2C geen idee?

Bombarie

Experimenterende gebruiker
Hallo!

ik ben een groot fan van 2C-B, maar hier is maar lastig aan te komen helaas.

nu zijn er alternatieven, maar er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

BOH-2C-B
BK-2C-B
2c-c
2c-d
2c-E
2c-g

weet iemand wat de verschillen zijn? (of een site waar de verschillen uitgelegd wordt?)

En welke komen het dichtst in de buurt van 2C-B?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

XMR

Wijs gebruiker
Het makkelijkste is denk ik om de stoffen apart op te zoeken op bijvoorbeeld psychonautwiki of erowid en zelf de vergelijking te maken in wat er staat beschreven qua effecten.

Voor zover ik begrepen heb zit er wel redelijk wat variatie in de verschillende 2c's. Zo zou 2c-e een stuk intenser zijn dan 2c-b.

ljuv

DF-koningin
Zelf geen ervaring mee maar toevallig werd deze vraag niet heel lang geleden al gesteld. Normaal gesproken zou ik je naar de zoekfunctie begeleiden maar omdat je zo’n sterke topictitel hebt bedacht laat ik dit slippertje gaan😂😜

2C-C: Heerlijke psychedelica. Goed te navigeren met fijne visuals en een goede headspace. Één van de weinige middelen waarop ik na afloop gewoon kan slapen.

2C-D: Op zichzelf niet echt iets bijzonders, het werd bij mij op zichzelf pas interessant op een extreem hoge dosis (250mg). In combinatie met andere middelen, zoals 5-MeO-MiPT, kan het interessant zijn maar ook dan had ik een zeer hoge dosis nodig om het goed te voelen (150mg).

2C-E: Vond het zeker een 'duister' middel, vooral de headspace voelde niet echt fijn aan en dat had vaak een grote impact op mijn trip. Wellicht dat je hier een smaak voor kan ontwikkelen, maar voor mij was dit het gewoon niet.

2C-G: Nog nooit geprobeerd.

4-HO-MET: Vaak genomen als een 'fun-trip' met de vele visuals en normaal gezien makkelijke navigatie. Echter 1 keer genomen met een voor mij relatief lichte dosis (20mg), en ben toen onverwacht behoorlijk diep gegaan met de reis, was erg mooi en introspectief.

Methallylescaline: Eigenlijk wel een interessant middel. Beetje als een combo van mescaline en 2C-B? Lange reis waar je redelijk van kan genieten met de juiste voorbereiding. Ook de week erna had het voor mij een lichte nootropic werking, net zoals bijvoorbeeld LSD en DOC.

4-AcO-DET: Voelde als een erg vage substantie die toch interessant was. Zou er zo nog een paar keer op willen reizen.

4-HO-MiPT/5-MeO-MIPT: Zijn redelijk gelijk aan elkaar, en zijn voor mij, indien correct gedoseerd, 1 van de beste middelen. Euforisch, stimulerend, entactogeen en toch heel anders dan andere triptaminen. Muziek klinkt er geweldig op!

5-MeO-DMT: Heb dit bijzonder vaak genomen, ik geef vaak aan mensen aan dat het middel voor mij voelt alsof ik 'in de armen van God' wordt gehouden. Niet echt visueel, hooguit een soort van trillende witte vlekken op een hoge dosis, voor mij is de trip vooral 'voelbaar'.

Sommige mensen vinden 5-MeO-DMT beter/heftiger dan nn-DMT maar ik vind van niet: beiden hebben hun eigen plek en voor mij is nn-DMT interessanter omdat ik met 5-MeO-DMT eigenlijk altijd in dezelfde soort trip beland, dat terwijl ik met nn-DMT nooit precies weet waar het heen gaat en dat is voor mij belangrijk. Voor mij is 5-MeO-DMT zeker niet heftiger dan een nn-DMT reis.

aMT: Nog niet genomen.

DPT: Nog niet genomen.
Als je op deze verwijzing klinkt ga je naar t topic en zie je meer antwoorden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo!

ik ben een groot fan van 2C-B, maar hier is maar lastig aan te komen helaas.

nu zijn er alternatieven, maar er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

BOH-2C-B
BK-2C-B
2c-c
2c-d
2c-E
2c-g

weet iemand wat de verschillen zijn? (of een site waar de verschillen uitgelegd wordt?)

En welke komen het dichtst in de buurt van 2C-B?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat mij betreft zijn van dit rijtje alleen 2C-C en 2C-E de moeite waard.
2C-C zie ik als een soort 'psychedelische snack'. Het geeft wel mooie visuals, maar mentaal doet het niet zoveel. Dat maakt het makkelijk handelbaar. Ook vond ik dat 2C-C wel een prettig gevoel in mijn lichaam gaf. Toch moet ik eerlijk erbij zeggen dat ik het altijd had liggen, maar steeds de voorkeur gaf aan andere psychedelica. Dus het trok me ook niet zo.

