• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2cb: een karikatuur van de werkelijkheid

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wat een lang verhaal, maar heel leuk om te lezen. Moest weer even terug denken aan mijn eerste keren trippen, die zijn altijd het leukst omdat je het dan nog niet weet en je nog vrolijk kunt verbazen om alles. Volgende stap is LSD, vind ik persoonlijk leuker dan 2c-B. Het gevoel wat je beschreef van is dit alles en gaat het nog komen dat heb ik ook altijd met 2c-B. En het maakt niet uit welke doses je neemt, dat blijft. Maar bij LSD is dat dus niet, vanaf 100µg heb je het gevoel van een volledige trip en hoeft het niet persee nog harder. :wink:

Goed geschreven ook, maar vond sommige delen te lang dradig wat het lezen iets minder aangenaam maakte. Ook de stukken tekst wat vaker onderbreken, ziet er beter uit en leest prettiger. En nogmaals, ik heb het met plezier gelezen. :)

Elohtibbar

Badass junkie
DrippTone zei:
Wat een lang verhaal, maar heel leuk om te lezen. Moest weer even terug denken aan mijn eerste keren trippen, die zijn altijd het leukst omdat je het dan nog niet weet en je nog vrolijk kunt verbazen om alles. Volgende stap is LSD, vind ik persoonlijk leuker dan 2c-B. Het gevoel wat je beschreef van is dit alles en gaat het nog komen dat heb ik ook altijd met 2c-B. En het maakt niet uit welke doses je neemt, dat blijft. Maar bij LSD is dat dus niet, vanaf 100µg heb je het gevoel van een volledige trip en hoeft het niet persee nog harder. :wink:

Goed geschreven ook, maar vond sommige delen te lang dradig wat het lezen iets minder aangenaam maakte. Ook de stukken tekst wat vaker onderbreken, ziet er beter uit en leest prettiger. En nogmaals, ik heb het met plezier gelezen. :)

Dank je :) het is inderdaad erg lang geworden, maar ik heb het eigenlijk ook vooral voor mezelf geschreven :wink: kan me wel goed voorstellen dat het voor andere mensen minder boeiend is om te lezen. Wil alleen graag alles van mn trip onthouden :) over dat tekst onderbreken heb ik ook nagedacht, alleen dat hele lange stuk gaat allemaal over de muziek, vandaar dat ik geen goed punt kon vinden om een nieuwe alinea te starten.

Over een tijdje inderdaad aan de LSD, heb daar wel hogere verwachtingen van. Had eigenlijk verwacht dat een hogere dosis 2cb ook een mooiere trip zou opleveren, maar jij bent dat "is dit alles?" gevoel dus altijd blijven houden?

Apparat

Newbie
Leuk report! Lekker uitgebreid, maar het lezen heeft me geen moment verveeld.
In mijn volgende trip zal ook zeker the mystic's dream op zetten. Wat een geweldig mooi nummer is dat zeg :hearteyes:
Wel grappig dat jullie ook Mango van Sasha Funke hebben gedraaid! Kan wel begrijpen dat je na al die rustige muziek die je ervoor hebt gehoord, bij dat nummer opeens een overload ervaart.
Wat betreft dat gevoel van 'is dit alles?' kan ik me niet voorstellen dat het niet uitmaakt welke dosis je neemt. Misschien hangt het meer af van wat je verwachtingen vooraf zijn en wat de intensiteit van je trips in het verleden is geweest.
Zou stonie trouwens bij deze 2cb trip ook hebben gedacht: Is dit alles? :grin: viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=code+red+2cb

Smulpaapje

Experimenterende gebruiker
Wat een geweldig report! :grin:
Enne... ik moet nog steeds lachen om die piccolini-grap, haha.
Vreemd trouwens dat jij toch echt precies hetzelfde als ik mee hebt gemaakt, terwijl ik dacht dat we toch wel in een ander wereldje zaten allebei.

