3-MMC weinig effect

Beezzz

Experimenterende gebruiker
Afgelopen week heb ik voor het eerst 3M geprobeerd. 180 mg oraal, niet zwaar gegeten van te voren, setting was prima, goed voorbereid en zin om het te ervaren!

Maar het viel eigenlijk ontzettend tegen, erg jammer.
Het enige wat ik voelde was rust in mijn hoofd (heb add) en ontzettend aan het praten. Geen euforie, geen tintelingen, geen gevoeligheid bij aanrakingen of lekker willen knuffelen, alleen het bovenstaande.
Daarna ging het over in een wat ongemakkelijk gevoel. Niet heel vervelend, maar ongemakkelijk en onrustig. Nog wat bijgepakt, dit keer gesnoven. Maar dat leek helemaal geen effect te hebben. Ik kwam er gewoon net niet lekker in.
Het lag overigens niet aan de batch, want de gene die bij mij was voelde het wel allemaal op en top.

Zijn er mensen die dit herkennen? Is de dosering te laag geweest? Maar waarom gaf het snuiven daarna dan niet het extra setje?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en gedachtes. Want ik wil het zeker nog een keer de kans geven!

Raketje

Belezen gebruiker
In mijn ervaring is 3mmc meer te vergelijken met speed.. en 4mmc met mdma / coke.
Vind 3 geen reet aan. Terwijl ik op 4 helemaal wild word haha

Inhoudsopgave

Bewuste gebruiker
Denk dat de 3mmc tegenwoordig ook wel aaardig begint op te raken en ze het mixen met iets er bij als vulstof wat geen effect geeft.

2 a 3 jaar geleden werkte het prima om mijn werk vol te houden. Lekker elke dag, wat overuren meepakken. Was wel klaar er mee op een moment, maar de 3m niet met mij. Was wel ff wennen eind oktober. Heb het er na nog 2 keer gehad in maart. Kwaliteit in de neus was wel anders. Effect stuk minder.

Mikeqqq

Newbie
er is 2mmc in de omloop, je ziet het verschil bijna niet, 4mmc was het sterkst, daarna 3mmc, en nu dus 2mmc. het word elke keer een stukje minder potent

Zeehond

Badass junkie
Het kan ook uit een voorraad zijn van voor het verbod, dat blijkt niet uit het bericht.

Wij hebben voor het verbod behoorlijk ingeslagen en die 3M werkt nog prima! Wij komen samen altijd op hetzelfde level, super ontspannen, open, vrij, opgewonden, aanrakingen heerlijk, goede gesprekken en hebben dan onvergetelijke avonden en nachten (niet te vaak natuurlijk).

Wij beginnen ook op 180mg en gaan daarna vaak wel iets hoger, maar ik ben wel benieuwd waarom @Beezzz er niet helemaal in komt.
Wij hebben geen add, zou dat een rol kunnen spelen?

Laatst bewerkt:

Beezzz

er is 2mmc in de omloop, je ziet het verschil bijna niet, 4mmc was het sterkst, daarna 3mmc, en nu dus 2mmc. het word elke keer een stukje minder potent
Ja maar dan zou de gene met wie ik was ook weinig tot geen effect moeten voelen toch lijkt mij 😊 dus ik denk niet dat het hem hier in zit, want daarbij viel het wel goed.
komt.
Wij hebben geen add, zou dat een rol kunnen
Dat zou ook een goede zijn om eens uit te zoeken @Zeehond

JustSomeGuy.

Je hebt add lol. Dan kan je idd verwachten dat je er rustig van word in je hoofd ipv het hele energieke wat anderen hebben.

Misschien leuk om op YouTube drugslab op te zoeken en dan aflevering waarin Bastiaan (of zo) speed gebruikt. Hij wordt er ontzettend rustig van.

Zeehond

Badass junkie
Je hebt add lol. Dan kan je idd verwachten dat je er rustig van word in je hoofd ipv het hele energieke wat anderen hebben.

