3mmc verslaafd

Blauweaap

Badass junkie
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?
Dit klinkt meer als slechte slaap + weinig eten Misschien hier eens naar kijken ?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dit klinkt meer als slechte slaap + weinig eten Misschien hier eens naar kijken ?

Voor mij lijkt het ook iets als serotoninehuishouding die wat overhoop ligt. Als het 3 dagen op 1 week gebruikt word gaat daar volgens mij toch wat mee te maken hebben.

Blauweaap

Badass junkie
Voor mij lijkt het ook iets als serotoninehuishouding die wat overhoop ligt. Als het 3 dagen op 1 week gebruikt word gaat daar volgens mij toch wat mee te maken hebben.
Het zou zeker een rol kunnen spelen. Maar misschien door het vele gebruik van deze jongen at die daarbij ook slecht snoof die de "ellende zulle we het maar even noemen" weg. Omdat die nou gestopt is en er geen stimulans hem gaande houd voelt hij misschien wel het slaap/voeding tekort waar hij al een tijdje mee rond loopt maar door drugs gebruik nam dat gevoel onbewust weg.

Als ik zwaar in diet zit ervaar ik zelf af en toe ook brainfuck/slecht slapen zwart voor de ogen etc vandaar dat ik zelf die link leg. Als ik zelf een stimulans gebruikten had ik daar dan natuurlijk 0,0 last van/in de gaten. Dat is nu overigs wel anders.

Mrpasabaco

Experimenterende gebruiker
Het zou zeker een rol kunnen spelen. Maar misschien door het vele gebruik van deze jongen at die daarbij ook slecht snoof die de "ellende zulle we het maar even noemen" weg. Omdat die nou gestopt is en er geen stimulans hem gaande houd voelt hij misschien wel het slaap/voeding tekort waar hij al een tijdje mee rond loopt maar door drugs gebruik nam dat gevoel onbewust weg.

Als ik zwaar in diet zit ervaar ik zelf af en toe ook brainfuck/slecht slapen zwart voor de ogen etc vandaar dat ik zelf die link leg. Als ik zelf een stimulans gebruikten had ik daar dan natuurlijk 0,0 last van/in de gaten. Dat is nu overigs wel anders.
Precies dit! En dit kost gewoon even tijd tot het weer even op normaal niveau is neem ik aan?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Precies dit! En dit kost gewoon even tijd tot het weer even op normaal niveau is neem ik aan?
Ja dat gaat wel wat tijd in beslag nemen. Lastig te zeggen hoelang precies maar ga uit van minimaal 6 maanden. Dit proces kun je uiteraard wel ondersteunen door middel van je levenskwaliteit te verbeteren op vlakken waar je zelf direct invloed op hebt.

- genoeg slaap pakken en een normaal rtine aanhouden
- gezond en vers eten, zo min mogelijk bewerkte producten
- genoeg bewegen op een dag (lopen, fietsen)
- 2-3 keer per week intensief sporten

Blauweaap

Badass junkie
Ligt eraan is persoonsverbonden ook. Wat ik zou doen als ik jou was gewoon beetje verdiepen in voeding en daarmee spelen. Denk dat voor jou gezonde vetten een goede rol gaan spelen. Dit heeft temaken met dat vetten hormonaal dingen regelen als je dit dan al mist kan je flink wat mankementen ervaren zelfs dat je je pik niet meer omhoog krijgt. Ik zou zeggen stel een schema samen met de goede macros/micros houd dit 2 weken aan en kijk hoe je je voelt.

Mrpasabaco

Ligt eraan is persoonsverbonden ook. Wat ik zou doen als ik jou was gewoon beetje verdiepen in voeding en daarmee spelen. Denk dat voor jou gezonde vetten een goede rol gaan spelen. Dit heeft temaken met dat vetten hormonaal dingen regelen als je dit dan al mist kan je flink wat mankementen ervaren zelfs dat je je pik niet meer omhoog krijgt. Ik zou zeggen stel een schema samen met de goede macros/micros houd dit 2 weken aan en kijk hoe je je voelt.
Welke vetten hebben we het dan hier over?

Mrpasabaco

Net ook jongens, ik viel weg maar ik voelde van alles gebeuren in mn hoofd, dus schrok weer wakker.. En terwijl dit gebeurd voel ik aan mijn ademhaling dat het zwaarder wordt..

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dat zijn brainzaps. Google daar eens op. Het komt doordat het serotonine systeem in je hersens in de war is.
Probeer je er niet teveel zorgen om te maken. Dat herstelt zich wel.
Zoek even wat afleiding. Slaap lekker!

