• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2ci report gezocht

cheiron

Bewuste gebruiker
Hallo Allemaal,

Bij deze een 2ci report verzoekje :)
Ik lees op wikipedia dat 2ci ervaren wordt "as combining psychedelic or hallucinogenic effects typical of drugs such as LSD with the empathogenic or entactogenic effects of drugs such as MDMA (ecstasy)".

Nu lees ik op erowid wel enige ervaringen, maar die beschrijven vooral de psychedelische kant ervan. Hier op het forum is het me nog niet gelukt om goede, uitgebreide 2ci reports te vinden. (behalve dan het 2ci&lsd report, maar daar is het weer moeilijk om de 2ci eruit te filteren :wink: )

Ik heb zelf 2ci in mn bezit, en ben me aan het afvragen of het leuk zou zijn om dit te gebruiken in bijvoorbeeld een uitgaans-setting (zoals ik met MDMA leuk vind) of in een thuis-setting (zoals ik voor trippen beter vind). Het zou leuk zijn als mensen hier hun ervaringen met 2ci gedetailleerd zouden willen beschrijven.

Hoe verhoudt het zich tot MDMA? Moet ik me ook een love-feeling voorstellen, emotionele openheid, etc zoals ik bij een empathogeen verwacht? Ik begrijp dat de hallucinaties vrij goed stuurbaar zijn, weliswaar psychedelisch maar niet enorm overweldigend (dat is, op "normale" doseringen rond de 18-20 mg).

megatrippie

Belezen gebruiker
cheiron zei:
Hallo Allemaal,

Bij deze een 2ci report verzoekje :)
Ik lees op wikipedia dat 2ci ervaren wordt "as combining psychedelic or hallucinogenic effects typical of drugs such as LSD with the empathogenic or entactogenic effects of drugs such as MDMA (ecstasy)".

Nu lees ik op erowid wel enige ervaringen, maar die beschrijven vooral de psychedelische kant ervan. Hier op het forum is het me nog niet gelukt om goede, uitgebreide 2ci reports te vinden. (behalve dan het 2ci&lsd report, maar daar is het weer moeilijk om de 2ci eruit te filteren :wink: )

Ik heb zelf 2ci in mn bezit, en ben me aan het afvragen of het leuk zou zijn om dit te gebruiken in bijvoorbeeld een uitgaans-setting (zoals ik met MDMA leuk vind) of in een thuis-setting (zoals ik voor trippen beter vind). Het zou leuk zijn als mensen hier hun ervaringen met 2ci gedetailleerd zouden willen beschrijven.

Hoe verhoudt het zich tot MDMA? Moet ik me ook een love-feeling voorstellen, emotionele openheid, etc zoals ik bij een empathogeen verwacht? Ik begrijp dat de hallucinaties vrij goed stuurbaar zijn, weliswaar psychedelisch maar niet enorm overweldigend (dat is, op "normale" doseringen rond de 18-20 mg).

Een uitgebreid 2ci report heb ik zo niet voor je.
Ik kan je wel antwoord geven op enkele van je vragen waarbij je zoals bij alle drugs natuurlijk rekening moet houden dat het per gebruiker verschild hoe dingen ervaren worden.
gelukkig kan ik putten uit ervaringen niet alleen van mijzelf maar ook van enkele anderen.

2ci eigenschappen volgens persoonlijke waarneming:

. Je krijgt er energie van maar minder chemisch dan bij mdma (het lijkt meer een soort van natuurlijke energie en een geestelijke helderheid).

. Je omgeving krijgt meer kleur en over alles lijkt een soort van olieachtige blauwe film te liggen

. Je word er empathisch van dus het loving feeling zoals bij mdma maar dan wel een stuk minder sterk.

. In vergelijking met LSD 2c-e paddo's heeft het veel minder diepgang (dus psychedelisch niet echt trippen)
De geestelijke diepgang vind ik persoonlijk zo goed als volledig ontbreken.
dit is niet alleen mijn mening maar ook die van mijn vriendin en ook die van enkele anderen waar we gezamenlijk mee gebruikt hebben.
Zelfs bij 60mg heb ik geen diepgang mogen ervaren.
Wel is het zo dat sommige mensen daar anders over denken.

Zeer geschikt als partydrug.
niet alleen krijg je er energie van maar ook milde visuals dat samen met het feit dat het lekker lang werkt maakt het voor mij 1 van de beste partydrugs.

