2C-B combineren met alcohol

Andijvie

Newbie
Hallo hallo,

Ik heb binnenkort een feestje waar ik graag flink wil spacen maar ik kan op dat feestje helaas geen XTC gebruiken. Ik heb 2C-B thuis liggen en ik heb er laatst een laten testen zodat ik weet hoeveel mg erin zit.

Binnenkort is er dus een feestje waar ik graag lekker blij wil zijn en fijn wil dansen en genieten van alles om me heen. Ik heb nog nóóit 2C-B gebruikt maar er wel het een en ander over gelezen. In eerste instantie was ik van plan om de 1e keer 2C-B thuis te gebruiken en dan voor een dosis van 15-18 mg te gaan maar ik ben van gedachte veranderd en zou het graag op dat feestje willen gebruiken, maar dan een dosis van zo'n 9 mg.

Is het verstandig om de eerste keer 2C-B te gebruiken op een feestje, gecombineerd met alcohol?

Ik heb gelezen dat een lichte dosering een klein beetje weg kan hebben van de effecten van XTC, al zal dit nooit zo intens zijn, toch lijkt het me heel lekker. Één van de downsides aan 2C-B is dat je er wel eens zware benen van kunt krijgen en dat is nou niet echt gunstig als je lekker wilt dansen die avond.

Ik wacht jullie reacties even af! :)

(Ik heb dit bericht vlug getypt dus als jullie extra informatie nodig hebben om te kunnen oordelen, of als het niet duidelijk genoeg is, vraag er gerust naar).

vesemir

Newbie
Als je niet helemaal van de kaart gaat door de alcohol en gewoon rustig drinkt lijkt het me prima te combineren. Hou het eerst inderdaad rond de 10mg of minder. Hier zou je al lekker op kunnen gaan; betere stemming en wat visuele veranderingen.

Mocht een relatief lage dosis niet veel voor je doen dan neem je nog een lage dosis bij (5mg). Stel dit echter zo lang mogelijk uit en doe het niet als het niet nodig is. Zelf heb ik een keer de fout gemaakt om te vroeg bij te nemen en ook nog eens erg veel. Ik ben uiteindelijk paniekerig in mijn bed beland. De visuals waren veel te extreem en in mijn hoofd zaten alleen maar negatieve gedachten.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ik raad het eigenlijk niet aan om de eerste keer 2cb op een feestje te doen. Mijn vrienden die aardig vaak 2cb hebben gedaan vonden het ook helemaal niks voor op een feest, en hebben eigenlijk zo hun eigen feestje verpest. Terwijl ze al wel de nodige ervaring met 2cb hadden. Ik vind het op een feestje wel tof om te doen, maar had het al aardig vaak gebruikt voordat ik het op een feestje deed.

Wat betreft alcohol, precies wat vesemir zegt. Zolang jij het gewoon bij een paar drankjes houd moet er niks aan de hand zijn. Maar dat kan bij jou natuurlijk ook anders liggen, iedereen reageert anders op drugs. Ik zou het dus eerst gewoon een keer thuis proberen met wat drankjes er bij en kijken of het je leuk lijkt voor op een feestje.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
benniesmitters zei:
Ik raad het eigenlijk niet aan om de eerste keer 2cb op een feestje te doen. Mijn vrienden die aardig vaak 2cb hebben gedaan vonden het ook helemaal niks voor op een feest, en hebben eigenlijk zo hun eigen feestje verpest. Terwijl ze al wel de nodige ervaring met 2cb hadden. Ik vind het op een feestje wel tof om te doen, maar had het al aardig vaak gebruikt voordat ik het op een feestje deed.

Wat betreft alcohol, precies wat vesemir zegt. Zolang jij het gewoon bij een paar drankjes houd moet er niks aan de hand zijn. Maar dat kan bij jou natuurlijk ook anders liggen, iedereen reageert anders op drugs. Ik zou het dus eerst gewoon een keer thuis proberen met wat drankjes er bij en kijken of het je leuk lijkt voor op een feestje.

