• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2e keer truffels, Dolphins Delight.

Het witte Konijn

Experimenterende gebruiker
Een paar maanden geleden had ik mijn eerste ervaring met truffels gehad. Dit was een zeer aangename, ontspannen eerste ervaring.
En natuurlijk smaakte dit naar meer.

We hadden dus besloten om nog een keer truffels te doen, wel sterkere.
Weer in de smartshop advies gevraagd. Er werden mij diverse truffels aangeboden die iets sterker waren dan de Mexicana. En om echt de volle ervaring te hebben werd aangeraden om ieder een bakje van 15 gram te eten.

De dag was zover, half 6 in de avond op zaterdag. Met een kopje kamille thee erbij de truffels langzaam opgegeten. De smaak was weer bijna niet te doen.:worried:
Toen we ze op hadden merkte we al snel dat we ons al best ontspannen voelde, we waren van de voren best zenuwachtig. Dit was ineens helemaal weg. 5 minuten later was mijn maag erg van slag, ik liep naar de wc en ging boven de pot hangen om te kijken of ik kon spugen. Ik moest dus spugen en tijdens het spugen merkte ik dat de trip begon! (holyshit!! en nog geen 10 minuten na de laatste hap, die zagen we niet aankomen!!!)

Spugen terwijl je trip net begint is erg naar trouwens. Lijkt net alsof je dood gaat en ondertussen was ik in mn gedachte behoorlijk bezig over het feit dat ik bang was niet meer te trippen omdat ik het er weer uit kotste.

Ik was me ineens bewust van alle kleuren in mijn kots:flushed:
Eenmaal klaar en terug lopend naar de woonkamer voelde ik me weer helemaal goed.
Ik zag kleuren feller en er begon weer een fles te ademen. And so it beginzzz! We besloten om even op het balkon te gaan zitten.
En toen werd het pas echt mooi.
Als eerste zag ik veel meer kleuren in het uitzicht en het hele straatbeeld met de bomen leek net alsof het een schilderij was. Alsof iemand echt met een kwast met oranje, bruine en groene verf de blaadjes aan de bomen had geklodderd. Bizar. Ook de straat had meerdere kleuren, ipv alleen grijs zag ik nu: blauw, wit, gele en groene tinten. Ons balkon leek ook veel groter. Toen ik naar mijn vriend keek had hij een soort van 4 ogen:openmouth:
Niet letterlijk. Maar zoek op google bij afbeeldingen maar op: 4 eyes optical illusion.

Ook gingen zijn ogen helemaal diagonaal staan als ik hem een kus gaf. Dit was hilarisch en we gaven elkaar steeds kleine kusjes omdat het zo gek voelde en eruitzag.:laughing:
De zon was bijna onder en ik zag allemaal patronen in de bomen. Heel apart!

Later gingen we naar binnen, het was donker geworden en hadden wat kaleidoscopes opgezet op tv. En een soort kleurrijke discolamp hadden we aangezet in de woonkamer. Onlangs dat dit erg mooi was waren we constant afgeleid door alles om ons heen zoals fotolijstjes die een paar centimeter in de muur verdwenen en weer terug kwamen en bijvoorbeeld de kat die zijn gekke 5 minuten had en door het huis heen vloog.
Ook kon ik de lichten van de discolamp voelen op mijn lichaam. Heel apart. Niet echt als warmte maar echt als een soort aanwezigheid. Heel moeilijk te beschrijven.

Ook het laminaat was ongelofelijk om naar de kijken. Alle houtnerven bleven maar trillen en stromen.
De keuken was ook vrij apart: alle kastjes leken verticaal opgerekt. En toen we ze opende vonden we het op de een of andere manier heel gek uitzien dat er spullen instonden. We lagen hierom in een deuk en opende steeds kastjes.
Op avontuur in eigen huis HAHAHAHA:tearsofjoy:

Ineens kreeg ik een impulsieve gedachte: laten we naar buiten gaan het park in!! Top idee.(in het donker dus)
Schoenen aandoen voelde nog nooit zo raar en mijn jas leek wel 10 kilo te wegen.

