aantal vragen m.b.t. afbouwen

d.d.g.

Newbie
hallo iedereen,
ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. ik ben een d.d.g en ben 26 jaar oud.
ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu besloten een account aan te maken omdat ik met een aantal vragen zit m.b.t afbouwschema`s. ik hoop dat ik het zo goed doe door het hier te plaatsen en dat het niet verkeerd staat (als het wel het geval is let me know)

zoals ik al zij heb ik een een vraag over afbouwschema`s. ik lees hier vaak dat de meeste mensen om de 2 uur een x aantal ml`s nemen. ben zelf nu een aantal maanden verslaafd en ben begonnen met afbouwen ben van 5 ml om 2 uur naar 2.5 gegaan. alleen nu komt het ik gebruik overdag dosissen van 2.5 ml om de 2 uur alleen snachts gebruik ik nog steeds 5ml om de 2/2.5 uur. Dit heeft als reden dat ik anders bijna niet slaap. '

nu was mijn vraag als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis?
grtz

Camiel

Experimenterende gebruiker
Je kan het beste benzo's bij je 2,5 mg s'nachts erbij nemen. Zo neem ik iedere nacht temazepam (10mg) en slaap ik gerust 3 uur en als ik wakker word, neem ik weer hetzelfde. Het zijn maar lichte benzo's, want je hebt ze ook van 20mg. Daar slaap je zelfs 4 uur op zonder afkickverschijnselen bij het wakker worden.

Knap van je dat al gehalveerd bent!

d.d.g.

Newbie
hee camiel,
thanks voor de reactie ik ga volgende week idd maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts en vragen om iets voor het slapen. wil ook proberen om baclofen te krijgen maar daar doen ze nogal eens moeilijk over heb ik begrepen. je zegt dat temazepam een lichte benzo is en dat je er 3 uur op slaapt maar weet ook dat er door ghb gebruik een kruis tollerantie ontstaat voor bepaalde benzo`s. heb je daar dan geen last van omdat je zegt op 10 mg 3 uur te slapen . ik heb je pb ook gelezen maar weet niet hoe ik moet andwoorden hahah :openmouth: ben nieuw hier dus moet nog even uitvogelen hoe alles werkt zodra ik t weet krijg je pb terug.

maar nog even mijn vraag:
als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis? het zit namelijk zo dat ik de dosissen overdag tot 2.5 ml per 2 2.5 uur kan beperken maar snachts lukt dat totaal niet als ik onder de 5 ml neem slaap ik gwn nauwlijks

someone

Belezen gebruiker
Hoi ddg,

Die nachtelijke twee disissen zijn niet je grootste probleem want als je niet/slecht hebt geslapen zal het je ook moeilijker vallen om je dosering overdag af te bouwen omdat je je dan al slecht voelt. Ghb wordt namelijk ook medicinaal onder de naam Xyrem gebruikt om narcolepsie patienten 'snachts te laten slapen i.p.v. overdag. Als het bij die 2 doseringen van 5ml blijft dan schijnt dat geen groot probleem m.b.t. verslaving te zijn. Wel als het meer wordt.

Je moet niet de interval tussen je dosering gaan verlengen maar de doseringen zelf langzaam verlagen. Doe dat om de 2 a 3 dagen met een halve ml. Je voelt vanzelf wanneer je te snel gaat. Als je je slecht voelt dan ga je te hard en ga je desnoods weer een paar dagen die laatste halve ml terug omhoog. Doe rustig aan want het komt in het totaal gezien echt niet op een weekje aan. Zaak is dat je het volhoudt.

Met baclofen en/of Lyrica ben je zo clean, maar zoals je zelf al zegt zijn er niet veel huisartsen die hieraan meewerken omdat ze onbekend zijn met deze materie.
Krijg je deze middelen niet dan kan een benzo je klachten tijdens je ontwenning verlichten.

Als je na een poosje je dagelijkse dosering helemaal hebt afgebouwd dan begin je aan je nachtelijke doseringen. Ik zou nadat je overdag op 0 staat een poosje pauze nemen om te stabiliseren. Dan 'snachts hetzelfde verhaal als overdag; langzaam afbouwen. Hierbij kan inderdaad een slaapmiddeltje ter ondersteuning helpen, zoals Camiel schrijft.

Je dosering is overdag nog relatief laag en je gebruikt nog niet echt lang, dus ik denk wel dat het je gaat lukken. Nogmaals, niets forceren, volhouden is belangrijker!

