a-methyltryptamine (aMT) info nodig

De-Amfeta-Boer

Experimenterende gebruiker
Goededag,

Ik heb alleen even een simpele vraag over het goedje aMT.

Ik heb hier laatst een beetje van besteld aangezien het een tripmiddel is verwant aan amfetamine, want mijn eerste lsd ervaring was per ongeluk een DOC ervaring geworden (zo een kleine 24uur trippen), en dat was gelukkig wel goed bevallen.

Nou was met dat idee aMT natuurlijk een grote teleurstelling, ik had het in een bommetje genomen en kreeg alleen MDMA achtige effecten en totaal geen visuals..

Nou kan ik natuurlijk meer proberen, maar ik hou niet van het MDMA tintje eraan, dus nu zit ik met nog een beetje van het spul

Dan hier de vraag: kan je aMT vapen? (Basen) ik gebruik een glazen pijp met bowl.
En ben hier ervaren mee, vanwege het experimenteren met a-PHP, a-PHiP, a-D2PV(dit is geen vape aanrader) enz..
Al zou je amt kunnen vapen ga ik dat nog een kans geven, aangezien met vapen de werking korter is, en natuurlijk wel heftiger maar dat kan ik wel handle

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Volgensmij is dat spul ook een beetje een tegenvaller, maar dat is natuurlijk subjectief. Als je de zoutvorm hebt, wat je waarschijnlijk hebt, zou ik het niet basen. Slecht voor je en werkt slecht (/niet?)

Also, moest je voor deze shit niet dat ene dieet volgen? @Neo-Shulginist

+ Wees voorzichtig, er zijn overlijdens ziekenhuisgevallen bekend van relatief lage doses, en overlijdens op hoge doses

[Edited]

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ohja gevonden

aMT is berucht vanwege misselijkheid en bodyload. Maar ik heb idee dat dat mede veroorzaakt wordt door hoge doseringen die mensen nemen. Het zou een vrij mild tripmiddel moeten zijn; wat eigenlijk meer een ontspannend middel is met een licht triprandje. Verwacht dus niet teveel en zeker niet te hoog doseren want dan krijg je last van misselijkheid en dat is best kut als het de hele dag duurt.
Ook is aMT een MAOI, wat betekent dat je een week van te voren een speciaal tyramine-arm dieet moet volgen (geen vlees, vis, kaas, gerookte of gefermenteerde producten zoals tofu of zuurkool of rookworst). Ook niet combineren met antidepressiva, MDMA of cocaïne!!
aMT heeft dus wel een flinke handleiding. Dat is voor mij de reden dat ik het nog nooit heb gedaan. Ik neem het al 3 jaar op rij mee naar een festival maar telkens lukt het me niet om de voorwaarden goednop te volgen, of ik heb er toch niet zo'n zin in, dus dan besluit ik maar dat ik het beter kan laten.

Dirkdirk

DF-koning
alpha-methyltryptamine vond ik een tegenvaller. Echt een beetje het tryptamine dat nog nat achter de oren is. Hij wil graag meedoen, maar is eigenlijk alleen maar in zijn eentje terwijl alle groepen zich verzameld hebben.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
HO! Wees voorzichtig met wat je zegt. Dit is nogal een uitspraak.

Nah leg uit. Dit is belangrijk voor ons allemaal.
Nou, dat aMT betrokken is geweest bij meerdere overlijdens en ziekenhuisopnamen. Niet per se wat je verwacht van een tryptamine als je niet al te goed je onderzoek hebt gedaan.

Zeg t trouwens niet goed, want bij de deaths staat niet per se een lage dosis

Dirkdirk

DF-koning
Nou, dat aMT betrokken is geweest bij meerdere overlijdens en ziekenhuisopnamen. Niet per se wat je verwacht van een tryptamine als je niet al te goed je onderzoek hebt gedaan.

Hm maar dat is voor een tryptamine wel vreemd, die zijn nooit zo lage dosis gevaarlijk,

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hm maar dat is voor een tryptamine wel vreemd, die zijn nooit zo lage dosis gevaarlijk,
Hoe het precies zit durf ik niet zeggen maar het kan net als sommige stimulanten en entactogenen een te hoge hartslag, bloeddruk en temperatuur veroorzaken. Misschien heeft het ook wel iets te maken met het feit dat het een MAOI is.

