2c-b met 4-fmp

ooscaar

Wijs gebruiker
Iemand ervaring met de combinatie 2c-b en 4-fmp? Is dit leuk om te doen op een goed feestje? De drukte zal ik (denk ik) niet als een probleem ervaren. Mag ik verwachten dat 2c-b en 4-fmp elkaar versterken of is het juist logischer dat 4-fmp het effect van 2c-b ietwat onderdrukt? Wat is een geschikte dosis voor de 2c-b om dus toch nog aardig te kunnen trippen op een feestje? Ik zat te denken aan een dosis 4-fmp tussen de 90 en 130 mg. Misschien een andere dosering geschikter?

Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord op heeft :)

Bobsacamano

Badass junkie
Zal prima gaan samen. Qua dosis vind ik het lastig. Heb nu een aantal keren 2CB gedaan maar nog niet de perfecte dosis gevonden voor op een feest. 10-16mg vond ik echt te weinig amper trippie. 22mg vond ik ook niet genoeg. De enige keer waarvan ik denk dat het genoeg was was toen ik 32mg op had op een feest. Maar dit is eigenlijk erg hoog dus raad dat niet zomaar aan.

Heb je al een keer 2CB gehad?

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb al een keer 2c-b gehad, op een feestje. Eerst 20 mg en na een paar uur 10 mg waarvan ik het gevoel had dat dit het enkel verlengde. Ik twijfel ook nog of ik het volgende feestje dat ik 2c-b neem zal combineren met 4-fmp of niet. De combinatie lijkt me erg leuk in ieder geval. Ik zat te denken aan anderhalf (21 mg) à twee (28 mg) nijntjes en dus tussen de 90 en 130 mg 4-fmp in een capsule te doen en dat te nemen om 00:30 wanneer het feestje tot 07:00 duurt. Maar ik vraag me dus wel af: zal de 4-fmp de effecten versterken, verzwakken of heeft dit niet echt effect op de trippende effecten van 2c-b?
Ook ben ik benieuwd of iemand deze combinatie geprobeerd heeft en hoe je er dan over denkt: is de combinatie echt leuker dan enkel 2c-b op een feestje? Zo niet, dan houd ik het ook gewoon bij alleen 2c-b, kan ik het feestje daarop weer 4-fmp doen :)

En @bobsacamano: die 32 mg had je niet in een keer genomen toch? Is in één keer twee nijntjes nemen (op een feest) dan te veel denk je?

Bobsacamano

Badass junkie
Ik denk niet dat de 4-fmp de 2cb zal versterken of zal verzwakken. Ik had het laatst met 2cb en xtc de 2cb bleef gewoon aanwezig al slaat je emotionele staat wat om. 2CB ben je toch wat minder scherp op bepaalde dingen bijvoorbeeld als iemand naast je wat zegt komt dat net even ietsje later binnen. Dat is weg zodra je upper inkickt haha.

Ik had 24mg ingenomen toen en na 1 uur nog 8. Was mijn beste 2cb ervaring tot nu toe.

Ik ga het zeker nog een keer proberen. Maar zal 2CB en 6-APB worden. Die 2 nijntjes kunnen denk ik prima omdat je weet hoe 2CB is.

ooscaar zei:
Ik heb al een keer 2c-b gehad, op een feestje. Eerst 20 mg en na een paar uur 10 mg waarvan ik het gevoel had dat dit het enkel verlengde. Ik twijfel ook nog of ik het volgende feestje dat ik 2c-b neem zal combineren met 4-fmp of niet. De combinatie lijkt me erg leuk in ieder geval. Ik zat te denken aan anderhalf (21 mg) à twee (28 mg) nijntjes en dus tussen de 90 en 130 mg 4-fmp in een capsule te doen en dat te nemen om 00:30 wanneer het feestje tot 07:00 duurt. Maar ik vraag me dus wel af: zal de 4-fmp de effecten versterken, verzwakken of heeft dit niet echt effect op de trippende effecten van 2c-b?
Ook ben ik benieuwd of iemand deze combinatie geprobeerd heeft en hoe je er dan over denkt: is de combinatie echt leuker dan enkel 2c-b op een feestje? Zo niet, dan houd ik het ook gewoon bij alleen 2c-b, kan ik het feestje daarop weer 4-fmp doen :)

En @bobsacamano: die 32 mg had je niet in een keer genomen toch? Is in één keer twee nijntjes nemen (op een feest) dan te veel denk je?