Veel sterkte en succes, en mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag!

someone

Belezen gebruiker
Ik wil je wel nog waarschuwen voor de nasleep van je verslaving. Als je bent afgekickt is de kans groot dat je je zonder onderhoudsdosering baclofen nog een hele poos angstig en depressief gaat voelen en slecht slaapt. Dit is dan ook de reden waarom 2 van de 3 afgekickten binnen 3 maanden weer terugvalt.

Voor zover ik weet werken ze bij Rodersana en Addiction Solutions met baclofen, neem anders eens contact met hen op.

Camiel

d.d.g. zei:
hee camiel,

maar nog even mijn vraag:
als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis? het zit namelijk zo dat ik de dosissen overdag tot 2.5 ml per 2 2.5 uur kan beperken maar snachts lukt dat totaal niet als ik onder de 5 ml neem slaap ik gwn nauwlijks

Ik gebruik al jaren temazepam om te slapen, dus ik zou die gewoon vragen aan je huisarts. Wees blij dat je uberhaupt kan slapen op een dubbele dosis, want dat heb ik weer niet. Als ik een dubbele dosis neem, kan ik niet in slaap komen. Ik slaap al maanden slecht en gemiddeld maar 4 uur per nacht! Ik weet ook nog niet wat voor ellende mij allemaal te wachten staat als ik ga afkicken, maar zonder temazepam ben ik nergens. Soms moet ik 20mg innemen en kan ik 4 a 5 uur slapen zonder nare afkickverschijnselen als ik wakker word.

Camiel

someone zei:
Ik wil je wel nog waarschuwen voor de nasleep van je verslaving. Als je bent afgekickt is de kans groot dat je je zonder onderhoudsdosering baclofen nog een hele poos angstig en depressief gaat voelen en slecht slaapt. Dit is dan ook de reden waarom 2 van de 3 afgekickten binnen 3 maanden weer terugvalt.

Voor zover ik weet werken ze bij Rodersana en Addiction Solutions met baclofen, neem anders eens contact met hen op.

Beste someone,

Ik vind het nogal beangstigend en heftig dat je beweert, dat iemand die nog zo kort verslaafd is aan GHB een hele poos zich nog angstig kan voelen na de afkickperiode. Ja, depressief geloof ik wel, maar ik hoop dat Lyrica een goed middel kan zijn om die periode te kunnen overbruggen. En als iemand zou terugvallen op GHB, moet dat toch ook kunnen om dat een paar keer per week te kunnen doen, zonder weer helemaal verslaafd te raken toch?

someone

Belezen gebruiker
Hoi Camiel,

Sorry, het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken, ik wil alleen maar waarschuwen.
Daarbij is de duur en intensiteit van deze post-acute ontwenningsverschijnselen afhankelijk van de duur en mate waarin je hebt gebruikt.
Iedereen is anders en reageert daarom anders, maar ik zou er vanuit gaan dat bij 24/7 gebruik de klachten ongeveer net zo lang kunnen aanhouden als de duur die je hebt gebruikt.

Als je angstig en depressief bent dan is de verleiding groot om weer naar de ghb te grijpen, want na één buisje verdwijnen je klachten onmiddelijk als sneeuw voor de zon. Pas daar voor op! Maar als je Lyrica of baclofen slikt dan verdwijnen deze klachten ook. Ik vind alleen dat baclofen hier geschikter voor is omdat het minder verslavend is dan Lyrica.

Dus om een terugval vanwege depressies/angsten te voorkomen blijf je na je afkick nog een periode baclofen slikken. Als je receptoren weer hersteld zijn van hun mishandeling door de ghb dan bouw je de baclofen ook weer af. Bij jarenlang 24/7 gebruik kan het zijn dat de receptoren blijvend zijn beschadigd en er daarom levenslang een onderhoudsdosering baclofen nodig is. Vergelijk het maar met jarenlang heroïnegebruik, daar is ook vaker sprake van levenslange subsitutiebehandeling met methadon of buprenorfine.
Maar in jouw en ddg zijn geval zal dat zeker niet nodig zijn.

someone

Belezen gebruiker
Ps. Als je huisarts geen Lyrica/baclofen wil voorschrijven dan kun je hem om een benzo vragen om de klachten terug te brengen. Valium wordt hier vaak voor gebruikt omdat het langwerkend is, slapen gaat dan ook beter. Maar pas op, benzo's zijn ook weer verslavend en zo kom je misschien weer van de regen in de drup. Het afkicken van benzo's is ook bepaald geen walk in the park! De voorkeur gaat uit naar baclofen. Lyrica werkt minstens zo goed, zo niet beter, maar kun je qua verslavingspotentieel met benzo's vergelijken.

