• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3FPM (niet 3FMP!) - 3F-phenmetrazine

ninaxxx

Newbie
Hoi iedereen, eerste poster hier. Hopelijk doe ik het goed :)

Mijn vriend besteld af en toe wel eens RC's en gisteren kwam hij thuis met 3FPM.
Wordt vaak verward met 3FA / 3FMP, het verschilt immers maar één lettertje.
Ik maak deze post aan omdat ik op dit forum heel veel vind over 3FMP, maar amper twee threads waar 3FPM wordt vernoemd. Fantastisch spul, dus wil het even delen.

Kort gezegd, het was -voor mij- echt perfect.

Ik en mijn vriend gaan bijna nooit uit en houden eigenlijk enkel "chill avondjes". Dan halen we wat, zetten we een muziekje op, chillen, je kent het wel.

Ik ga geen uitgebreid reportje posten , toen ik het gisteren testte was ik dat ook helemaal niet van plan. Ik heb dus niet alles in details onthouden wat ik wanneer voelde enz. Toch wil ik een korte samenvatting geven voor deze vrijwel onbekende (??, maak ik er zelf van) RC.

We hebben op een avondje (van 22u-8u) 500 mg gedeeld door zen tweeën en elke keer nasaal ingenomen. Dat was érg pijnlijk , moest er van huilen :')

Het is speedy maar toch erg relaxing. Heel raar, zo twee uiteinden, maar echt perfect voor ons. Door het snuiven voelde ik meteen een heerlijke rush, high (perfect for having awesome sex; too much info?) en daarna voelde ik me heerlijk meurg. Echt superchill en gewoonweg goed , "gelukkig" perfect. Niet té hevig, niet té scheef en weg. Normaal word ik erg geil van drugs , maar dat was bij 3FPM niet het geval. Mijn vriend daarintegen... normaal zijn de rollen omgedraaid onder drugs :") Aanrakingen en knuffels waren overigens wel hémels (onder welke drugs niet?)
Ergens vond ik iemand dat schreef "3-FPM is a compound unlike any other it can have you wired and nodding at the same time." en dat beschrijft het echt perfect. Soms gebeurd het dat we onder MD of SOS té hevig zijn en dat dan ook niet kunnen controleren. Dan zitten we beiden op een ander niveau, dat de avond soms naar beneden kan halen. Niet bij deze RC, we waren samen "even goed", echt geweldig.

Wel kon ik -zelfs na slaapmiddelen- maar niet in slaap vallen... uren wakker gelegen terwijl mijn vriend lag te slapen, wat echt gek is want normaal slaap ik onder alles :tongueout: Uiteindelijk 2u kunnen slapen voor ik moest gaan werken, maar buiten wat slaapgebrek niets van afkick gehad, ik voelde me gewoon nog goed, alsof ik niets had gebruikt de nacht ervoor!Zelfs met maar twee u slaap ging het werken vrij goed. Wat ik ook zo leuk vond aan 3FPM ; normaal bij Coke worden we beiden wat down als hij op is, maar bij 3FPM had ik zo'n voldaan "it's okay chilll" gevoel.

Meteen opnieuw besteld!

Wat zijn jullie ervaringen met 3FPM ? Is het echt zo onbekend als ik denk of ben ik totaal verkeerd? (Ik ben niet zó bekend met het wereldje van RC's)

x, Nina

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb het nooit gebruikt en ook nooit echt voorbij zien komen. Maar goed het zinnetje van jou hieronder vind ik altijd heel fijn al een drug dat heeft. Thanks voor je reportje.

ninaxxx zei:
Maar bij 3FPM had ik zo'n voldaan "it's okay chilll" gevoel.

ik verplaats hem even ik vind het wel een report.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar ik ben ook niet zo heel erg thuis in de rc's en dan vooral de speedy rcs niet op een paar na. Maar het klinkt alsof deze wel echt chill is op een feestje. Ga dr eens wat meer over opzoeken.

Edit:

Haal dit ergens van het internet af:

Phenmetrazine is ooit op de markt gebracht onder de merknaam 'preludin' als eetlustremmer, maar binnen enkele jaren weer uit de schappen gehaald door het aanwezige verslavingspotentiaal. Phenmetrazine zou voor methamfetamine-verslaafden verkozen worden boven amfetamine en voor sommigen werd dit middel zelfs gezien als een betere stimulant dan zowel amfetamine als methamfetamine. Phenmetrazine komt verder ook meerdere malen voor in de biografie van The Beatles, die het voornamelijk 'functioneel' hebben gebruikt/misbruikt.

De drug zou minder bijwerkingen hebben dan de verwante amfetaminen; het zou bijvoorbeeld schoner aanvoelen, minder nerveusheid veroorzaken en zo goed als geen kater bezorgen.

