#3 Heroine.

B

Belushi

Gast
Heroine wordt ingedeeld in vier categorieën (eigenlijk slechts twee, maar daarover zo meteen meer), en tevens is er nog een soort Heroine waarvan ik niet veel weet omdat deze niet tot mijn persoonlijk gebruik behoort, en naar wat ik erover weet theoretisch zal ik het ook nooit tot mijn gebruik doen behoren...), doch maakt het deze vraag, louter uit interesse, wel tweeledig.

a) Praeludium en hoofdvraag, van belang voor mijn persoonlijk gebruik plus uit interesse:

- Alhoewel ik de voorkeur geef aan H4 (nr. 4 Heroin, #4 Heroin), het eindproduct en eigenlijk pas de echte, meer potente, meer euforische, volledig afgewerkte geraffineerde HCL vorm van Heroine: deze neemt door de intense euforie reeds bij het snuiven van deze Heroine mits men aan goede en vooral vrij van Fentanyl en niet al te hoge concentraties Paracetamol of dergelijke bevattende geraakt (H4 is in Europa al schaars, en Fent-vrij in bv the USA schaars de laatste tijd...), dit reeds zeer intens is, niet enkel qua euforie - tevens qua initial rush, de algehele warm-blanket feeling, het nodding off, the hug of God-drug, veilig, zorgeloos, intens gelukkig, glimlachend, kronkelend van genot, totaal relaxed en ga zo maar door - en, dus, ook reeds een initiële rush geeft die zelfs het 'chasing the dragon' van H3 of zelfs IV H3 (vaak poor quality laatste tijd met gemiddeld zo'n 20 tot 30% zuiverheid en meer Caffeine (om de druppel H goed over de folie te doen rollen-cut ergo rookbaar te maken, zodat je de actieve componenten niet zo gauw kan verbranden en je met een goede rook-techniek de 'gewenste high' bekomt) dan H bevat, mits high quality H4, je deze rushes simpelweg door een snuifje H4 ver de H3 ROA's voorbij steekt qua effecten aangaande ieder aspect van de gehele ervaring (zoals gezegd, zelfs aangaande de initiële rush!).

- Interludium: H1 en H2 zijn, net zoals H3 en H4, stappen in het productieproces, of eigenlijk (meer) correct, is er sprake van nr. 1, nr. 2, nr. 3 (H3) en nr. 4 (H4) Heroine. 1 En 2 zijn tussenstappen, maar geen van die tussenstappen brengt reeds Heroine tot stand. Vanaf nr. 3 is er sprake van Heroine (echter niet het eindproduct, niet geraffineerd en in base vorm, helemaal niet zo potent/euforisch, onzuiver en behoeft Caffeine als cut om, zoals reeds aangestipt, de base te kunnen 'chinezen' (het verdampen door verhitting van Heroine poeder op aluminium folie en de dampen te inhaleren met een aluminium folie buisje dat men dan nadien kan uit kuisen ten einde zo weinig mogelijk te verspillen, ook roken sommigen het met een Meth-pipe, hier heb ik zelf geen ervaring mee en er is online discussie of dit nu net zo goed, beter, of slechter is dan de folie methode, ook kan men H3 door toevoeging van een zuur en verhitting IV gebruiken, persoonlijk gebruik ik echter niet IV). Vanaf nr. 4 is er sprake van de superieure HCL vorm van Heroine en tevens eindproduct. Deze vorm kan men snuiven, zeer wel, alsmede zonder toevoeging van een zuur IV gebruiken. Echter door de schaarste van H4 in general (in Europa) laat staan high quality H4, zie ik mij vaak genoodzaakt mij tevens te voorzien van H3.

- Fuga: men zegt dat omdat H3 een base is deze niet gesnoven kan worden, of men moest trucjes toepassen zoals de H3 oplossen in water en/of een zuur en deze verhitten, laten drogen (of zelfs vloeibaar) te 'snuiven'. Zelf heb ik zeker geen perfecte rook-techniek, al kan ik me behelpen, maar ik vind roken van folie een hatelijk iets, en zoals gezegd, ik IV niet, ook spreekt het snuiven van een zuur mij niet erg aan. Nu, als ik een, toegegeven tegenover H4, grote lijn H3 (en ik weet dat een base niet wateroplosbaar is ergo in principe niet opgenomen kan worden in de bloedbaan door het te snuiven) toch snuif, ik een zeer wel effect bekom! Niet enkel kan ik er heftig van nodden, tevens is er een euforie, doch niet super uitgesproken, maar wel zeker, aanwezig, enkel de initiële, korte rush ontbreekt bij deze ROA, maar verder dan dat, na die enkele minuten, de volgende uren, is de high bij mij meer intens dan wanneer ik van folie verdamp! (er is zelfs meer euforie aanwezig dan bij een dosis 280 mg. Oxynorm Instant HCL smelttabletten!) Hoe is dit mogelijk??? Wat ik zelf als een combinatie van mogelijke factoren beschouw: de hoge kwaliteit van mijn H3, de aanwezigheid van vocht en een zekere zuurtegraad in het neusslijmvlies en het feit dat niet enkel door absorptie maar ook door kleine 'scheurtjes' in het neusslijmvlies o.d. of iets dergelijks een gesnoven product in de bloedbaan wordt opgenomen. Dit zijn slechts louter deducties die ik zelf heb proberen te maken en buiten dat heb ik geen enkel wetenschappelijk feit om deze verklaringen te ondersteunen en ik ben al echt lang op zoek naar de volledige, wetenschappelijk onderbouwde verklaring waarom het snuiven van de base vorm H3 wel degelijk een meer dan potente werking heeft: een placebo effect sluit ik uit omwille van a) dat ik toen ik de eerste keer besloot om een lijn H3 te snuiven ik helemaal niet geloofde dat het ging werken en de impact van het effect mij echt overviel die keer! - en b) dat ik veel meer mensen ken die allemaal hun bruine Dope snuiven (tov H4 die ook lichtbruin kan zijn, maar niet zo donkerbruin als H3 dat altijd is, althans naar mijn weten deze twee, laten we het feiten noemen, maar eerder grijs, beige, lichtjes roze, lichtjes geel of zelfs zo wit als snow of een beetje off-white is).

ps: wil dit zeggen dat men H3 tevens kan pluggen?

b) De tweeledige component, puur uit nieuwsgierigheid:

- Er is, ook weer typisch bv. USA, niet Europees gangbaar, de vorm Black Tar Heroin, welke voor zover ik weet ook gerookt wordt (doordat men in het Engels geen onderscheid maakt tussen het roken en het basen van een drug, het roken of verdampen van een drug) kan ik zelfs niet uitsluiten hoe deze drug 'gerookt' wordt. Ik neem aan dat men met roken gewoon basen bedoelt? En wat is dan deze vorm van H nu juist, is het een base, behoort het tot de H3 echter wat zijn dan de verschillen, en indien het niet tot de H3 behoort maar toch een base moest zijn, waarom behoort deze vorm dan niet tot de H3? En waar zou men deze vorm dan wel categoriseren? Is het überhaupt wel een volwaardige vorm van H? Kan men deze ook snuiven, al dan niet door toevoeging van een zuur, verhitting etc... of andere trucjes en op dezelfde manier kan deze vorm IV gebruikt worden? Klopt de assertie dat deze H helemaal niet potent is, vol onzuiverheden zit en gevaarlijker om te gebruiken is? En als deze vorm gevaarlijker is om te gebruiken, om welke redenen? Kortom, een inleiding Black Tar Heroin dus! :)

pps: gelieve mij er op te wijzen als ik foutieve, onvolledige of te vaag geformuleerde/gedefinieerde etc... informatie zou gegeven hebben in deze gehele tekst (waar het vraagstellingen betreft spreekt dit voor zich natuurlijk).

The End. :)

Laatst bewerkt door een moderator:

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
De classificaties heroïne H1 t/m H4 zijn vrij oude classificaties en gaan eigenlijk over percentages heroïne in het product. Heroïne is geacetyleerde opium dat nadien gezuiverd wordt. Helaas wordt dat ook nog vaak versneden door (bijna) elke tussenhandelaar. Wat die gebruiken als versnijdingsmiddel is alleen na te gaan door chemische analyse van straatmonsters heroïne. Kortom: je weet gewoon vooraf niet wat je krijgt. Vaak bestaat een partij heroïne uit de base of het hydrochloridezout, soms gemengd en soms is het een mengsel van base en verschillende zoutsoorten.

Snuiven is een effectieve manier om heroïne te gebruiken. Er is geen verlies door gemiste rook en verbranding van heroïne door te hete verhitting. Ook te lage verhitting kan in sommige gevallen juist weer meer pyrolyse (warmteontleding) van de heroïne veroorzaken. Bij het bereiden van een injectie wordt er meestal verwarmd met een azijn- of citroen– of ascorbinezuur oplossing. Door deze verhitting met zuren (noodzakelijk bij een heroinebase) treedt ook een verlies van heroïne op door afbraak van heroïne door deze verhitting.

Zowel heroïne-hydrochloride (en andere zouten als acetaat, tartraat, citraat, enz.) als de base heroïne kunnen gesnoven worden. De hydrochloride variant is wel wateroplosbaar en de base variant niet, maar dit wordt vaak door elkaar gehaald met de term: “opneembaar”. Normaal gesproken kunnen geladen moleculen niet worden opgenomen, of er moeten speciale transporters voor deze stoffen aanwezig zijn (zoals voor o.a. zouten en amfetamine). In het neusslijmvlies ontstaat er een evenwicht tussen de hydrochloride variant en de base. Het is uiteindelijk de base die door het neusslijmvlies in het bloed komt. Doordat de base onttrokken wordt, ontstaat er weer een nieuw evenwicht waardoor er weer meer base heroïne wordt gevormd uit de hydrochloride variant. Deze base wordt weer opgenomen etc. etc. Daarbij zorgen eiwitten in het neusslijmvlies er voor dat de heroinebase toch beter oplosbaar is dan in puur water. Zodoende is het ook mogelijk om baseheroine en hydrochloride heroïne te pluggen, maar het is bekend dat het schade aan de slijmvliezen kan veroorzaken (zeker bij vaak gebruik).

De z.g. black tar heroïne is wél duidelijk van een andere kwaliteit, ongeacht eventuele tussenpersonen. Het is een relatief goedkope uit ruwe opium zelf gefabriceerde heroïne. Men noemt dit proces “backing”. Alle alkaloïden uit de opium worden indien mogelijk geacetyleerd met ijsazijn. De heroïne in black tar is aanwezig als hydroacetaat (azijnzout) omdat er een overmaat ijsazijn wordt gebruikt bij de acetylering. Het grote verschil is dat het verkregen product niet verder wordt gezuiverd. Het is een plakkerige zwarte substantie met azijn als nevenproduct. Dit kan gesnoven (gaat matig door de zure nog steeds aanwezige azijn, soms wordt er een soort neusdruppel vloeistof van gemaakt), gerookt (voor beide manieren kun je mengen met stoffen waarmee je het korrelig maakt) en gespoten worden (oplossen en verhitten in water). De enige 2 mogelijke redenen om black tar te gebruiken in plaats van gezuiverde heroïne is de prijs en de beschikbaarheid (in bepaalde regio’s). Black tar wordt voornamelijk geproduceerd in Zuid- en Latijns Amerika en komt ook in USA, Canada en centraal Afrika op de markt.

Tot slot: 280 mg oxycodone sublinguaal klopt hoogstwaarschijnlijk niet. Óf het is geen oxycodone, óf de dosering is anders.

Bovenaan