdaad echt geen optie :grin:
Hopen dat ik positief test voor m'n concerta dan heb ik een excuus :)
& anders gewoon een halfje, en massaal verdunnen die zeik :tongueout:
(vitamine B12 pillen maken je pis toch terug geler bij veel water drinken he?)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mart94 zei:
Fool zei:

Zie mezelf dat niet doen

Ik vermoed dat sommige het 'geluk' hebben waar dat wel bij kan, ja was leuk en handig.
Ging ook vele jaren goed slechts 1x fout gegaan wel goed fout:

Dubbele longontsteking . Kwam door een verwaarloosde verkoudheid.. had zo'n zwak immuunsysteem erdoor.. 3+ maanden plat moeten liggen inclusief kerst en oud en nieuw 41 graden op bed. Les geleerd.

Nam toen nog 1 of 2 keer (apestaartjes en eurotjes waren het die tijd circa 2002?) toen ik ziek was, maar dat was niet bevorderlijk voor de gezondheid :flushed: Gelijk gestopt ermee natuurlijk mooie extra!

Kan me de laatste keer niet herinneren/werkte gewoon niet meer dacht dat ik niks voelde van dat ding, en ben gaan slapen. Sliep als een roosje.
Werkte wel bij de andere maar ik werd er slaperig van.

Heb wel me lesje geleerd snel op die open manier van delen van informatie met ouders :wink:

Openminded heb daar geluk mee.

Excuus semi-offtopic maar antwoord staat er al vandaar. :)

Fool

Badass junkie
Mart94 zei:
Fool zei:

Zie mezelf dat niet doen
Dat is wel erg waar, maar het klonk alsof ze ouders er toch al vanaf wisten. Tenminste, als hij getest wordt weten ze het vaak toch al wel? :P

mdmama

Positief getest op THC onlangs, daarmee een reeks test voor de zomer :)

mdma weten ze helemaal niets van! (doe ik ook héél zelden, nog maar enkele keren gedaan, vind het gewoon zonde voor de festivals, aangezien het al zo occasioneel is dat ik kan/doe...)

& over die 2-3 jointjes dat ik zei dat ik heb geprobeerd waren ze al kwaad, dus praten is echt geen optie... (stop dan ook met blowen vanaf nu!)

mdmama

Iemand ervaring met azijn/bleekmiddel (vinegar/bleach) toe te voegen aan de urinestaal?
Of iemand met correcte info hierover? Want aangezien de pH, creatine of weet ik veel wat nog allemaal van mijn urine niet getest wordt, is dit misschien wel haalbaar?

Fool

Badass junkie
Wat zou het doel daarvan zijn? Verdunnen of moet er een of andere chemische reactie komen die de test verpest?

mdmama

Verdunnen kan ik gewoon met water doen (zal ik sowieso ook doen)
Maar azijn drinken ofzo zou helpen (neem me nou niet aan voor een dwaas, dat ga ik heus niet doen!) omdat dat de test een false negative geeft, maar ook de pH naar beneden haalt, maar in testlabo's wordt getest op pH en geldt de staal dus niet.
Maar aangezien ik een thuistestertje onderga vroeg ik me af of ik gewoon niet 10 druppels azijn in mijn bekertje kan mengen? (Had gelezen dat je het ook gewoon rechtstreeks in de urine kunt doen).
Iets dat door de zuurtegraad/azijn zou moeten mislopen met de reactie ofzo?

Fool

Badass junkie
Hmm, heb je iets van een bron over dat de zuurtegraad iets aan de testresultaten veranderd? Dat vindt ik namelijk wel een interessante stelling, maar ik kan er zo snel niets over vinden.

mdmama

http://www.mlo-online.com/articles/200302/urinary-adulterants-and-drugs-of-abuse-testing.php
http://www.clinchem.org/content/34/11/2333.full.pdf

Die laatste site ben ik nog bezig met te lezen, maar voor zover ik het snap zouden deze 'home adulterants' (azijn, bleekmiddel, lensproduct, zout, ...) interfereren met de 'immunoassay'
Immunoassay is volgens wikipedia een chemicalium, gebruikt om concentraties in vloeistoffen te meten. Dit zit dus volgens mij in het deeltje van de drug test dat je in de urine dipt.