CuriousExplorer

DF-koning
Het grote voordeel om aan 3mmc verrslaafd zijn, is dat je niet lichamelijk afhankelijk bent van de drugs. Het is puur mentaal.

*die eerste zin klinkt zoooo fout, maar is goed bedoeld 😊😄

Mrpasabaco

Goedemiddag! We zijn nu een tijdje verder, ik ben ook helemaal niet meer op deze site geweest eigenlijk. Na dat ik gestopt ben, heb ik me ingeschreven bij de sportschool, en het gaat echt prima! Af en toe wel neigingen om het weer te gebruiken, maar als ik het dan tegen mijn vriendin vertel helpt ze mij er overheen. Verder geen gekke dingen!👍👍

Mrpasabaco

Goedemiddag! We zijn nu een tijdje verder, ik ben ook helemaal niet meer op deze site geweest eigenlijk. Na dat ik gestopt ben, heb ik me ingeschreven bij de sportschool, en het gaat echt prima! Af en toe wel neigingen om het weer te gebruiken, maar als ik het dan tegen mijn vriendin vertel helpt ze mij er overheen. Verder geen gekke dingen!👍👍
Ohja wat ik nog wil toevoegen is: Het is echt zo als je het wilt dat je met elk verslaving kan stoppen! Je moet het willen, durven, maar echt vooral willen! Het begint bij je zelf, bij je hart en tussen je twee oren. Voor iedereen die met wat voor soort drugs wil stoppen, heel veel succes er mee!

CuriousExplorer

DF-koning
Ohja wat ik nog wil toevoegen is: Het is echt zo als je het wilt dat je met elk verslaving kan stoppen! Je moet het willen, durven, maar echt vooral willen! Het begint bij je zelf, bij je hart en tussen je twee oren. Voor iedereen die met wat voor soort drugs wil stoppen, heel veel succes er mee!

Hoe lief uw woorden ook zijn ( ben zelf afgekickt van 3 en 4 mmc ), ik denk niet dat jij of ik ons kunnen inbeelden hoe moeilijk het stoppen moet zijn met een lichamelijk verslavende drugs...No offence !

Voor de rest, congrats met uw resultaat !
Er is een leven na MMC ! 😊😊

Blauweaap

Badass junkie
Als je Lichaamelijk afhankelijk bent zoals alcohol of G kan je niet zomaar cold turky stoppen. Dan zit het zegmaar wel verder dan alleen tussen je oren.

Ik heb je een uitgebreide pm gestuurd. 8.6 bedoelt het goed maar hij kan soms wat bot uit de hoek komen (ik ook).
Zou jij mij ook een uitgebreide pm kunnen sturen? Gebruik nu al bijna 2,5 maand elke dag een gram, wil graag stoppen. Heb ook last van slaapverlamming wanneer ik een dag niet gebruikt heb

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zou jij mij ook een uitgebreide pm kunnen sturen? Gebruik nu al bijna 2,5 maand elke dag een gram, wil graag stoppen. Heb ook last van slaapverlamming wanneer ik een dag niet gebruikt heb
Nu wordt ik ondertussen ook wel nieuwsgierig naar die uitgebreide PM?
Sure thing. Het is geen wondermiddel oid hoor. Gewoon een uitleg over wat ik heb gedaan destijds.

CuriousExplorer

DF-koning
Zo simpel is het.
Ja, je kan hier neerpennen dat men alle dealers moet verwijderen, hobby zoeken, verleiding uit de weg gaan, vriendschappen moet stopzetten etc. Maar iemand die wil stoppen, weet bovenstaande diep vanbinnen toch al.

My 2 cents

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zo simpel is het.
Ja, je kan hier neerpennen dat men alle dealers moet verwijderen, hobby zoeken, verleiding uit de weg gaan, vriendschappen moet stopzetten etc. Maar iemand die wil stoppen, weet bovenstaande diep vanbinnen toch al.

My 2 cents
Niet mee eens. Veel verslaafden maken dezelfde fouten. Het is daarom juist goed om bovenstaande punten en meer te bespreken. Je doet nu eigenlijk een hele grote aanname door te stellen dat iedereen alles al weet. Als afkicken/stoppen met gebruik zo simpel was dan waren er veel minder verslaafden en probleemgevallen.

Ik vind dat je het nogal bagatelliseert op deze manier. En hiermee wek je de indruk dat misbruik en stoppen gewoon een knopje is wat je aan en uit kan zetten. Dat zorgt voor een verkeerd beeld bij een verslaafde en creëert alleen maar meer ellende.

