Aanbod van speed gering

yepyep123

Newbie
Hi,

Ben een jongen van 28 jaar, ben fervent (bijna) dagelijks coke gebruiker, nu ik dit toch langzaam zat aan 't worden ben, wil ik toch speed wat meer proberen. Heb dit jaren geleden ook weleens sporadisch gebruikt.

Nu heb ik lijsten vol met coke dealers, deze ook gecontact voor speed maar bieden dit niet aan.

Heb wel een adresje van iemand gekregen waar ik laatst een enkel grammetje heb gekocht, heb deze binnen een dag op, was klaar wakker maar om nou te zeggen dat ik echt strak stond is niet het geval, en nu ik een beetje meer research aan het doen ben zou een gram speed mij echt moeten laten stuiteren.

Moet hierbij wel zeggen dat ik een aardig gevalletje ADHD ben, en ik niet weet of dit invloed heeft op de werking van speed.

Nu ben ik van plan toch maar weer eens een gram speed daar te halen (40 min rijden en 40 min terug...) maar wat zijn echt punten waar ik op moet letten bij het goedje, zou iemand een lijstje voor mij kunnen opstellen? Het echt laten testen is teveel moeite voor mij. Maar dingen als substantie, kleur, geur etc. als jullie mij in de goede richting kunnen sturen.

Is speed zo schaars (woon omgv. utrecht randstad gewoon dus) vergeleken met coke? Coke dealers hier zijn in overvloed hier.

En zijn jullie dealers gericht op speed verkoop of ook op coke aangezien mijn coke dealers dit pertinent niet aanbieden (waarschijnlijk veel meer marge op coke?)

Overigens betaalde ik * modknip geen prijzen noemen * voor het grammetje natte speed, is dat de reguliere gangbare prijs?

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor jullie hulp! :- )

Laatst bewerkt door een moderator:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Welkom op het forum.

Helaas kunnen en mogen wij je met het merendeel van deze vragen niet helpen. Als het goed is zie je bij je aanmelding hier de forumregels duidelijk in beeld verschijnen. Wij kunnen je géén tips geven wat betreft kleur, geur, substantie etc. van speed. Dit soort kenmerken zeggen simpelweg niks over de kwaliteit van het spul dat je in huis hebt. Testen = weten. Alles daarbuiten is gokken en dit kan tot gevaarlijke situaties leiden. Daarom is speculeren verboden op dit forum.

Ik kan je wel alvast meegeven dat een gram pep in een dag opsnuiven absurd veel is, en dit waarschijnlijk verre van zuivere amfetamine is geweest als je daar niet strak als een bos uien van stond (in het meest gunstige geval). Pas ermee op want dit zijn linke hoeveelheden, ook al zal je best wat tolerantie hebben met jouw dagelijks cokegebruik. Stel jezelf de vraag of je deze roofbouw op jezelf wil blijven plegen.

Het is ook niet toegestaan om prijzen van drugs te noemen en ik heb dit daarom aangepast in je post.

Speed is opzich niet schaars. Je topic is in het algemeen nogal dubieus en op de rand, naar verkooppunten van drugs vragen is direct een permanente ban hier (ook via PB). Ik zie het voor nu even aan maar laat dit een waarschuwing zijn, het forum is daar niet voor bedoeld.

yepyep123

Newbie
Hoi Olifant,

Bedankt voor de verwelkoming op het forum hier.

Ben zeker niet bewust regels aan het overtreden, enkel nieuw in het "speed circuit" en wil graag informatie vergaren.

En vind het vreemd dat het zo makkelijk is voor mij aan cocaine te komen en speed haast niet verkrijgbaar voor mij is, vandaar de vraag of speed in het algemeen minder gebruikt word als coke/zeldzamer is.

Wat zijn reguliere gebruiks eenheden per 24 uur gebruik met een gemiddelde sterkte van speed kwaliteit?

Overigens kaart jij een verband in tolerantie aan tussen coke en speed, is dat het geval? Heeft mijn hoge coke tolerantie zoveel invloed op de tolerantie van speed?

Ook zou ik graag willen weten of mijn ADHD (flinke dosis daarvan) invloed heeft op de werking op speed. Wellicht dat ervaringsdeskundigen met ADHD en speed gebruiken mij hierop antwoord kunnen geven?

Ben meerdere malen in behandeling geweest bij verscheidene klinieken, helaas weet en heb ik de de gevaren van misbruik van verdovende middelen ondervonden. Helaas hebben middelen nog steeds de overhand op mij en zit ik momenteel op een gebruik van 2 á 3 gram coke per dag.

Echter waardeer ik je bezorgdheid zeer zeker!

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat zijn vragen waar forumgebruikers wel mogelijk interessante dingen op te zeggen hebben. :) Bedankt voor je toelichting.

Wat normale gebruikershoeveelheden zijn per 24 uur voor amfetamine is lastig te zeggen denk ik. Dit ligt aan allerlei factoren zoals gewicht, de frequentie van gebruik en dus tolerantie maar ook aan van nature individuele gevoeligheid voor de drug (die flink kan verschillen voor speed).

Er zijn mensen die een hele nacht gaan op 30 mg. Ikzelf (de speed die ik heb is getest op 73% en dus maximaal zuiver) ga - met enige tolerantie, ik ben geen keiharde badass stimmer maar ik doe toch wel regelmatig eens pep - over 24 uur verspreid zelden boven de 250 mg uit in totaal. Dat hou ik voor mezelf ook aan als grens omdat anders de bijwerkingen en brakheid teveel gaan overheersen.