Ik vind 2cb op een feestje echt niet te vergelijken met 2cb thuis. Alsof het twee verschillende middelen zijn. Ikzelf heb als ik op een feestje ben meer een MDMA-achtig gevoel, met wat visuals.
Thuis hallucineer ik altijd veel meer met de zelfde hoeveelheid, en heb ik een erg zware bodyload.

Volgens mij ervaart iedereen het anders, en is er maar 1 manier om erachter te omen of je het leuk vind op een feestje.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Qua bodyload is het inderdaad anders en heb ook minder visuals op een feest. Maar het "2cb gevoel" blijft er wel gewoon.. En dat kan best lastig zijn als je met veel vreemden op een plek staat. Vind contact enzo altijd lastiger als ik 2cb op heb. Ik weet niet meer wat normaal is, en denk dan vvaak doe ik raar? Plus je zit gewoon heel erg op een ander level dan de meesten. Daarom denk ik dat het beter is om eerst 2cb thuis te doen.

Andijvie

Newbie
benniesmitters zei:
Qua bodyload is het inderdaad anders en heb ook minder visuals op een feest. Maar het "2cb gevoel" blijft er wel gewoon.. En dat kan best lastig zijn als je met veel vreemden op een plek staat. Vind contact enzo altijd lastiger als ik 2cb op heb. Ik weet niet meer wat normaal is, en denk dan vvaak doe ik raar? Plus je zit gewoon heel erg op een ander level dan de meesten. Daarom denk ik dat het beter is om eerst 2cb thuis te doen.

Wat is volgens jou dat '2C-B gevoel' dan? Welke dosis 2C-B heb jij dan op feestjes gebruikt waardoor je dit zo ervaart?

Ik weet dat ik er maar op 1 manier achter kan komen, en dat is door het gewoon te proberen. Op dit moment ben ik van plan om het wél gewoon te proberen. Ik neem dan max. 10 mg, het liefst iets minder, om het eens te ervaren hoe het op een feestje is. Qua alcohol houd ik me in, ik ben niet van plan om op het feest zelf te drinken maar alleen voor het feest.

Om eerlijk te zijn, ook al is het niet vergelijkbaar, had ik ook geen moeite toen ik lichte hallucinaties had tijdens het gebruik van XTC. Ik kan zulke dingen vrij goed plaatsen, ik weet waar het door komt/wat het veroorzaakt en ik kan me, ook wanneer ik het 'berg afwaarts' voel gaan, toch zo instellen en daarmee voorkomen dat het ik in een bad trip beland.

Ik zou alsnog graag jullie reacties lezen want wellicht zit er informatie tussen waar ik iets aan heb! :grin:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Dat gevoel is wel een beetje als awkward te beschrijven. Vooral als je op een feest bent waar veel xtc/speed gebruit word vind ik. Mensen gaan met je praten (vaak ook wat warrig) en dan snap je ze niet en dan weet je niet goed hoe je moet reageren. Daarnaast wil 2cb ook wel eens op je maag werken, lijkt het net alsof je een steen in je maag hebt of iets in die trant. Van de visuals zou je verder geen last hebben neem ik aan, aangezien 10mg een niet al te hoge dosis is.

En begrijp me niet verkeerd hoor, het kan allemaal heel goed uitpakken, ik heb volgens mij mijn eerste keer 2cb ook in een kroeg gedaan, maar dan wel met een vriend erbij die het ook deed. Dan is het al wel wat fijner dat je iemand hebt waarmee je dan kan praten. Maar ken ook mensen waarbij het niet goed ging. En ik vind dat ik dat wel gezegd moest hebben.

Op feestjes is mijn dosis vaak rond de 30mg. Het is niet zo dat ik dat gevoel niet leuk vind en dat ik het kut vind om te doen op feestjes, anders had ik het niet gedaan natuurlijk. Het is gewoon zo dat de meeste mensen die ik ken het gewoon niet leuk vinden op feestjes en velen vinden het ook gewoon een drug voor thuis.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Andijvie zei:
benniesmitters zei:

Wat is volgens jou dat '2C-B gevoel' dan? Welke dosis 2C-B heb jij dan op feestjes gebruikt waardoor je dit zo ervaart?