Klinkt veel belovend, vooral dat geen kater stukje. Maar dat maakt het gelijk ook wel gevaarlijk voor verslaving denk ik.. Ga deze zeker een proberen

ninaxxx

Newbie
benniesmitters zei:
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar ik ben ook niet zo heel erg thuis in de rc's en dan vooral de speedy rcs niet op een paar na. Maar het klinkt alsof deze wel echt chill is op een feestje. Ga dr eens wat meer over opzoeken.

Edit:

Haal dit ergens van het internet af:

Phenmetrazine is ooit op de markt gebracht onder de merknaam 'preludin' als eetlustremmer, maar binnen enkele jaren weer uit de schappen gehaald door het aanwezige verslavingspotentiaal. Phenmetrazine zou voor methamfetamine-verslaafden verkozen worden boven amfetamine en voor sommigen werd dit middel zelfs gezien als een betere stimulant dan zowel amfetamine als methamfetamine. Phenmetrazine komt verder ook meerdere malen voor in de biografie van The Beatles, die het voornamelijk 'functioneel' hebben gebruikt/misbruikt.

De drug zou minder bijwerkingen hebben dan de verwante amfetaminen; het zou bijvoorbeeld schoner aanvoelen, minder nerveusheid veroorzaken en zo goed als geen kater bezorgen.

Klinkt veel belovend, vooral dat geen kater stukje. Maar dat maakt het gelijk ook wel gevaarlijk voor verslaving denk ik.. Ga deze zeker een proberen

Inderdaad! Dat laatste stukje beschrijft het perfect. Goed dat je dat zegt over gevaar voor verslaving... Ik ben nogal vrij gevoelig voor verslavingen en heb er eigenlijk nog niet stil gestaan. Nét weer nieuw besteld, even oppassen dus..

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb ondertussen wat reacties van anderen over deze stof gelezen maar het lijkt niet zon spannend stofje. Weer een stimulant erbij misschien mis ik wat hoor zou kunnen :wink: Maar ik heb mezelf voorgenomen geen nieuwe RC stimulanten meer te kopen. Heb er genoeg en vind ze een beetje gevaarlijk :) Ik pak het toch te makkelijk.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Gewoon geen gewoonte van maken. Volgens mij is het niet echt verslavond zoals bijvoorbeeld coke is, zoals je al zei het was niet erg dat het op was. Maar het gevaar zit em in dat je geen of bijna geen kater hebt, wordt de drempel toch wat lager om te gebruiken en sluipt een gewoonte er makkelijker in.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is hoe dit werkt op je serotonine? Las ergens dat het een goede functionele stimulant is (iets voor jmths?) maar dat je ook wel merkt dat het werkt op je serotonine.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik maak er ook geen gewoonte van hoor. Ik begin gewoon steeds meer (voor mezelf) in te zien dat ik niet continue nieuwe varianten RC's hoef te kopen. Vooral met stimulanten. Ja ze verschillen van elkaar, Maar door de juiste mindset kan je er uit halen wat er inzit.

Met verschillende middelen kan ik hetzelfde resultaat bereiken. Maar nogmaals dit is heel persoonlijk.

benniesmitters zei:
Gewoon geen gewoonte van maken. Volgens mij is het niet echt verslavond zoals bijvoorbeeld coke is, zoals je al zei het was niet erg dat het op was. Maar het gevaar zit em in dat je geen of bijna geen kater hebt, wordt de drempel toch wat lager om te gebruiken en sluipt een gewoonte er makkelijker in.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is hoe dit werkt op je serotonine? Las ergens dat het een goede functionele stimulant is (iets voor jmths?) maar dat je ook wel merkt dat het werkt op je serotonine.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
benniesmitters zei:
Ik ben er mee bekend, leuk dat er aan me gedacht wordt. :tongueout:
Zie:
drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=58787
drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=58787

Inderdaad hele fijne stimulant, je kunt hem iedere dag mis-/gebruiken zonder dat deze ooit stresserend voor het lichaam zal aanvoelen. Je kunt er prima onder eten en achteraf slapen is voor mij persoonlijk ook nog geen probleem geweest.
De effecten heb ik vaak beschreven als een mix van amfetamine en modafinil. Als in, het heeft een hoger plafon als Modafinil qua potentiële effecten maar het plafon is wel aanwezig. Na zo'n 100mg (oraal) lijken de effecten van 3-FPM vrijwel niet sterker te worden. Dit aanvullend op hetgeen dat ik hierboven beschreef en de effecten iets meer 'beef' hebben dan Modafinil (het grijpt waarschijnlijk meer verschillende (en andere) dopamine receptoren aan).
Het verschilt met amfetamine betreft dat amfetamine wel de eetlust onderdrukt, fysiek actiever is, lastig slapen is achteraf en op den duur het lichaam toch wel aardig uitput (en dus is amfetamine minder geschikt voor dagelijks / lange termijn gebruik).

