40+ & XTC

Joël

Newbie
Hoe ouder hoe gekker... Nou gaat dat niet altijd en voor iedereen op. Maar ik heb toch een vraag over de beschikbaarheid van XTC. Mijn vriendin en ik zijn begin veertig. Wij experimenteren wat. Met de waterpijp; salvia; nep-exc uit de mindshop en een enkele keer een paddo. Vooral van dat laatste worden wij erg vrolijk gezelschap voor onszelf en elkaar :woeh:

Een jaar geleden kregen we van een neef (begin 20) een pilletje. Op vaderdag notabene. Dat hebben we gedeeld en dat deed niks bij ons. Een paar maanden later was het feest, want we mochten op herhaling en we hebben waanzinnig genoten. Het spacen duurde uren en we hebben dingen gezien en gezegd die we nooit meer zullen vergeten. Maar nu komt het. We gaan niet naar hardcorefeestjes en clubs. En we bezoeken kennelijk de verkeerde concerten. Er is domweg niet of nauwelijks aan te komen. Bij die neef aankloppen geeft gedoe in de familie dus dat doe je ook niet. Kortom, ik durf de volgende stelling te verdedigen: de wereld zou er een stuk vrolijker en vriendelijker uitzien als 40-plussers eenvoudiger aan XTC kunnen komen :mrgreen:

Ik lees graag de ervaring van anderen

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat dit niet alleen het geval is voor 40-plussers maar voor iedereen. Ik zit gelukkig midden in de partyscene dus dan is het niet zo moeilijk om aan te komen (ben zelf 22), maar ik weet bij andere soorten drugs die buiten mijn omgeving liggen dat het heel moeilijk is. Waar begin je in zo'n geval? Je bent geen crimineel, je wilt gewoon een leuk avondje beleven.

Ik sluit me absoluut aan bij je stelling. Niet alleen vanwege het gemak en omdat het gewoon moet kunnen af en toe, maar ook omdat de wereld er een stuk veiliger op zou worden. In plaats van criminaliseren en achter iedereen aanjagen kun je het ook gecontroleerd verkopen en zorgen dat de markt in ieder geval schoon is en de voorlichting duidelijk.

Je ziet momenteel weer heel duidelijk dat de huidige aanpak verkeerd is:
- Er worden acties gestart tegen BMK, de grondstof voor amfetamine.
- Producenten stappen over op 4-methylBMK om de acties te omzeilen
- Het gevolg is een vervuiling van de speedmarkt met 4-methylamfetamine
- De vervuiling leidt binnen Nederland tot 5 doden (binnen Europa zelfs 12!)
- De overheid verbiedt 4-methylamfetamine.

Hetzelfde is met XTC ook gebeurd een tijdje geleden.

Je moet dus om aan speed te komen heel veel moeite doen, vervolgens is de kans 20% dat je speed vervuild is met een stof die al aan 5 mensen het leven gekost heeft en je bent ook nog eens strafbaar terwijl je niemand kwaad doet.

Als je het omdraait: de overheid produceert gecontroleerd en verkoopt gecontroleerd. Er wordt veel voorlichting bij gegeven en desnoods een beperking op de hoeveelheid en frequentie die je mag kopen. Gegarandeerde kwaliteit en sowieso alweer 5 doden minder, het is zo makkelijk...

curiouscouple

Experimenterende gebruiker
Bijna 40+...........en ik kan toch redelijk makkelijk aan mn/onze xtc komen.

Wij bezoeken dan ook nog wel diverse trance en thema feesten en ontmoeten daar veel leeftijdsgenoten. Tja....dan is de stap snel gezet en leg je makkelijk contact.

In de swing wereld is het ook nog redelijk eenvoudig, maar dat moet natuurlijk wel je ding zijn.......

Kortom: ja, het zou mooi zijn als je als oudere buiten de genoemde scene's ook makkelijk aan je spulletjes kan geraken, ik gun iedereen het heerlijke van een avondje X ( thuis of op een feest)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
In de trance scene en swingers scene is het geen probleem inderdaad. Is het niet een idee om gewoon eens een trance feestje te bezoeken. Één contact is genoeg, plus je hebt een leuk feestje! Ik bedoel natuurlijk niet op een feestje kopen maar contact leggen.