Helenas

Bewuste gebruiker
Met oud en nieuw heb ik 2cb en 4fmp gecombineerd. Ik heb het tegelijk ingenomen: ongv 17 mg 2cb en 140 mg 4fmp. Als ik 2cb doe voel ik me vaak zwaar en kom ik niet van de bank af. De 4fmp zorgde er voor dat ik me veel energieker voelde en ik kon goed gesprekken voeren met mensen. Ik heb de combinatie echt als heeerlijk ervaren en wil het op een buitenfestival weer een keer proberen :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Bedankt voor de reacties beiden! Ik denk dat ik de combinatie binnenkort ga proberen, dan inderdaad 25 à 30 mg 2c-b samen met de 4-fmp in één keer innemen en niets meer herdoseren. Wellicht doe ik eerst nog gewoon 2c-b apart een keertje maar ik ben nu zeker nieuwsgierig! Wanneer ik het heb gedaan post ik eventueel wel wat.

Mocht iemand over deze combinatie verder nog wat weten of een ervaring hebben dan hoor ik het ook graag natuurlijk :)

Bobsacamano

Badass junkie
Dit herken ik ook wel. Al heb ik met 2CB een zwaar gevoel in mijn benen nog steeds dans ik erg actief. Maar toen mijn xtc in knalde voelde ik me echt ineens van de 1 op de andere seconde 15 kilo lichter.

Helenas zei:
Met oud en nieuw heb ik 2cb en 4fmp gecombineerd. Ik heb het tegelijk ingenomen: ongv 17 mg 2cb en 140 mg 4fmp. Als ik 2cb doe voel ik me vaak zwaar en kom ik niet van de bank af. De 4fmp zorgde er voor dat ik me veel energieker voelde en ik kon goed gesprekken voeren met mensen. Ik heb de combinatie echt als heeerlijk ervaren en wil het op een buitenfestival weer een keer proberen :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ooh en heel veel plezier :) volgende keer doe ik het ook tegelijk. Laat ons weten hoe het was?

ooscaar zei:
Bedankt voor de reacties beiden! Ik denk dat ik de combinatie binnenkort ga proberen, dan inderdaad 25 à 30 mg 2c-b samen met de 4-fmp in één keer innemen en niets meer herdoseren. Wellicht doe ik eerst nog gewoon 2c-b apart een keertje maar ik ben nu zeker nieuwsgierig! Wanneer ik het heb gedaan post ik eventueel wel wat.

Mocht iemand over deze combinatie verder nog wat weten of een ervaring hebben dan hoor ik het ook graag natuurlijk :)

ooscaar

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
Ooh en heel veel plezier :) volgende keer doe ik het ook tegelijk. Laat ons weten hoe het was?
Dankjewel! Ik zal hier zeker even posten hoe het was. Zal het denk ik deze maand nog doen :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Weekje terug was het trouwens zo ver, en wat was het mooi! :hearteyes:

Ik heb de 4-fmp (~120 mg) en de 2c-b (~22 mg) tegelijk ingenomen op een heel mooi deep house feestje op een hele mooie locatie. Het feestje ging ook tot iets voor 09:00 door en ik was om 00:00 eigenlijk al begonnen. Eerst kickte de 4-fmp eigenlijk in, en ik had echt een heerlijk love-gevoel zoals ik dat altijd heb van 4-fmp (ik houd altijd drie maanden pauze tussen xtc/4-fmp). Ietsje later begonnen ook de eerste 2c-b effecten, en heb hier ook echt zo gaaf op zitten spacen. Opvallend was wel dat de 2c-b effecten echt heel langzaam opbouwden. Mijn hoogtepunt van het 2c-b gevoel kwam pas na iets van 2,5 uur na inname. Ik heb de 4-fmp later op de avond nog eenmaal bijgepakt (~65 mg) dus heb wel wakker gelegen :rolleyes:

Maar over het gevoel: dit vind ik echt een geweldige combinatie! Ik ervaarde echt de volle euforie van de 4-fmp én de volle euforie van 2c-b, en had nog het gevoel dat dit elkaar ietsje versterkte ook. Ik zelf bleef goed aanspreekbaar en had geen vervelende bijwerkingen, zoals gespannen kaken. Het mooiste vond ik toch wel dat je gewoon het mooie liefdesgevoel van 4-fmp vol ervaart, maar tegelijk lekker zit te spacen op de 2-cb. Ik had ook wat mooie visuals, maar niet te veel voor een feestje. De 2c-b werkte meer mentaal wat een extra space aan de 4-fmp gaf. Na een uur of 4 of 5 was de 2c-b een beetje weggezakt en de bijgenomen 4-fmp begon toen ook te werken. Voor mij persoonlijk werkt bijnemen met 4-fmp erg goed trouwens. Het liefdesgevoel kwam niet volledig terug maar het voelde als een soort superspeed. Ook bleef er gedurende de hele avond een licht trippend gevoel aanwezig, van de 2c-b nog, wat ik als een erg leuke toevoeging ervaarde.

Naar mijn mening was dit een stuk leuker nog dan flink op de MDMA gaan, en naar mijn idee ook een minder ongezond alternatief.

Conclusie: bij deze combinatie heb ik echt het volle effect van beide middelen gevoeld en dit sloot perfect op elkaar aan. Ik ben er een goede 8 uur zoet op geweest en de volgende dag had ik zonder slaap nergens last van. Ik zit al erg lang na te genieten van deze avond. Op mijn beste keer MDMA na is dit zeker de beste drugservaring die ik heb gehad. Na vijf keer MDMA heb ik besloten dat links te laten liggen vanwege de schade en omdat ik geneigd ben daarvan best grote dosissen te pakken. Ik was al best een tijdje overgestapt op 4-fmp. Volgende keer, over drie maandjes, combineer ik 4-fmp zeker weer met 2c-b en ik zou het anderen ook zeker aanraden. :hearteyes: Ben normaal ook niet van het drugs combineren maar met 2c-b is dat geen probleem :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Maar over het gevoel: dit vind ik echt een geweldige combinatie! Ik ervaarde echt de volle euforie van de 4-fmp én de volle euforie van 2c-b, en had nog het gevoel dat dit elkaar ietsje versterkte ook. Ik zelf bleef goed aanspreekbaar en had geen vervelende bijwerkingen, zoals gespannen kaken. Het mooiste vond ik toch wel dat je gewoon het mooie liefdesgevoel van 4-fmp vol ervaart, maar tegelijk lekker zit te spacen op de 2-cb. Ik had ook wat mooie visuals, maar niet te veel voor een feestje. De 2c-b werkte meer mentaal wat een extra space aan de 4-fmp gaf. Na een uur of 4 of 5 was de 2c-b een beetje weggezakt en de bijgenomen 4-fmp begon toen ook te werken. Voor mij persoonlijk werkt bijnemen met 4-fmp erg goed trouwens. Het liefdesgevoel kwam niet volledig terug maar het voelde als een soort superspeed. Ook bleef er gedurende de hele avond een licht trippend gevoel aanwezig, van de 2c-b nog, wat ik als een erg leuke toevoeging ervaarde.
Klinkt goed! Deze combi toch maar even aan mijn to do lijst toegevoegd :grin:.