2C-E trok me wat dat betreft meer. Maar dat middel moet je wel goed plannen want het duurt nogal lang. Veel mensen zeggen dat 2C-E een duister randje heeft. Ik heb dat zelf nooit zo gezien. De uitvinder van alle 2C-x, Alexander Shulgin, schrijft in zijn boek PIHKAL wel dat 2C-E een soort negatieve vibe heeft. Maar als je zijn autobiografie goed leest dan vertelt hij er ook bij dat hij toen door een lastige break-up ging met een onbereikbare verliefdheid, dusja, logisch dat je trip dan wat minder leuk is. Alsnog heeft Alexander Shulgin 2C-E bestempeld tot een van zijn 'magical half-dozen': de zes beste tripmiddelen die hijzelf heeft uitgevonden. Dat komt (denk ik) omdat 2C-E momenten van sereniteit kan geven, en vanuit die rustgevende acceptatie ook opborrelende inzichten. Let wel op dat de trip van 2C-E 10 uur duurt, en dat je makkelijk te veel neemt. Dus je hebt wel een goede milligramweegschaal nodig.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Vind 2cb/2ce beetje zelfde verschil als LSD/LSZ. Voelen wel beetje in zelfde straat te zitten, maar herken dat duistere randje ook wel. LSD en 2cb voelen in mijn ervaring meer bright positief en ook visueler, LSZ/2ce meer duister 'aards', moeilijk te beschrijven. 2ce duurt langer dan 2cb. 2cc en 2cd zijn naar naar mijn idee niet echt de moeite waarde, al heeft 2cd wel heel vage visuals icm weed, heel erg 'machine' achtig, zo'n loopt psychedelic screensaver uit 2000, maar ook korte duur.
Boh/bk 2cb werd ik heel onrustig van, en kreeg ook krampen terwijl ik eigenlijk nooit lichamelijke issues heb met drugs. Ik zeg skippen zijn beide zelfde drug, niet vergelijkbaar met 2cb.

pino

Newbie
2c-e is mijn favoriet van deze middelen. Het is inderdaad wat duister, maar dat betekent niet dat het meteen slecht voelt. Ik ben het ook niet eens dat het een negatieve vibe heeft. Het is een inzichtelijk middel dat bij wat hogere doseringen, je transporteert naar een andere (interne) realiteit. Moet je wel je ogen sluiten en mediteren. +/- 8 uur werking. Chtonisch gevoel, geborgen, donker, aards. Kan ook erg angstig zijn, maar daarna volgt euphorie. Beste wat je kan doen is alleen observeren in zo een situatie, niet proberen er weg van te gaan. Wiet maakt dit aspect nog wat sterker. Geen feest drugs lol.

2c-c lijkt heel erg op 2c-b, vond het persoonlijk niet de moeite waard.

2c-d zonde van het geld. Heb niet echt het idee dat het wat deed.

2c-ef dit is een ander magisch middel. Wat euphorischer dan 2c-e. Visueel dicht bij 2c-b. Ik zou dit wel op een feestje kunnen nemen. Wandelen in natuur mag natuurlijk ook. Werking 12 uur.

2c-b-fly. Vond ik een leuk middel, moeilijker te krijgen nu. Lichte doseringen werkt het meer als een entactogeen met pro-sexuele werking. Hogere doseringen wordt het opeens een volle hallucinatant. Subtiel en plezierig. Werkingsduur +/- 8 uur.

Boh-2c-b: Matig, lagere dosering is nog wel ok daarboven krijg je snel bijeffecten. Ik zou het links laten liggen. Duurt iets van 10 uur.

2c-g, wil ik nog weleens proberen. Maar misschien is het tegen die tijd al verboden.

Doseringen kun je zelf opzoeken op psychonaut wiki. Niet dat die van mij zo hoog zijn, maar zelf onderzoek lijkt me niet verkeerd.

Ze hebben allemaal wel wat bodyload. Je kan dit verminderen met ketamine, maar zou daar mee oppassen ivm psychose. (ketamine doet de negatieve verschijnselen van psychose na, klassieke psychedelicum de positieve)

Verminder in dat geval de dosering van 2c-* en titreer langzaam je ketamine dosering. Het is spelen met vuur maar kan belonend zijn😅

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
2c-b-fly. Vond ik een leuk middel, moeilijker te krijgen nu. Lichte doseringen werkt het meer als een entactogeen met pro-sexuele werking. Hogere doseringen wordt het opeens een volle hallucinatant. Subtiel en plezierig. Werkingsduur +/- 8 uur.
In combinatie met acid is het helemaal relax. Mooie heldere kleurrijke trip, wel intens alles blinkt :sun:

Bovenaan