Ik weeg zo’n 56 kg, maar ben mentaal nooit zo heel gevoelig voor stimulanten geweest. Tolerantie voor psychische effecten houdt bij mij lang aan. Dus mogelijk is dit over het algemeen voor een sporadische gebruiker met zuivere pep al aan de (te) hoge kant. Een vriend van mij zonder tolerantie (die zo’n veertig kg meer weegt dan ik) heeft 150 mg zuiver in één keer fysiek als net wat te heftig ervaren, en ik weet nog dat ik met amper tolerantie voor het eerst een beste bom dropte van 200 mg en dat was indertijd toch wel een milde overdosis. Ik ging behoorlijk hallucineren - niet gebruikelijk als acuut effect van pep - en werd scheel. Tegenwoordig kan ik van dezelfde pep makkelijk 200 mg in één keer nemen als begindosis zonder dat soort effecten maar dit is dus niet zomaar representatief als zijnde een normale dosis.

Een gram moet ik niet proberen.

Cocaïne en amfetamine produceren zeker kruistolerantie aangezien ze deels op een vergelijkbare manier op het brein inwerken (met betrekking tot de release van dopamine m.n.). Het is dus aannemelijk dat je daardoor hogere speeddoseringen nodig hebt. Mensen met ADHD hebben soms wat meer nodig om hetzelfde oppeppende effect te ervaren van een stimulant (omdat hun dopaminelevel van nature wat lager ligt) maar ik denk hier dat je coke-tolerantie de grotere boosdoener is.

Sorry voor het verhaal, insomnia hier. :wink: #nodrugs, lol. Ik hoop dat anderen nog wat nuttigs kunnen toevoegen.

yepyep123

Newbie
Dan ben ik toch bang dat het adresje die ik heb verkregen troep levert wat ik uit bovenstaande berichten haal. Zal op zoek moeten naar andere leverancier.

Moet wel zeggen dat het destijds natte pep was en zoals ik me heb ingelezen dit slechts een fractie droge pep oplevert, de 1 gram die ik aangaf was de natte waarde. Dus kan moeilijk inschatten hoeveel droge pep ik destijds heb geconsumeerd.

Zal ook zeker dus moeten oppassen met het doseren van de lijntjes, 30-150mg is slechts een fractie van hoe ik mijn coke gebruik, dit verschilt sterk van cocaine, gezien ik momenteel om wakker te worden al dichtbij een halve gram coke gebruik. Bedankt voor de tip.

Ook heb ik vroeger veel gehoord het beter is om speed via bommetjes te consumeren om uitslag op je gezicht te voorkomen, is dit een fabeltje of waarheid?

Ben geinteresseerd in speed, gezien de reden voor mijn coke gebruik vooral ligt in het volhouden van extreem hoge prestratie druk in mijn bedrijf en dit toch aanzienlijk zal schelen in de portemonnee. Het gaat mij meer om de energie kick dan het euforische gedeelte.

Hoop dat mijn vragen je niet te lang wakker houden Olifant :- )

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met natte speed en wat daar aan droge speed uit voortkomt, misschien dat de echte forumpeppers daar meer van kunnen zeggen. Bijvoorbeeld @StimsalaBanne?

Ik zou gewoon een keer naar het testcentrum gaan, dan weet je het zeker. Het is wat werk, maar dan kun je wel veiliger en efficiënter/effectiever doseren. Hoe vaak ik inmiddels al speed gebruikt heb, ik weeg het nog steeds altijd braaf af met mijn weegschaaltje. Door de zuiverheid exact te weten leer je je speedspot (pun intended) kennen en voorkom je teleurstellingen of nasty overdosissen.

Pep doet zeker niet veel goeds voor je huid als je te vaak gebruikt, sommigen krijgen er acné van omdat het een vettige spiegel op je huid legt. Uiteindelijk kan het je huid ook juist uitdrogen. Of je het snuift of oraal inneemt maakt daarbij niet uit, lijkt me een fabel. Zelf heb ik een hekel aan de smaak/geur van amfetamine in mijn keel, ik ga daar echt van over mijn nek en merk amper verschil in effect tussen snuiven/oraal. Vandaar dat ik overtuigd Kamp Bom ben, maar dat is persoonlijk.

Je reden voor uppergebruik herken ik helaas. Prestatiedruk was ook mijn hoofdreden om (vaker) te gaan gebruiken. Ik ben onderzoeker en was een PhD aan het afronden tot ik een tijdje terug in de laatste fase ben uitgevallen met allerlei gezondheidsklachten (depressie/burn-out); ik gebruikte toen al een behoorlijke periode regelmatig stimulanten om nachten door te werken. Ik weet hoe aantrekkelijk het lijkt als je de werkdruk niet meer kunt bijbenen. Ben gelukkig niet verslaafd geraakt maar heb mezelf wel volledig gesloopt door wanhopig te proberen vasthouden aan een levensstijl die alleen maar om werk en prestatie draaide, ten koste van alles. Toenemend middelengebruik droeg uiteindelijk alleen maar bij aan de onvermijdelijke ondergang. Al lijkt het op dat moment (tijdelijk) de oplossing, de prijs die je betaalt kan hoog zijn.