someone

Belezen gebruiker
Lees onderaan de lijst met onderwerpen maar eens de topic "informatie over ghb" van ghbaddiction, die beschrijft wat ik bedoel.

someone

Belezen gebruiker
Hoi ddg,

Ik lees tegenstrijdige berichten over het afbouwen van ghb wat de twee slaapdoses betreft.
Als je over goede slaapmedicatie kan beschikken dan is het misschien ook mogelijk om die twee nachtelijke doseringen om te slapen achterwege te laten, in dat geval heb je natuurlijk veel gewonnen. Zeker de moeite waard om te proberen lijkt me.
Maar als het ff kan zou ik toch contact opnemen met de verslavingszorg want thuis afkicken zonder medische begeleiding is best zwaar en heeft niet vaak tot blijvend succes geleid.
Zelfs afbouwen in klinieken schijnt niet mee te vallen, ontwennen in klinieken die met baclofen/Lyrica werken is daarentegen goed te doen.

Ik wil je niet ontmoedigen en het is zeker de moeite waard om er zelf een keer voor te gaan, zeker omdat je nog niet zo lang hooked bent. Laat eens horen wat je plannen zijn en hoe het met je gaat.

Camiel

someone zei:
Ps. Als je huisarts geen Lyrica/baclofen wil voorschrijven dan kun je hem om een benzo vragen om de klachten terug te brengen. Valium wordt hier vaak voor gebruikt omdat het langwerkend is, slapen gaat dan ook beter. Maar pas op, benzo's zijn ook weer verslavend en zo kom je misschien weer van de regen in de drup. Het afkicken van benzo's is ook bepaald geen walk in the park! De voorkeur gaat uit naar baclofen. Lyrica werkt minstens zo goed, zo niet beter, maar kun je qua verslavingspotentieel met benzo's vergelijken.

Wie zegt, dat het leven beter is om na een afkickperiode, zonder alcohol en benzo's verder te gaan? We hebben allemaal (lees meer als een miljoen nederlanders!) wel iets nodig van bezo's, alcohol of anti-depressiva's om verder te kunnen.

someone

Belezen gebruiker
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het prettiger is om zonder verslavende middelen een beetje lekker in je vel te zitten. Ik realiseer me echter ook dat dit niet voor iedereen is weggelegd en dat benzo's dan een uitkomst kunnen bieden. In dat opzicht zou je alcohol dan ook als een stukje zelfmedicatie kunnen beschouwen. Iedereen is natuurlijk vrij in zijn/haar eigen keuze.

d.d.g.

Newbie
someone zei:
Je moet niet de interval tussen je dosering gaan verlengen maar de doseringen zelf langzaam verlagen. Doe dat om de 2 a 3 dagen met een halve ml. Je voelt vanzelf wanneer je te snel gaat. Als je je slecht voelt dan ga je te hard en ga je desnoods weer een paar dagen die laatste halve ml terug omhoog. Doe rustig aan want het komt in het totaal gezien echt niet op een weekje aan. Zaak is dat je het volhoudt.

Met baclofen en/of Lyrica ben je zo clean, maar zoals je zelf al zegt zijn er niet veel huisartsen die hieraan meewerken omdat ze onbekend zijn met deze materie.
Krijg je deze middelen niet dan kan een benzo je klachten tijdens je ontwenning verlichten.

Als je na een poosje je dagelijkse dosering helemaal hebt afgebouwd dan begin je aan je nachtelijke doseringen. Ik zou nadat je overdag op 0 staat een poosje pauze nemen om te stabiliseren. Dan 'snachts hetzelfde verhaal als overdag; langzaam afbouwen. Hierbij kan inderdaad een slaapmiddeltje ter ondersteuning helpen, zoals Camiel schrijft.
Heey someone,
bedankt voor het delen van je kennis hier heb ik veel aan ! ik heb voor mezelf een aardige manier bedacht (denk ik:tongueout:)om af te bouwen . ik probeer iedere dag 0.8 ml af te bouwen. en aan het einde van de week (vrijdag zaterdag zondag) bouw ik doormiddel van phenibut 0.5 af . en zodra het maandag is bouw ik weer normaal af zonder phenibut. gebruik inmiddels nog 2.2 ml per 2 uur en snachts gebruik ik 2x 4.5 ipv 2x5ml. Het zijn kleine stapjes maar dat geeft niet haha

someone

Belezen gebruiker
Hoi ddg,

Ja, kleine stapjes zijn heel belangrijk! Het maakt niet uit hoe klein ze zijn, en het kan zelfs geen kwaad om een poosje te stabiliseren zonder af te bouwen, maar uiteindelijk kom je er zo wel.
Kijk uit met phenibut. Je zal dan inderdaad in staat zijn om sneller af te bouwen in het weekend, maar als je het op maandag weglaat dan zou je dat wel eens een beetje koud op je dak kunnen vallen. De werking van Phenibut kun je vergelijken met die van Lyrica.