De dag erna ook nog een keer geen kater.
Wel verneem ik dat ik als ik ga bijslikken na zo'n 6 tot 8 uur ik soms hoofdpijn krijg.
maar aangezien ik dan toch al aan het slikken ben durf ik ook nog wel een ibru te nemen en daarmee is het probleem wel opgelost.
Tevens is het een relatief veilige druk waarbij een overdosis bijna niet te doen is en waarbij mensen welke zelfs enorme dosissen tot zich hebben genomen nog controle wisten te behouden en zonder kleerscheuren er vanaf kwamen.

ps.
We (vriendin en ik) waren toch al van plan om weer eens puur op de 2c-i te gaan. ik zal eens een poging doen er een report van te schrijven.
Het zal alleen niet dit weekend worden dus pas volgende week zaterdag.
Ik beloof niets maar zal mijn best doen.

cheiron

Bewuste gebruiker
megatrippie zei:
. Je krijgt er energie van maar minder chemisch dan bij mdma
. Je omgeving krijgt meer kleur en over alles lijkt een soort van olieachtige blauwe film te liggen
. Je word er empathisch van dus het loving feeling zoals bij mdma maar dan wel een stuk minder sterk.

Klinkt goed. beetje spacy, energie. En toch empathisch. MDMA is ook wel heel erg, ik heb de dag na MDMA ook meestal zo iets van 'wat heb ik nu allemaal weer gezegd en gedaan'. Dus als het open maakt zonder te overdrijven, klinkt inderdaad als een goede partydrug :)

De geestelijke diepgang vind ik persoonlijk zo goed als volledig ontbreken.

Grappig. Ben ik wel benieuwd naar. Dus gewoon kleurtjes, vormpjes, maar verder geen verdieping. Klinkt ook alsof het risico voor mindfucks veel en veel minder is, en dat je dus veel minder voorzichtig hoeft te zijn met je setting (ik kan met LSD/Paddo's echt wel last hebben van mn omgeving, subtiele dingen zeg maar zoals sfeer die ineens enorm uitvergroot worden.)

Dat was eigenlijk mijn voornaamste terughouding bij het gebruiken als partydrug, maar dit klinkt wel alsof het vrij goed hanteerbaar is.

voor mij 1 van de beste partydrugs.

Ik ben benieuwd hoe ik dat zelf ga ervaren, maar kan me er vanalles bij voorstellen :)

De dag erna ook nog een keer geen kater.
Dat is met MDMA inderdaad altijd naar. Ook als het weg begint te zaken na een uur of 3, voel ik met MDMA altijd zo'n sterke craving. "Nee! ga niet weg! Niet ophouden!" Bijslikken is het m ook nooit echt voor me. Blowen wil nog wel een beetje helpen tegen het holle after gevoel. Maar niet echt fijn, zelfs al gebruik ik het heeeeel zelden.

ps.
We (vriendin en ik) waren toch al van plan om weer eens puur op de 2c-i te gaan. ik zal eens een poging doen er een report van te schrijven.
Het zal alleen niet dit weekend worden dus pas volgende week zaterdag.
Ik beloof niets maar zal mijn best doen.

Zou ik erg interessant vinden! Ik vond je andere report ook erg mooi, gedetailleerd en helder geschreven. Dus, als t even lukt, ik zit erop te wachten :)

En wellicht dat ik zelf ook een reportje ga schrijven als de situatie zich voor gaat doen om het te slikken. Ik wil toch wel echt graag uitgaan ermee, lijkt me erg leuk.

megatrippie

Belezen gebruiker
Nog even wat aanvullingen op mijn vorige reactie. Het emphatogene effect is beperkt. Zeker als je het vergelijkt met MDMA. De visuals zijn stuurbaar en komen wat chemisch over. Alles heeft een blauwe olieachtige film over zich licht is lichter en kleur is kleurrijker. Je krijgt meer energie maar op een heldere manier. je staat niet strak zoals bij mdma. Je word niet lijp zoals bij mdma (in ieder geval veel minder). Als je hoog gaat doseren zal de drug meer psychedelisch worden. een vrij normale dosis is 16 a 17mg maar ik verneem bijna niets van deze hoeveelheden en moet dus een stuk hoger doseren (30mg ongeveer) maar dat ligt meer aan mij. Je hebt niet dat je dat day after gevoel hebt dus geen kater.Je kan als het uitgewerkt is of zelfs voor die tijd er goed op slapen. Voor de rest heeft het in mindere mate ook wat andere psychedelica hebben dus je lichaam is heel gevoelig voor aanrakingen. Bij een hoge dosis krijg je bij opkomst (welke soms wel 2 tot uur op zich kan laten wachten) last van een onplezierige bodyload. Niet zo erg als bij bijvoorbeeld 2c-e. Aanstaande zaterdag zal ik proberen een vrij nauwkeurig trip reportje te schrijven (als ik me kan beheersen en het bij 2c-i laat anders word het een report van mijn vriendin welke het zeker bij 2c-i gaat houden)