Ik begrijp je voorkeur voor amfetamine boven coke gezien de langere werking en lage prijs, maar let op jezelf en pas ermee op. Ik ken jouw precieze situatie niet. Maar het is het niet waard, en dat besef je pas als het te laat is. Ik ben hier verder absoluut niet om je de les te lezen en ben ook de laatste die dat zou moeten doen gezien de onhandige beslissingen die ik zelf heb gemaakt, maar je gezondheid is zoveel belangrijker dan je werk, echt, laat je niet gek maken.

Sterkte en welterusten mocht dat laatste nog van toepassing zijn. :wink:

P.S.: No problem hoor, de reden dat ik wakker lig heeft niks met het forum te maken, vind het eigenlijk wel welkome afleiding. :)

yepyep123

Newbie
Dank voor de informatie en hoop dat je je PhD uiteindelijk hebt afgerond,

Lijkt mij dat bommetjes erg schadelijk zijn voor je maag? Lijkt me vrij eng, gezien de geur/brand het al in je neus veroorzaakt? Wellicht dat ik het bij coke voor nu moet laten, vooral als ik niet de connecties heb om aan kwaliteit speed spul te komen.

Werk zelf in de financiele sector waarbij veel van je inkomen is gebaseerd op commissie, echter ben je niet de eerste die mij waarschuwd voor een eventuele burnout, wellicht moet ik mijn werk drive iets lager bijstellen.

Ben zelfs nu op het moment openingen aan het evalueren voor de beursgang opening om 09:00 uur.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ah, de cliche snelle financiele yup die zijn neus elke dag vol gooit met coke lol! Die hadden we hier nog niet op het forum volgens mij.

Excuus, ik kon het niet laten.

Ik zou een en ander toch eens heroverwegen als ik jou was, als je door gaat met elke dag 2 a 3 gram coke snuiven kom je standaard in de problemen, dus wellicht is het beter om van tijd tot tijd even pas op de plaats te maken.

Speed is niet schaars, het is er in overvloed, maar jij zit gewoon in een ander wereldje, in de fnanciele sector en daar is coke DE drug. Speed is dan weer gebruikelijk bij de groep mensen die housefeesten afgaan en wel de feesten waar de wat snellere en agressievere varianten gedraaid worden.

Mijn neus heeft overigens meer last van coke dan van speed, maar beiden vreten je neusvleugels weg, zeker bij hoe veel jij per dag wegsnuift. Bommetjes kunnen je maag op zich wel hebben van tijd tot tijd, maar als je dat heel vaak gaat doen dan heb je inderdaad grote kans op het ontwikkelen van maagproblemen.

Qua hoeveelheid zit ik meestal onder de 100mg. Zo strak als een paal al kaakschaatsend tegen het plafond knallen kan ik steeds minder waarderen, less is more heb ik in de loop van de jaren geleerd. Ik heb zelf ADD, van een gram loop ik toch te stuiteren. Maar waarschijnlijk heb jij wat meer nodig dan ik door die kruistolerantie met coke zoals reeds gemeld is. En pure zal ook wel niet lukken de eerstvolgende keer dat je in contact komt met speed.

Maar goed, werk ze, maar let een beetje beter op jezelf en je lichaam. Nu bakken met geld verdienen met elke dag een paar gram coke in je neus werkt op korte termijn wel, maar dat gaat je lichaam en ook je geest niet volhouden en zit je straks met een gesloopt lijf en depressieve geest met een burnout met spijt te overdenken dat je het beter een stuk rustiger aan had kunnen doen.

Anyway, succes!

yepyep123

Newbie
Haha, cliche klopt wel, word hier veel gebruikt om elkaar bij te benen. Onderling op de werkvloer is er veel competitie en wil iedereen elkaar te slim af zijn.

Spoel mijn neus goed elke dag, gebruik coke intensief nu zo'n 2-3 jaar, heb helaas ook al wat neusgraatjes uit m'n neus kunnen vissen.

Heb nu via via een nieuw adresje gekregen voor wat speed, dit weekend even ophalen en toch maar proberen met de tips die jullie hebben aangegeven. Zal ik direct bommetje doen of eerst rustig "testen" door te snuiven?

Wil niet strak staan, enkel wakker en helder.

Enige tijd opgenomen bij Jellinek en bij Lievegoed, toch is het witte goedje mij de baas omdat werkresultaat mij zo'n enorme kick geeft.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@yepyep123 , omdat ik hier al bestempeld ben met de titel “moraalridder” qua nuchter aan het verkeer deelnemen heb ik een vraag voor je: rijdt je ook dagelijks auto van/naar en tijdens je werk? Onder invloed rijden is gevaarlijk. Zowel met coke als met speed. Zeker na speed kun je tot 72 uur positief testen met een speeksel of urine test.
Neem je wel deel aan het verkeer dan adviseer ik je de drugs te laten staan of anders de auto te laten staan. Het is gewoon echt not done onder invloed rijden.

Velen in de financiële sector hebben een leaseauto en rijden veel auto.
Ben je wel braaf en rijd je niet heb ik niks gezegd!

yepyep123

Newbie
Ik heb inderdaad een occasion, gebruik deze niet regelmatig. Woon dichtbij werkplek en heb een prachtig scootertje voor woon-werk verkeer.