Elohtibbar

Badass junkie
Apparat zei:
Leuk report! Lekker uitgebreid, maar het lezen heeft me geen moment verveeld.
In mijn volgende trip zal ook zeker the mystic's dream op zetten. Wat een geweldig mooi nummer is dat zeg :hearteyes:
Wel grappig dat jullie ook Mango van Sasha Funke hebben gedraaid! Kan wel begrijpen dat je na al die rustige muziek die je ervoor hebt gehoord, bij dat nummer opeens een overload ervaart.
Wat betreft dat gevoel van 'is dit alles?' kan ik me niet voorstellen dat het niet uitmaakt welke dosis je neemt. Misschien hangt het meer af van wat je verwachtingen vooraf zijn en wat de intensiteit van je trips in het verleden is geweest.
Zou stonie trouwens bij deze 2cb trip ook hebben gedacht: Is dit alles? :grin: viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=code+red+2cb

Dankje! :grin: Ik had tijdens onze trip het idee dat ik alles nooit zou kunnen verwoorden, maar uiteindelijk is het toch aardig gelukt :) Jaa the mystic's dream is echt geniaal, echt een must voor iedere trip! Ik denk dat we van tevoren inderdaad er iets teveel van verwachtten, want we dachten dat wij bij lage hoeveelheden 2cb misschien zelfs al wel open eye visuals zouden krijgen. Maar toch vind ik het achteraf een leuke trip, we hadden alleen de hele avond het gevoel alsof we ergens op zaten te wachten (we weten niet op wat), maar dat kwam maar niet. Al zal stonie daar inderdaad anders over hebben gedacht :grin: Het beruchte voorbeeld.. Ik ben toch ook wel benieuwd naar een hogere dosis, of wellicht een keer in combinatie met mdma :wink: wat vond je van die combi trouwens?

Smulpaapje zei:
Wat een geweldig report! :grin:
Enne... ik moet nog steeds lachen om die piccolini-grap, haha.
Vreemd trouwens dat jij toch echt precies hetzelfde als ik mee hebt gemaakt, terwijl ik dacht dat we toch wel in een ander wereldje zaten allebei.
Ja toch wel bizar dat we alles hetzelfde hebben ervaren! Daar kwam ik eigenlijk ook pas bij het schrijven achter. Heb ik alles goed verwoord, of ben ik nog wat vergeten? Vond het achteraf toch een erg leuke nacht :) volgende keer misschien nog meer spelen met de zintuigen, lekker veel eten klaar zetten enzo :grin: maar eerst lsa! :hearteyes:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat een plezier!

Als ik dit zo lees, dan ga je helemaal verrukt zijn van LSD.

Ook opmerkelijk dat je nog zoveel kon onthouden, hoewel je aangaf behoorlijk vaag te zijn en je gedachten vluchtig waren.

2C-B! :hearteyes:

Apparat

Newbie
Rabbithole zei:
wat vond je van die combi trouwens?

Ik merkte heel weinig van die combi mdma+2cb omdat ik toen maar een halve 2cb pil op had. Het enige wat ik merkte was dat er een enorme spanning op mn hele lichaam stond waardoor ik overal tintelingen voelde.

Misschien dat jullie te veel hadden verwacht omdat ik J had verteld over die keer dat ik 1 2cb pil op had en enorme vervormingen in de realiteit waarnam. Helaas hebben we die pillen nooit kunnen testen op hoeveelheid 2cb..

Elohtibbar

Badass junkie
ErnstJünger zei:
Wat een plezier!

Als ik dit zo lees, dan ga je helemaal verrukt zijn van LSD.

Ook opmerkelijk dat je nog zoveel kon onthouden, hoewel je aangaf behoorlijk vaag te zijn en je gedachten vluchtig waren.