Als het geen (relatief laag) plafon had zou dit wellicht de meest verslavende groep ('phenmetrazine analogen') stimulanten wezen omdat het rust en energie geeft en rendabel aanvoelt voor het lichaam. Het plafon is voor de verslavingsgevoeligen dan ook wellicht een zegen. :P

Lang verhaal kort, ik ben wel fan van Phenmetrazine verwante middelen (en zou wel een berg willen), alleen vervelend dat er nooit genoeg van is en ze zo duur zijn, haha.
Het doet trouwens verwaarloosbaar weinig met de serotonine (lees: niets).

Dit rapport is een goede aanvulling op het forum trouwens, er staat nog niets over 3-FPM in hogere/recreatieve doseringen. Mijn dank daarvoor.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het ook een aantal keer gebruikt maar vond het echt totaal niet boeiend persoonlijk. Het effect is mij veel te subtiel, ik merk wel dat ik iets op heb als ik er op let maar dat is het ook wel. Voor mij persoonlijk zijn er een hoop leukere RC stims op de markt. Ik kan me wel voorstellen dat het subtiele effect juist ook een plus kan zijn voor sommigen.

Het is trouwens bij best veel vendors te verkrijgen, maar lijkt in Nederland nooit echt aangeslagen.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Op zich is het geen verkeerd spulletje, alleen de werkingsduur is te kort en daardoor blijf je maar bijpakken.

Wie overigens eens een echt bizarre conversatie over deze substantie wil lezen begeve zich naar Bluelight, alwaar ene cr00k en nog wat figuren verslag uitbrengen van hun experimenten ermee. Die zitten op een gegeven moment halve tot hele grammen per dosis weg te werken van dit spul, intraveneus welteverstaan. De haren rijzen je te berge als je de beeldende beschrijvingen van de abcessen op hun armen voorgeschoteld krijgt...

OH ja hier komt 'ie erin, "Yoooouuuupiiii IV report please" en " Is it possible that the dosages tried were simply too low? I also hear phenmetrazine only really shines when injected intravenously. Fucking Youpi isn't reporting back. Hopefully he isn't dead because that'd mean we'll never get that report from him!".

Mooie kerel die Cr00k, dat wel.

http://www.bluelight.org/vb/threads/737012-3F-Phenmetrazine-(3-FPM)/page4?highlight=3-fpm

rhodiola

Newbie
ik heb interesse in de eetlustremmende effecten van dit middel, dus in lage dosissen. Vermoedelijk on/off te gebruiken zoals phenibut om verslavingsrisico te vermijden. Is het anorectisch effect groter dan bij pakweg modafinil ?

_shikantaza

Badass junkie
Heb er een paar gram van weggewerkt en vond het wel prettig spul. Inderdaad een upper die niet tweaky is of wordt. Wel wat onprettig in de neus, en een gram bingen in een nacht was verder niet echt een probleem. Er zijn wel verhalen van regelmatig (dagelijks) gebruik dat een soort 3FPM-griep op kan leveren en nog wel naardere dingen. Beter houd je dit net zoals MDMA voor een paar keer per jaar. Tolerantie schijnt zich rap te ontwikkelen, na twee weken zouden de effecten al nihil zijn. Op zich wel jammer want je kunt er prima mee onder de mensen komen zonder dat ze 't doorhebben.

IV is zeker niet de aan te raden ROA. Geloof dat er mensen ledematen hebben verloren door dat (veel) te doen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Vermoedelijk on/off te gebruiken zoals phenibut om verslavingsrisico te vermijden.
Met 3-FPM moet je wel iets meer in de richting van stimulanten denken, niet zo goed vergelijkbaar met een gabapentanoide zoals Phenibut.
Er zijn wel verhalen van regelmatig (dagelijks) gebruik dat een soort 3FPM-griep op kan leveren en nog wel naardere dingen.
Ik had de verhalen ook wel voorbij zien komen. 3-FPM blijft ook gewoon een lage potentie in gewicht hebben en het is van zichzelf vrij caustisch/brandend. Dat veroorzaakt in het lichaam zogezegd verzuring. Ketamine wil wel eens problemen leveren om soortgelijke redenen. Ik vermoed dan ook dat 3-FPM eveneens leverproblemen kan veroorzaken bij aanhoudende misbruik.
IV is zeker niet de aan te raden ROA. Geloof dat er mensen ledematen hebben verloren door dat (veel) te doen.
Zag op Bluelight en Reddit voorbij komen dat IV RoA vrij populair is bij 3-FPM gebruik maar wederom kan ik mij voorstellen dat dit complicaties kan veroorzaken bij misbruik in verband met het relatief veel benodigd volume en de zure/caustische/brandende eigenschappen van 3-FPM.

Er is ook een kleine documentaire van VICE waarin 'Docter Z' aka de jood die onder andere 3-FPM initieel heeft ontwikkelt een gesprek aan gaat met een Engelse dakloze die 3-FPM injecteert.

Bovenaan