Succes!

stevenbelgium

Totaal verkeerd bezig hoor. Met die hoeveelheden had je gewoon de helft van je dosis moeten nemen voor een dag. De phenibut is bedoeld om in vooravond en savonds in te nemen en daar neem je geen g bij he want de bedoeling is dat je slaapt zonder g. Dan ben je ineens meer dan 12 uur clean. Phenibut en g mengen, strak plan!! Moest ik jou zijn ik naam 10u aan een stuk 1 ml per uur, dat neemt de meeste afkick ook al weg. Om 18u 1 gram phenibut en je laatste dosis g om 19u (phenibut komt laat op) om 21u 3gram phenibut en je bed in als je moe word. Dag erna geen g meer!! 1gram phenibut smiddags en klaar. :wink:

Camiel

stevenbelgium zei:
Totaal verkeerd bezig hoor. Met die hoeveelheden had je gewoon de helft van je dosis moeten nemen voor een dag. De phenibut is bedoeld om in vooravond en savonds in te nemen en daar neem je geen g bij he want de bedoeling is dat je slaapt zonder g. Dan ben je ineens meer dan 12 uur clean. Phenibut en g mengen, strak plan!! Moest ik jou zijn ik naam 10u aan een stuk 1 ml per uur, dat neemt de meeste afkick ook al weg. Om 18u 1 gram phenibut en je laatste dosis g om 19u (phenibut komt laat op) om 21u 3gram phenibut en je bed in als je moe word. Dag erna geen g meer!! 1gram phenibut smiddags en klaar. :wink:

Beste steven,

Ik heb een potje phenibut van 250mg per pil. Je hebt het hier wel over grote hoeveelheden. Bij 1mg phenibut (4 pillen) val ik na een uurtje al in slaap. Waarom dan 12 pillen nemen (3gram!) nemen? Op het potje staat dat je maar max. 6 pillen per keer mag nemen. Ik gebruik nu 5mg diazepam met een dubbele dosis GHB en kan daar heerlijk ruim 5 uur op slapen. En als ik wakker word, voel ik me heerlijk en heb ik helemaal geen afkickverschijnselen nog. Vaak wacht ik dan nog een half uurtje voor ik weer m'n GHB neem. Heb Lyrica 150mg geprobeerd s'nachts, maar dat werkt niet. Word na 5 uur wakker met hartkloppingen, voel me duf en depressief. Over een paar dagen krijg ik Baclofen en ga ik dat samen eens proberen. Hopelijk gaat dat wel goed samen. In ieder geval zullen de hartkloppingen wel stoppen, maar wil me ook niet depressief en moe voelen. Dit is de tip van someone. Als het niet werkt, ga ik het doen met diazepam en phenibut. Maar begrijp ik goed, dat je het hebt over 12 pillen in 1 keer nemen?

stevenbelgium

De mijne waren 500mg per pil. Dit was voor mij toch het geval maar nam dan ook al lang en zeer veel ghb. Maar als minder werkt zoveel te beter en niet langer dan dag of 3 doen e. Tolerantie bouwt veel te snel op. Met phenibut moet je toch genoeg tijd kunnen overbruggen om helemaal te stoppen?? Met die 3 gram sliep ik wel goed lang. En was op 3 dagen van zware verslaving af. Succes

d.d.g.

Newbie
hallo iedereen
heb een tijdje niet meer gepost, maar wilde jullie toch nog even op e hoogte houden hoe het met me gaat. het is me gelukt om te stoppen met de g :grin: d.m.v. phenibut. heb nu sinds vorige week vrijdag geen druppel g meer op en t gaat best goed nu. 1e 2 a 3 dagen nauwlijks geslapen maar naar verloop van tijd gaat het beetje bij beetje beter. ik heb alle g die ik nog had wegegeooid en ook de phenibut is het huis uit.

verder wil ik iedereen die heeft gereageerd op dit topic bedanken voor zijn tijd, moeite en advies, ik heb er veel aan gehad!

grtz d.d.g.

someone

Belezen gebruiker
wow ddg, wat goed!

Hopelijk hou je het vol om clean te blijven. Mocht je in de verleiding komen om toch weer te gaan gebruiken vanwege craving, angstklachten en/of depressies overweeg dan eerst om baclofen te nemen i.p.v. ghb. Baclofen rekent af met deze klachten.

