2C-C en 2C-D ervaringen

Dirkdirk

DF-koning
Ik zie dat mijn favoriete vendor 2C-C en 2C-D pellets aanbied. Had hier nog niet van gehoord. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze 2C's?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Hallo Dirkjan, ik heb wel ervaring met 2C-C. Is een fijne 2C, lijkt best wel op 2C-B maar als ik het me goed herinner ligt de dosering wat hoger. Volgens mij is er ook minder sprake van bodyload. Geeft zoals veel 2C's een fijne, grappige headspace. Weet niet meer zo goed hoe visueel het was. Volgens mij nog redelijk.

Niet geschikt voor hele diepe ervaringen maar juist wel voor een feestje of lichtvoetig psychedelisch avontuurtje.

2C-D is volgens mij nog milder. Wat mij betreft niet echt de moeite.

Buu

Wijs gebruiker
2C-D wordt beschreven als psychedelische tofu. Op zichzelf niet zo interessant, behalve als je erg hoog doseert. Maar gaat wel goed in combinatie. Veel mensen voegde een 15-20mg toe aan hun MDMA/4-FA/Methylone, wat euforie erg zou moeten verstevigen.

Of als kleine booster bij andere psychedelica.

jam

Bewuste gebruiker
Ik vind 2C-C erg goed (zeker de pellets) de dosering in de pellets als het ook 30mg is is goed te sturen, euforisch, zeer ontspannen en aangenaam voor een avond thuis. Je kan ook wat hoger dosering, maar echt heel diep wordt de trip nooit vind ik, visueel kan het op hoge dosering wel overweldigend zijn.
2C-D zorgt ook voor een goed te sturen visuele trip, maar is naar mijn mening minder euforisch, het zorgt ook voor minder visuals als 2C-C en lijkt in mijn ervaring iets korter te duren. Ik neem het soms wel als ik iets buitenshuis nog ga doen, en niet te intens wil trippen. Indien je tussen één van de 2 twijfelt zou ik zeker de C variant nemen, deze vind ik zelfs leuker als 2C-B.

Dirkdirk

DF-koning
Als ik het goed begrijp, en pin me er niet op vast, is 2C-B de Broom versie, 2C-C de Chloor versie en 2C-D de... dimethoxy (?) versie?

АЛ-90

Belezen gebruiker
Als ik het goed begrijp, en pin me er niet op vast, is 2C-B de Broom versie, 2C-C de Chloor versie en 2C-D de... dimethoxy (?) versie?
Bijna goed. De hele 2C serie heeft op de 2 en 5 positie een methoxy groep. Het verschil zit hem in wat er aan de 4 positie geplakt zit:
2C-B - Broom
2C-C - Chloor
2C-D - Methyl (ook wel 2C-M dus)
2C-E - Ethyl
2C-I - Jodium/Jood (Iodine)
2C-P - Propyl

Dirkdirk

DF-koning
Bijna goed. De hele 2C serie heeft op de 2 en 5 positie een methoxy groep. Het verschil zit hem in wat er aan de 4 positie geplakt zit:
2C-B - Broom
2C-C - Chloor
2C-D - Methyl (ook wel 2C-M dus)
2C-E - Ethyl
2C-I - Jodium/Jood (Iodine)
2C-P - Propyl
Maar waarom heeft de 2C-D versie dan een D op het eind? Dat is vrij inconsistent met de rest van de 2C familie. Waarschijnlijk is er een hele logische verklaring en zit ik gewoon achter het net te vissen want ik weet heel weinig van scheikunde, maar ik vind het wel heel interresant.

PerfectChaos

Experimenterende gebruiker
Wat ik er mij van kan herinneren is 2C-D zo genoemd omdat dit de volgende in het rijtje was bij Shulgin. Op dit moment heb ik even geen tijd om het te checken, maar anders zou je op erowid moeten kijken naar PiHKAL en dan 2C-D.
Of het boek kopen natuurlijk, bij mij staat ie ook op de plank!

witte270

Bewuste gebruiker
Heb beide ook gelijk even in m'n mandje gedropt na wat research op erowid en Reddit. Vooral 2C-C hoor ik leuke dingen over, 2C-D schijnt meer een aanvulling te zijn. Zoals anderen al hebben beschreven, een psychedelische tofu die je ervaring van de andere drug erg versterkt.

Hieronder nog even wat erowid vaults van beide:

Buu

Wijs gebruiker
Wat ik er mij van kan herinneren is 2C-D zo genoemd omdat dit de volgende in het rijtje was bij Shulgin. Op dit moment heb ik even geen tijd om het te checken, maar anders zou je op erowid moeten kijken naar PiHKAL en dan 2C-D.
Of het boek kopen natuurlijk, bij mij staat ie ook op de plank!
Zoiets staat mij ook bij. Dat Shulgin die benaming heeft gegeven die eigenlijk niet klopt.

Bovenaan