5Htp voor & na?

MÐMA

Experimenterende gebruiker
Hoe kan je het beste 5-htp gebruiken ? 1tje voor jegaat gebruiken en1tje erna of niet ervoor?, weet iemand wat het beste is ?

blu

Bewuste gebruiker
Het is niet verstandig om vlak na XTC-gebruik 5-htp te slikken. Zelf gebruik ik altijd 1 200 mg cap per dag, elke dag voordat ik XTC ga gebruiken (1 week van tevoren). En als ik bijvoorbeeld op zaterdag gebruik, dan begin ik maandag weer met 5-htp (en dan de rest van de week weer steeds 1 per dag).

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik heb het bovenstaande ook gedaan, en ik heb het niet gedaan.

Maakt bij mij geen verschil. Effect van de M is niet heftiger of anders, en de crash... Die heb ik toch al nooit :P

Voor mij te dure pillen om elke keer X ook nog erbij te nemen.

het is echter idd niet goed om vlak voor en na XTC gebruik 5HTP te nemen. 5HTP vult je serotenine voorrraad bij en kan om die reden gevaar opleveren icm X.

W.F.L.

Badass junkie
Kijk eens in het topic "Verminderde hersenschade bij MDMA-gebruik!". Het is een sticky.

5-HTP is wel goed na XTC-gebruik trouwens, omdat MDMA het enzyme ontregelt dat L-Tryptofaan omzet in 5-HTP. Na een dag is het geloof ik beter om L-Tryptofaan te nemen. Lees er het topic eens op na, staan alle details in. Of vraag het aan Kunlan.

Neuro

Experimenterende gebruiker
Persoonlijk vind ik een L-Tryptofaan kuurtje van enkele weken ná de X zeer nuttig!

Elohtibbar

Badass junkie
Marco123 zei:
Wordt je daar niet moe van van die 5HTP?

Je neemt het ook vóór het slapen gaan in. Je slaapt er heerlijk diep van, en wordt helemaal uitgerust wakker.

Ik neem zelf ook altijd een aantal 5-htp capsules in in de week voor xtc-gebruik. Ik vind het fijn om uitgeslapen te zijn, en zo weet ik zeker dat mijn serotoninevoorraad optimaal is. Direct na xtc-gebruik moet je geen 5-htp innemen (dus niet voordat je gaat slapen), hiermee loop je kans op serotoninevergiftiging/-syndroom. Je kunt het wel innemen als je hebt geslapen, en de xtc zeker weten helemaal is uitgewerkt. Het helpt bij mij aanzienlijk tegen de dip.

Bovenaan