4FMP & Xtc

Hi,

Net nieuw op dit forum en al verschillende topics bekeken. Nu heb ik twee dingen ik me al een tijdje afvraag. Pas geleden heb ik voor de eerste keer gebruikt (4fmp & xtc, beide was de eerste x). Deze combinatie vond ik echt helemaal het einde. Als eerste de 4fmp waardoor je niet super wazig wordt maar wel lekker wilt dansen en als dat een beetje begint uit te werken nam ik een kwartje xtc bij, en als dat beetje begon uit te werken nam ik nog een kwartje bij. Maar ik heb het idee dat ik met die laatste keer bijnamen te laat was. Kan dit? Dat je te laat bijneemt? Ik begon hoofdpijn te krijgen, mijn spieren te voelen en mij ook erg moe te voelen. Betekend dit dat ik eerder moet bijnemen? Dat durfde ik namelijk niet helemaal, omdat ik het ene moment nog zo hard ging en daarna was dat soort van ineens over. Wat is jullie ervaring hiermee?

Mijn tweede vraag :), komend weekend weer een feestje en dan ga ik voor het eerst alleen xtc gebruiken. Hoe ervaren jullie alleen xtc tenopzichte vd combinatie 4fmp en xtc? Ben erg benieuwd of ik me nu meer waus zal gaan voelen o.i.d.

Thanks in advance! X

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Naja, na een aantal uren flink spacen en dansen word je ook gewoon moe en uitgeput. Ik voel het zelf altijd echt wel aan m'n lichaam aan het einde van de dag/nacht, ook als de drugs nog werkt. Dan ben ik ook altijd moe, spierpijn, hol gevoel in mijn buik.. Als je eerst 4fa hebt gehad en daarna nog twee keer xtc neem ik aan dat je al een tijdje aan het feesten was.

Het moment waarop bijnemen fijn is verschilt een beetje per persoon. Sommigen doen het op hun eerste of tweede piek van de xtc, of juist als het al een beetje uitwerkt. Ik let zelf vaak ook wel op de tijd. Dus het is ook een beetje een kwestie van uitproberen, je komt er vanzelf achter als je 't wat vaker hebt gedaan.

Ik heb zelf ook wel eens 4fa gedaan en daarna nog een klein beetje mdma, maar de combinatie is niet echt aan te raden. Zeer neurotoxisch, veel erger dan wanneer je de middelen los van elkaar gebruikt (kwam ik zelf ook pas de dag erna achter, dusss....). Als ik jou was zou ik het niet meer doen, zeker als je beide middelen ook nog nooit apart hebt gebruikt.

Tav je tweede vraag: van de 4fa word je energieker en ook wel wat 'gezelliger' met vrienden, maar mijn ervaring was dat ik vooral erg blij was. Ik had geen neiging om te knuffelen maar als iemand anders m'n hand wilde pakken vond ik dat wel fijn. Van xtc word je echt veel vager en slomer en knuffeliger en ga je veel meer op in die verliefdheid.

Daarnaast zou ik even oppassen dat je voldoende tijd laat tussen je gebruik in. Qua xtc/mdma/4fa/6apb/etc-gebruik kun je het beste 2-3 maanden laten per keer.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ZERO- zei:
Daarnaast zou ik even oppassen dat je voldoende tijd laat tussen je gebruik in. Qua xtc/mdma/4fa/6apb/etc-gebruik kun je het beste 2-3 maanden laten per keer.

Je was mij net voor Zero met deze tip. Ik weet dat vele zich er niet aan houden (ik zelf heb dat ook een x niet gedaan) maar het is echt nelangrijk. En niet alleen voor j gezondheid en veiligheid maar ook voor de plezier van de drugs. Het is echt minder leuk en minder goed als je kort achter elkaar slikt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Beide middelen nog nooit gebruikt hebben en dan direct combineren vind ik echt zeer onverstandig gebruik. Daarbij is die combo inderdaad zeer neurotoxisch dus beter begin je daar uberhaupt niet meer aan. Hetzelfde geldt trouwens voor de combo speed en mdma. Verneuk je hersenen niet en gebruik verstandig.

Daarnaast zoals al eerder aangegeven kun je echt het best 3 maanden tussen mdma/4-fa/6-apb. In het begin lijkt dat allemaal maar onzin, maar de magie gaat er helaas snel vanaf als je te vaak dat soort middelen gebruikt, los van het feit dat je ook weer je hersenen aan het verneuken bent. Toen ik jaren geleden mdma ontdekte wist ik niet van de 3 maanden regel en zeker het eerste half jaar gebruikte ik minstens 1 keer per maand. Na dat half jaar heeft het voor mij echt de magie verloren en mijn dinsdag dips zijn sindsdien erger geworden. Nu gebruik ik het nog max 4 keer per jaar en hoewel het nog steeds wel leuk is, is het helaas niks bijzonders meer voor mij. Neem ik weinig dan voel ik het amper en neem ik ook maar iets teveel dan overheersen al snel de negatieve bijwerkingen.

