Goedendag,
Mijn eerste topic, ik hoop dat ik reacties krijg.
Ik ben net 18 en heb vorige week voor het eerst x gebruikt, ik wilde wachten tot ik 18 was. Heb toen 1 & 1/4 pil op verdeeld over 11uur. Nette dosering volgens andere mensen. Gister weer een festival gepakt en begonnen met eeen heeel klein beetje m, maar was te weinig om wat te voelen. Toen kwam m’n broer met 3mmc pillen, heb 3/4 pil genomen, 1 pil was 180mg dus heb 135mg op, laatste keer had ik om 20;30 bijgenomen en duurde tot 23;00 ( ervaring staat onderin ). Daarna after gepakt omdat m’n broer zei dat ik wss toch niet kon slapen en dat merkte ik ook wel.
weekje 18, 190cm, 75kg en sport vrijwel dagelijks.
Mn vragen zijn nu ;
-heb ik een normale dosering gehad, oraal stond er 135mg is lichte dosering, maar pillen is toch niet oraal.
-is deze designer drug slechter dan x of is er daar nog te weinig over bekend?
-moet ik nu hetzelfde als met x een goeie pauze nemen voordat ik weer 3mmc ga doen of kan dit 1x in de 2 weken? Bijvoorbeeld stel ik ga 2 festivals in een maand dat ik ene keer x doe andere keer 3mmc. Of beter pauze nemen van alle 2 de middelen?
Heb veel topics gelezen, veel zeggen dat snuiven minder is dan pil, ik ga nooit snuiven dus ga t verschil niet weten, maar 3mmc beviel mij in ieder geval erg goed, ik was heel erg scherp en nuchter voor m’n gevoel, wel had ik heel veel energie vooral op het einde ( waarschijnlijk door dat kwartje om 20;30 ), ik ging veel praten met mensen wel minder dan met x, maar ik vond het misschien wel beter dan x, je bent niet zo spacend.
Super Tof als iemand wat antwoorden heeft of linkjes etc.
Alvast bedankt

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Kan niet alles beantwoorden, maar:
- pillen neem je oraal, want je slikt ze;
- er is te weinig over bekend, maar ga er maar vanuit dat het slecht voor je is;
- ja je moet pauzes de bekende nemen en 2 weken is veel te kort;
- xtc combineren met 3mmc is ook niet echt een aanrader.

Snuiven geeft een wat sterkere rush, maar werkt korter en is het meest gevoelig voor cravings.

We zijn er allemaal geweest in het begin, maar wees zuinig op je XTC/MDMA. XTC is heel leuk, maar als je het zo snel achter elkaar gaat gebruiken, dan is de lol er ook snel af en ga je merken dat het niet meer het effect geeft waar je naar zoekt.

De Zandman

DF-koning
......... leuk, maar als je het zo snel achter elkaar gaat gebruiken, dan is de lol er ook snel af en ga je merken dat het niet meer het effect geeft waar je naar zoekt.......
Opm. Geldt dit niet voor zowat a l l e drogerende middelen?
Alles is de eerste keer lekker en bijzonder, maar let op, het niveau van die eerste keer zul je nooit meer kunnen bereiken....de eerste keer is naar men zegt altijd de meest intense!
Dit is tenminste mijn ervaring...en ik meen het ook van anderen gehoord te hebben.

Kan niet alles beantwoorden, maar:
- pillen neem je oraal, want je slikt ze;
- er is te weinig over bekend, maar ga er maar vanuit dat het slecht voor je is;
- ja je moet pauzes de bekende nemen en 2 weken is veel te kort;
- xtc combineren met 3mmc is ook niet echt een aanrader.

Snuiven geeft een wat sterkere rush, maar werkt korter en is het meest gevoelig voor cravings.

We zijn er allemaal geweest in het begin, maar wees zuinig op je XTC/MDMA. XTC is heel leuk, maar als je het zo snel achter elkaar gaat gebruiken, dan is de lol er ook snel af en ga je merken dat het niet meer het effect geeft waar je naar zoekt.

Ja het is sowieso allemaal slecht voor je, wel is 3mmc heel verslavend heb ik al gelezen. Ben er niet echt gevoelig voor, maar ik blijf er de komende maanden wel vanaf. Het is wel leuk spul, je voelt je heel nuchter maar bomvol energie, alsof je 30 redbull op hebt. Xtc combineren met 3mmc of 4mmc/miauw waarom is dat geen aanrader? Dat deed m’n broer wel namelijk. Ik ga van alle 2 eeen pauze nemen en misschien 3mmc maar nooit meer gebruiken aangezien het zo verslavend is. Aan de andere kant stel je doet het 1x in de 1/2 maanden en je houdt jezelf in de hand, dan valt het toch wel mee?