2C-B! :hearteyes:

Haha ja, ik denk ook dat LSD niet gaat tegenvallen! Ik was inderdaad tijdens de trip redelijk vaag in m'n hoofd, maar heb echt geprobeerd om mentale aantekeningen te maken. Heb voor ik m'n trip ging uitschrijven ook heel veel punten opgeschreven met dingen die ik niet moest vergeten om in m'n report te verwerken. Maar het blijft lastig om alles te verwoorden!

Apparat zei:
Rabbithole zei:
wat vond je van die combi trouwens?

Ik merkte heel weinig van die combi mdma+2cb omdat ik toen maar een halve 2cb pil op had. Het enige wat ik merkte was dat er een enorme spanning op mn hele lichaam stond waardoor ik overal tintelingen voelde.

Misschien dat jullie te veel hadden verwacht omdat ik J had verteld over die keer dat ik 1 2cb pil op had en enorme vervormingen in de realiteit waarnam. Helaas hebben we die pillen nooit kunnen testen op hoeveelheid 2cb..

Ja van een halve pil zul je idd niet veel merken.. Denk eigenlijk wel dat het elkaar mooi kan versterken, misschien toch nog een keertje proberen :grin: maar jouw eerste keer 2cb was ook op een feest toch? Denk dat dat wel een extra stimulerende omgeving is voor hallucineren, met al die lichten enzo. :) Een bosrijke omgeving lijkt me ook wel wat.. :hearteyes:

Irie

Belezen gebruiker
Nou, ik heb met 2cb toch niet meteen het "is-dit-alles"-gevoel, vind het juist heerlijk trippen zonder meer (en met zonder meer bedoel ik : zonder dat je gedachten 1000 zijsprongen maken, wat ik dus wel heb op LSD, dan draaien mijn hersenen overtoeren die ik zelf nauwelijks volgen kan, en die me soms toch even doen schrikken ... maar 2 seconden later zit ik weer in een andere hersenkronkel etc etc.)
Op 2cb kon ik precies beter "genieten" zonder meer ...

Elohtibbar

Badass junkie
Irie zei:
Nou, ik heb met 2cb toch niet meteen het "is-dit-alles"-gevoel, vind het juist heerlijk trippen zonder meer (en met zonder meer bedoel ik : zonder dat je gedachten 1000 zijsprongen maken, wat ik dus wel heb op LSD, dan draaien mijn hersenen overtoeren die ik zelf nauwelijks volgen kan, en die me soms toch even doen schrikken ... maar 2 seconden later zit ik weer in een andere hersenkronkel etc etc.)
Op 2cb kon ik precies beter "genieten" zonder meer ...

Kan me wel voorstellen wat je bedoelt, 2cb is een avondje rustig genieten zonder dat het geestelijk of lichamelijk heel vermoeiend hoeft te zijn. Ik weet niet hoe groot je dosis is geweest, en of je dus ook echt visuals e.d. hebt gehad? Ik ga het sowieso nog wel een keer proberen met nog een pil erbij. En ook al heb je dan een "is-dit-alles?"-gevoel, soms wil je dat gevoel en een niet zo hele zware trip :)

Irie

Belezen gebruiker
33mg, dus ja, mét visuals, maar niet extreem ofzo. Het hele huis danste gewoon met me mee, en dat voelde echt als 'thuis' (heb mijn huisje nog maar een jaartje geleden gekocht, dus het was des te intens om 1 te worden met een plaats die de komende 30-40 jaar toch mijn habitat wordt).
Ook waren mijn lichaamsdelen (voeten, handen) niet van mij precies, als ik er naar keek, dus ik moest telkens mijn tenen bewegen om toch ervan overtuigd te worden dat het wel degelijk mijn voeten waren. Was vooral lachen geblazen....
Ik vond het alleen jammer dat het precies snel voorbij was (ook al heeft alles ongeveer een 4u geduurd), met LSD ga je toch wel wat langer door. Maar ideaal dus als je er geen 8u wil 'aanhangen'.