LET WEL OP: deze producten veranderen ook veel andere eigenschappen aan de urine waardoor testlabs dit NIET aannemen. Maar voor zelf testers dus wel te doen veronderstel ik?

Fool

Badass junkie
Geld dit niet voornamelijk voor testen die kwantiteiten meten in een lab en niet voor de simpele ja/nee-thuistesten?

mdmama

Dat weet ik niet, en daar ben ik van plan achter te komen... Maar de testen in labo's zijn dezelfde dan de thuistesters (ongeveer, zelfde principe denk ik), & als die positief zijn doen ze een verdere test voor de hoeveelheid te meten (NIET ZEKER VAN).

"Salt concentrations >50mg/mL (10), commercial soap concentrations of >10 milL
(9), and solutions changing the urine pH to <5 or >8 are
reported (5) to produce false-negative results with Syva EMIT assays. "

Op het eerste zicht zou ik denken dat dit thuis ook werkt, aangezien het knoeit met de immunoassays, die enzymen. Als die enzymen niet meer goed werken kunnen ze niet veel meer opnemen. (Test is pas positief als ze voor amfetaminen meer dan 1000ng/ml waarnemen, dus er zal ergens wel een 'hoeveelheid' gemeten moeten worden...)

"Amphetamines: Sodium chloride at concentration of 75 g/L caused a false negative EMIT result in urine containing 1,420 ng/mL of amphetamine. Drano, at a concentration of 18 mL/L masked amphetamines present at a concentration of 1,800 ng/mL in a urine specimen analyzed by the EMIT assay. "

Fool

Badass junkie
Of de detectie werkt pas goed genoeg na die betreffende concentratie. Volgens mij werken ze in labs met GC/MS metingen en niet met zo'n standaard-testje, maar dat weet ik niet zeker meer.
Je kunt het in ieder geval zelf uitproberen, als je zelf zo'n testkit ergens koopt?

mdmama

Moest dit waar zijn gaan hier alleszinds veel mensen iets aan hebben denk ik?

Voor amfetaminen:
Er staat in dat artikel dat met Drano/bleach (bevat per liter 17g NaOH en 60g sodium chloride) 520ng/ml negatief testte met 12mL Drano, en met 23mL Drano zelf 1800ng/ml negatief testte! In hun test lag de grens op 300ng/ml, & tegenwoordig met al medicijnen in omloop is die grens nu 1000ng/ml. Interessant artikel :)

mdmama

Ik ga binnenkort zeker een testjes kopen :) enige probleem: ik heb geen positieve urine tenzij ik zelf neem. Maar als het dan niet werkt heb ik wel een probleempje :grin:

Maar dan nog, ik heb 100 uur (4 dagen) tot de test, en ik verdunnen met drinken + verdunnen met water uit de pot? Positief zal ik wel niet testen?

& in labo's doen ze eerst een gewone test, en als die positief is pas de GC/MS. Maar dit pakt niet in labo's omdat ze pH enzo meten, als ze zien dat ermee is geknoeid doen ze ook GC/MS en daar werkt dat niet.

"The false-negative results caused by Drano or bleach extended to amphetamine concentration up to 4.65mg/L." (4650ng/ml)

Fool

Badass junkie
Hm ja, het is tot 4 dagen aantoonbaar, jij zal ná die 4 dagen (4*24=96, 96<100) testen dus test waarschijnlijk toch al niet positief. Daarbij zal de verdunning er echt niet meer voor zorgen dat je positief test. Zorg gewoon dat je je doseringen op het feest niet extreem maakt. :)

Mocht je het willen testen kun je ook iemand anders' zijn urine eens kunnen testen. Al lijkt me het gesprek dat ontstaat als je aan iemand vraagt of je zijn urine mag testen wel hilarisch :P

mdmama

Haha, we zullen wel zien zeker, waarschijnlijk test ik het op mezelf in die periode van vier dagen, na elke dag een keer :wink: Want het ding is ik zou met 99% zekerheid willen weten of ik na 80 uur ofzo nog positief ben, aangezien pukkelpop maar 80uur is...
De studie dateert echter van 1988, ik ga mss eens een mailtje sturen naar druglijn info om te kijken of dit zou werken zo'n standaard thuistesten (ik gok dat zij de werking wel wat beter weten dan ons :) ), en of er in de thuistesters nog niets is ingebouwd dat ook pH, warmte of verdunning meet...

Bovenaan