Lopend naar het park voelde het alsof we een beetje uit de trip gingen. Eenmaal in het park was het weer terug, het gras stroomde een beetje als een rivier, en nu werd alles horizontaal opgerekt. Eenmaal dieper in het park waren we volledig gedesoriënteerd en werden we ook hier constant afgeleid door alle prikkels, bij elke auto die je hoort en hond die blaft kijk je waar het vandaan komt en waar het heengaat.

We gingen even op een bankje zitten en kwamen heerlijk tot rust. De lucht zag er mooi uit en om alle lichten in de verschillende appartementen te zien rond het park was een zeer apart beeld.

Later liepen we terug naar huis en ik zag mooie patronen in de bakstenen van diverse gebouwen.
In huis nog lekker verder getript. De kleuren van onze kat waren ook zeer intens. hij heeft een paar lichtbruine plekken tussen zijn zwart/grijze strepen die je soms niet zo opvallen. Maar nu waren deze plekjes gewoon fel oranje, prachtig!

In huis nog een kop thee gedronken en een zak chips gegeten. Als afsluiter nogmaals door het park gelopen toen we langzaam uit de trip gingen.

Mooie trip was dit, veel intenser dan de eerste keer. Moest na deze trip ook echt een paar dagen verwerken van wat ik had gezien en beleeft.
We hadden 5 mooie uurtjes gehad, maar het tijdsbesef is zo bizar tijdens een trip. 5 minuten lijken wel een half uur.

Ik ben er wel achter:
Aan truffels of paddo's of iets wat er op lijkt begin je niet zomaar.
Als je dit eenmaal een keer hebt gedaan wil je dit ontdekken en echt koesteren omdat dit zo mooi is. :innocent:

Ik vind dit eerlijk echt zo iets bijzonders en wil ook echt zeker een 2 maanden regel aanhouden of langer zodat het puur blijft.

Ik hoop dat dit nog lang legaal blijft, ik ben helemaal verliefd!:hearteyes:
En volgende keer: weer een stapje hoger!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wat een tof report zeg, fijn dat de tweede keer zo goed bevallen is. Altijd leuk om te lezen dat mensen enthousiast zijn over psychedelica! :grinning: Zo mooi ook hoe je je dan over de kleinste dingen kan verwonderen, de wereld opnieuw kan ontdekken alsof je weer een beetje kind bent.

Moeten overgeven is niet chill, zeker als de trip al begint lijkt het me allesbehalve fijn. Wat ik doe, misschien ook een tip voor jou: ik maak de truffels zo fijn mogelijk door ze met een vork te prakken, en dan doe ik ze in cup-a-soup tomaat, die ik even heb laten afkoelen. Het is veel minder vies, want de smaak van de truffels valt grotendeels weg in de soep, en je hebt meteen wat binnen (even aangenomen dat je de paar uren vantevoren nuchter bent gebleven, want dat is wel echt belangrijk bij truffels om misselijkheid te voorkomen). Voor mij werkt deze techniek erg goed, de inname is veel aangenamer.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen de thee te drinken (die even heeft staan trekken) en de stukken truffel niet op te eten. Heb ik zelf geen ervaring mee maar ik heb op dit forum meermaals gelezen dat dit net zo effectief is, omdat vrijwel alle werkzame stof wordt opgenomen in de thee. En je maag raakt waarschijnlijk minder geïrriteerd.

Blijf lekker reporten over je volgende trips, ben benieuwd! Veel tripplezier. :blush:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Konijn,

Wat een leuk reportje zeg! En wat aanstekelijk dat enthousiasme over psychedelica. Je bent niet alleen hier op het forum! Ik werd op mijn 19de volledig overvallen door de heftigheid van een paddotrip en ben daarna altijd gefascineerd gebleven in de Psychedelica. Ze kunnen je echt een andere kant van de werkelijkheid laten zien en hebben de potentie om je kijk op het leven te veranderen.

Ben al benieuwd naar je verdere ervaringen!

P.S. Is Witte Konijn een verwijzing naar het nummer van Jefferson Airplane? Of verzamelen we dierennamen op het forum? (we hebben al een bij en een olifant :tonguewink: )

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Leuk rapport om te lezen! Leuk ook dat het je zo evalt om psychedelica te nmen. Ik ze.f ben daar net met een lichte variant mee begonnen, 2cb. Op mijn to do list staat zeker truffels!
Hier door krijg ik der nog meer zin in.