Dirkdirk

DF-koning
Hoe het precies zit durf ik niet zeggen maar het kan net als sommige stimulanten en entactogenen een te hoge hartslag, bloeddruk en temperatuur veroorzaken. Misschien heeft het ook wel iets te maken met het feit dat het een MAOI is.
Ja maar een maoi is toch iets wat je er dan bij moet nemen? Of een remmer?

De-Amfeta-Boer

@ iedereen, bedankt voor de info

Ik vond het bommetje watk had genomen ook een tegenvaller idd, wel duidelijk MDMA achtige effecten maar voelde mij niet de hele tijd comfortabel.. het geeft af en toe nare vlaagjes ofzo, lastig uit te leggen.
Van de misselijkheid heb ik niks gemerkt, maar ik heb dan ook een aardige ijzeren maag.

Maar aan de hand van deze antwoorden, gaat het lekker het riool in door middel van WC, en gaan we maar gewoon weer een oud vertrouwt zegeltje LSD-25 voor deze maandelijkse trip, die nu wel weer uitgestelt is naar volgend weekend maar goed.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ja maar een maoi is toch iets wat je er dan bij moet nemen? Of een remmer?
MAOI = MAO Inhibitor, dus aMT is een MAO remmer. MAO is een enzym die zorgt dat bepaalde neurotransmitters worden afgebroken.

"MAO zorgt er ook voor dat tyramine, een eiwitachtige stof, wordt afgebroken. Doordat u nu een niet-selectieve MAO-remmer gebruikt, komt er minder MAO in uw lichaam. Daardoor wordt er minder tyramine afgebroken en stijgt de hoeveelheid tyramine in uw bloed. Een grote hoeveelheid tyramine heeft tot gevolg heeft dat uw bloeddruk stijgt. Daarom is het belangrijk om de hoeveelheid tyramine die u met voeding binnenkrijgt te beperken."

Tyramine zit dus in gefermenteerde producten en nog wat dingen, zuurkool, sojasaus, kazen etc.

MAO remmers zorgen er ook voor dat serotonine niet wordt afgebroken, daarom is de combinatie met MDMA ook levensgevaarlijk. Ook met grapefruitsap (vooral uit een pak) moet je oppassen voor en tijdens het spacen, want daar zitten ook MAO remmers in.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nou was met dat idee aMT natuurlijk een grote teleurstelling, ik had het in een bommetje genomen en kreeg alleen MDMA achtige effecten en totaal geen visuals..

Nou kan ik natuurlijk meer proberen, maar ik hou niet van het MDMA tintje eraan, dus nu zit ik met nog een beetje van het spul
Dit is eigenlijk wel ongeveer precies wat je van aMT kan verwachten. Als je dat niks vindt, dat kan natuurlijk. Maar dan zou ik het gewoon links laten liggen. In hogere dosering wordt aMT best wel onprettig met veel misselijkheid en buikklachten. Dus het wordt er niet beter op.

Misschien komt het door deze aanname dat je speed-achtige effecten verwacht?
Ik heb hier laatst een beetje van besteld aangezien het een tripmiddel is verwant aan amfetamine (..)
Ik snap alleen niet helemaal hoe je daarbij komt. Want aMT is een tryptamine; alpha-methyltryptamine. Dat zijn stoffen met een heel andere basisstructuur dan amfetamine. Amfetamine staat voo alpha-methyl-phenetylamine. Dat is dus een phenetylamine en geen tryptamine.

Even hier ter illustratie de basisstructuur van phenetylamine:

Phenethylamine.svg.png

Als je dan goed kijkt dan zie je dat er bij een tryptamine nog een figuur tussen de benzeenring en de staart in zit. Dat heet een pyrrole-groep, en samen met de benzeenring wordt het ook wel een indole genoemd.

tryptamine-chemical-structure-s3627.gif

Hier nog die pyrrole-groep los:

Pyrrole_simple_structure.png

Sowieso moet je echt oppassen met aannames dat stoffen met dezelfde basisstructuur ook dezelfde effecten hebben. Zo heb je al gemerkt dat DOC een tripmiddel is wat 24 uur lang blijft werken, terwijl dat een amfetamine is (chloordimethoxyamfetamine). Andere amfetamines zoals MDMA hebben juist een empathogeen effect, en er zijn ook phenetylamines zoals speed die een stimulerend effect hebben. Daardoor gaan voorspellingen over de vorm van het molecuul en de effecten daarvan lang niet altijd op.