Je pikt ze er zo tussenuit...

darkbull

Bewuste gebruiker
hetzelfde probleem had ik hier maar ik ben der inmiddels achter hoe eraan te geraken, wat moeilijk is hoor als je niets hebt met trance (alhoewel die muziek wel leuk is als je een pilleke hebt geslikt) of swingen.

ladidaa

Newbie
Mijn vriend is ook reeds in de 40 en hij heeft het contact. Ik zou zelf absoluut niet weten hoe ik eraan zou moeten komen, wat soms lastig is. Wij zijn geen mensen voor trance feestjes of swingers toestanden.

Sherlock

Newbie
Ik zie genoeg mensen van die leeftijd op technofeestjes, niets raars aan ofzo.

Maar ook niets mis met een receptje MDMA! Wat voor psychologische problemen je daar wel niet mee weg kan helpen. Ik las laatst ergens dat Canada daar aan werkt.

reverb

Bewuste gebruiker
Joël zei:
Ik lees graag de ervaring van anderen

Het is niet makkelijk als ouder persoon (boven 40) aan andere genotsmiddelen dan alcohol te komen. Dat kan ik onderschrijven. Te weinig feesten, teveel werk en andere beslommeringen. De doelgroep is er niet naar. Als ik al iemand benader (op onbekend terrein) dan word ik in het beste geval aangezien voor een of andere onderzoeker of weirdo en in het slechtste geval als de sterke arm, dus eigenlijk altijd met (veel) achterdocht. De respons is niet goed. Jong is hier in het voordeel. Wel raar die generatiekloof, maar ja ik dacht op mijn 20ste ook dat iedereen boven de 30 oud en oninteressant was. :flushed:

Ik heb je een bericht gestuurd met wat meer info.

Joël

Newbie
Liever geef ik een feestje, maar langs deze onpersoonlijke weg wil ik iedereen bedanken voor de reacties op ons bericht. Dankzij dit forum hebben we gevonden wat we zochten: betrouwbare contacten buiten de trance-, techno- & swingersscene. Thanks en iedereen een vrolijke, mooie zomer gewenst! :sunglasses:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fijn dat het gelukt is! Mijn vriend is ook 40+ en wij zijn ook totaal niet thuis in de genoemde uitgaansscenes, maar onze ervaring is dat het het spul dichterbij is dan je denkt. :wink: Er is altijd wel iemand in je omgeving die bekend is met het spul.

Ben het er wel helemaal mee eens dat de wereld er beter op zou worden als XTC makkelijker beschikbaar zou zijn. Een geweldige zomer toegewenst. :wink:

Mike B

Newbie
Pcies, een pilletje relaxed op de bank met lekker muziekje is lekkerder dan wat ik vroeger deed, halve fles bacardi met cola achterover werken en volgende dag dikke kater op diezelfde bank. Dan ook een pilletje maar dan in de vorm van asperines.. :grin: Na een paar uur is het pilletje uitgewerkt en ben je weer op aarde..enneuhhh.. Geen kater! Dusideaal! :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mike B zei:
Pcies, een pilletje relaxed op de bank met lekker muziekje is lekkerder dan wat ik vroeger deed, halve fles bacardi met cola achterover werken en volgende dag dikke kater op diezelfde bank. Dan ook een pilletje maar dan in de vorm van asperines.. :grin: Na een paar uur is het pilletje uitgewerkt en ben je weer op aarde..enneuhhh.. Geen kater! Dusideaal! :)

Dat werd me van de week maar weer heel erg duidelijk. Sinds een tijdje rust weer eens een avondje veel gedronken, kwam me duur te staan volgende ochtend. :grin:

Boevekop

Newbie
Ha Joel,
Ik ben het met je stelling eens! (ook wij zijn 40+)
Als je niet 'echt' in het wereldje zit is het lastig om aan spullen te komen.
Jarenlang heb ik een betrouwbare leverancier gehad maar hij is ermee gestopt!
Dus nu is het weer sappelen..... inmiddels helemaal zonder en dat is jammer natuurlijk!

trippelh

Bewuste gebruiker
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen

Lion1973

Belezen gebruiker
trippelh zei:
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen

ben bijna 40 maar die laatste zin zegt het allemaal.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Lion1973 zei:
trippelh zei:

Hij bedoeld denk ik dat hij samen met iemand of vrienden een pilletje neemt, en gewoon even alles laat gaan in de flow en zich nergens druk om maakt. Lekker genieten etc. etc. weg van de dagelijkse sleur en bezigheden.