Rijd daarmee helaas wel regelmatig mee onder invloed en weet inderdaad dat dit eigenlijk not done is, maar met scooter is het gevaar wel sterk verminderd (niet om het goed te praten!).

Echter zoals ik al veel heb aangegeven is de kracht van het spul te sterk om het te laten staan wanneer ik ga rijden. Mijn excuus!

Krullen

Belezen gebruiker
Ik zelf gebruik geen speed maar zit in een netwerkje met oa feestende studenten en veelal dealers van Marokkaanse afkomst. Uit Utrecht

Hier wordt enorm veel speed aangeboden, ik kan je dr niet mee helpen. Maar aanbod is op sommige momenten groter dan de pillen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb inderdaad een occasion, gebruik deze niet regelmatig. Woon dichtbij werkplek en heb een prachtig scootertje voor woon-werk verkeer.

Rijd daarmee helaas wel regelmatig mee onder invloed en weet inderdaad dat dit eigenlijk not done is, maar met scooter is het gevaar wel sterk verminderd (niet om het goed te praten!).

Echter zoals ik al veel heb aangegeven is de kracht van het spul te sterk om het te laten staan wanneer ik ga rijden. Mijn excuus!
Je hoeft je aan mij niet te excuseren hoor. Al vind ik het erg jammer dat je de veiligheid van de medemens niet zo nauw neemt. Zo zie je maar hoe drugs en verslaving je grenzen verlegt.
Je eerlijkheid waardeer ik wel!
Denk er over na iig.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Zal ik direct bommetje doen of eerst rustig "testen" door te snuiven?
Wat ik het fijnste vind is een neusspray. Met speed volstaat daar gewoon kraanwater mee aangezien de stof behoorlijk stabiel is. Voordeel is dat je rustig je dosering op kan bouwen tot het gewenste effect terwijl je precies weet hoe veel mg je nu binnen hebt. 20ml flesje waar ik 150 sprays uit kan halen vul ik met 250 tot 500mg speed wat neer komt op 1,5 tot 3mg per spray. Dat is aan de lage kant, maar less is more is mijn devies. Ideaal voor af en toe beetje zelfmedicatie als ADD er zijnde lol.

Voordeel is ook dat je bij elke dosering automatisch je neus bevochtigd, die daar mee dus minder te lijden heeft dan met snuiven. En per ongeluk net iets te veel behoort daarmee ook tot het verleden.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@yepyep123 die PhD heb ik voor een tijd on hold moeten zetten. Het zit er voorlopig nog even niet in om het af te maken. Tja, daar zit je dan zit je ineens met je goeie gedrag en je relatief karig ziekteloontje, waarvan ik blij ben dat het er is, daar niet van. Het milieu waarin jij werkt steekt waarschijnlijk weer een stukje anders in elkaar, maar de gevolgen van jezelf tot het uiterste of nog verder pushen (met drugs) zijn met wat pech serieus en langdurig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd ergens een heel klein beetje dacht ‘ah ja, overspannen, wie is het niet tegenwoordig, dat is mode...’, het is niet dat ik in de veronderstelling was dat mensen die echt thuis kwamen te zitten zich aanstelden maar de ernst hiervan had ik toch wel onderschat. Vandaar dat ik nu af en toe met vlagen even de innerlijke drang voel om het miepende moedertje uit te hangen waarschijnlijk. @De Dunne, misschien moeten we de moraalridderclub opstarten? :’)

Ik ging trouwens stuk om ‘zo strak als een paal al kaakschaatsend tegen het plafond knallen’, thanks @acht.zes. :tearsofjoy:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
en nu ik een beetje meer research aan het doen ben zou een gram speed mij echt moeten laten stuiteren.
Van een gram amfetamine zonder rotzooi zou je belachelijk strak moeten staan ongeacht ADHD of tolerantie.
Het echt laten testen is teveel moeite voor mij.
Je moet het zelf weten natuurlijk maar dat betekend wel dat je structureel verneukt zult worden.
Is speed zo schaars vergeleken met coke?
Amfetamine is niet schaars maar het blijft altijd een beetje geluk hebben met contacten wat er zoal aantrekkelijk wordt aangeboden. Coke valt veel meer mee te verdienen en er zijn ook zeer veel coke dealers die verkopen om eigen coke gebruik te kunnen bekostigen wat ook een dingetje is. Vaak is coke om die reden ook versneden.
Uiteindelijk kan het je huid ook juist uitdrogen.
Nooit geweten, had al een vermoeden dat het m'n huid wat opdroogde op momenten. In een documentaire Tycho in de GHB verteld een waar GHB gebruiker ook amfetamine freebase (floeibjaare spjeed) in combinatie met GHB te gebruiken en daar flinke rode vlekken en andere huid uitslag van te krijgen.
Lijkt mij dat bommetjes erg schadelijk zijn voor je maag?
Cocaïne is veel sterker caustisch (brandend) van aard en daar gebruik je veel meer volume van. Het is dat cocaïne een zeer sterk lokaal verdoven effect heeft. Wat dat betreft ben je zelfs beter af met amfetamine.
Lijkt me vrij eng, gezien de geur/brand het al in je neus veroorzaakt?
Klinkt alsof de amfetamine slecht is gewassen na synthese. 'Schoonmaakmiddel' restproduct is vaak de voornaamste oorzaak.

Om speed in plaats van amfetamine vragen is ook wel een beetje vragen om versneden product.