Sterkte!

Camiel

Ben nu ook begonnen met afbouwen van de GHB. Heb nu afgelopen nachten 1500mg Phenibut gebruikt samen met 1 temazepam en 1,5 dosis GHB en slaap heerlijk ruim 7 uur aan een stuk door! :) Overdags neem ik dan 500mg Phenibut tegen de ontwenning van de Phenibut. Helaas voel ik me overdag nog wel depressief, maar dan ga ik maar weer aan de drank.
Houd jullie op de hoogte.

groet,
Camiel

Camiel

someone zei:
wow ddg, wat goed!

Hopelijk hou je het vol om clean te blijven. Mocht je in de verleiding komen om toch weer te gaan gebruiken vanwege craving, angstklachten en/of depressies overweeg dan eerst om baclofen te nemen i.p.v. ghb. Baclofen rekent af met deze klachten.

Sterkte!

Moet de baclofen eerst nog uitproberen. Drank en baclofen gaan niet samen. Maar zal het zeker nog even uitstellen met drinken en eerst eens aanzien hoe baclofen bij me valt en hoop dat het voor een groot gedeelte m'n depressie wegneemt. Lyrica werkt niet bij me.

stevenbelgium

Camiel pas echt op met Phenibut en drank te combineren.
Jezelf wat kut voelen is niet t.o.v. zware afkick e dus bijt door als je er vanaf wil.
En tegen craving, gewoon niets nemen. Breek desnoods met de mensen die het wel doen,
dat laat ik volledig aan jou over. Hangt af hoe graag je het wil.

Camiel

Noodgedwongen moest ik in 1 week afbouwen met 0,5 ml per dag, want ik had niet meer genoeg en mijn dealer kon er niet meer aan komen. Toen ik vorige week van 1,5 ml naar 1 ml per 2 uur ging, werd ik ongelooflijk depressief. Lichamelijk geen problemen. Toen kon ik die dag nog wat regelen bij iemand anders en ben toen even terug gegaan naar mijn oude dosis. Had het ook druk met nieuwe baan. Volgende week ga ik weer een poging maken. Gelukkig kan ik nu wat langer doen als ik bij 80% afbouw ben. Dankzij Phenibut. Ik houd jullie op de hoogte.

groet

someone

Belezen gebruiker
Camiel,

Zoals Stevenbelgium al zei moet je oppassen met het combineren van andere middelen met ghb, of dat nu alcohol of medicatie is. Meestal is er een interactie tussen degelijke middelen omdat ze vaak op hetzelfde systeem weken, in dit geval gaba.
Je verhoogt zo ook je tolerantie voor ghb en loopt het risico er nog een verslaving bij te krijgen. In het ergste geval heb je straks meer in plaats van minder ghb nodig en heb je er nog een phenibut verslaving bij. Pas op!

Je hebt inmiddels een stevige ghb-verslaving en het lijkt me daarom geen overbodige luxe om professionele hulp in te roepen.

stevenbelgium

Idd. Afbouwen met phenibut moet je op 4 dagen doen man. Na 4 dagen word het ook link.
Ok je voelt je slecht dan nog voor enkele dagen so what. Bekijk het als 2 flessen wodka leegzuipen , dan ben je ook paar dagen geen bal waard. Maar daarna is alles terug ok. Hoop dat het je inmiddels gelukt is want phenibut, Ghb en benzo's en alcohol zijn 4 afkicks die hard op mekaar lijken en niet zo leuk zijn. Die depressie van jou ligt die niet dieper? Vraag eens aan je arts (lees je eens in over risperdal of zo) . Maar doe niet teveel zonder overleg want je paniekeert te snel, afkick is nu eenmaal kut.

Camiel

Ik ben weer op 60% afbouw en het gaat goed met me. M'n therapeut zei, dat ik ook niet te snel moet afbouwen. Enkel met Phenibut ben ik heel goed geholpen. Ik slaap s'nachts goed op Phenibut en kan wel 7 uur zonder G. Overdags neem ik nog geen Phenibut. Ook als ik gestopt ben met de G, zal ik nog wel een week nodig hebben om Phenibut af te bouwen. Ik zie niet, dat langdurig gebruik van Phenibut problemen kan geven? Tenzij je misschien gelijk daarmee stopt misschien. Maar dit kan je toch ook gewoon afbouwen in een week? IK heb nog geen tolerantie problemen ermee. Probeer wel veel over Phenibut op andere forums te lezen.
Drinken deed ik vroeger veel meer. Sinds dat ik G ben gaan gebruiken, drink ik maar heel matig. Met de afbouw van GHB ondervind ik geen problemen als ik meer drink erbij.

