909 Festival

BlijeChick

Belezen gebruiker
Ola!

Ik was zomaar benieuwd wie van jullie a.s. zaterdag naar 909 festival gaat in Amsterdamse bos?
Of voor wie er al eens is geweest, wat je ervan vond? En controleren ze streng op bezit van drugs?

Ik ben er dit keer voor de eerste keer bij, heb positieve geluiden gehoord over 909 dus heb er zin in! :xtc: :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk dat je gaat! Misschien ga ik ook, twijfel nog een klein beetje. Ik kan omwonenden tickets krijgen, 25e voor 2 kaartjes.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
Kaartjes reeds sinds februari in the pocket. Mits het weer nog roet in het eten gooit een mooie gelegenheid voor een 70ug Alice :)

BlijeChick

Belezen gebruiker
Huuu dat is chill! Tot waar ben je omwonende? Haha, ik woon vlakbij uilenstede dus vind dat ik er ook 'omwoon' ghehehe. En ik zou gewoon gaan!

Psychedelibee zei:
Leuk dat je gaat! Misschien ga ik ook, twijfel nog een klein beetje. Ik kan omwonenden tickets krijgen, 25e voor 2 kaartjes.

Hoezo is dat een gekke combi? Ken wel wat muziek van ze maar ik denk niet genoeg om te weten waar het verschil ligt.. sluwe vos relaxte techno en jeff mills harder? Of andersom :confused:

kokosmakroon900 zei:
Oeehhhh Jeff Mills komt zie ik :hearteyes:
Wel beetje rare combi met sluwe vos.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
BlijeChick zei:
Huuu dat is chill! Tot waar ben je omwonende? Haha, ik woon vlakbij uilenstede dus vind dat ik er ook 'omwoon' ghehehe. En ik zou gewoon gaan!

Psychedelibee zei:

Hoezo is dat een gekke combi? Ken wel wat muziek van ze maar ik denk niet genoeg om te weten waar het verschil ligt.. sluwe vos relaxte techno en jeff mills harder? Of andersom :confused:

kokosmakroon900 zei:
Oeehhhh Jeff Mills komt zie ik :hearteyes:
Wel beetje rare combi met sluwe vos.

Jeff Mills heeft veel complexere muziek dan de Sluwe Vos. Echt nog die oldskool techno als je het mij vraagt. Sluwe Vos is wat meer commerciële techno (Niet slecht bedoeld ofzo).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BlijeChick zei:
Geen idee precies tot waar ze je als omwonende zien, maar woon zelf op vergelijkbare afstand van het feest dan jij. Maar ook ik heb die brief niet gekregen hoor, mijn ouders wonen echter zowat aan het bos en kregen daarom wel die brief. Gelukkig houden me ouders niet zo van techno, dus kan ik er gebruik van maken.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Fijn zulke ouders :)

Psychedelibee zei:
BlijeChick zei:
Geen idee precies tot waar ze je als omwonende zien, maar woon zelf op vergelijkbare afstand van het feest dan jij. Maar ook ik heb die brief niet gekregen hoor, mijn ouders wonen echter zowat aan het bos en kregen daarom wel die brief. Gelukkig houden me ouders niet zo van techno, dus kan ik er gebruik van maken.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb een Roland TR909, dus mijn buren zijn daar helaas vaak slachtoffer van.

Gelukkig stellen ze mijn activiteiten in de straat overdag wel op prijs. Dus weinig gezeur gelukkig. Zo kan je ook met je buren omgaan.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Hoe bedoel je, zo kan je ook met je buren omgaan? Ik heb niet het idee dat hier in dit gesprek iemand het over zijn buren heeft gehad? En wat doe je dan zoal overdag op straat :confused:

MeejheM zei:

Gelukkig stellen ze mijn activiteiten in de straat overdag wel op prijs. Dus weinig gezeur gelukkig. Zo kan je ook met je buren omgaan.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:

Volgens mij sla je de plank weer mis. Of ik moet een referentie niet snappen

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Peppi en Coki zei:
Volgens mij sla je de plank weer mis. Of ik moet een referentie niet snappen
Misschien een woordgrap? :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BlijeChick zei:
Fijn zulke ouders :)

Psychedelibee zei:
BlijeChick zei:
Zeker! Zojuist ook de knoop doorgehakt en tickets gehaald. Ben erg benieuwd :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoe vond je het blijechick? Ik heb me echt zeer goed vermaakt gisteren, de hele dag goede muziek en lekker weer gehad.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Ondanks dat ik 5 km verderop woon, heb ik prima mee kunnen genieten van de muziek gisteravond toen ik in de tuin zat :P

BlijeChick

Belezen gebruiker
Dat was zeker een leuk feestje! Ik had wel wat last vam de warmte.. Maar gelukkig genoeg schaduw onder de tentdoeken, ook al ware deze denk ik tegen de regen bedoeld :tongueout: de regen kwam gelukkig niet! De muziek en sfeer vond ik erg fijn, hoewel Jeff Mills me wat tegenviel..