Laatst bewerkt:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Maar dingen als substantie, kleur, geur etc. als jullie mij in de goede richting kunnen sturen.
Ook als speculeren niet tegen de regels was geweest zegt het niets. Ik heb alle geuren, kleuren, smaken en structuren voorbij zien komen en laten testen. Verschillen van dag en nacht en toch dezelfde maximale zuiverheid.

Laten testen.

En zijn jullie dealers gericht op speed verkoop of ook op coke aangezien mijn coke dealers dit pertinent niet aanbieden (waarschijnlijk veel meer marge op coke?)
Ik heb altijd het idee dat "coke dealers" en "speed dealers" echt een ander soort mens/dealer is, die weinig van elkaar moeten hebben.

Is speed zo schaars (woon omgv. utrecht randstad gewoon dus) vergeleken met coke? Coke dealers hier zijn in overvloed hier.
Soms zijn er geruchten dat de olie schaars zou zijn, maar volgens mij is dit echt een gerucht. Ik merk geen verschil in aanbod. Aanbod van goede speed echter is echt geluk hebben, en/of een lange adem.

Moet wel zeggen dat het destijds natte pep was en zoals ik me heb ingelezen dit slechts een fractie droge pep oplevert, de 1 gram die ik aangaf was de natte waarde.

Het ligt eraan hoe nat de speed was (in ontdooide staat), als het ongeveer tandpasta was, dan is het verlies in mijn ervaring ongeveer 30%. Als het natter was kan het verlies tot makkelijk 50-70% zijn. Als je speed dan ook nog eens vlokkerig droogt, lijkt het alsof je best veel hebt, maar blijkt dat bij wegen niet veel te zijn.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@StimsalaBanne
Als je natte speed bij het drogen 50-70% verliest dan kan je wel met zekerheid zeggen dat je natte speed is aangelengd met de een of andere vluchtige vloeistof. De vloeibare variant dus van versnijden.

Green

Experimenterende gebruiker
Op dit topic zou ik dagen kunnen blijven praten over hoe, waarom, hoeveel, wanneer....

Elk onderdeeltje is voor iedereen anders.
-De 1 houd van lekker strak staan, de ander houd het liever "rustig"
-Er zijn voordelen aan natte/droge speed, en er zijn nadelen aan.
-Ook bij de verschillende kleuren die speed heeft heb ik pro en contra.
-De aantal gram die je gebruikt per keer. De 1vind het lekker om met 1 gram 2dagen plezier te maken, de andere doet een half uur met die zelfde gram.
-...
Alles word beetje bepaald door je eigen voorkeur.

Wat ik wel lees is dat je ADHD hebt? Ik heb een vriend die het ook heeft. Als wij samen gebruiken, zelfde hoeveelheid en van hetzelfde stapeltje is het raar om te zien hoe verschillend wij daar op reageren... Ik spring recht en ga maar eens iets leuks ondernemen terwijl mijn maat zich liever eventjes een uurtje legt. Het zou dus kunnen dat het echte stuiteren bij jou uitblijft! Ik merk wel dat wij er (elk op onze manier) evenveel van genieten.

Verder is mijn mening (buiten dat ik je alle drugs afraad natuurlijk) dat 3gram coke per dag je financieel zoveel ellende zal bezorgen of al bezorgt dat je er nachten wakker van zal liggen... wakker liggen? :nerd: laat dat nu net de eigenschap van het veel goedkopere speed zijn :flushed:

En speed gebruiken als een bommetje doe ik persoonlijk nooit. Ikzelf vind het zonde van de weggesmeten hoeveelheid. Het geeft totaal niet dezelfde werking als dat je het snuift. Maar ook dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, elk zijn voorkeuren.

Ps... aan de moderators. Ik snap dat prijzen,aantallen, telefoonnrs,adressen... niet openbaar op een forum kunnen geplaatst worden maar waarom kan het niet via een pb? Die jongen gaat sws opzoek naar pep terwijl hij geen idee heeft wat hij zal kopen en voor hoeveel hij het moet kopen.
Het zou voor hem toch niet verkeerd zijn iets te gebruiken wat een dagelijkse gebruiker gebruikt?

##dit is een oprechte vraag, geen aanval op de forumregels en het naleven van die regels hoor :)##

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Green
Het is maar wat ze er voor vragen en wat je er voor over hebt. Voor de rest kan je met simpel googlen er wel achter komen wat de gangbare prijs is voor amfetamine. Dan vragen ze bij het testcentrum ook wat je voor je drugs betaalt hebt, en dit soort gegevens worden om de zo veel tijd gepubliciteerd in een lijvig rapport over de stand van zaken betreffende drugs in Nederland (Ik las vorige week nog dat laatste rapport, geplaatst door @Ringo op dit forum, en daar stond ook in wat er betaald werd voor 1 gram speed). Een en ander ligt uiteraard ook aan je contacten en hoe dicht je bij de bron, de productie staat.

Verder vind ik je voorbeeld dat de ene 1 gram in een half uur opmaakt en de ander 1 gram in 2 dagen beide nogal hoog, er zijn ook mensen die met 20 a 30mg per dag genoeg nemen. En op een hoge dosering speed gaat ook een ADHD-er stuiteren hoor, dat die er rustig van wordt is maar tot een bepaalde dosering, daar zitten echt grenzen aan.