Professionele hulp had ik aangevraagd bij de Brijder. Ik kon geen ambulante hulp krijgen, enkel een opname. Maar daar gebruiken ze geen Phenibut en word je om de 2 uur wakker gemaakt voor je dosis G. :openmouth: Het lukte me aardig toen ik laatst op 80% zat, maar moest toen noodgedwongen in 2 dagen van 1,5 ml naar 0. En dat ging iets te snel. Kreeg in dezelfde week ook nog eens een nieuwe part time baan.

Dat ik een dieperliggend probleem heb, weet ik. Allebei mijn ouders zijn vorig jaar plotseling overleden. Ik heb contact met mijn huisarts, maar die wou mij geen Baclofen voorschrijven. Heb er een paar via internet besteld, maar het had helemaal geen effect op me. Phenibut werkt het beste voor me, maar is eigenlijk een slaapmiddel en een net een soort variant van Diazepam. Alleen werkt Phenibut op de gaba-b receptor. Ik gebruik geen Diazepam, enkel 10mg Temazepam. Dit gebruik ik al jaren. Ik krijg van de huisarts binnenkort anti-depressiva Lexapro.

Ik houd jullie op de hoogte. :beer:

someone

Belezen gebruiker
Camiel, ik zou er voor waken dat je straks je ghb-verslaving niet voor een phenibutverslaving hebt omgeruild. Je gebruikt die phenibut nu al tamelijk lang en zoals Stevenbelgium schrijft is deze eigenlijk bedoeld om kort te gebruiken. Dus om snel je ghb-gebruik te stoppen en daarna snel af te bouwen. Volgens mij is er niet veel verschil tussen de afkick van ghb en die van phenibut.

Camiel

Someone, jij loopt hier te verkondigen dat Baclofen met Lyrica het beste middel is om van GHB verslaving af te komen. Dus volgens jou is het dan beter om dan maar een baclofen verslaving aan te gaan? Ook al zou je gestopt zijn met de g, moeten sommigen ook voor lange duur aan de baclofen. Ik vind jouw reactie nogal erg denigrerend. Laten we dit verder via PB uitdiscussieren svp

Camiel

Sorry, had het gisteren ff verkeerd opgevat. Ik maak het mezelf te moeilijk denk ik. Ik ga eerst maar stoppen met Phenibut.

Camiel

Beste someone,

Heb het er nog met een vriend van me over gehad, maar ik geloof dat jij verkeerd bezig bent! Je hebt het zelf constant over afkicken met baclofen. En nu dat ik afkick met Phenibut, ben ik verkeerd bezig? Ik ben juist goed bezig met afbouwen mbv Phenibut en ga gewoon door zo en laat me niet bekritiseren door jou. Jij weet helemaal niet waarover jij praat. En dat Steven toevallig in 3 dagen is afgekickt dmv Phenibut, wil niet zeggen dat dat voor iedereen hoeft te gelden. Heb ook gelezen dat anderen er meer als een week over doen. Trouwens ik gebruik het het niet eens overdag. Voor sommigen is baclofen het wondermiddel en voor mij is dat phenibut. Heb trouwens meer steun van Steven via PB als van jou.

:wave:

someone

Belezen gebruiker
Beste Camiel,

Zo te lezen gaat het niet zo goed met jou. Mijn bedoelingen zijn goed en ik heb je helemaal niet bekritiseerd, hoe kom je daar bij?
Ik heb je alleen met de beste bedoelingen proberen te waarschuwen, net zoals dat Stevenbelgium dat overigens ook deed.

Baclofen heeft inmiddels bewezen een goed middel bij de ghb-ontwenning te zijn, net zoals dat bij de ontwenning van alcohol (Ameisen) zo blijkt te zijn, Lyrica is op dat gebied nog vrij nieuw. Daarbij blijkt baclofen een goede zuchtremmer te zijn en rekent het af met angsten en depressies die na de afkick van ghb voor velen een reden zijn om weer terug te vallen.

Ik lees op buitenlandse drugsfora ook positieve berichten over phenibut, maar lees ook hoe verslavend phenibut kan zijn. Ik denk dat er in dat opzicht weinig verschil is tussen phenibut en ghb, en ik denk dat het daarom niet verstandig is om te lang phenibut te gebruiken.