Het witte Konijn

Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen de thee te drinken (die even heeft staan trekken) en de stukken truffel niet op te eten.
Nou ik had de truffels niet in de thee gedaan. We dronken er gewoon thee bij om het weg te spoelen.
Stiekem ben ik toch een beetje bang dat als ik ze in thee ofzo laat trekken dat door de hitte de werking minder word.
En ik had nog geen 2 uur van te voren een lichte maaltijd gegeten. Wellicht was dat mijn fout.

Het witte Konijn

P.S. Is Witte Konijn een verwijzing naar het nummer van Jefferson Airplane? Of verzamelen we dierennamen op het forum? (we hebben al een bij en een olifant :tonguewink: )
Whahah nee dit is natuurlijk een verwijzing naar het witte konijn van Alice in Wonderland!:grin:

Het witte Konijn

Ik ze.f ben daar net met een lichte variant mee begonnen, 2cb.
Ok. waarschijnlijk ben ik dan ooit verkeerd geïnformeerd, ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat 2CB veel heftiger en anders is. Dat je gezichten ziet vervormen enz. Heb het zelf nog nooit gebruikt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nou ik had de truffels niet in de thee gedaan. We dronken er gewoon thee bij om het weg te spoelen.
Stiekem ben ik toch een beetje bang dat als ik ze in thee ofzo laat trekken dat door de hitte de werking minder word.
En ik had nog geen 2 uur van te voren een lichte maaltijd gegeten. Wellicht was dat mijn fout.

Nee hoor, als je ervoor zorgt dat de thee (of soep) niet meer kookt - en ik laat het voor de zekerheid altijd nog wat langer staan dan dat, totdat het niet meer heet is, en dan pas de truffels erin - dan gaat de werking niet verloren.

Whahah nee dit is natuurlijk een verwijzing naar het witte konijn van Alice in Wonderland!:grin:

White Rabbit van Jefferson Airplane gaat ook over Alice. ^^

Ok. waarschijnlijk ben ik dan ooit verkeerd geïnformeerd, ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat 2CB veel heftiger en anders is. Dat je gezichten ziet vervormen enz. Heb het zelf nog nooit gebruikt.

Hoe heftig een middel uitpakt, hangt af van de dosering. Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat psilocybine een volwaardiger psychedelicum is dan 2C-B. Psilo is veel complexer, veel meer een echte innerlijke reis m.i. En zeker niet altijd een pretmiddel.

2C-B zit qua effect een beetje tussen XTC en een psychedelicum in en wordt daarom ook wel 'psychedelicum light' genoemd. Gezichten zal je er best van kunnen zien vervormen op wat hogere doseringen, maar dit geldt voor alle psychedelische middelen. Zeker ook voor truffels.

Om het verschil (voor mij) een beetje aan te geven: op een truffel/paddotrip moet ik mij echt mentaal voorbereiden. Ik doe dit maar heel sporadisch en kies die momenten heel bewust uit. Wil me goed in mijn vel voelen, uitgerust zijn, gevoelsmatig klaar er voor zijn, etc. 2C-B doe ik meer 'voor de leuk' en ik kan ook vrij impulsief beslissen dat ik dat ga doen. Het behoeft voor mij een stuk minder voorbereiding, omdat het eigenlijk altijd een weinig diepgaande - maar toch wel leuke - ervaring geeft.

• Like
Waarderingen: Eik

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat is precies de reden dat ik et 2cb ben begonnen. Omdat het idd een “light” variant zou zijn.
Nou heb ik wel al bad trips gezien op 2cb hier op t forum, dus zo “light” moet je het niet nemen denk ik. Het is wel minder mentaal idd hoorde ik. Ik ben an plan truffels te proberen maar dat doe ik dan goed gepland en goed voorbereid.
2cb zou ik, zeker nu ik het een beetje ken, ook spontaan durven nemen. Truffels daar aan tegen niet.

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad 2cb is de drugs die je kan nemen zonder enige voorbereiding in de avond en de volgende dag gaat het leven lekker door. Met truffels daarentegen moet je gewoon goed voorbereid zijn want als dat slecht uitpakt kan dat nog lang nazinderen.

Leuk report trouwens!!

Bovenaan