ooscaar zei:
Na vijf keer MDMA heb ik besloten dat links te laten liggen vanwege de schade en omdat ik geneigd ben daarvan best grote dosissen te pakken. Ik was al best een tijdje overgestapt op 4-fmp.
Ik moet zeggen dat 4-FA minder als een aanslag op je lichaam voelt dan MDMA, maar of dat meteen ook betekent dat 4-FA daadwerkelijk minder schadelijk is blijft afwachten. Totdat er meer onderzoek is gedaan naar mogelijke schadelijke effecten van 4-FA kun je daar eigenlijk geen zinnig woord over zeggen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik moet zeggen dat 4-FA minder als een aanslag op je lichaam voelt dan MDMA, maar of dat meteen ook betekent dat 4-FA daadwerkelijk minder schadelijk is blijft afwachten. Totdat er meer onderzoek is gedaan naar mogelijke schadelijke effecten van 4-FA kun je daar eigenlijk geen zinnig woord over zeggen.
Daar heb je in feite gelijk in. Ik heb toch eigenlijk twee redenen waarom ik 4-fmp neem omtrend de schadelijkeheid.

De eerste is dat alle aanwijzingen erop wijzen dat 4-fmp een stuk minder slecht is dan MDMA, en daarom durf ik er ook (voor mezelf) vanuit te gaan dat dit zo is. Zeker weten doe ik het niet nee. Persoonlijk, zonder bronvermelding, acht ik de kans zeer klein dat er bij 4-fmp een pauze langer dan zes weken nodig is. Toch houd ik me aan de driemaandenregel om veilig te zitten en het bijzonder te houden. Worst case scenario qua schadelijkheid is zo'n beetje dat 4-fmp eigenlijk net zo kut voor je is als MDMA, en dan heb ik dus nog mijn drie maandjes rust :)

De tweede reden is persoonlijk: ik ben bij MDMA gewoon geneigd om grote dosissen te nemen. De eerste twee keer was een normale/lage dosis en de laatste drie keer waren het erg hoge doses, tussen de 5 en 8~10 keer mijn lichaamsgewicht in mg. Ik ben dan ook niet zo zwaar en heb hiermee hele goede ervaringen gehad. Ik heb tussen deze drie keer zes maanden en negen maanden pauze gehad. Maar dit soort doses zijn natuurlijk enorm onverantwoord en verschrikkelijk voor je hersens dus dit doe ik zeker niet meer. De drang om veel te nemen heb ik helemaal niet bij 4-fmp en ook niet bij andere drugs trouwens, ben gewoon relatief ongevoelig voor MDMA, wat dus niet door te veel gebruiken komt, dit was vanaf het begin al zo. Maar daarom is 4-fmp dus ook een stuk geschikter en minder ongezond voor mij.

En omdat ik 4-fmp eigenlijk nog meer waardeer dan MDMA :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je geneigd bent zulke doseringen mdma te gebruiken is het inderdaad verstandiger om het gewoon niet te gebruiken.

Maar welke aanwijzingen zijn er dat 4-fa minder schadelijk is dan mdma? Op je persoonlijke gevoel na dan.

Fool

Badass junkie
ooscaar zei:
Worst case scenario qua schadelijkheid is zo'n beetje dat 4-fmp eigenlijk net zo kut voor je is als MDMA, en dan heb ik dus nog mijn drie maandjes rust :)
Nouja, worst-case scenario is dat iedereen die 4-FA gebruikt elke keer een jaar eerder dood gaat, maar verder wel een valide punt. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
ooscaar zei:
Worst case scenario qua schadelijkheid is zo'n beetje dat 4-fmp eigenlijk net zo kut voor je is als MDMA, en dan heb ik dus nog mijn drie maandjes rust :)
Nouja, worst-case scenario is dat iedereen die 4-FA gebruikt elke keer een jaar eerder dood gaat, maar verder wel een valide punt. :P
Hoewel ik op gevoel ook zou zeggen dat 4-FA waarschijnlijk hooguit zo schadelijk is als MDMA, vind ik het verder niet echt een valide punt aangezien er gewoon niks over bekend is. Met research chemicals kan het alle kanten op. Voor het zelfde geld zit de schadelijkheid van 4-FA meer in de hoek van de combi speed en xtc, je weet het gewoon niet.