MeejheM

Badass junkie
Excuses, maar om de boel te verduidelijken:

De Roland 909(Transistor Rythm model 909) was de drummachine waaruit de techno, trance, hardcore en dergelijke varianten de bass geluiden gebruikten, vaak met compressie en distortion.

Je kan bijna zeggen dat de harde sound ontstaan is uit de TR-909. Net zoals R&B veelal 606 en 626 gebruikte.

Acid niet zou klinken zoals het klinkt als de TB-303 niet bestond, en hip-hop en pop in de jaren '80 bijna afhankelijk waren van de tr-808.

Als dat te ver gegrepen is zou je je meer moeten verdiepen in je muziek, of een willekeurige zoekmachine gebruiken. Wanneer je het dan nog niet snapt moet je stoppen met muziek in genre's in te delen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
Excuses, maar om de boel te verduidelijken:

De Roland 909(Transistor Rythm model 909) was de drummachine waaruit de techno, trance, hardcore en dergelijke varianten de bass geluiden gebruikten, vaak met compressie en distortion.

Je kan bijna zeggen dat de harde sound ontstaan is uit de TR-909. Net zoals R&B veelal 606 en 626 gebruikte.

Acid niet zou klinken zoals het klinkt als de TB-303 niet bestond, en hip-hop en pop in de jaren '80 bijna afhankelijk waren van de tr-808.

Als dat te ver gegrepen is zou je je meer moeten verdiepen in je muziek, of een willekeurige zoekmachine gebruiken. Wanneer je het dan nog niet snapt moet je stoppen met muziek in genre's in te delen.
Het ging er meer om dat ik niet meteen door had dat je een grap aan het maken was, niet per se dat ik de TR909 niet ken (zag hem laatst nog voorbijkomen in een gabberdocumentaire). Het feit dat iemand de instrumenten niet weet die veelal werden gebruikt bij het begin van een nieuw genre heeft echt volledig niks met dit te maken, en ben het ook niet eens met die stelling. Volgens die stelling zou dan bijna iedereen die muziek luistert dan geen verstand hebben van wat verschillende genres zijn. Niemand hier heeft het over genres.

Moet dan wel toegeven dat ik door je bericht nu pas door heb waarom het 909 festival heet :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Hahaha mooie discussie weer dit :tearsofjoy: Niet dat iemand deze mening iets boeit hoor haha, maar ik vind die Jeff Mills zo kut eigenlijk, ik kan harde en complexe techno altijd wel waarderen, maar zijn muziek is voor mij een aaneenschakeling van deze bassline met een bliepje zonder enige progressie. En tegelijkertijd weet ik hoe bekend deze man is en hoe goed veel mensen hem vinden. Ik vraag me echt af wat ik dan mis, want als die muziek echt zo was, zou hij niet zo populair zijn haha :)

Was voor mij ook de reden om naar diynamic te gaan in plaats van 909 dit jaar. :)

BlijeChick

Belezen gebruiker
@peppi en coki; ik kwam er ook pas laatst achter waarom het 909 heet haha! En vind idd dat je (gebrek aan) kennis van de oorsprong/geschiedenis/genres van muziek inderdaad los staat van het feit dat je ervan kan genieten :rock: juist mooi om van muziek te genieten om hoe het klinkt.. zou wat zijn als je constant bezig bent met het analyseren ervan :openmouth:

@oscar, ik ben toch ook niet zo'n jeff mills fan, zijn meer andere namen waar ik van kan genieten. Maarja, smaken verschillen!

ooscaar zei:
Hahaha mooie discussie weer dit :tearsofjoy: Niet dat iemand deze mening iets boeit hoor haha, maar ik vind die Jeff Mills zo kut eigenlijk, ik kan harde en complexe techno altijd wel waarderen, maar zijn muziek is voor mij een aaneenschakeling van deze bassline met een bliepje zonder enige progressie. En tegelijkertijd weet ik hoe bekend deze man is en hoe goed veel mensen hem vinden. Ik vraag me echt af wat ik dan mis, want als die muziek echt zo was, zou hij niet zo populair zijn haha :)

Was voor mij ook de reden om naar diynamic te gaan in plaats van 909 dit jaar. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben dit jaar weer van de partij! Hoop dat het net zo mooi weer wordt als vorig jaar.

Bovenaan