Elohtibbar

Badass junkie
Ja het werkt inderdaad wel vrij kort, ook al zijn wij uiteindelijk - met bijnemen - nog 6 uur aan het trippen geweest :) was eigenlijk een ideale duur voor een milde trip. Wel grappig dat 2cb je zo heeft geholpen om je huis echt als thuis te laten aanvoelen! :) En die vaagheid in je hoofd is heerlijk, kan me heel goed voorstellen hoe het voelde toen je naar je handen en voeten keek :grin: heb je bij 33 mg geen last gehad van een hele erge bodyload?

buzzy

Badass junkie
Hee 2-cb :grin: Heb ik ook een aantal keer gehad, ergggg leuk maar bij de laatste keer gebruiken ging er toch iets mis en ik weet nog steeds niet precies wat het was. Ik lag dus in bed na een tripavondje en ik ging nog steeds redelijk hard en net op het moment dat ik in slaap zou vallen kreeg ik de meest vreselijke schrapende keiharde ruis door mijn hoofd wat wel 10 seconden duurde tot 2 keer toe ! Toen ben ik wakker gebleven tot ik 100% nuchter was toen durfde ik pas weer te gaan slapen. Iemand misschien een idee wat dit kon zijn :confused:

Elohtibbar

Badass junkie
buzzy zei:
Hee 2-cb :grin: Heb ik ook een aantal keer gehad, ergggg leuk maar bij de laatste keer gebruiken ging er toch iets mis en ik weet nog steeds niet precies wat het was. Ik lag dus in bed na een tripavondje en ik ging nog steeds redelijk hard en net op het moment dat ik in slaap zou vallen kreeg ik de meest vreselijke schrapende keiharde ruis door mijn hoofd wat wel 10 seconden duurde tot 2 keer toe ! Toen ben ik wakker gebleven tot ik 100% nuchter was toen durfde ik pas weer te gaan slapen. Iemand misschien een idee wat dit kon zijn :confused:

Hmm dat is wel vaag, maar met 2cb krijg je niet alleen vervormingen van beeld, maar ook van geluid - dus wie weet was het wel gewoon een raar effect van de drugs. En wie weet lag het wel niet aan de 2cb, ik heb ook wel eens ineens een harde piep ofzo in m'n oor.. Zou me er in ieder geval niet van laten weerhouden om weer 2cb te gebruiken :wink:

Eric

Experimenterende gebruiker
Rabbithole;Leuk verhaal.
Ik ben al jaren een Paddo/LSD tripper(Ik schreef LSD bijna met kleine letters en dat is "heiligschennis" in MIJN ogen,A.Hofman RULES!!!).Ik zie aan je vehaal dat je ook een "sterk koppie" hebt.DWZ;Je gaat niet snel fout ! Wat je dan echt een keer "moet" proberen is DMT.Het duurt een stuk korter als paddo`s/LSD maar is een ervaring op zich.Ik heb ook "nachtschaden" gebruikt maar vond dit als ervaren tripper toch iets "te".Te gevaarlijk.....te......???...!!!...???...!!! DMT is iets vriendelijker en niet zo "terror".
Ik wens je het aller beste,groetjes uit de randstad;Eric.

Bijlagen

• Red_Smiley_World_Shroom_Gif_by_sookiesooker.gif
    Red_Smiley_World_Shroom_Gif_by_sookiesooker.gif
    177,1 KB · Weergaven: 601

KoxBox

Badass junkie
Eric zei:
Rabbithole;Leuk verhaal.
Ik ben al jaren een Paddo/LSD tripper(Ik schreef LSD bijna met kleine letters en dat is "heiligschennis" in MIJN ogen,A.Hofman RULES!!!).Ik zie aan je vehaal dat je ook een "sterk koppie" hebt.DWZ;Je gaat niet snel fout ! Wat je dan echt een keer "moet" proberen is DMT.Het duurt een stuk korter als paddo`s/LSD maar is een ervaring op zich.Ik heb ook "nachtschaden" gebruikt maar vond dit als ervaren tripper toch iets "te".Te gevaarlijk.....te......???...!!!...???...!!! DMT is iets vriendelijker en niet zo "terror".