Fool

Badass junkie
Nouja zijn punt leek mij meer 'ik weet niet wat voor schade het exact doet, maar voor mijn gevoel is het minder schadelijk dan xtc en daar handel ik naar.', dat lijkt mij een valide punt, we nemen inderdaad een risico. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er is ook niks mis met het handelen naar je gevoel en het risico nemen. Als iedereen zich maar bewust is van het risico dat ze met research chemicals nemen. Die dragen echt extra risico's met zich mee ten opzichte van bekende drugs. 20 tot 30 jaar geleden had waarschijnlijk ook bijna niemand het over schadelijke effecten van mdma gebruik.

Maargoed, genoeg over de risico's wat mij betreft. Genieten moet ook lekker kunnen en iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/Zij zin in heeft.

Bobsacamano

Badass junkie
HEt is soms ook wel een beetje naar je lijf luisteren wat goed aan kan geven of iets helemaal niet zo goed voor je is of echt niet goed voor je is. Zo heb ik bijvoorbeeld 2C-E gedaan een RC en ik heb MDPV gedaan ook een RC (in een compleet andere hoek maar toch een RC) en ik heb meteen het gevoel "Nou MPDV moet je misschien maar gewoon lekker van af blijven vriend"

Het is appels met peren vergelijken maar je kan tot op zekere hoogte ook aanvoelen of iets slechter of minder slecht voor je is.

Ik snap wel wat hij hier over zegt. Maar we weten het gewoon niet zeker. Iedereen die RC's doet moet zich er gewoon heel bewust van zijn dat je het gewoon NIET weet. Misschien zoals Fool zegt wordt er iedere keer wel een jaar van je leven gesnoept :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Er is ook niks mis met het handelen naar je gevoel en het risico nemen. Als iedereen zich maar bewust is van het risico dat ze met research chemicals nemen.
Precies, en het risico dat ik neem met een keer in de drie maanden 4-fmp nemen acht ik dus zeer klein. Zeker weten doe je het inderdaad niet, maar niets is letterlijk 100% zeker in het leven. :) Zo lang je maar goed doordacht een risicoafweging maakt, wat gelukkig redelijk te doen is met alle info op internet. Dit was niet mogelijk 20 tot 30 jaar geleden, wat wel kan verklaren dat bijna niemand zich echt bewust was van de risico's van MDMA-gebruik.
Psychedelibee zei:
20 tot 30 jaar geleden had waarschijnlijk ook bijna niemand het over schadelijke effecten van mdma gebruik.

JojoBoy

Newbie
Ik heb deze combi nu een paar keer gedaan en ik moet zeggen dat ik hem echt geweldig vind. Ik heb hem in beide volgorden geprobeerd, dus zowel 2c-b na 4f als andersom, en ik vind het veel fijner om te beginnen met 2c-b en bij te pakken met 4fa. Dit omdat je zo begint met een beetje lekker spacen en daar vervolgens met de 4fa een klap energie, euforie en blijheid bovenop komt, terwijl de visuals van 2cb nog wel aanwezig blijven.
Daarbij raad ik aan om vooraf misschien een beetje te drinken (denk aan een paar biertjes) en eventueel wat hasj. Vervolgens op het feest rond de 12 mg 2c-b te nemen en deze lekker te laten opkomen. En dan een uur na het opkomen van de 2cb zo'n 180 mg 4fa bij te nemen. Ik heb hiier een geweldige avond op beleefd. :rock: :woeh:

Bovenaan