onlypills

Experimenterende gebruiker
Volgens mij heeft het allemaal weinig met de leeftijd te maken. Het enige wat van belang is, is dat je een \aanknopingspunt hebt met een bepaalde groep gebruikers. Ben zelf nog lang geen 40+, maar vind het zelf ook lastig om er aan te komen, nu mijn vaste adres foetsie is. Heb gelukkig nog wel beperkte aanvoer van een vriend die ver weg woont, maar zou hier in Utrecht ook niet weten hoe ik aan een nieuw verkooppunt zou moeten komen.
Misschien moet ik toch gewoon maar een keer naar een trance feest gaan , aangezien swingen nog minder mijn ding is :).

Lion1973

Belezen gebruiker
Fresh zei:
Lion1973 zei:
trippelh zei:

Hij bedoeld denk ik dat hij samen met iemand of vrienden een pilletje neemt, en gewoon even alles laat gaan in de flow en zich nergens druk om maakt. Lekker genieten etc. etc. weg van de dagelijkse sleur en bezigheden.

ja, dat weet ik. :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap nu, 4 jaar later, pas hoe mijn ex-schoonmoeder en haar vriend al die feestjes, waarbij ze de hele nacht door dansten, volhielden. Ik ben een idioot.

Lion1973

Belezen gebruiker
ik was nog vergeten te vermelden dat eind jaren 80,begin jaren 90 een pilletje rond de 20euro kostte, zelfs meer op sommige plekken. aankoop per 100 was toen 4,5euro/stuk. ze noemden toen (bij ons), Fisherman. Bruine en grijze gestippelde, grote, stevige bollen, waarvan je maar 1 moest nemen.

Djoegoe

Newbie
Ben 31 en heb redelijk wat gebruikt toen ik een jaar of 20 was, nu al jaren niks geslikt of gesnoven. Woon nu in Gelderland (voorheen Limburg) en wil eens met mn vriendin een xtc pilletje achterover slaan :) Zal voor haar de eerste keer worden dus koop je liever niet van een wildvreemde, blijft toch lastig als je niet meer in die scene zit.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Maakt in principe niet uit van wie je het koopt toch? Zolang je het maar laat testen... Pilletje kost tegenwoordig zeker niet meer dan 5 euro per stuk, dus dan maakt 't niet zo veel uit. Mocht het een slechte pil blijken kost het je 5 euro...

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Koop jij ze wel eens per 1 dan? :wink:
Hier moet je er minimaal 8 tot 10 per keer kopen, omdat het anders voor de dealer niet echt de moeite waard is.

Mijn eerdere opmerking dat het spul makkelijker te krijgen is dan men denkt neem ik trouwens terug :P het blijkt maar weer dat als je niet in het wereldje zit, en je vaste persoon is weggevallen, dat je geen idee hebt waar je moet zoeken. :(

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
NiandraLades zei:
Koop jij ze wel eens per 1 dan? :wink:
Hier moet je er minimaal 8 tot 10 per keer kopen, omdat het anders voor de dealer niet echt de moeite waard is.

Whoops, daarbij moet je hem ook nog eens laten opsturen naar het lab meestal en dan zie je hem ook niet meer terug :P Dus sowieso een tientje aangezien je er ook eentje voor jezelf wilt...

Maar er vanuitgaande dat je sowieso geen prijs op je gezondheid zet maakt dat ook weinig uit..

(kan ze hier wel per stuk kopen hoor, maar dat is inderdaad niet de moeite voor zowel de dealer als voor mij!)

harry123

Bewuste gebruiker
Per stuk kopen kan wel hier... Maar goed is ook zo onhandig elke keer 1tje kopen, kan je toch beter een stuk of 100 kopen heb je een voorrraadje

Mrrow14

Belezen gebruiker
Naja als je 100 koopt,moeten die uiteindelijk ook weer op.
Zou je je aan de regels houden en eens in de 3 maanden 2 pilletjes pakt,dan heb je ze voor meer dan 10 jaar.
Of je moet ze al allemaal gaan delen/dealen met aardig wat vrienden.

harry123

Bewuste gebruiker
Die komen wel op, vrienden willen altijd wel wat of mensen die je kent willen er wat. Zo ben je ook stukken goedkoper uit trouwens.