CuriousExplorer

DF-koning
Laten we wel even duidelijk stellen dat al mijn posts gericht zijn op " stoppen met 3mmc" en niet " hoe geraak ik van een verslaving af".

Ik zal NOOIT iemand advies geven die verslaafd is aan voorgeschreven medicatie, of aan lichaamsafhankelijke drugs.

Stoppen met 3mmc zal verlopen zoals je zelf wilt...Blijf je in het weekend bij gebruikers?staat je dealer onder sneltoets? Verveel je je vaak? Etc...

Daarbovenop, ook duidelijk stellen, is dat er een verschil is tussen stoppen met een gram per dag te te gebruiken, en volledig te stoppen.

We moeten het er niet eens over zijn @Ganggang💯

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Zo simpel is het.

My 2 cents

Gast, als een 3mmc/upper verslaving je voor de eerste keer overvalt heb je geen flauw idee in wat voor realiteit je terecht komt.
Je kan gillend gek worden van je eigen gedachtes, en dingen doen waarvan je later zegt van: waar de f* ben ik mee bezig geweest?
Totdat je het opgeeft om gillend gek te worden en gewoon standaart elke dag 3mmc gaat snuiven.

Sorrry, ik werdt ff een beetje te fel mischien, maar je klonk mij echt als een halstarrig familie lid in de oren, ja , gewoon stoppen met die drugs, dan komt het helemaal in orde, je zult het zien, vanaf het moment dat je stopt ga je je beter voelen.....(whoehoehaha, nogal zo een lekker duwtje in de rug)

Nee, als je stopt met 3mmc en je heb dat meerdere weken/maanden dagelijks gebruikt, je bent helemaal naar de tering, En het duurt weken voordat je je weer een beetje oke voelt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Laten we wel even duidelijk stellen dat al mijn posts gericht zijn op " stoppen met 3mmc" en niet " hoe geraak ik van een verslaving af".

Ik zal NOOIT iemand advies geven die verslaafd is aan voorgeschreven medicatie, of aan lichaamsafhankelijke drugs.

Stoppen met 3mmc zal verlopen zoals je zelf wilt...Blijf je in het weekend bij gebruikers?staat je dealer onder sneltoets? Verveel je je vaak? Etc...

Daarbovenop, ook duidelijk stellen, is dat er een verschil is tussen stoppen met een gram per dag te te gebruiken, en volledig te stoppen.

We moeten het er niet eens over zijn @Ganggang💯
Verslaving blijft verslaving, ontwenning of niet.
Kijk deze eens bijvoorbeeld:

Het ligt veel genuanceerder dan 'gewoon stoppen'.

Verder als je al maanden een gram per dag gebruikt is teruggaan naar weekend gebruik vrijwel onmogelijk met uppers leert de ervaring. Uiteindelijk ga je weer voor de bijl, bovenstaand filmpje bevestigd dat.

CuriousExplorer

DF-koning
Gast, als een 3mmc/upper verslaving je voor de eerste keer overvalt heb je geen flauw idee in wat voor realiteit je terecht komt.
Je kan gillend gek worden van je eigen gedachtes, en dingen doen waarvan je later zegt van: waar de f* ben ik mee bezig geweest?
Totdat je het opgeeft om gillend gek te worden en gewoon standaart elke dag 3mmc gaat snuiven.

Sorrry, ik werdt ff een beetje te fel mischien, maar je klonk mij echt als een halstarrig familie lid in de oren, ja , gewoon stoppen met die drugs, dan komt het helemaal in orde, je zult het zien, vanaf het moment dat je stopt ga je je beter voelen.....(whoehoehaha, nogal zo een lekker duwtje in de rug)

Nee, als je stopt met 3mmc en je heb dat meerdere weken/maanden dagelijks gebruikt, je bent helemaal naar de tering, En het duurt weken voordat je je weer een beetje oke voelt.

Lees mijn posts. Heb meer 3mmc gebruikt dan de gemiddelde forumganger hier. Ik reageer hier op deze post uit ervaring, niet uit beweterigheid of bezorgdheid

CuriousExplorer

DF-koning
Verslaving blijft verslaving, ontwenning of niet.
Kijk deze eens bijvoorbeeld:

Het ligt veel genuanceerder dan 'gewoon stoppen'.

Verder als je al maanden een gram per dag gebruikt is teruggaan naar weekend gebruik vrijwel onmogelijk met uppers leert de ervaring. Uiteindelijk ga je weer voor de bijl, bovenstaand filmpje bevestigd dat.