Trippi

Belezen gebruiker
Xtc combineren met 3mmc of 4mmc/miauw waarom is dat geen aanrader? Dat deed m’n broer wel namelijk.
Dat je broer het deed maakt het nog geen goed idee. Beide middelen zijn een aanslag op je hart en vaatstelsel en samen zijn ze extra neurotoxisch. Kan dit gewoon goed gaan? Vast. Gaat iemand hier je dit aanraden? Nee.
Aan de andere kant stel je doet het 1x in de 1/2 maanden en je houdt jezelf in de hand, dan valt het toch wel mee?
Ja als je jezelf in de hand kan houden en je gebruikt met mate is het risico op ernstige problemen kleiner. Het probleem ontstaat vaak doordat mensen zelf niet zo goed kunnen inschatten of ze een middel met mate kunnen (blijven) gebruiken. Zeker middelen die op dopamine werken zoals 3MMC zijn moeilijk te weerstaan. Er zijn legio mensen die er goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook (te)veel bij wie het uit de hand loopt. Het is vantevoren lastig in te schatten. Op dit forum staat wel een aantal posts onder de categorie Verslaving die je een inkijkje geven in het proces van verslaafd raken. Het is altijd goed je ervan bewust te blijven dat je de controle ook kunt verliezen.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Opm. Geldt dit niet voor zowat a l l e drogerende middelen?
Alles is de eerste keer lekker en bijzonder, maar let op, het niveau van die eerste keer zul je nooit meer kunnen bereiken....de eerste keer is naar men zegt altijd de meest intense!
Dit is tenminste mijn ervaring...en ik meen het ook van anderen gehoord te hebben.
Ik sluit me hierbij aan. Zal nooit tippen aan de eerste keer. Dat is bij 3mmc ook een erg groot probleem. Ik vond het te fiendish.

De Zandman

DF-koning
Ik heb maar één keer 3 MMC gebruikt, en 1 x een mengsel van 3 MMC met wat bk epdb. Wel over 2 dagen verspreid.
Dat was meteen goed voor een kater die 4 dagen duurde, ik kon de slaap niet vatten en liep ieder half uur mijn bed uit.
Echt zwaar brak geweest.
Ik wist nog niets over serotonine slurpers. Dat veranderde snel!
Ik heb deze twee rc's dus niet meer genomen.
Eigenlijk helemaal geen stimulantia meer, ik bleef bij 2 fdck hangen. Daar ben ik ook mee gestopt, omdat ik er wel klaar mee was en omdat het niet meer werkte.

Dat je broer het deed maakt het nog geen goed idee. Beide middelen zijn een aanslag op je hart en vaatstelsel en samen zijn ze extra neurotoxisch. Kan dit gewoon goed gaan? Vast. Gaat iemand hier je dit aanraden? Nee.

Ja als je jezelf in de hand kan houden en je gebruikt met mate is het risico op ernstige problemen kleiner. Het probleem ontstaat vaak doordat mensen zelf niet zo goed kunnen inschatten of ze een middel met mate kunnen (blijven) gebruiken. Zeker middelen die op dopamine werken zoals 3MMC zijn moeilijk te weerstaan. Er zijn legio mensen die er goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook (te)veel bij wie het uit de hand loopt. Het is vantevoren lastig in te schatten. Op dit forum staat wel een aantal posts onder de categorie Verslaving die je een inkijkje geven in het proces van verslaafd raken. Het is altijd goed je ervan bewust te blijven dat je de controle ook kunt verliezen.

Helemaal mee eens, het gaat vaak goed idd bij mn broer maar dus geen aanrader idd met je hart, dankjewel! Ga ik is even lezen, hoop niet in die categorie te komen.
M’n broer valt onder ; elk weekend maar niet verslaafd categorie, ik vind dat gewoon verslaafd hij denkt er anders over. Verder heeft die alles onder controle in het leven dus hij doet maar lekker. Bedankt voor het advies

Ik heb maar één keer 3 MMC gebruikt, en 1 x een mengsel van 3 MMC met wat bk epdb. Wel over 2 dagen verspreid.
Dat was meteen goed voor een kater die 4 dagen duurde, ik kon de slaap niet vatten en liep ieder half uur mijn bed uit.
Echt zwaar brak geweest.
Ik wist nog niets over serotonine slurpers. Dat veranderde snel!
Ik heb deze twee rc's dus niet meer genomen.
Eigenlijk helemaal geen stimulantia meer, ik bleef bij 2 fdck hangen. Daar ben ik ook mee gestopt, omdat ik er wel klaar mee was en omdat het niet meer werkte.

Oeh dat klinkt niet best, kan je serotonine slurpers verder uitleggen en voorbeelden geven? Ik voel me niet perse moe ofzo of slecht, heb wel dat negatieve gedachtes de positieve overnemen, maar hier had ik voordat ik begon aan drugs ook last van. Fcdk zegt mij helemaal niks

De Zandman

DF-koning
Voor verdere uitleg over serotonine slurpers verwijs ik naar elders op dit forum, ik heb er zelf weinig ervaring mee.
2fdck is een heel anders werkende stof. Een disso categorie zogezegd.
Ik vond deze stof erg fijn om met mate af en toe te nemen.
Dat moet je maar eens proberen zou ik zeggen.

Deurklappert123

Experimenterende gebruiker
Ik zal je dit vertellen, blijf weg bij 3mmc. Het begint leuk beetje mix van coke en mdma en de sex is ook goed mits je niet teveel neemt. Ik nam het als een vervanger voor de coke want het is goedkoper en de werking past beter bij mij. Maar het is tering verslavend en het komt sneller dan je denkt. Binge sessies van 3 dagen zijn niet ongewoon, als je niet verslavingsgevoelig bent kan het een x in de zoveel tijd niet kwaad. Maar als je het risico kan vermijden geloof me doe het dan

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring: Weeg het af, geniet ervan en steek het op slot voor een heel eind.... haal je er meer uit dan je uit coke haalt voor minder dan de helft van de prijs en als de pauzes lang genoeg zijn, telkens weer volop genot.

Gewoon.... Karakter hebben bij het nemen van de pauzes, want zeker bij snuiven is craving toepasselijk. Niet onmiddellijk voor mezelf maar ik betrapte mezelf ook heel vaak op "oh, tis over, mag wel weer zeker?" terwijl de meer passieve karakteristieken wel degelijk nog hard aan het werk waren (bv. Slaap).

Bovenaan