Lion1973

Belezen gebruiker
harry123 zei:
Die komen wel op, vrienden willen altijd wel wat of mensen die je kent willen er wat. Zo ben je ook stukken goedkoper uit trouwens.

tja, ik kan nu ook paarse party flocks krijgen (per 100), maar enkele mensen die ik ken nemen zelf nog maar 1 of 2 pilletjes per jaar, dus laat ik het maar zo. het zouden nochtans leuke dingetjes zijn. :mrgreen:

harry123

Bewuste gebruiker
Zijn ook hele leuke ptjes :). Ik zou het gewoon halen als je het geld hebt, geloof me je komt ze echt wel kwijt.. Er zijn altijd mensen die op zoek zijn :P

Lion1973

Belezen gebruiker
harry123 zei:
Zijn ook hele leuke ptjes :). Ik zou het gewoon halen als je het geld hebt, geloof me je komt ze echt wel kwijt.. Er zijn altijd mensen die op zoek zijn :P

ik wou 50/50 doen met de enige die ik nog ken die het doet, maar die blijkt sinds kort met alles gestopt te zijn. en om eerlijk te zijn, met die 50 zou ik jaren toekomen...vroeger was dat 1 weekend met een groepje :grin:

harry123

Bewuste gebruiker
Tja tis maar net wat je wil :P. En ach voor die paar keer wat maakt die 2 euro dat je meer betaalt per pil nou uit.. zal je zoals je zegt een keer 100 euro over een paar jaar besparen.

Gotcha

Newbie
harry123 zei:
Tja tis maar net wat je wil :P. En ach voor die paar keer wat maakt die 2 euro dat je meer betaalt per pil nou uit.. zal je zoals je zegt een keer 100 euro over een paar jaar besparen.
Probleem niet zozeer die 2€ maar maar dat je nooit zeker bent van de volgende kwaliteit :(

Yep, newbie van Antwerpen hier :wave: :rock:

Gotcha

Newbie
Lion1973 zei:
ik was nog vergeten te vermelden dat eind jaren 80,begin jaren 90 een pilletje rond de 20euro kostte, zelfs meer op sommige plekken. aankoop per 100 was toen 4,5euro/stuk. ze noemden toen (bij ons), Fisherman. Bruine en grijze gestippelde, grote, stevige bollen, waarvan je maar 1 moest nemen.
OMG de Fishermans ...flashback Boccacio :openmouth:
Daarvoor had je die kleine plakkerige roze.
En inderdaad, de prijs was 1000Bfr (toen 50Gulden?)
voor een pilletje en ook voor een gram speed.
Inkoop 300 (per 100)

pinnes

Belezen gebruiker
Ik ben 40+ maar ik heb het omgekeerde probleem; ik moet de dealers wegsturen van mijn huis en ze blijven maar komen ik krijg er al ruzie over met mijn vriendin.

Gotcha

Newbie
pinnes zei:
Ik ben 40+ maar ik heb het omgekeerde probleem; ik moet de dealers wegsturen van mijn huis en ze blijven maar komen ik krijg er al ruzie over met mijn vriendin.
Welke 40 jarige laat dan ook dealers toe bij hem thuis? :confused:

pinnes

Belezen gebruiker
Ik schreef ook dat ik ze altijd wegstuur remember? Maar ze ruiken gewoon waar de gebruikers wonen. En ik heb ook niet altijd zin om buiten de deur af te spreken.

Gotcha

Newbie
pinnes zei:
Ik schreef ook dat ik ze altijd wegstuur remember? Maar ze ruiken gewoon waar de gebruikers wonen. En ik heb ook niet altijd zin om buiten de deur af te spreken.
Ik hoef je vast niet op je contradictie te wijzen? :P

pinnes

Belezen gebruiker
Als ik zin heb in drugs dan bel ik zelf iemand en die komt aan de deur. Als ze ongevraagd komen dan stuur ik ze weg, en waarom zou iemand van 40 geen dealers in huis kunnen laten? Ik zie het verband niet.

Gotcha

Newbie
pinnes zei:
Als ik zin heb in drugs dan bel ik zelf iemand en die komt aan de deur. Als ze ongevraagd komen dan stuur ik ze weg, en waarom zou iemand van 40 geen dealers in huis kunnen laten? Ik zie het verband niet.
Stuur die ander dan maar langs hier ...Ik ken geen kat meer. :(

Bovenaan