Veel genuanceerder ligt het niet bij 3mmc. Laten we ook deze discussie op deze drugs houden aub, ipv er een filmpje over cocaïne/alcohol bij te sleuren.
(Had het filmpje al gezien btw)

En wie zegt dat je überhaupt nog moet teruggaan naar weekendgebruik als je van een verslaving komt?

3mmc is een drugs die je enorme cravings geven zolang je gebruikt. Maar als je het niet liggen hebt, zijn de cravings minder.

Nogmaals, we moeten het er niet over eens zijn.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Veel genuanceerder ligt het niet bij 3mmc.
Dan weet je simpelweg niet wat een verslaving inhoudt naast het misbruiken van een middel.

Laten we ook deze discussie op deze drugs houden aub, ipv er een filmpje over cocaïne/alcohol bij te sleuren.
(Had het filmpje al gezien btw)
Het craving mechanisme werkt net zo goed voor 3-mmc als voor alcohol of cocaïne.

En wie zegt dat je überhaupt nog moet teruggaan naar weekendgebruik als je van een verslaving komt?
Dat zeg jij hier:

Maar als je het niet liggen hebt, zijn de cravings minder.
Want? Alsof je geen cravings hebt als je het niet in huis hebt? Je kan toch een dealer bellen en dan is het er binnen een half uur.

Als je het niet in huis hebt is er een extra stap die je moet zetten om te gebruiken, dat is waar. Maar cravings worden echt niet minder.

CuriousExplorer

DF-koning
Succes aan iedereen in dit topic die wenst te stoppen met 3mmc
Dan weet je simpelweg niet wat een verslaving inhoudt naast het misbruiken van een middel.

Just...lol.

Het craving mechanisme werkt net zo goed voor 3-mmc als voor alcohol of cocaïne.

Klopt. Al is de ene drugs de andere niet.
Dat zeg jij hier:
Nee,ik zeg dat het ene het andere niet is. Stoppen met alles is niet gelijk aan minderen. Dat staat er...

Want? Alsof je geen cravings hebt als je het niet in huis hebt? Je kan toch een dealer bellen en dan is het er binnen een half uur.
Als je geen dealers meer hebt, moet je meer moeite doen. De eerste paar keer doe je die moeite, op een bepaald moment vind je het teveel moeite.

Als je het niet in huis hebt is er een extra stap die je moet zetten om te gebruiken, dat is waar. Maar cravings worden echt niet minder.

Zucht. Cravings worden wel minder met tijd. Waar je op een bepaald moment 's nachts nog om 3mmc zou gaan, komt er een tijd waar je dit niet meer doet. Verdwijnen uw cravings? NEEN. Totaal niet ! Zeg ik ook nergens, maar je gaat er anders mee om.

CuriousExplorer

DF-koning
Laat ook maar. Blijf je uitgebreide pm verder sturen. Ik doe verder met mijn gebagatelliseerde versie voor mijn eigen. Zo schiet niemand er wat mee op namelijk.

#Endofdiscussion

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Lees mijn posts. Heb meer 3mmc gebruikt dan de gemiddelde forumganger hier. Ik reageer hier op deze post uit ervaring, niet uit beweterigheid of bezorgdheid
I know, in reageer hier ook uit ervaring 😂 En ik weet zeker dat ie het goed bedoeld. Het interessantste probleem met iemand met een verslaving, is dat diegene wil stoppen, en wert waarom die moet stoppen, en toch wil diegene niet stoppen.
We weten hierzo alemaal wel dat een verslaving een gevecht tegen jezelf is en tegen je onderbewustzijn,
Hoe fuck’t up is dat, eerst verzint je hersenpan dat je vanaf NU geen 3mmc meer gaat doen, nooooit meer.... diezelfde avond kan diezelfde hersenpan besluiten dat het onmogelijk is om geen 3mmc te gebruiken.

Mijn hele punt is: ik zie zo vaak newbies op het forum komen die bijna tegen het plafond aanzitten en (volgens mij) half radeloos zijn omdat ze zichzelf verloren zijn in een upper.
En vind het dan zo zonde als er een paar tips worden neergekwakt, jo stoppen, ga lekker fietsen, goed eten, zoek een nieuwe hobby,..enzenz
En dat klopt alllemaal hoor, maar voor iemand die dat voor de eerste keer meemaakt, is dat echt niet voldoende motivatie.

Maarja, goed, we (DF) zijn ook geen opvangcentrum hierzo, en online iemand helpen is al verrektes moeilijk,
Laten we maar doen wat we kunnen doen toch? 👍👊

Bovenaan