Green

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. De term "voorkeuren" geeft aan dat iedereen op zoek zal gaan naar wat hij of zij het prettigst vind. Daar zal leeftijd en gebruikerservaring een grote rol inspelen.
Zoals jij in 1 van je vorige reacties aangaf heb je nu minder behoefte om te stuiteren en strak te staan dan zoveel jaar terug. Je geeft daarmee wel aan daar vroeger wel plezier aan beleefd te hebben denk ik?

Is bij mij trouwens net zo, mijn gebruik nu is helemaal anders dan 20jaar geleden.

Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.

Het vb dat ik gaf over mijn vriend met ADHD was een persoonlijke ervaring, ook enige ervaring. Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn. Alleen dat hij er mss rekening kan met houden dat de verhalen die hij hier leest bij hem net iets anders ervaren kunnen worden.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Green
Ja, zo strak staan als een paal en dan de hele nacht hakken op keiharde house op een of ander vaag feestje kon ik vroeger wel waarderen inderdaad, maar tegenwoordig prefereer ik amfetamine veel meer op lagere hoeveelheden, dit gaat overigens ook op voor andere uppers zoals cocaine, less is more voor mij tegenwoordig.

De grenzen opzoeken doe ik overigens nog steeds, maar dan met psychedelica en nog niet zo lang geleden ook met disso's maar die heb ik nu wel gezien in hogere doseringen.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ps... aan de moderators. Ik snap dat prijzen,aantallen, telefoonnrs,adressen... niet openbaar op een forum kunnen geplaatst worden maar waarom kan het niet via een pb? Die jongen gaat sws opzoek naar pep terwijl hij geen idee heeft wat hij zal kopen en voor hoeveel hij het moet kopen.
Het zou voor hem toch niet verkeerd zijn iets te gebruiken wat een dagelijkse gebruiker gebruikt?

##dit is een oprechte vraag, geen aanval op de forumregels en het naleven van die regels hoor :)##
Waarom het niet mag: dealen is bij wet verboden. Als wij toe zouden staan dat mensen dingen (ver)kopen dan zou het forum snel uit de lucht gaan ben ik bang.
Dingen als prijzen noemen of telefoonnummers delen zijn natuurlijk an sich legaal... maar uit voorzichtigheid staan we dat ook niet toe.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Prijzen van drugs zijn zo op internet te vinden dus die hoeven ook niet gemeld te worden hier.

Zoek je dealers dan zijn er andere fora die het niet zo nauw nemen met de regels. Welke ga ik niet noemen want dan mag ook niet. Op die fora krijg je helaas geen goede antwoorden op vragen.
Daarom ben ik blij met het strenge beleid van df.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.
Momenteel ben ik 29 en de laatste 8 jaar heb ik op frequente basis amfetamine verwante stimulanten gebruikte en de laatste 2 jaar overwegend amfetamine meer specifiek. Ik moet er echt niet aan denken om 500mg amfetamine op een dag weg te werken tenzij ik er al een aanzienlijke hoeveelheid downers tegenaan gooi. Ik kan er ook moeilijk bij dat sommige mensen €100,- per dag besteden om drugsgebruik te bekostigen. Maar we hebben allemaal wel de verhalen voorbij zien komen denk ik.
Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn.
Volgens wetenschappelijk onderzoek slaat ADHD medicatie slecht aan bij mensen met ADHD subtype 1 / AI. Hetgeen dat in de volksmond ook wel ADD wordt genoemd. Het zijn vrijwel enkel de mensen met ADHD die de overwegend hyperactieve symptomen vertonen die rustiger worden van ADHD medicatie wat tegenwoordig de minderheid van de mensen met ADHD is.

Op lagere doseringen (2,5 - 10mg) hebben amfetamine verwante stimulanten op de algemene populatie een rustgevend effecten omdat het op deze doseringen de concentratie focust. Vaak dat iemand een lage dosering methylfenidaat of amfetamine neemt en vervolgens concludeert dat deze ADHD heeft. De ADHD subtype 1 / AI is sowieso al onzin als je het mij vraagt maar deductie na een subjectieve drugs ervaring is sowieso te makkelijk en te kort door de bocht.

Ik kan mij soms een beetje storen aan mensen die ADHD conclusies trekken omdat ze zich prettig voelen na gebruik. :')

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De reden dat mensen met ADHD kalmer zeggen te worden van speed is inderdaad dat amfetamine op lagere dosissen aandacht geeft en daarmee minder afleiding/ruis. Geldt zoals gezegd net zo goed voor mensen zonder ADHD (het fysieke mechanisme is hetzelfde), alleen zullen deze gemiddeld op wat lagere dosis al oppeppende effecten ervaren omdat zij geen basale afwijking in hun dopaminefunctie hebben. @Jmths kun je (evt. PB) bronnen sturen die iets zeggen over het (niet) aanslaan van medicatie bij mensen met ADD? Ik ken deze niet direct zo stellig en vind dit wel boeiend.

Ik word overigens zelf ook nooit echt energiek van amfetamine, alleen mentaal. Lig makkelijk +12 uur op de bank voor pampus, hoe hoger de dosis hoe erger. Het moment dat ik een drug ontdek die mij fysiek activeert moet nog ik nog meemaken. :’) Vind ‘speed’ persoonlijk een apart gekozen naam voor het spul, kennelijk heeft het voor sommigen dat soort effecten maar voor mij zou ‘weird fantasy’ ofzo passender zijn, lol.

