2cb werkte pas na ~6 uur. Verklaring?

keykowna

Newbie
Het is een oud verhaal (langer dan 1 jaar geleden) maar ik ben inmiddels toch nog benieuwd of iemand een verklaring weet. Dit was de tweede keer dat ik 2c-b ging doen.

Ik nam bij binnenkomst van het techno feest rond 23:00 mijn eerste 2c-b pil, ongeveer 15 mg. Een paar van mijn vrienden namen xtc, en een paar dronken geloof ik alcohol. Na een poos niks te voelen nam ik de tweede. Het duurde zo lang dat ik op een gegeven moment een lik mdma erbij nam om hopelijk het effect misschien wat makkelijker te triggeren. Na lang wachten en nog steeds niks te voelen besloot ik maar wat alcohol te drinken, niet veel, zo'n 3-4 glazen. Uiteindelijk voelde ik mij hierdoor licht aangeschoten en ik heb nog een leuke avond gehad, maar ik heb niks van de 2c-b gemerkt.

Aangekomen bij de afterparty hadden mijn vrienden inmiddels ook 2c-b genomen. Het is nu ongeveer 04:30. Ik zit een beetje onderuitgezakt in mijn stoel en ik ben naar het plafond aan het staren en opeens begint het te werken. Net iets voordat het ook bij mijn vrienden begint te werken, die pas op de afterparty hadden ingenomen. Op een gegeven moment was het vrij intens maar niet dat het naar was. Uiteindelijk heb ik echt de leukste trip ervaring van mijn leven gehad.

Ik was voor het feest gewoon prima uitgerust en ik had ook gewoon normaal gegeten. Niks anders dan andere keren dat ik drugs heb gebruikt. Ik ben vrij mager voor mijn leeftijd (20 destijds), heb een snelle stofwisseling en voel bijvoorbeeld alcohol heel snel werken. Ik verwachtte dus ook gewoon dat de 2c-b op het feest zelf ging werken.

Ik ben benieuwd of iemand een verklaring heeft waar het mogelijk aan heeft gelegen dat het zo lang duurde voordat ik mijn 2c-b voelde :)

Laatst bewerkt:

Cerberus

Wijs gebruiker
Had je toevallig enorm veel gegeten voordat het feest begon?
Hoe lang duurde je trip die om 4:30 startte?
Als het niet te lang was (of je je tweede pil echt heel laat op het feest nam), zou ik gokken dat de trip al de hele avond werkte, maar er gewoon teveel impulsen waren op het feest om er iets van te merken. Thuis in een rustige omgeving erna zijn er minder prikkels en kun je het beter merken.

keykowna

Newbie
Had je toevallig enorm veel gegeten voordat het feest begon?
Hoe lang duurde je trip die om 4:30 startte?
Als het niet te lang was (of je je tweede pil echt heel laat op het feest nam), zou ik gokken dat de trip al de hele avond werkte, maar er gewoon teveel impulsen waren op het feest om er iets van te merken. Thuis in een rustige omgeving erna zijn er minder prikkels en kun je het beter merken.
Voor zover ik mij kan herinneren: ik heb gewoon normaal avondeten gehad en misschien voor het feest nog iets kleins maar zeker niet uitzonderlijk veel :grin: . De trip duurde tot ongeveer 08:00 - 08:30 rond die tijd gingen we slapen, ik merkte wel nog wat na effecten. Het gekke is dat ik echt niks nada op het feest zelf voelde

benzzzy

Badass junkie
Pillen zijn vaak ondergedoseert.
Van 8mg moet je idd niet teveel verwachten.
Als je ze niet hebt getest dan is dit wss de verklaring.

keykowna

Newbie
Pillen zijn vaak ondergedoseert.
Van 8mg moet je idd niet teveel verwachten.
Als je ze niet hebt getest dan is dit wss de verklaring.
Ik heb het nog even nagevraagd aan mijn maat, de pillen waren ongeveer 20mg per stuk. In totaal had ik dus 40mg

benzzzy

Badass junkie
Ik heb het nog even nagevraagd aan mijn maat, de pillen waren ongeveer 20mg per stuk. In totaal had ik dus 40mg
En jou maat heeft ze getest?
2 pillen nodig hebben voor een degelijk tripje lijkt er toch echt op te duiden dat deze rond of onder de 10mg lagen wat de norm is voor 2cb.
Het is ook de norm dat deze 10mg pillen verkocht worden als 20+mg.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
En jou maat heeft ze getest?
2 pillen nodig hebben voor een degelijk tripje lijkt er toch echt op te duiden dat deze rond of onder de 10mg lagen wat de norm is voor 2cb.
Het is ook de norm dat deze 10mg pillen verkocht worden als 20+mg.

Ja, dit. Het lijkt mij inderdaad de meest logische verklaring dat deze pillen geen 20 mg 2C-B bevat hebben. Een dosis van 40 mg zo laat pas merken zou zeer opmerkelijk zijn. Ik vraag me dus ook af of je zeker weet dat je maat deze pillen wel echt had laten testen. De ware dosis van 2C-B pillen die ik zelf ooit heb laten testen lag in alle gevallen rond de 10 mg, waarbij inderdaad hoger geadverteerd werd.

