• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2de keer 2C-B :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Wie: Ik, vrouw van 40 jaar. 1.75. 110 Kg.
Wat: 2C-B Gouden champagneflesjes 11-13mg.
Dosering: 2 en een halve.
Setting: Alleen (Ik woon alleen) lekker thuis op de bank, wierrookje, chille muziek, geen afleidingen verder.
Ervaring: XTC, 2C-B, Hasj met enige regelmaat, maar ook met (jarenlange) pauzes. Verder rook ik, en drink ik geen alcohol.
Toedieningswijze: Slikken.
Verwachtingen: Met deze nieuwe, hogere dosering verwacht ik een beter effect dan de vorige keer. Wel heb ik een andere mindset, ook zonder visuals is het nog steeds lekker high zijn.
Angsten: Eigenlijk geen. Ik hoop dat ik weinig last zal krijgen van de bodyload.
Stemming: Blij, rustig, relaxt, openminded.
Voorbereiding: Dextro vit-c, kauwgom. Zo goed als nuchter gebleven, een emmer voor als ik ineens misselijk ga worden. Afspraak met een vriend dat ik hem bel als ik me niet lekker voel.

21:35: Ze zitten erin, 2 en een halve pil. Vanwege de vorm, heb ik het dikste stukje van de twee halfjes genomen.

Dit rapport is amper met tijden, omdat ik me zo min mogelijk druk wilde maken om tijd en dat soort zaken. De meeste dingen zijn omdat ik toevallig op klok keek, de rest is geschat.

Tijdens de inwerking nog wel gezellig aan het chatten geweest, mooie tranceshow gekeken. Gewoon lekker ontspannen.

22:50: Na een dik uur, merkte ik wat vaagheid, en dus heb ik de chat en alles uitgezet en ben lekker onderuit op de bank gaan liggen. Peukje erbij, gewoon relaxt met wat chille muziek.

23:30: Bodyload neemt toe, ik gaap veel en voel me met vlagen wat misselijk en wat hoofdpijn. Het is nog steeds goed te doen en heb niet het idee dat ik moet overgeven ofzo. Voel me warm van binnen, maar zweet niet, ril niet, gewoon prima dus.

Hierna of in ieder geval niet lang na dit moment merk ik op dat muziek anders klinkt. Liedjes die ik normaal heel leuk vind, klinken anders, bijna onherkenbaar anders. Nog steeds wel leuk, maar ik hoor andere onderdelen uit de muziek, die normaal meer op de achtergrond zijn ineens harder, waardoor sommige liedjes bijna onherkenbaar zijn. Dit was echt een rare gewaarwording!
Als er een vrolijk Iers liedje voorbij komt zit ik ook te grijnzen als een lijp.

Ik lag lekker en probeerde me (tip gelezen hier op het forum) te focussen op één ding in de kamer, om eventuele visuals op te wekken. Voor mijn gevoel duurde dit ontzettend lang, maar toen ik hier en daar wat golvende bewegingen zag werd het makkelijker op me erop te focussen. Ik keek naar mijn benen, voeten en daar trok een warm gevoel doorheen en toen voelde het ineens niet meer als mijn voeten. Ik keek ernaar alsof ze van iemand anders waren. Mijn hele lichaam voelde ook onwijs zwaar op dit moment. Ik kon mijn armen voor mijn gevoel, amper nog optillen. Het leek alsof ik een beetje opsteeg uit mijn lijf en er wel nog naar kon kijken. Mijn voeten werden ook heeeeeel klein, en dan weer normaal. :grin:
De hoofdpijn is nu helemaal weg, voel op achtergrond nog wel wat misselijk, maar dat is steeds na een gaap weer weg.
Ik probeer een shaggie te draaien, maar mijn lijf is zo zwaar dat de motivatie ontbreekt.
Met vlagen merk ik dat ik mijn kaken met ontzettend veel kracht dicht bijt maar kan mezelf ook weer bedenken dit los te laten en dan ontspande ik weer.

En toen was er ineens die lamp die mijn aandacht trok. (Zie bijgevoegde foto) Ik bleef hier naar kijken, en toen kreeg ik een prachtig schouwspel van de patronen die dansten en de kleine oneffenheden erom heen (de textuur van de kap zelf) begonnen daar nog wel sneller omheen te stromen als een snelweg van kleine stroompjes. De lamp werd ook feller, en minder fel als ik mijn concentratie verloor. Ook de kamer eromheen golfde wat, maar die lampenkap was echt geweldig om te zien, prachtig mooi! Ik zat echt met een big smile te kijken, en heb volgens mij een aantal keren hardop gezegd hoe mooi het was.
Het duurde niet heel lang, als ik maar even dacht “oh”, dan was het weg en moest ik me opnieuw weer heel erg concentreren.

01:00: De visuals vereisen teveel concentratie en ik merk dat het me uitput. Ineens ben ik dan ook gewoon tevreden met wat ik wel gekregen heb, en besluit maar even wat anders te gaan doen. In een opwelling bel ik een vriend op en vraag of hij zin heeft met de honden te gaan wandelen. Wel even plassen weer, dat moet ik (zeker voor mijn doen) heel vaak.

