4FMP als vervanging XTC

SROADS

Newbie
Het festivalseizoen is in volle gang en dat betekent dat ik en velen met mij vaker een feestje hebben en hierbij ook wat willen gebruiken. Normaal gesproken ben ik strict in de regel om 2 tot 3 maanden pauze te hebben tussen XTC/MDMA-gebruik, in de zomer ben ik hier iets soepeler in.

Nu heb ik hier en daar wat dingen opgevangen over 4FMP, ik hoor best positieve verhalen. Tuurlijk is het gevoel niet helemaal hetzelfde als bij XTC en MDMA, maar voor de afwisseling is het leuk. Mijn belangrijkste vraag is: wat voor invloed heeft 4FMP op je serotonine? Een minder grote uitputtingsslag in de voorraad hiervan zou voor mij namelijk de belangrijkste reden zijn om 4FMP te nemen i.p.v. XTC/MDMA. Wie kan me hier meer over vertellen?

Klopt het dat 4FMP verkrijgbaar is in smartshops of zijn dit indianenverhalen?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SROADS zei:
Klopt het dat 4FMP verkrijgbaar is in smartshops of zijn dit indianenverhalen?

In sommige van de stofjes die ze verkopen zit 4-FA/4-FMP. Maar ze verkopen het naar mijn wetens niet als 4-FA/4-FMP, dus niet in pure vorm.

4-FMP verbruikt een stuk minder serotonine als MDMA. Het verbruikt voornamelijk Noradrenaline en Dopamine.
Volgens deze bron verbruikt het ongeveer 13x minder serotonine als MDMA. Een pauze is wel nodig, maar niet zo lang als bij MDMA. Ik zou zeggen, ongeveer een maand. Maar zelf heb ik er liever gewoon 2 maanden tussen, just to be safe. Het is in ieder geval een beter alternatief dan in die tijd veel MDMA gebruiken, zonder pauzes. Toch zou ik uitkijken met overmatig drugsgebruik, je moet het wel leuk en veilig houden voor jezelf.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het wordt inderdaad verkocht in sommige smartshops, ze zullen alleen niet snel vertellen dat het 4-FMP is. Ze verkopen het als een onschuldig middeltje waar je lekker op gaat, meestal een buisje met vloeistof maar soms ook capsules.

Nadeel is dat je de dosis niet weet en de kwaliteit ook niet. Beter kun je het via internet bestellen, laten testen bij het testcentrum en dan zelf capsules maken.

SROADS zei:
Normaal gesproken ben ik strict in de regel om 2 tot 3 maanden pauze te hebben tussen XTC/MDMA-gebruik, in de zomer ben ik hier iets soepeler in.

We hebben elk jaar een zomer, de zomer duurt een paar maanden. Het is niet zo dat als je in de zomer veel gebruikt en in de winter weinig, dat je dat tegen elkaar weg kunt strepen. Als je in de zomermaanden 5x gebruikt en in de winter niet, is de schade groter dan wanneer je 5x verspreid over het jaar gebruikt.

Je kunt het beter speciaal houden en de feestjes waar je XTC wilt gebruiken zorgvuldig uitkiezen. Als je bijvoorbeeld begin en eind van de zomer een feestje met XTC hebt en de rest zonder, zijn die feestjes extra speciaal.

Als alles speciaal wordt is niets speciaal meer :)

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik heb vloeibare 4fmp in de smartshop gekocht. Het was niet heel sterk spul (het was de enige keer dus ik kan het niet vergelijken, maar ik gebruikte zeker 5 keer zoveel als ik van xtc zou gebruiken) en ik vond het meer op speed lijken dan op xtc.

SROADS

Newbie
Ik heb inmiddels een keer 4FMP besteld via internet en gebruikt. Fantastische ervaring!
Nu heb ik het vorige week weer besteld maar het is nog steeds niet binnen. Morgen wordt het hopelijk bezorgd aangezien ik morgenavond een feestje heb.