Ik weet dat ik er maar op 1 manier achter kan komen, en dat is door het gewoon te proberen. Op dit moment ben ik van plan om het wél gewoon te proberen. Ik neem dan max. 10 mg, het liefst iets minder, om het eens te ervaren hoe het op een feestje is. Qua alcohol houd ik me in, ik ben niet van plan om op het feest zelf te drinken maar alleen voor het feest.

Om eerlijk te zijn, ook al is het niet vergelijkbaar, had ik ook geen moeite toen ik lichte hallucinaties had tijdens het gebruik van XTC. Ik kan zulke dingen vrij goed plaatsen, ik weet waar het door komt/wat het veroorzaakt en ik kan me, ook wanneer ik het 'berg afwaarts' voel gaan, toch zo instellen en daarmee voorkomen dat het ik in een bad trip beland.

Ik zou alsnog graag jullie reacties lezen want wellicht zit er informatie tussen waar ik iets aan heb! :grin:

10 mg is wel vrij weinig. Ik zou minimaal 15 nemen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Zoals hier boven werd gezegd is 10 mg inderdaad wel een beetje weinig.

Mijn eerste keer was tussen de 14 en 16 mg. Ik had hier bij alcohol gedronken en dit was echt heel erg goed te doen. Iedereen reageerd er natuurlijk anders op.

Ik heb liever een hogere dosis 2c-b zonder alcohol als een lage dosis met alcohol maar zoals je zegt is het een feest-ish dus denk dat 15 mg prima te doen is.

Succes! :grin:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Ik zou het eerst thuis uitproberen aangezien het effect veel sterker/zwakker uit kan pakken dan ervaringen van andere mensen (zeker met alcohol). Ook is er best wel een verschil tussen een dosis van 10mg en een dosis boven de 15mg, aangezien je bij 10mg wel al de 'high' hebt van 2c-b (beetje energie, alles komt iets warriger binnen, blijheid), maar nog niet echt het trippen van een dosis boven de 15mg (visuals, nog meer warrigheid - nou moet ik wel zeggen dat je bij een 2c-b trip niet zo warrig bent als bijvoorbeeld bij truffels of MDMA). Probeer van te voren te bedenken in wat voor staat je graag op dat feest wil zijn, en probeer die dosis thuis uit.

Bedenk ook dat op een feest (vanwege alle drukte om je heen) je vaak minder goed het effect voelt als thuis (dus een hogere dosis nodig), echter (omdat je aan het trippen bent) kan die drukte bij sommige al snel te veel worden en mogelijk een bad trip veroorzaken, dus je moet niet ineens een driedubbele dosis doen op dat feest.

Als je tijdens de piek (ongeveer 45 minuten nadat je het effect hebt voelen opkomen) denkt van, dit mag wel iets sterker, kan je ook wat alcohol gaan drinken aangezien dit het effect versterkt. Mocht het echt veel zwakker zijn dan verwacht, kan je 5-10mg 2c-b bijnemen of een beetje wiet roken (dit kan je echter ook veel verder schieten dan je op dat moment zou willen, pas er mee op)

Andijvie

Newbie
Bedankt voor de reacties allemaal!

Het feest is inmiddels voorbij en ik heb die avond besloten om het niet te gebruiken. Achteraf was dit een zeer wijze beslissing want er is een hoop niet goed verlopen die avond, wie weet hoe ik hier op had gereageerd als ik 2C-B had gebruikt.

De pillen die ik heb zijn getest op 17 mg dus we gaan binnenkort met een paar vrienden ieder een pil nemen, gewoon ergens thuis. We beginnen met 1 pil van 17 mg en houden het hier bij voor die avond, want niemand van ons weet hoe we gaan reageren op die dosis. Mochten we het toch ietsjes 'sterker' willen, dan kunnen we altijd nog wat wiet roken. :stoned:

Bovenaan