Wel fijn dat je alsnog een leuke avond en prettig tripje had!

Chillax

Bewuste gebruiker
Bij lichte doseringen is het vaak ook wel zo dat wanneer je in een drukke omgeving bent, je er minder van merkt. Ik heb wel eens het idee dat een stof bij mij is uitgewerkt, tot ik naar de WC ga. Als je dan even uit de drukte bent merk ik in eens dat ik echt wel dik onder invloed ben. Ik kan me voorstellen dat je dosis laag was en je daardoor op het feest niet zo veel merkte, maar thuis toen je even rustig zat in eens de aandacht er voor had en het daardoor wel voelde.

keykowna

Newbie
Ja, dit. Het lijkt mij inderdaad de meest logische verklaring dat deze pillen geen 20 mg 2C-B bevat hebben. Een dosis van 40 mg zo laat pas merken zou zeer opmerkelijk zijn. Ik vraag me dus ook af of je zeker weet dat je maat deze pillen wel echt had laten testen. De ware dosis van 2C-B pillen die ik zelf ooit heb laten testen lag in alle gevallen rond de 10 mg, waarbij inderdaad hoger geadverteerd werd.

Wel fijn dat je alsnog een leuke avond en prettig tripje had!

Bij lichte doseringen is het vaak ook wel zo dat wanneer je in een drukke omgeving bent, je er minder van merkt. Ik heb wel eens het idee dat een stof bij mij is uitgewerkt, tot ik naar de WC ga. Als je dan even uit de drukte bent merk ik in eens dat ik echt wel dik onder invloed ben. Ik kan me voorstellen dat je dosis laag was en je daardoor op het feest niet zo veel merkte, maar thuis toen je even rustig zat in eens de aandacht er voor had en het daardoor wel voelde.
Voor zover ik weet waren ze niet getest en is 20mg per pil inderdaad iets teveel van het goede. Waarschijnlijk is het feit dat er veel impulsen op het feest waren de oorzaak geweest dat het zo laat pas is gaan werken. Bedankt voor jullie reacties!

Rosie

Bewuste gebruiker
Al mijn 2cb pillen waren verkocht als 20 mg
Uiteindelijk waren ze 8, 14 en tussen de 8 en 12mg

Teveel prikkels zwakt mijn trip ook af.
Daarom gebruik ik het liefst thuis. Soms is licht zelfs teveel. Haha. Heb een keer thuis op de slaapkamer, in het donker, met muziek op koptelefoon zitten trippen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Al mijn 2cb pillen waren verkocht als 20 mg
Uiteindelijk waren ze 8, 14 en tussen de 8 en 12mg

Teveel prikkels zwakt mijn trip ook af.
Daarom gebruik ik het liefst thuis. Soms is licht zelfs teveel. Haha. Heb een keer thuis op de slaapkamer, in het donker, met muziek op koptelefoon zitten trippen.
Kan ook erg fijn zijn solo in je eigen comfort zone , zonder rekening te houden met anderen lekker jezelf laten gaan

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het komt eens in de zoveel tijd voor dat een pil of capsule pas veel later gaat werken.

De meest logische verklaring die ik ervoor heb is dat de maag en darmen op dat moment maar heel weinig samenknijpen (peristaltiek). Het kan zijn dat je verteringskanaal niet zo actief is. Een pil of capsule kan dan een hele tijd in de maag liggen wachten tot het uiteindelijk wordt opgenomen.
Een andere factor daarbij kan zijn hoe hard de pil is samengeperst. Sommige pillen zijn heel hard, waardoor het dus lang duurt voordat de hele inhoud is opgelost.
Sowieso wordt de meeste 2C-B pas opgenomen in de darmen. Dus er is nog een derde factor die kan meespelen: de poortwachter die aan het uiteinde van de maag zit. Die bepaalt hoe vaak er kleine beetjes uit de maag mogen doorstromen naar de darmen. Als die poortwachter om wat voor reden dan ook steeds gesloten blijft, dan kan het dus heel lang duren voordat een middel wordt opgenomen.

Maar sowieso is het lastig om er iets zinnigs over te zeggen omdat het hier gaat over subjectieve effecten. Het kan best zijn dat de 2C-B al wel was opgenomen maar dat je het niet merkte.

De meest klassieke fout in dit soort situaties is: 'oh ik voel nog niks, ik neem er nog één!' Dat moet je dus niet doen. Want dat leidt er vaak toe dat je op een later moment dubbel zo hard gaat, wat gevaarlijk kan zijn.

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt met een vriendin die een capsule MDMA had genomen. Die begon pas na 6 uur te werken. Ze had de capsule echter zelf samengesteld, dus we wisten precies hoeveel MDMA erin zat (120 milligram). Ze wilde steeds bijpakken, maar ik zei: niet doen, je capsule gaat straks wel werken. Uiteindelijk duurde het dus 6 uur. Maar toen ging ze wel ineens hard.
Moraal van het verhaal: zorg ervoor dat je zeker weet wat er in je drugs zit :wink:

Bovenaan