Ik raad je wel aan om het gewoon eerst in een thuis setting te proberen zodat je weet welke dosis je nodig hebt om een prettige trip te krijgen.

cheiron

Bewuste gebruiker
megatrippie zei:
Het emphatogene effect is beperkt. Zeker als je het vergelijkt met MDMA.
Die indruk had ik inderdaad al, hoewel het schijnbaar wel aanwezig is. Typisch van MDMA vind ik de totale afwezigheid van schaamte, terughoudendheid, angst, dat soort zaken. Moet ik me voorstellen dat dit weliswaar aanwezig is, maar in veel lichtere mate? Nou ja, ik moet het waarschijnlijk gewoon n keer testen. Ik heb t liggen, dus... :)

De visuals zijn stuurbaar en komen wat chemisch over. Alles heeft een blauwe olieachtige film over zich
Vaag, dat blauw. Maar goed, ik ga t zien...

Je hebt niet dat je dat day after gevoel hebt dus geen kater.Je kan als het uitgewerkt is of zelfs voor die tijd er goed op slapen.
Dat is dan weer een enorme pre tov MDMA...!

Voor de rest heeft het in mindere mate ook wat andere psychedelica hebben dus je lichaam is heel gevoelig voor aanrakingen.
Hmmm, klinkt prettig. Vooral als je vrouwelijk gezelschap in de buurt hebt :tearsofjoy: :hearteyes:

Aanstaande zaterdag zal ik proberen een vrij nauwkeurig trip reportje te schrijven (als ik me kan beheersen en het bij 2c-i laat anders word het een report van mijn vriendin welke het zeker bij 2c-i gaat houden)
Ben benieuwd!

Ik raad je wel aan om het gewoon eerst in een thuis setting te proberen zodat je weet welke dosis je nodig hebt om een prettige trip te krijgen.
Tja, ik had gedacht 16 of 18 mg te proberen. Lijkt me niet heel problematische dosis om mee uit te gaan...

megatrippie

Belezen gebruiker
Die indruk had ik inderdaad al, hoewel het schijnbaar wel aanwezig is. Typisch van MDMA vind ik de totale afwezigheid van schaamte, terughoudendheid, angst, dat soort zaken. Moet ik me voorstellen dat dit weliswaar aanwezig is, maar in veel lichtere mate?

Ja zo moet je dat je ongeveer voorstellen.

Tja, ik had gedacht 16 of 18 mg te proberen. Lijkt me niet heel problematische dosis om mee uit te gaan...

Wij zijn al meerdere malen op de 2c-i aan het feesten geweest. Ik op 30 mg de vriendin op 25 mg. Dus prima te doen.

cheiron

Bewuste gebruiker
megatrippie zei:
Dus prima te doen.
Als het moment daar is, die gelegenheid zal zich wel voordoen.
Maar vanavond eerst maar weer eens naar de Santo Daime :grin: Daar kan geen 2ci tegenop...

megatrippie

Belezen gebruiker
cheiron zei:
megatrippie zei:
Dus prima te doen.
Als het moment daar is, die gelegenheid zal zich wel voordoen.
Maar vanavond eerst maar weer eens naar de Santo Daime :grin: Daar kan geen 2ci tegenop...

Dat geloof ik direct. Helaas niet iets wat makkelijk te realiseren is voor mij. Dus ik moet het voorlopig houden bij makkelijker te bemachtigen middelen. Helaas moet ik je een 2c-i report nog schuldig blijven. Het afgelopen weekend zelf aan de 2c-i + 2c-e gegaan en de vriendin na het nuttigen van de 2c-i toch ook nog wat 2c-e tot zich genomen. Niet mogelijk om een puur 2c-u report te schrijven. Zodra dat wel mogelijk is zal het zeker gebeuren. Wat betreft de combi 2c-i + 2c-e kan ik alleen maar stellen dat hij geweldig is behalve dan dat het niet iets is om op een feestje te doen en dat ik de bodyload van e toch best vervelend vind.

Bovenaan