Maar ik wil een stok achter de deur hebben. Ik heb gelezen dat 4FMP ook in sommige smartshops wordt verkocht. Is dit nog steeds het geval? Heb gegoogled naar namen van smartshops die het verkopen in Amsterdam, maar dit heeft niks opgeleverd. Namen van leveranciers noemen mag hier uiteraard niet. Is vragen of mensen me een naam via een privébericht willen sturen ook niet toegestaan?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SROADS zei:
Namen van leveranciers noemen mag hier uiteraard niet. Is vragen of mensen me een naam via een privébericht willen sturen ook niet toegestaan?

Ook dat mag niet. Privéberichten hebben dezelfde regels als de rest van het forum.

Gewoon even een smartshop binnenlopen en doorzeuren. Vaak ligt het wel onder de toonbank. :wink:

straatmadelief

Belezen gebruiker
Ik heb na speed een veeel ergere emotionele dip dan na xtc. Zou 4fmp dan nog wel aan te raden zijn voor mij aangezien het een amfetamine of aanverwant is..

Susanne

Bewuste gebruiker
MDMA is sowieso ook een amfetamine aanverwant. Ik heb een keer 4-FMP gebruikt en ik vond het heel erg op speed lijken, en de kater ook: volledig gesloopt zijn en slap enzo. Ik had geen emotionele dip, maar dat heb ik sowieso nooit echt. Je kan op zich 4-FMP een keer proberen om te kijken of het wat is, veel meer schade dan aan speed zal je waarschijnlijk niet hebben, maar als je genoeg plezier beleeft aan XTC en weinig nadelen, dan kan je het ook daarbij laten. Je weet het waarschijnlijk zelf het beste

SROADS

Newbie
Susanne zei:
Ik heb een keer 4-FMP gebruikt en ik vond het heel erg op speed lijken, en de kater ook: volledig gesloopt zijn en slap enzo.
Ik snap waarom je dit zegt, maar dit verschilt ook echt per keer. Uiteraard allemaal afhankelijk van de hoeveelheid, dosering, hoe je gegeten en geslapen hebt... De ene keer voel ik me de dag na 4FMP echt prima en kan ik van alles ondernemen, maar als mijn dosering zwaarder was ben ik net een zombie.

Nu ik inmiddels wat vaker 4FMP gebruikt heb verkies ik het boven XTC. De meer constante en gereguleerde trip waar je in zit bevalt me beter dan de pieken (het hard gaan) die je bij XTC voelt.

straatmadelief zei:
Ik heb na speed een veeel ergere emotionele dip dan na xtc. Zou 4fmp dan nog wel aan te raden zijn voor mij aangezien het een amfetamine of aanverwant is..

Ik vraag mij hetzelfde af.. Ik ben een week compleet waardeloos na één avondje speed. De omschrijving van de effecten, en vooral de minieme nasleur die je bij 4fmp gebruik schijnt te hebben, spreken mij ook erg aan! Klopt het dat 4fmp vanaf 1 april niet meer legaal te krijgen is? Dat zou wel weer erg jammer zijn..

Mod edit : Geen links naar sites waar men RC's kan bestellen svp zie forumrgels :)
Heb je link vervangen naar een meer gedetailleerd en accuraat artikel erover

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
SpaceChinees zei:
straatmadelief zei:

Ik vraag mij hetzelfde af.. Ik ben een week compleet waardeloos na één avondje speed. De omschrijving van de effecten, en vooral de minieme nasleur die je bij 4fmp gebruik schijnt te hebben, spreken mij ook erg aan! Klopt het dat 4fmp vanaf 1 april niet meer legaal te krijgen is? Dat zou wel weer erg jammer zijn..]

Dat klopt inderdaad , en er zullen er steeds meer volgen net zoals het aanbod.. (komt dan vast weer een vervanging van 4fmp ; het inmiddels bekende kat en muis spel zoals we dat zien bij veel RC's)

