90% vergeten van de avond!

Nathaniel

Wijs gebruiker
chica.xxx zei:
Denken jullie dat je op het moment zelf wel weet wat je aan het doen bent?

Goeie vraag.

Ik weet wel wat ik aan het doen ben maar dankzij de "remming-opheffende-werking" van alcohol niet altijd bewust van eventuele consequenties

afraidtech

Bewuste gebruiker
is mij idd ook meerdere malen gebeurt, de laatste keer was echt erg... ik weet alleen nog iets van bier morsen en daarna werd ik s 'ochtends thuis wakker, ik keek in de spiegel zag een half blauw oog had mijn lip kapot, na het schijnt ben ik toen flink in elkaar geslagen :grin: helemaal niets van mee gekregen :grin: sindsdien genezen van de alcohol :grin:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik vergeet nooit de dingen die zijn gebeurd, ik kan ze alleen dan niet op chronologische volgorde zetten. Verder dan dat drink ik nooit door :openmouth:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
acidboy zei:
vind het altijd iets droevigs hebben, dat je jezelf zo niet meer onder controle hebt dat je gewoon niet meer weet wat je gedaan hebt.

Helemaal mee eens. In feite ben je gewoon hardstikke droevig bezig als je het zo ver laat komen, en ik begrijp niet hoe je zoiets grappig kan vinden. Als je er achteraf op terugkijkt, en beseft hoeveel je kapot hebt gemaakt met drank, en dat je dit nooit meer terug zal krijgen, is stelselmatig je eigen kop vergiftigen toch wat minder grappig.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Een blackout hoeft niet perse hersenschade te zijn. Alcohol is ook een NMDA receptor antagonist. Alcohol blokkeert dus de aanmaak van nieuw geheugen. De link tussen Korsakov en blackouts lijkt me sterk, afgezien van het feit dat ze dezelfde oorzaak hebben natuurlijk: te veel drinken. Ik zeg overigens natuurlijk niet dat alcohol geen hersenschade veroorzaakt.

knolselderij

Wijs gebruiker
jaah heb het ooit 1 keer gehad bleek dat ik met iedereen ruzie had gezocht die voor mn voeten liep en alle dealers heb proberen te bellen stuk of 3993 keer voor coke. achteraf wel spijt maar voor de rest heb ik dr nooit last van. blijven eten scheelt een heel stuk

Trope

Newbie
Kees Klapkaak zei:
Ik ben nu 20 jaar en al sinds m' n 13e aan de zuip. Sinds een jaar of 2 merk ik dat mijn geheugen op een avondje stappen mij in de steek laat. Gisteravond ook weer flink aan de zuip, nu merk ik dat z' on 90% van het verhaal niet in m' n geheugen staat geprent.

Ik ben sinds 2 jaar aan de zuip en ik vergeet hele avonden :grin: vind het nog knap van je dat je het 13 jaar hebt uitgehouden XD

knolselderij

Wijs gebruiker
ennn up

ik merk zelf dat ik steeds vaker last heb van zwarte stukken in mn geheugen waar ik dr vroeger helemaal geen last van heb, iemand enig idee hoe het komt dat ik hier steeds vaker last van heb?

Spookey

Newbie
zuip er dan een paar minder, ik vergeet ook altijd een pak van wat ik heb meegemaakt en gezegd
dus met een party of dure fuif drink ik bewust minder omdat je anderz ook de leuke momenten met vrienden vergeet, en das soms jammer :P :beer:

Flameon

Badass junkie
knolselderij zei:
ik merk zelf dat ik steeds vaker last heb van zwarte stukken in mn geheugen waar ik dr vroeger helemaal geen last van heb, iemand enig idee hoe het komt dat ik hier steeds vaker last van heb?

hersencellen beschadigd door veelvuldig overmatig alcoholgbruik, in combinait met een slechte voeding. Te weinig vitamine b krijg je denk ik binnen

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik heb eigenlijk alleen last van black-outs als ik sterkere dranken drink. Met bier heb ik er eigenlijk nooit last van of ik moet extra snel gedronken hebben in korte tijd.

knolselderij

Wijs gebruiker
Flameon zei:
knolselderij zei:

hersencellen beschadigd door veelvuldig overmatig alcoholgbruik, in combinait met een slechte voeding. Te weinig vitamine b krijg je denk ik binnen

thx hier hebk wat aan, want klopt inderdaad dat ik slecht eet ook de laatste tijd

Flameon

Badass junkie
knolselderij zei:
endor zei:
Gewoon niet zoveel zuipen.

vroeger dronk ik meer en had ik hier veel minder last van

Slijtage gaat heel langzaam. Mede omdat je toen misschien juist zoveel hebt gedronken.
In combinatie met te weinig vitamine B slijt je bulles. Je kan zoveel zuipen als je wilt, als je die pillen maar neemt .... of goed eet en zo je voeding binnen krijgt

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Eigenlijk heb ik dit nooit als ik gedronken heb... de enige keer dat ik me niks meer kon herrinneren was gelijk ook de eerste keer dat ik echt dronken was. Ik had met een paar vrienden 2 halve liters bier gedronken en een halve fles petrikov. En me lichaam kende de alcohol niet, nooit een druppel aangeraakt hiervoor. En dat heeft een verwoestend effect. Flinke problemen mee gehad ook.

Bovenaan