Je moet dat doen wat jij denkt dat het beste voor je is en als je goedbedoelde adviezen en waarschuwingen als kritiek opvat dan zijn deze klaarblijkelijk niet aan jou besteed.
Maar ondertussen ben je wel al een aardig tijdje verslaafd en experimenteer je met middelen waar je volgens mij de risico's van onderschat. Ik zal je daarom een laatste advies geven en dat is professionele hulp te zoeken voordat je straks meerdere verslavingen hebt.
Ik weet dat je niet graag wordt opgenomen maar dan word je wel geholpen.

Sterkte en succes!

someone

Belezen gebruiker
En dan schrijf je dat je eerst de phenibut gaat afbouwen om vervolgens weer een andere mening te hebben... Eerst verontschuldigingen naar mij toe en vervolgens weer kritiek...

Zo te lezen ben je niet erg stabiel en nogal gauw boos. Dit zijn beiden kenmerken van een vorderende ghb-verslaving, tijd om er echt wat aan te doen!

Jaime

Newbie
Ik lees al een paar dagen deze discussie en wil er nu toch graag op reageren ...

Ik ben 6 jaar verslaafd geweest aan GHB en in 2009 heb ik me laten opnemen. Het ging echt de verkeerde kant op en mijn leven hing aan een zijden draadje. Dit was mijn enige en laatste kans. Ik heb eerst 3 weken in de detox gezeten en ben afgekickt met behulp van heel veel milligram Diazepam. De eerste paar dagen werd ik in de gaten gehouden door een camera op de kamer en werd ik om de 3 uur wakker gemaakt zodat ze mijn bloeddruk en hartslag konden meten. Ik was tevens de laatste "GHB" patiënt die ze op die manier konden behandelen en laten afkicken, omdat het risico gewoon te hoog was. Tijdens mijn afkick werd er een ander grietje die naast mij zat en afkickte van de GHB met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Nogmaals, de risico's zijn erg groot ... Daarna werden de andere naar Hoofddorp gestuurd om daar af te kicken met behulp van de door hun gefabriceerde GHB. Daar heb ik totaal geen verstand van. Ik kan dan ook alleen mijn eigen ervaringen delen. Ik heb dan ook nooit eerder gehoord van Phenibut. Wel inmiddels opgezocht wat het middel inhoudt en doet. Toen ik in de detox aankwam, was ik nog onder invloed van de GHB. Ze waarschuwde mij dus om niet zomaar zelf thuis te stoppen met het middel. Ik moest het blijven gebruiken tot ik eindelijk werd opgenomen en onder toezicht kon afkicken. Ik moest zelfs GHB meenemen, zodat zij het konden testen ofzo ...

Ik heb dus 3 weken in de detox gezeten en godzijdank viel deze laatste afkick onwijs mee. Daarvoor heb ik heel veel verschillende afkick processen meegemaakt (op eigen initiatief met medicatie en eigen risico dus) ... Maar je denkt dat je er dan bent, maar dan begint het pas .. Althans, voor mij dan. Na de Detox heb ik een programma van 1 jaar gevolgd. Het heet de Emiliehoeve.. misschien ooit van gehoord??? Ik dacht toen wel binnen een paar maanden naar huis te kunnen gaan, maar er kwam meer bij kijken ... Verleden, het aard van het beestje, levenspatroon, de rode draad in mijn leven, etc ... Er komt echt meer bij een verslaving kijken. En op het moment dat je erkent en toegeeft, kan je jezelf openstellen en er wat aan doen ... Het komt ergens vandaan en helaas zit het ook in de genen ...

Ik was in mijn pubertijd erg opstandig en vanaf mijn 16e jaar kwam ik in het "gabberwereldje". XTC was mijn eerste drugs en ik experimenteerde met paddo's, coke en dus later GHB ... Ondanks de experimenten en nieuwsgierigheid, had ik toch zo mijn grenzen. (klinkt dubbel :wink: )
Ik ben nooit verder gegaan dan dat en GHB is mijn enige vreselijke drug geweest die ik ooit heb gebruikt! Geen base coke of heroïne ... Maar ik kan je vertellen dat GHB een verschrikkelijke slopende drug is ... Alles veranderde daarna ... Wat ooit een experiment was met mijn toenmalige ex-vriend (jaja, het verdiept je sex leven), liep uit op een vreselijke verslaving, verdriet en wanhoop van mijn familie en een regelrechte hel.

Mijn advies ... Pas aub op met zelfstandig afkicken en experimenteren. GHB wordt nog steeds onderschat of overschat .. het is maar net hoe je het bekijkt. In 2009/2010 wisten de hulpverlening er weinig van, nu zijn ze al meer op de hoogte .. Maar nog steeds, het blijft een verschrikkelijk gevaarlijke drug ...

Succes en sterkte ... Bij vragen of wat dan ook, mag je me altijd een bericht sturen of vragen stellen .

d.d.g.