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring met 4fmp (200mg capsule en 200mg pilletjes heb ik) is top, komt veel minder hard in dan xtc, ik blijf veel alerter, wordt zeer praterig, empathisch en nood aan mensen rondom mij. Bij xtc is mn tijdsbesef pak minder en realiteit veel vager. Ook heb ik nog nooit kater gehad na 4fmp , terwijl bij xtc de dag(en) erna soms ellendig gevoel teweeg kan brengen, beetje gevoel van in een leeg gat te vallen. Droge mond, witte tong, wijde pupillen heb ik dan weer wel bij 4fmp net zoals bij xtc. En zoals velen hier, laat er voldoende tijd tussen, ja liever maandje meer, het te vaak gebruiken verlaagt het effect en gaan de negatieve effecten boven de positieve steigeren. Jups toppertje, als je een xtc achtig gevoel wil hebben, zonder echt waus te gaan en gene kater.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Sorry voor hele late reactie, kom hier niet zo vaak. Neen eerder aan de tengere kant, 176cm en 65kg, pak eigenlijk zelfde hoeveelheid dan bij gewone xtc dosis. Maar na verder onderzoek blijkt dat is eigenlijk veel te hoog is? Ben voor de rest ook geen speed gebruiker, lang geleden ooit eens, maar ben niet zo voor dingen dingen langs mn neus. Maar mijn ervaringen met 200mg 4fmp zijn echt wel positief en ik pas de regel min 3maand zeker toe, is dit dan toch niet aan te raden, schadelijk op lange termijn? Recent nog eens 4fmp genomen op ebm feestje (dark goth elektro) en ik was wederom zeer praterig, geil, ik had iedereen lief, zalige bodyhigh en zeer alert en langer dan xtc heel wakker, maar integenstelling tot xtc, veel minder dansen, ik was geen stuiterbal doe met zn lijf geen blijf weet, nee uren filosoferen zelfs en tussendoor indd gaan op de muziek (ebm, industrial, goth). Ik vind 200mg 4fmp beter dan 200 à 250mg xtc. Nadelen zijn er minimaal, buiten de gekende witte tong, nog wijdere pupillen en het plasprobleem. En niet kunnen slapen dat wel, maar geen nood, heb me bij vrienden thuis nog uren met de katten geamuseerd terwijl zij nr dromenland probeerden gaan en die dagen erna no probs. Volgende dag gewoon hele dag (zondag) chillen in zetel let filmpjes n muziek, wat chatten, weinig eten dat wel, wat fruit, meer niet. Ook heb ik zondagavond een 5htp (400mg) ingenomen.
Daarna ook gewoon terug werken en gewoon kunnen slapen. Maar nu ben ik toch ergens, bang zou ik niet zeggen, maar nieuwsgierig ongetust naar de korte en langetermijneffecten van mijn gebruik van 200mg 4fmp? Hopelijk snel reactie (oké tis ne goede dat het zegt)
Ik mag hopen dat je groot of zwaar bent met deze doseringen

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Ik mag hopen dat je groot of zwaar bent met deze doseringen
Goh msschn was heel mn uitleg voor niets, niet 200mg capsule + 200mg pil bijeen e, ik heb ze zo ter beschikking, ben nooit over de 200mg geweest, maar de dossering is blijkbaar max 1.5mg/1kg dus zou voor mij 97.5 afgerond 100 zijn, dus dan ist nog steeds dubbele dosis dat ik neem? spacy greetings

Susanne

Bewuste gebruiker
Daarna ook gewoon terug werken en gewoon kunnen slapen. Maar nu ben ik toch ergens, bang zou ik niet zeggen, maar nieuwsgierig ongetust naar de korte en langetermijneffecten van mijn gebruik van 200mg 4fmp? Hopelijk snel reactie (oké tis ne goede dat het zegt)

Over het algemeen geldt bij xtc inderdaad de regel 1-1,5 x je lichaamsgewicht, maar bij 4fa is het niet geheel duidelijk of het op dezelfde manier over je lichaam wordt verspreid en in hoeverre je lichaamsgewicht uitmaakt voor je gevoeligheid. Vaak wordt het aangeraden om maximaal 150 mg te nemen, maar er zijn ook mensen die zeggen dat je het voorlopig beter helemaal niet kan gebruiken, omdat er weinig bekend is over de schade. Van xtc is bekend dat als je te veel gebruikt, dat het kan leiden tot depressies die langer duren dan 3 maanden (de gewone tijd dat je pauze moet houden), en het kan ook tot vergeetachtigheid leiden of dat je woorden vaker 'kwijt' bent of je je verspreekt. Omdat de werking van xtc en 4fa redelijk op elkaar lijkt, wordt aangenomen dat 4fa min of meer dezelfde gevolgen heeft. Ik zou met allebei dus een beetje uitkijken

Bovenaan