Het meest illustratieve voorbeeld wat ik daarvan kan geven is het verschil tussen ethanol en methanol. Ethanol is ons bekende drankje alcohol, wat zo'n beetje overal ter wereld vrij verkrijgbaar is. Haal één koolstofje af van dat molecuul en je krijgt methanol. Als je daar een glas van drinkt dan word je blind of ga je dood. Dat gaat ook wel eens mis bij illegaal gestookte drank. Even als voorbeeld dat één kleine verandering aan een molecuul soms extreme veranderingen in effect kan veroorzaken.

Dus alsjeblieft wees heel zorgvuldig bij het researchen van nieuwe stoffen. Want dit is echt vragen om ongelukken zo.

Bijlagen

• Phenethylamine.svg.png
    Phenethylamine.svg.png
    24,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Deze hoort onder het subforum ‘Research Chemicals’, dus wordt bij deze verplaatst. :)

OctoFerrum

Hmm MAOI dan kan ik het dus niet nemen, slik een SSRI. heb al een jaar halve gram liggen maar nog geen behoefte gehad. Was een aanbieding en ik hoopte een DMT achtig stofje te krijgen maar toen niet geresearched, gewoon 'add to basket' geklikt.

Nou wil ik nog wel 5-Meo DMT proberen, daar zie ik zo snel 3 varianten van: HCL, freebase en fumerate. Zout en vrije base snap ik nog maar m'n google is te lui om fumerate te verklaren. Iets met zuur?

Zijn aardig wat tryptamientjes te vinden, AMT, DPT, EPT, MET, CIA, KGB het barst er van. Nog andere aanraders? Liefst gewoon DMT maar heb geen adres meer, is al jaren geleden. Wil iig geen long distance trip.

Dipkip

Ik merk op dat hier geen enkele dosis genoemd werd.

De-Amfeta-Boer

Ik snap alleen niet helemaal hoe je daarbij komt. Want aMT is een tryptamine; alpha-methyltryptamine. Dat zijn stoffen met een heel andere basisstructuur dan amfetamine. Amfetamine staat voo alpha-methyl-phenetylamine. Dat is dus een phenetylamine en geen tryptamine.
Btj late reactie, maar had helemaal niet meer naar deze post gekeken sinds ik besloot het weg te gooien aangezien het niks voor mij is.
En eerlijk gezegt weet ik ook niet meer waarom en hoe ik aMT aan een amfetamine basis heb gelinkt, maar aangezien ik dat op 1 of andere manier heb gedaan, had ik stiekem gehoopt dat het ook maar iets op DOC zou lijken, wat wel een psychedelic amfetamine is. Mijn eerste keer LSD-25 (niet dus), hadden we blijkbaar DOC zegels gekregen en kregen we dus een trip van 24 uur cadeau, maar tot mijn verbazing was die hele 24 uur gwoon geweldig, waarschijnlijk omdat het een amfetamine is en speed ondertussen een basis element van mijn lichaam is geworden, i dont know. Maar had met zat andere psychedelic's wel eens, zoals truffels en 2-cb, datk het na 2-3 uur zat was (hoe ik me voelde, niet de hallucinaties). Dus vandaar dat als ik dus aMT op 1 of andee manier aan een anfetamine basis had gelinkt er dus hoge verwachtingen van had.. boy was i wrong haha.

Ow na even nagecheckt te hebben weet ik denk hoe ik dat heb gelinkt, beide aMT en amfetamine hebben een systematische naam die eindigt met propaan-2-amine. En ik me er toen nog niet zo goed van bewust was wat en enorm grote verandering 1 vertakking/pootje meer bij een molecuul kan betekenen bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
Bovenaan