Pfiieeuuuwww, ik hoop dat jij hier nooit een trip report schrijft...

Elohtibbar

Badass junkie
Eric zei:
Rabbithole;Leuk verhaal.

Beste Eric, fijn dat je mijn tripreport leuk vindt en bedankt voor je goedbedoelde advies, maar ik ben allang op de hoogte van alle soorten psychedelica die Moeder Aarde en Vader Laboratorium ons te bieden hebben, en ik zou maar eens mezelf inlezen voordat je zomaar een dodelijk middel als nachtschade gaat proberen. :) Je hoeft me daar dus niet voor te waarschuwen, gelukkig bezit ik zelf een goede dosis gezond verstand. Je bedoelt het niet verkeerd, maar het komt nogal onnozel op mij over als iemand een lid van de nachtschadefamilie onderschat en dan zegt dat je beter DMT kunt proberen. Dat is net zoiets als tegen iemand zeggen dat diegene beter geen proeven met kernenergie op zijn zolder kan doen, en dat het gezonder is om groenten te eten en niet aan asbest te likken.

Vigilante zei:
Dat hoop ik ook :P

Waarom gaan mensen eigenlijk tv kijken tijdens een trip..

Waarom niet? Het is ontzettend leuk om simpele verhalen te zien die je dan ineens niet meer begrijpt of die een hele andere dimensie krijgen, het is geweldig om naar felle kleuren te kijken en alles te zien vervormen, je kunt heerlijk wegspacen terwijl je naar vormen kijkt die op zichzelf kan staan, het zet je aan het denken..

KoxBox

Badass junkie
Films + trippen = :hearteyes: Er gewoon de ballen van snappen, je ziek lachen met misvormde hoofden en idiote situaties enz... Een film duurt trouwens ook geen 12u, dus je hebt nog tijd zat om andere dingen te doen, dat is net het leuke van LSD.

Elohtibbar

Badass junkie
KoxBox zei:
Films + trippen = :hearteyes: Er gewoon de ballen van snappen, je ziek lachen met misvormde hoofden en idiote situaties enz... Een film duurt trouwens ook geen 12u, dus je hebt nog tijd zat om andere dingen te doen, dat is net het leuke van LSD.

Al gaat dit over 2cb. :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
Nee maar goed, als iemand zich afvraagt waarom ik tv ga kijken tijdens een trip en dit onder mijn 2cb tripreport plaatst ga ik toch even uit van het voorbeeld 2cb, en niet LSD, of paddo's, of mescaline, of wat dan ook. :grin:

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
Nee maar goed, als iemand zich afvraagt waarom ik tv ga kijken tijdens een trip en dit onder mijn 2cb tripreport plaatst ga ik toch even uit van het voorbeeld 2cb, en niet LSD, of paddo's, of mescaline, of wat dan ook. :grin:

Inderdaad, mijn excuses. Ik had even helemaal niet meer door dat het over 2cb ging..

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik kijk zelf ook wel eens naar tv of beeldscherm als ik trip maar bij mij gaat de tijd dan altijd 5x zo snel en voor ik het weet zit ik heel de tijd naar een scherm te staren en denk ik achteraf: Wat heb ik nou eigenlijk gedaan/getript?

Daarom ga ik liever altijd voor non-tv/beeldscherm. In mijn ervaring krijgt de trip dan diepgang, gebeurt er meer en heb ik er aan het eind een beter gevoel bij.

Ieder zn eigen ding natuurlijk maar ik zeg altijd maar: Er zijn al genoeg bewegende kleuren dus laat de tv maar uit.

Bovenaan