• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

5-MeO-MIPT Trip report

Wie? Ik en K
Waar? Ons studentenkot te Gent (België)
Wat? 10 mg 5-MeO-MIPT (5 en 5 mg)

Aanvang.
Plots in het bezit gekomen van 100mg 5-MeO-MIPT, en maar gelijk enkele dagen later uitgetest! Het is nu een maand geleden ofzo dat we het probeerden, maar nu pas tot een (kort) tripreportje gekomen wegens het feit dat er op drugsforum nog niet veel over te vinden is. Dus toch maar even iets schrijven...
Tijdens mijn opzoekwerk op Erowid, kwam ik uit op een stevig aantal negatieve trip reports omtrent dit goedje. Mensen die in het ziekenhuis waren beland of volledig waren doorgeslagen op een nacht. Het was dus geen al te positieve vibe om hieraan te beginnen, ik was dan ook bijzonder zenuwachtig en had een zeer kleine dosis afgewogen om mee te beginnen (5mg) en zou dan nog wel zien of er een tweede dosis achteraan kon. De negatieve trip reports die ik was tegengekomen, betroffen bijna altijd mensen die 20+ mg van dit spul op hadden...

Report.
21h00: De eerste 5 milligram worden in een vloeitje gewikkeld en doorgeslikt. We zetten wat rustige acid op en ik doe nog wat schoolwerk terwijl K ligt te dj'en in de zetel. We filmen onszelf ook via een kleine camera in de hoek van de kamer om te zien hoe ons gedrag en dergelijke veranderd onder invloed van het spul, leuk om achteraf eens te bekijken.

22h00: De eerste effecten kondigen zich aan. Er is een stevig 'empathisch' gevoel zoals van mdma aanwezig. Eerst vaag op de achtergrond, dan bijna op een punt dat ik het niet zou kunnen onderscheiden van mdma, dan voel ik het specialer worden en toenemen in sterkte. K doet regelmatig verslaggeving voor de camera en zegt dat hij zich 'lekker scheef' voelt. Er zijn nog geen echt duidelijk psychedelische effecten merkbaar qua hallicunaties. Het is op dit moment een STERK mdma-gevoel gecombineerd met een lichte vaagheid die ik enkel zou kunnen beschrijven als een vaag en bijzonder licht keta-gevoel dat zorgt voor enige 'zatheid' :grin: .

23h00: Nog een uur later. Het gevoel is nog wat toegenomen in sterkte, maar is nu toch al een half uur vrij constant, en we besluiten dat het tijd is om wat bij te nemen. We kiezen ervoor om de 5 mg die we nog voor elk hadden klaarliggen, te snuiven.
Ik voel niet veel van het goedje, doch blijft er een klein puntje even pikken in de neus. Ik vermoed dat de pijn echter net zo erg is als van 2C's, eveneens fenetylamines, maar gewoon door de zo lage dosis ik er niet veel van voel.

23h30: De meomipt begint nu heel erg zn werk te doen. De psychedelische kant van het spul wordt duidelijker. In mijn hoofd voel ik me echt 'OERDOM', alsof ik een hoge dosis 2CB heb gepakt, maar dan de kleurrijke visuals weggelaten. Er zijn wel degelijk visuals, maar deze stellen niet meer voor dan lichte maar wel bijzonder trage kronkelingen van meubels en dergelijke. Het is een ander soort dan de snelle paddo of 2C-vervormingen dan ik gewoon ben te zien, het is heel rustig en sereen en alles lijkt heel langzaam van links naar rechts te schudden. We moeten constant om het minste lachen en op verschillende momenten heb ik werkelijk gruwelijk pijn aan mijn kaken van het constant gegiechel.
Ik kan het gevoel op dit moment het beste beschrijven als:
* een duidelijke mdma-rush, met een enorm energie-gevoel, zelfs nog meer dan bij mdma zelf.
* het scheve gevoel van 2CB (zonder de kleurrijke visuals)
* de 'domheid' van ketamine (het dus moeilijk uit je woorden geraken en dergelijke, vaak in loops terechtkomen met je zinnen, ...)
* + nog een iets of wat unieke sfeer die over me heerst, maar dit kan ook gewoon zijn omdat ik weet dat dit een nieuwe drug is voor me en het een eerste ervaring is.