Misschien leuk om op YouTube drugslab op te zoeken en dan aflevering waarin Bastiaan (of zo) speed gebruikt. Hij wordt er ontzettend rustig van.
Maar zou je dan met add je dosering iets moeten verhogen om toch het goede effect te krijgen?
Zal een tweede dosering dan wel beter werken?
Of kom je met 3M nooit op het ‘normale’ niveau door add?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Dit is een beetje een fabel. Breed genomen werkt het systeem van wel- en niet-ADHD’ers hetzelfde. Mensen zonder AD(H)D worden ook ‘rustig’ in hun hoofd van een hele lage dosis stimulant, omdat de verhoogde focus een gevoel geeft van rust (externe prikkels worden uitgefilterd). Maar neem je een hoge dosis, word je juist drukker.

Dat geldt voor mensen met AD(H)D ook, alleen hebben zij van nature een lager dopaminelevel dan mensen zonder AD(H)D. Er is dus bij AD(H)D een hogere dosis van een stimulantmiddel nodig om tot die drempel van het ervaren van ‘drukte’ te komen. Maar op een (voor diegene) hogere dosis wordt zo iemand ook gewoon druk van stimulantia.

Dat is althans hoe ze denken dat het werkt. Het is dus niet zo dat het systeem van iemand met AD(H)D totaal anders reageert, alleen de thresholds zijn verschillend.

Zou natuurlijk wel kunnen verklaren waarom een standaard dosis bij TS minder doet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Maar zou je dan met add je dosering iets moeten verhogen om toch het goede effect te krijgen?
Zal een tweede dosering dan wel beter werken?
Of kom je met 3M nooit op het ‘normale’ niveau door add?

Zou in theorie wel moeten kunnen… Maar kans is ook wel weer dat de bijwerkingen dan teveel gaan overheersen.

Beezzz

Er is dus bij AD(H)D een hogere dosis van een stimulantmiddel nodig om tot die drempel van het ervaren van ‘drukte’ te komen
Dit kan ik wel beamen ja. Ik heb van stimulantia vaker meer nodig om het voor mij gewenste effect te krijgen. Ook lijkt het sneller uitgewerkt, dus sneller bijpakken om weer het gewenste effect te krijgen.
Verdoving tandarts, ziekenhuis enz precies hetzelfde.

MDMA, 3M enz nooit eerder geprobeerd dus daarvan weet ik het niet.

nu kan ik mij zo voorstellen dat ik mijn startdosis de volgende keer iets moet verhogen.

Zou in theorie wel moeten kunnen… Maar kans is ook wel weer dat de bijwerkingen dan teveel gaan overheersen.

Beezzz

Maar dat de bijwerkingen gaan overheersen wil ik natuurlijk ook weer niet.
Ik denk dat ik de volgende keer 200 mg ga proberen. Kijken hoe dit uitpakt. Of zou ik nog iets hoger gaan?

TeveelKaas

Belezen gebruiker
Ik heb zelf ook altijd dat na orale dosis het snuiven al bijna geen zin meer heeft en t niet meer werkt.
Ook is voor mij de setting heel erg van invloed en hoe ik me voel.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen door te snuiven vanaf het begin of gwn weer t zelfde te slikken en als je der niks van voelt gewoon nog meer slikken (na 1,5 uur dat je t hebt genomen moet je t sws wel voelen als t gaat werken) snuiven geeft mij trouwens wel altijd veel meer energie en word er tering geil van terwijl ik van slikken liever rustig ga zitten en chille

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik heb de indruk dat bij vele mensen met ADD een bepaald signaal niet goed doorkomt (in een ander topic vrij uitgebreid beschreven) waardoor de euforie van diverse drugs op zich laat wachten en gewoon niet komt....

Zelf tot nu toe nog geen enkele substantie gevonden die me wat extra's gaf, buiten wakker kunnen blijven en soms wat spraakzamer... het "wow" gevoel heb ik nog van geen enkele drug mogen ervaren... ADD en ADHD krijgen eerder rust dan een rush in sommige gevallen..... Indien je meer wil weten, pm me gerust, hier kan ik het nu helaas niet allemaal neerpennen.

Bovenaan