Newbie
daar istie weer :grin:
goede avond mensen!
weer een updateje van deze kant.
ben nu inmiddels ruim een maand verder en het gaat redelijk goed (2 x in deze tijd een zwak moment gehad en 1 buisje genomen). Ik heb afgelopen maandag een ongelukje gehad op het werk waardoor ik met mijn baas naar het ziekenhuis moest om het te laten hechten.Op het moment dat ik daar was besefte ik pas echt goed ,hoe fout het had kunnen aflopen als ik op dat moment nog verslaafd was. dat zou betekenen dat mijn baas van mijn verslaving zou weten omdat ik om de 1.5 a 2 uur mijn dosis moest innemen en niet tijdens het behandelen van de wond ff ongemerkt dat kon doen.dus hierdoor zou ik mijn werk kunnen verliezen en dan denk ik dat ik alleen maar ging gebruiken door de tijd die ik dan zou hebben.

wat ik hier mee wil zeggen is dat het eenieder die ook met dit probleem kamp dit ook kan gebeuren en bijvoorbeeld door een ongelukje in een hele moeilijke situatie kan komen als hij/zij zijn dossis niet kan innemen. dus ik hoop ook dat degene die dit lezen en willen stoppen ook aan punten gaan denken zoals: wat nou als mijn levererancier ineens niets meer heeft? of wat nou als er zoiets gebeurd als hierboven beschreven. misschien dat dit een extra drive geeft om te beseffen dat het probleem groter is als je op dat moment denk en uiteindelijk een reden erbij om te stoppen.

sinds ik gestopt ben kijk ik heel anders tegen deze dingen aan als toen en dan besef je je pas echt goed wat de ernst van de situatie was. en dat er niet heel veel nodig was om er in bijvoorbeeld mijn geval mijn werk mee kwijt te raken. gelukkig is dit niet gebeurd maar wilde mijn ervaring toch delen misschien dat iemand er wat aan heeft.

Augustis

Newbie
Klopt ja. Ik heb er vaak over nagedacht hoe fucked je bent als je een ongeluk zou krijgen waarbij je het bewustzijn verliest. Lig je daar in het ziekenhuis dik cold turkey af te kicken..

Ergens in de laatste weken voor mijn opname was ik voor het eerst echt genaaid: GHB was bijna op, ik had nog net genoeg voor 1 dag. Had al op tijd me gbl besteld maar er zat ook nog eens een lang weekend tussen waar ik niet aan had gedacht (Pasen).Uiteindelijk ook nog erachter gekomen dat dankzij een storing van ING mijn betaling niet binnengekomen was voor de GBL, over en weer gemail met de leverancier inclusief screenshots vd betaling.

Nou die hadden uiteindelijk mijn pakketje verzonden dus ik kon opgelucht adem halen, althans, dat dacht ik want toen ik inlogde de volgende dag op PostNL zag ik dat de levering een dag uitgesteld was! Zwaar paniek natuurlijk, huisarts opgebeld en die had me Oxazepammetjes voorgeschreven. GHB is hier gewoon totaal niet te verkrijgen, maar Godzijdank kon ik eind vd dag via via een paar flugels regelen.. dat moment was zo'n geruststelling...ongelofelijk..

En dan heb ik het nog niet gehad over de 5 dagen daarvoor niet slapen wegens slaapontwenning. Ik slikte namelijk voor de nacht een pammetje om rustig te kunnen slapen en die waren op EN mijn leverancier was te laks met posten geweest.

Uiteindelijk kwam woensdag de GBL binnen en later lagen ook de pammetjes op de deurmat. Ik heb die nacht echt heerlijk geslapen en ik zal die week niet snel meer vergeten in mijn leven... nooit geweten dat slaapontwenning zo nasty kon zijn!

Nu, ruim 2 maanden later en clean, besef ik hoe lelijk ik mezelf in de nesten had gewerkt..
Ik ben nu pas 1,5 week van de Diazepam af.. dit is na de GHB detox geleidelijk afgebouwd en ik slaap nog steeds slecht.. ben vrij vaak wakker en slaap onrustig. Moet wel zeggen dat ik van de andere kant sinds deze week weer beter in me vel zit. Angstklachten en depressie van de GHB verslaving zijn nu zo goed als weg. Als dit aanhoud, dan is het denk ik tijd om terug te keren naar huis vanuit het kliniek. :wave:

Nksn

Newbie
GHB is de eenigste drug die je wakker maken als je weer moet hebben heb het nog nooit gehad en hoef het ook niet

Bovenaan