@Green: apart dat jij bommen zo anders ervaart dan snuiven, ik merk nauwelijks verschil afgezien van de vluggere come-up bij snuiven.Er gaat m.i. amper tot geen effect verloren.

Waarom de regels er zijn is al uitgelegd, dit forum wil zich distantiëren van (informatie geven over) verkoop van illegale middelen en prijzen noemen valt hier ook onder.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb zelf ADD, en methylfenidaat werd ik op zich wel geconcentreerder van, maar t versterkte mijn toch al aanwezige superfocus enorm zodat ik me ging verliezen in de bezigheden die ik leuk vind. Een lage dosis amfetamine werkt wat dat betreft een stuk beter, minder in de superfocus. Maar het best doe ik het op Wellbutrin, zowel concentratie die ik kan sturen zonder in de huperfocus te geraken en structuur in mijn hoofd en kan ook structuur aanbrengen in mijn omgeving. Dex heb ik nog nooit geprobeerd, heb het wel thuis liggen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze Olifant
Bij speed voel ik die fysieke activiteit zeker. Bij dexamfetamine ook vooral mentaal, d.w.z. meer focus en helderder dan bij speed. Zelfs bij speed van prima kwaliteit op lage dosering.

Er zit gevoelsmatig zeker wel een duidelijk verschil tussen de werking die twee ja, dex heeft een rustigere ‘high’, maar ook van normale amfetamine heb ik die drang tot fysieke activiteit amper. (Moet wel zeggen dat ik de twee altijd wat lastig direct één op één te vergelijken vind omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb zelf ADD, en methylfenidaat werd ik op zich wel geconcentreerder van, maar t versterkte mijn toch al aanwezige superfocus enorm zodat ik me ging verliezen in de bezigheden die ik leuk vind. Een lage dosis amfetamine werkt wat dat betreft een stuk beter, minder in de superfocus. Maar het best doe ik het op Wellbutrin, zowel concentratie die ik kan sturen zonder in de huperfocus te geraken en structuur in mijn hoofd en kan ook structuur aanbrengen in mijn omgeving. Dex heb ik nog nooit geprobeerd, heb het wel thuis liggen.

Ik gebruik het nu ik een periode niet werk eigenlijk nooit meer en heb het geloof ik zelfs niet in huis, maar voor mij werkte methylfenidaat juist beter voor focus op ‘saaie’ taken dan amfetamine. Ik vind die laatste juist sneller de neiging geven tot net wat teveel hyperfocus op leuke dingen. Dex ook maar al in net wat geringere mate.

Heb officieel geen ADD-diagnose btw maar wel op getest (enkel neuropsychologisch, in België) omdat ik veel kenmerken heb. Maar AD(H)D of niet, volgens mij werken dit soort middelen voor iedereen net anders.

Het is een hardnekkige denkfout die veel gemaakt wordt o.a. hier op het forum, zoals Jmths al zegt, dat reactie op stims iets significants zou impliceren over het al dan niet hebben van een concentratiestoornis.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Er zit gevoelsmatig zeker wel een duidelijk verschil tussen de werking die twee ja, dex heeft een rustigere ‘high’, maar ook van normale amfetamine heb ik die drang tot fysieke activiteit amper. (Moet wel zeggen dat ik de twee altijd wat lastig direct één op één te vergelijken vind omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen).
Ja, da’s dan ook het verschil Nederland-België waar bij jullie dex veel duurder is dan bij ons in België.
Ik neem bewust geen al te hoge doseringen speed omdat dat z’n weerslag heeft op m’n dex tolerantie. Nou ja, af en toe heeft het dan nog z’n weerslag zoals nu. Maar dankzij bewuste lage doseringen is die tolerantie dan ook weer snel de kop in gedrukt.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze Olifant
Inderdaad, ADD/ADHD medicatie werkt bij iedere ADD/ADHD-er weer net even anders, er zijn geen algemenen, net zoals de bijwerkingen voor iedereen weer anders zijn. Daarom blijft het toch gewoon een kwestie van uitproberen en kijken welke medicatie wat voor je doet en of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, da’s dan ook het verschil Nederland-België waar bij jullie dex veel duurder is dan bij ons in België.
Ik neem bewust geen al te hoge doseringen speed omdat dat z’n weerslag heeft op m’n dex tolerantie. Nou ja, af en toe heeft het dan nog z’n weerslag zoals nu. Maar dankzij bewuste lage doseringen is die tolerantie dan ook weer snel de kop in gedrukt.

Haha je hebt hem al gecorrigeerd, maar ‘de kip ingedrukt’, die zag ik even iets teveel voor me. :tearsofjoy: * wist beeld van dexpilletje in kip drukken snel uit hoofd *

AcidWarrior

Wijs gebruiker
@Roze Olifant @acht.zes
Die denkfout wordt idd vaak gemaakt.
Ook bij kinderen.
Hoeveel huisartsen stellen niet de diagnose AD(H)D nadat Ritalin, dex, etc aanslaat? En het kan ook omgekeerd: dat je uitgesloten wordt ve. diagnose nadat medicatie ‘faalde’.