01h00: We zijn al even op het plateau nu, ik voel dat het niet meer lang gaat duren eer ons vliegtuig terug gaat landen. K staat plots recht en stormt naar zijn kamer. Hij komt terug met een zakje keta in zijn handen. Ik ben heel benauwd om dit te doen omdat dit een nieuwe soort drugs is dat we uittesten en daar hoort volgens mij niet meteen iets anders onder gemengd te worden. Ik besluit dan ook om voorlopig geen lijntje ket te snuiven en laat K begaan maar druk hem sterk op de borst dat hij hier niet mee moet overdrijven want we weten tenslotte niet goed wat de meomipt allemaal niet met ons kan doen...
K volhardt en legt een naar mijn zinnen niet klein genoeg lijntje ket...

01h15: K is nog schever dan daarnet op het meomipt-plateau. Hij ligt maar wat op een stoel in zichzelf te babbelen en er valt niet echt meer deftig mee te converseren. Ik zit wat op mijn laptop te tokkelen als hij plots opnieuw zijn zakje pakt en weer een lijntje ket opsnuift. Ik wordt hier vrij boos om en zeg dat hij er nu echt mee moet stoppen want dat het al bijzonder lang geleden is dat ik hem zo scheef heb gezien en dat we met nieuwe combo's heel voorzichtig moeten zijn. Ik voel me hierover vrij dwaas, aangezien ik zelf ook niet vies ben van combinaties en hiermee al regelmatig wel eens een probleempje heb gehad op feestjes als ik plots te slecht ging enzo. Even later blijkt mijn vrees echter toch deels gerechtvaardigd...

01h30: K is volledig het noorden kwijt, dit is duidelijk niet enkel van die twee lijntjes ket die hij binnen had. Hij doet rare dingen en reageert maar zelden meer als ik iets vraag. Ik besluit dat het tijd is om te gaan slapen (ik moest de dag erna naar de les) en na lang zagen krijg ik hem eindelijk recht (of ja, verticaal toch, veel recht was er niet aan) en begeleid hem naar zijn kamer terwijl hij constant tegen vanalles opbotst en bijzonder onhandig is. Ik denk in mezelf, maar goed dat ik geen keta heb genomen...

02h00: Licht bezorgd over K die nu in zijn bed ligt te spacen, val ik dan toch in slaap na enkele jointjes (dit spul kan je verdorie goed wakker houden!).

11h00: Toch niet in de les geraakt, maar goed uitgeslapen en niet echt wazig, wordt ik wakker. Pas anderhalf uur later gaat de deur van K open en komt hij vertellen hoe hij de trip ervaren heeft. Hij vertelt dat hij er enorm goed op ging, TOT het moment dat de keta echt goed insloeg. Spacend in zijn bed kwam hij in een negatieve spiraal van gedachten terecht zei hij, waar het echt lang voor heeft geduurd eer hij er uit geraakte. Uiteindelijk toch in slaap gevallen zonder al te veel problemen.

Conclusie?
5-MeO-MIPT is een bijzonder aangename drug, het is heel empathisch, geeft enorme energie, het gevoel van te trippen is aanwezig en heeft zeker potentieel om in iets hogere dosissen (15 tot 18 mg) voor duidelijkere visuals te zorgen dan ik nu heb ervaren. Mogelijk dat ik dit binnenkort nog wel uittest. Het zou ook perfect geschikt kunnen zijn voor op feestjes, de energie die we ervaarden was echt intens, ik had de hele tijd zin om te springen en te bewegen.

Hoofdles getrokken uit deze avond? Let goed op wanneer je besluit om keta te doen hierbij, zou wel eens slecht kunnen aflopen als je er iets te gul mee bent!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
[Verplaatst naar reports,(Past daar beter in}

Erg goed/leuk geschreven report vind ik!

Bovenaan