Ongeveer 01:15 lopen we dan over straat met de honden, ik loop gewoon in m'n huisbroek over straat, ach, pas me aan aan de buurt is mijn excuus. We lopen wat, roken wat, gewoon lekker genieten van de frisse lucht. Omdat ik me graag uitsloof wil ik wel even laten zien dat ik lopend, met twee herders aan de riem, wel een shaggie kan draaien. Ineens zie ik echter een beest voor mijn gezicht, een grote mug ofzo. Maar terwijl ik schrik, bedenk ik me ineens of hij er wel echt was of dat het een visual was. En toen moest ik vreselijk lachen, echt gieren van het lachen. We probeerde gewoon door te lopen omdat ik niet mensen wilde wakker maken met mijn gelach, maar het hield niet op! 3 straten door krom gestaan van het lachen, ik kwam niet meer bij en zag niks meer door de tranen. Die vriend van me lachte gelukkig wel mee. Die vond het wel grappig zo. Hij wil ook graag 2C-B proberen maar hij mag het niet, omdat hij in het verleden erg last heeft gehad van psychoses. Hij vond het dus wel leuk zo een beetje te kunnen meegenieten.

Tegen 02:00 merkte ik dat de high wel echt ging afnemen en zijn we terug richting mijn huis gelopen. Hij is toen ook direct weer naar zijn huis gegaan. Eenmaal binnen nog even wat gedronken en nog fijn zitten chatten met een vriendin. Trance klonk nog steeds erg leuk, en ondanks dat ik wel wat moe was, toch nog erg gezellig gehad. Na verschillende keren uitstellen, “nog één shaggie” en talloze keren plassen, lag ik uiteindelijk om 04:00 in mijn bed, en viel vrijwel direct in slaap.
Heerlijk geslapen en om 10:00 kwam ik er uitgerust weer uit, en ben ik nu dit verslag aan het typen. Voel me prima! :)

Conclusie: Deze hogere dosering +/- 30mg, gaf me een enorme high. Vergrote pupillen waren er ook dit keer niet. Kon af en toe lastig lopen en bewegen en gaf me wel wat visuals/veranderingen in waarneming maar ik moet er echt heel veel moeite voor doen. Als ik het niet toelaat, is het er ook niet. De controle die ik er zelf op heb, maakt het wat lastig. Ik hoef maar even afgeleid te zijn, en ze zijn weg. Misschien ben ik te ongeduldig, misschien moet ik een middel proberen waarbij ik gedwongen word die controle meer op te geven. Ik hoor graag jullie tips. Ik was echter wel heel tevreden met wat ik wel “gekregen” heb. Het was prachtig en ik genoot er enorm van en ik zou daar dolgraag meer van willen.

Deze keer, wat ik de eerste keer wel had, geen nare gedachten of teleurstellingen. Het was echt een hele leuke avond die ik niet snel zal vergeten. :)
lampje.jpg

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk report en deels herkenbaar, ook. De visuals met die lamp kan ik me helemaal voorstellen :grin:
Zelf herken ik jouw stukje 'als ik het niet toe laat, is het er ook niet' wel van mijn enige 2cb trip. Ik vond het dan ook fijn om even in de slaapkamer op bed te gaan liggen, volledig in het donker en zonder muziek. Er is dan 0 afleiding en je (ik in elk geval) kunt makkelijker toegeven aan wat de trip brengt ipv op andere dingen focussen. Daarna kon ik dat in de woonkamer, in het licht en met afleiding, ook makkelijker.

Goed geschreven reportje, to the point en makkelijk om je er in in te leven. Herken ook veel van de dingen die je beschrijft.
Uit persoonlijke ervaring met 2-cb kan ik je vertellen dat als je het trip-effect wilt versterken een dikke joint roken het meestal wel in gang zet. Heb dit zelf toevallig ontdekt toen ik op een feestje ong 20mg op had en een vriend tegenkwam die me zijn joint doorgaf, even later had ik het gevoel terechtgekomen te zijn in een sprookje, alle kleine mensen leken wel dwergen, het leek echt alsof ze maar tot aan mijn knieën kwamen, de grote mensen leken dan weer reuzen en had het gevoel dat ik me naar het plafond moest richten om met hun te praten.
Heb dit enkele maanden later in een thuissetting nog eens gereproduceerd met 35mg en wat meer wiet op en was toen echt volop aan het trippen, de gedachtengang was minder diepgaand als de traditionele hallucinogenen maar één van de heftigste CEV die ik ooit gehad heb.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi dat je zo'n leuke ervaring hebt gehad. Ik vind persoonlijk 2C-B niet bijzonder visueel. Blowen kan het zeker versterken en de setting kan ook verschil maken, in het donker in een club met veel lichten heb ik bijvoorbeeld altijd meer visuals.

Je zou ook gewoon een ander middel kunnen proberen, sommigen middelen geven de ene persoon veel visuals en de ander niet.

Bovenaan