Krullen

Belezen gebruiker
Nu we toch over Dex praten, ik gebruik methylfenidaat om beter te kunnen concentreren voor tentamens etc waarin verschillen deze 2?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
@Jmths kun je (evt. PB) bronnen sturen die iets zeggen over het (niet) aanslaan van medicatie bij mensen met ADD?
Ik had even gezocht op google scholar maar kon het even niet meteen terug vinden. Ik had de onderzoeken aangehaald in een meta analyse (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1868385/) door gespit. Maar bij geen enkel onderzoek zie ik subtypes vermeld worden in de resultaten of conclusie. Ik heb geen wetenschappelijke database meer tot beschikking en ik ben de naam van die oost Europese site vergeten.

Maar ik ben er wel vrij zeker van dat je een significant verschil kunt terug vinden tussen de efficiëntie van medicatie onder de ADHD subtypes in meer dan 1 wetenschappelijk onderzoek ook. Er staat mij een onderzoek bij dat stelde dat ADHD medicatie bij 75% van ADHD subtype 1 niet goed aanslaat. Maar daarop valt ook wel iets op te zeggen. Als je het mij vraagt slaat amfetamine bij iedereen wel goed aan, kwestie van criteria en perspectief. Eveneens heb ik nog vrijwel geen onderzoek rond efficiëntie van ADHD medicatie voorbij zien komen dat een onderzoekspopulatie had van meer dan 100 personen wat nogal lastig te generaliseren valt.

AD(H)D subtype 1 / AI valt naar mijn inzien overwegend te generaliseren naar wat het merendeel van de bevolking ervaart. Waar ik ADHD subtype 2 (overwegend hyperactief) overwegend beschouw als van een compleet andere orde met andere oorzaken. Bij (hevige) hyperactiviteitskenmerken weet ik dat sommige mensen stimulanten nemen om in slaap te kunnen vallen, iets waar ik mij nog altijd niets bij kan voorstellen. Bij de gemiddelde persoon met concentratieproblemen denk ik niet dat ik dit ooit zal zien gebeuren.
omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen.
Momenteel doseer ik amfetamine 3,33mg per keer. Boven de 10mg amfetamine heb ik soms al het idee dat ik er te onrustig van wordt om het constructief toe te kunnen passen. Maar wanneer er grote hoeveelheden goedkoop beschikbaar zijn wordt het constructief toepassen inderdaad al een stuk lastiger dan de meeste mensen realiseren.

Hoeveel huisartsen stellen niet de diagnose AD(H)D nadat Ritalin, dex, etc aanslaat? En het kan ook omgekeerd: dat je uitgesloten wordt ve. diagnose nadat medicatie ‘faalde’.
Dat kan ook wezen omdat een diagnose nodig is om medicatie te mogen voorschrijven. Om een diagnose te mogen stellen moet je in ieder geval gebruik maken van verschillende soorten informatie bronnen en meetapparaten.

waarin verschillen deze 2?
Amfetamine en Methylfenidaat zijn beiden gebaseerd op de natuurlijk voorkomende phenylethylamine. Amfetamine is pheylethylamine met een methylgroep er aan vast geplakt. Door de methylgroep aan de phenylethylamine molecuul wordt deze voor het lichaam moeilijk af te breken. Door de methylgroep toevoeging zal de phenylethylamine langere tijd de hersens blijven vertellen om dopamine vrij te laten in de hersens.

Amfetamine wordt een semi synthetische stof genoemd omdat phenylethylamine en methylgroepen beiden veel voorkomende natuurlijk stoffen zijn in het lichaam. Eveneens koppelt het lichaam vaker methylgroepen aan molecuulstructuren om de werking hiervan te versterken. Een bekend voorbeeld is noradrenaline waaraan het lichaam een methylgroep plakt om adrenaline te vormen.

Lang verhaal kort, amfetamine is een stof die het lichaam als relatief lichaamseigen beschouwd. Mits amfetamine niet misbruikt wordt geeft amfetamine minder bijwerkingen dan methylfenidaat. Dexamfetamine is amfetamine met een rechtsdraaiend steroisomeer waardoor bepaalde aspecten van amfetamine worden versterk waar andere aspecten afnemen.

In het geval van dexamfetamine specifiek is de dopamine affiniteit hoger en de noradrenaline affiniteit lager dan die van 'gewone' racemische amfetamine. Dexamfetamine geeft minder fysieke bijwerkingen dan amfetamine door de lagere noradrenaline affiniteit. Dexamfetamine heeft om die reden ook een hoger misbruik potentieel dan amfetamine.

Methylfenidaat is hetgeen waar ik vaak naar refereer als gehandicapte amfetamine. Methylfenidaat is amfetamine met een piperidine groep aan de staart waardoor deze meer afwijkt van de natuurlijke phenylethylamine en meer fysieke bijwerkingen vertoont dan amfetamine. Methylfenidaat wordt dan ook vooral voorgeschreven omdat deze minder misbruik potentieel heeft. Soms wordt een verhaal over dopamine heropname remming verteld als reden maar deze is eerder bijzaak als je het mij vraagt. Dat gezegd hebbende is Methylfenidaat voor veel mensen een prima substantie.

Wellicht Interessant/relevant om toe te voegen is dat er meerdere wetenschappelijke artikelen zijn die stellen dat 'gewone' racemische amfetamine sterkere efficiëntie toont bij mensen met 'concentratieproblemen' dan dexamfetamine. Al heb ik bij methylfenidaat ook wel het idee dat het lichtelijk fysiek stimulerend aspect de concentratie en prestaties ten goede kan komen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan