Wens je iig het beste.
Dit is een welbekende pad waarbij iedereen op dezelfde manier heeft gedacht , dus hoop ik dat als het fout gaat je dan ook de ballen hebt om er iets aan te doen en hulp te zoeken.
Ondanks je zegt je geweldig te voelen met je gebruik weet ik 100% zeker dat je leven zonder gebruik vele malen beter zou zijn.
Klinkt misschien stom en onrealistich voor je nu , maar ooit ga je het ook realiseren.
Succes ermee.
thx en snap je gedachte hoor. weet dat het een risico is om te gebruiken en zeker in grotere hoeveelheden maar voel me oprecht prima
en wbt leven zonder gebruik beter voelen, ik snap helemaal waar je vandaan komt maar voel me oprecht gelukkiger sinds in begonnen ben en ben echt heel blij dat ik in dit wereldje terecht ben gekomen. weet hoe t klinkt en dat vele zouden wensen dit nooit meegemaakt te hebben maar ik heb juist het omgekeerde. en zoals je mss hebt gelezen doe ik dit maandje niks en is dat dus al de 20e dag en nu nuchter denk ik er ook zo over. en los van dat ik er zin in heb heb ik ook helemaal geen cravings en voel me ook zeker niet ongelukkig ofz nu dat ik niet gebruik. voor mij is het vergelijkbaar met een hobby/interesse waar je helemaal in op kan gaan, heb dat met wel meer dingen en weet ook dat drugs heel wat anders is dan een gewone hobby maar vind gwn alles leuk eraan. natuurlijk de effecten waar het om gaat maar ook gwn alles eromheen. zelfs t wegen, lijntjes maken, t snuiven zelf, praten erover, mezelf informeren erover, nieuwe dingen halen, en zelfs dingen die qua effect kut zijn vind ik in zekere zin toch leuk om gwn die ervaring gehad te hebben en/of te weten hoe t op mij werkt
natuurlijk begrijp ik ook helemaal dat mensen met een verslavingsgeschiedenis er heel anders tegenaan kijken wat ook volkomen begrijpelijk is maar ik heb dat gelukkig (nog) niet en ook daarvoor besef ik me goed dat ik daar dankbaar voor mag zijn en drm blijf ik mezelf ook gwn testen zoals bv nu dit maandje niks zodat ik op de lange termijn kan blijven doen zonder dat de nadelen gaan overheersen. en als dat punt toch wel aanbreekt word het tijd voor een pauze van onbepaalde tijd tot ik weer voel van oke ik kan nu weer zorgeloos beginnen
De enige manier van inname die ik getest heb was rectaal. M'n vrouw heeft ondervonden dat het nasaal niet aangenaam is omdat het moeilijk fijn te krijgen is en er kristallen in de neus blijven hangen; Het gevolg dat je neus gecementeerd is voor de rest van de avond zoals DPT maar in mindere mate.
Oraal niet getest.
rectaal zelf nog nooit geprobeerd eigk, zelf wel nasaal en oraal. en hoewel ik van snuiven hou is voor mij slikken wel echt de manier imo. best wel goeie euforie en minimale comedown, als je nog niet oraal hebt gebrobeerd is t zeker een aanrader
Over 2-mmc gesproken; Persoonlijke ervaring werd zeker gewaardeerd en was behoorlijk boven verwachting.
Hoewel de serotonine vrijgave verminderd bij het omlaag gaan van 4 naar 3 en 2 geeft 2-mmc toch nog altijd een licht serotonisch gevoel, maar niet op een zweverige rollende manier. Het geeft genoeg dopamine vrij om een duidelijk aanwezige euforie te voelen zonder echt te space in een bubbel.
Enige nadeel vind ik de duratie, wat voor anderen potentieel net voordelig is.
klinkt goed hoor, bij oraal gebruik had ik zelf denk rond de 4 uur plezier van dus mss nog een goeie rede te proberen
Gebruik wordt hier ook hier compleet afgeraden toch? Slechts de frequentie en de doseringen worden afgeraden.
Dat is ook niet wat hier gebeurd. Als je de topic starter een beetje hebt gevolgd gaat hij op meerdere manieren niet verstandig om met zijn drugsgebruik in het algemeen en bagatelliseert hij dit zelf. Dus zoals ik al zei is dat zijn eigen keuze maar ik had gewild dat iemand dit destijds tegen mij had gezegd want ik herken veel in zijn verhaal wat richting verslaving kan gaan. Dingen waarvan ik zelf ook dacht “oh maar dat heeft écht niks met verslaving te maken” . Maar achteraf bleken dat allerlei waarschuwingssignalen te zijn.
klopt idd maar denk dat dit meer over het algemene beeld gaat waar ik het wel volledig mee eens ben, en echt ni lullig bedoeld ofz hoor wat zie ook zeker waar het vandaan komt wat ik oprecht kan waarderen. in veel topics niet alleen de mijne word er dan een algemeen antwoord gegeven zonder de specificaties van de op mee te rekenen of antwoorden van niet doen zonder de vraaag zelf te beantwoorden. neem bv mijn a-phip topic als voorbeeld, bijna alle reacties waren van niet doen terwijl ik in het begin al had genoemd dat k al wist dit te willen doen maar het wel zo safe mogelijk te willen doen en daarom naar bepaalde details vroeg, dat lijkt me juist exact waar harm reduction over gaat. natuuurlijk niet doen is de beste optie al helemaal met pyrro's maar als je het dan toch wil doen liefst zo safe mogelijk toch?
en nogmaals echt niet om jullie of anderen af te kraken ofz want zie echt wel de goeie bedoeling maar bedoel t zelf ook goed gwn om uit te leggen
Ik snap de bezorgde reacties en waarschuwingen maar OP heeft deze topic niet aangemaakt om met de vingers gewezen te worden. Zie het vaker en vaker hier.
"Welke stim/benzo is het fijnste?"
"Niet doen"
Goed bedoeld misschien, maar dat was niet het antwoord op de vraag en voegt niets toe aan het onderwerp zelf.
Dat bevestigd enkel mijn punt. Het compleet afraden van gebruik is in mijn ogen niet de juiste voorlichting.
Een waarschuwing kan nooit kwaad, maar beantwoord dan ook de vragen die gesteld worden.
De persoon in kwestie zal waarschijnlijk toch gebruiken ookal wordt het afgeraden.
Dan liever op een manier die het minste schade aan de gebruiker zou toebrengen.
Responsible drug use is a set of diverse ideas and practices based on the premise that recreational substances can be used in a healthy and responsible manner by consenting adult individuals. It is closely related to the concept of harm reduction, which seeks to minimize the risks and hazards of...
psychonautwiki.org
Zowel met @Snuffelaar (meer in het algemeen) als met @Torchic (over dit topic/ deze TS) ga ik mee.
Over het meer algemene: mijn indruk is dat het vingertje nu meer gebruikt wordt dan (zeg) één/twee jaar geleden EN dat het vingertje dan de hoofdtoon van een reactie is. Terwijl education/ informatieverstrekking een belangrijke pijler bij harm reduction is. Misschien juist voor dit forum: de allerbelangrijkste pijler.
Daarmee kunnen we bijvoorbeeld de kans reduceren dat iemand bij een nieuw middel meteen met een fors hoge dosis start (bijv. 300 mg 3-mmc als eerste keer, etc etc).
Wat het vingertje doet: het leidt tot zelfcensuur. Zo heb ik zelf bewust een (positieve) ervaring om die reden toch niet gepost. Dat is precies contraproductief.
Waarschuwen is belangrijk. Zodra het te belerend of overheersend wordt, belemmert het de open stroom van informatie en daarmee de educatie.
(puur mijn 2 cent)
saved the best for last
echt perfect verwoord guys, had het niet beter kunnen zeggen