Het klinkt misschien wat belerend allemaal, maar leer van de fouten van andere ervaren gebruikers zou ik zeggen. Je begint net en hebt nu nog de kans het speciaal te houden.

Tot slot nog antwoord op je vraag, van mdma wordt je echt veel wauzer dan van 4-fa. Hoe waus die combo is weet ik niet aangezien ik daar niet aan begin.

Haardroger

Belezen gebruiker
Zelf heb ik nooit de combi gebruikt. Ben op tijd gewaarschuwd door de mensen op dit forum waarvoor dank :wink:
Apart echter kan ik er wel het eea over vertellen gelukkig.
Ongeveer anderhalve maand geleden voor de eerste keer 4FMP genomen.
In een lichte dosering maar de effecten waren goed voelbaar. Je kan uuuuuren lang gaan en je lijkt je nergens van bewust. Je gaat van set naar set (in mijn geval) en voordat je het weet ben je 5 uur verder. Je vrienden kunnen het wel zien omdat je toch wel ergens buiten de boot valt maar ik verbaasde mijzelf er elke keer over dat ik zo'n kleine pupillen had. En mijn kaken bewogen nauwelijks! Volgende dag bijna nergens last van (kwam natuurlijk ook door de lichtere dosering).

Op koningsdag (ja ik weet het, geen 2-3 maanden... Het liep gewoon zo, vanaf nu let ik weer op haha) Xtc genomen.
Bijna vanzelfsprekend een leuke avond gehad waarbij ik echter wel twee keer een halfje bij moest pakken. Daarnaast werd ik voor mn gevoel toch wel vaak aangekeken omdat ik mij als een idioot stond te gedragen. De dagen erna moest ik weer werken wat uiteraard geen succes was. En nu, drie dagen later ben ik pas weer met plezier gaan sporten.

Mocht je dus de keuze hebben, zou ik dus voor 4FMP gaan...

Ritakeet

Newbie
Ik ben het met psychedelibee eens, deze combinatie is een opdonder voor je lichaam en krijg je echt wel een aardige nasleep van als je het niet gewend bent.

Het verschil zit hem inderdaad in het euforische vs. "wause" gevoel. Mijn ervaring althans was dat ik van 4-FMP erg vrolijk en blij werd, maar daarnaast was ik wel nog scherp. Met XTC op kan je me alles wijsmaken, ik snap dan nergens de ballen van. Daarnaast word je van X een stuk lelijker dan van F. Slapen daarentegen gaat wel weer makkelijker met alleen X op.

Persoonlijke voorkeur is F :rock:

Ik vind het kutste verschil tussen alleen X of de combi 4F met X dat de kick-in bij mij altijd vrij vervelend is. Als ik een kwartje of halfje heb ingenomen word ik altijd eerst misselijk en heb ik een kutgevoel, bij 4FMP heb ik dit nooit. Verder kan het bij mij met XTC twee kanten op; de ene keer ben ik helemaal niet in een dansbui maar wil ik lekker zitten en kletsen en knuffelen met mensen, terwijl ik de andere keer gewoon keihard wil dansen en in mijn eigen zone zit. Bij 4fmp wil ik eigenlijk altijd dansen en kan ik ook echt uren doorgaan (ook als ik daarna nog XTC bijpak).

Maar alleen XTC vind ik alsnog leuker dan 4FMP, 4FMP is gewoon heel steady en chill, en met XTC kan je gewoon echt dat ultieme lekker-gaan gevoel hebben, waar het bij 4FMP gewoon chill en helder blijft. De andere kant daarvan is wel dat ik snel net teveel pak, waardoor dat wause gevoel van XTC overheerst, wat ik zelf niet zo chill vind. Maar al met al is alleen XTC zeker mijn favoriet. De reden dat ik nu meestal de combinatie pak van 4FMP en XTC is dat ik me bij alleen XTC dus vaak misselijk voel en soms ook echt te waus wordt, terwijl ik dat nooit heb als ik begin met 4FMP. Echter heb ik de laatste ker dat ik deze combinatie gebruikte na het innemen van 4FMP heel erg last gehad van misselijkheid, wat ook echt 2 uur ofzo aanhield. Daarnaast is combineren natuurlijk wel een extra klap voor je hersenen.

Als je je houdt aan 2-3 maanden tussenperiode tussen gebruik, zou ik XTC aanraden. Het blijft toch gewoon echt het leukste spul voor mij. Hou er dan alleen wel rekening mee dat het anders is dan 4FMP, voornamelijk dat je minder helder bent en niet per se in een dansbui hoeft te zijn. Dat is mijn ervaring althans! Succes!

Bovenaan