2012.. Anyone? {samenvatting}

pasquali

Bewuste gebruiker
ja ik heb ook wel een gevoel over t jaar 2012 het jaar dat de myakalender afloopt....aan de ene kant ben ik dan ook aant twijfelen of ik wel kinderen wil of niet....vergis je niet ik wil ze zeker maar als ik geen goede wereld voor ze kan bieden bespaar ik ze t liever...daarintegen weet ik ook weer niet zeker of het negatief is wat er gaat gebeuren....ik heb mij laten vertellen dat ik uitverkoeren ben voor een andere wereld...ik weet het zelf niet nog maar ik heb wel een gevoel....I dont know...noem me zweverig als je wil maar ben behoorlijk down 2 earth!

pasquali

Bewuste gebruiker
Nog ff reactie op die van wild child ....zelfmoorden komen idd veel voor maar ik heb t idee dat net zoals bij de dierenwereld het een soort van idee is dat er overbevolking is...kijk naar lemmingen , ik heb met eigen ogen in noorwegen gezien dat ze zich van een berg afstortten, zeer bizar maar om zogenaamd nuttige reden....sorry voor mensen die welles een zelgf moord geval hebben meegemaakt....het betekend zoiets van verlossen van je zelf en andersom....react als je t er niet mee ens bent...graag.

BillyBilo

Badass junkie
pasquali zei:
Nog ff reactie op die van wild child ....zelfmoorden komen idd veel voor maar ik heb t idee dat net zoals bij de dierenwereld het een soort van idee is dat er overbevolking is...kijk naar lemmingen , ik heb met eigen ogen in noorwegen gezien dat ze zich van een berg afstortten, zeer bizar maar om zogenaamd nuttige reden....sorry voor mensen die welles een zelgf moord geval hebben meegemaakt....het betekend zoiets van verlossen van je zelf en andersom....react als je t er niet mee ens bent...graag.

hmmm ik weet niet, ik denk wel dat er een een boel mensen zijn die depressief worden van de hele wereld opzich, hoe het er aan toe gaat, tenminste ik kan er helemaal niet tegen als ik kinderen in afrika zie, of mensen in irak, of pakistan of wat dan ook, de mentaliteit van de maatschappij is denk ik teveel van, het leven gaat gewoon door, terwijl ik denk dat we juist wel stil moeten staan bij dat soort dingen, en geen wedloop maken zoals bij bijv. de tsunami hoeveel miljoenen je wel niet kan doneren om je zelf beter te voelen, de maatschappij is teveel prestatie gericht en er zijn veel mensen die daar niet tegen kunnen, of het simpel weg niet kunnen vinden in deze maatschappij, en daardoor dus depressief of in een ernstiger geval zelfmoord plegen :rolleyes:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
[quote="2012 is niet alleen door de maya's voorspelt maar ook door de Pueblo-indianen, de Zulu's, de Egtptenaren...

Nee ok als zei het al zeiden dan moeten wij dat ook maar geloven want,

Die eerste rakkers sneden ook elkaars hart eruit om hun god te ere.
dus die neem ik heel serieus.

Die tweede rakkers kwamen niet verder dan pijpje roken en beetje bizons jagen.Meeste zijn nu alchoholist,mischien omdat ze er zo bang voor zijn?Echt betrouwbaar*als ik peyote op heb mischien*

De derde waren heel vroeger alleen goed met de speer en schild,
later mijnwerkers,en ook rare snuiters,zo geloven zei dat hun overledenen
er nog steeds zijn,ze brengen die nog regelmatig een biertje bij het graf die ze de aarde in laten druipen.Die spreken vast de waarheid.

Tot slot de vierde die hadden zoveel goden dat ze niet eens meer wisten wat ze aan wie moesten offeren,doodgingen liggen in een piramide en die vervolgens met hele serieuse spreuken lieten bewaken..Al het goud ligt er vast nog?

Ook grappig is dat bijna precies dezelfde theorieen zijn aangevoerd voor bv 1999 en 2000.

Grz

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
dit hier is ook nog wel een interresante site.

Het zal wel niet allemaal de waarheid zijn (er staan toch best veel ongeloofwaardige verhalen op, maarja wie weet? :rolleyes: )

Hopelijk voegt het nog iets toe aan dit topic :P

zommes

Badass junkie
Geloof je daar serieus in Chimera? Op zich sta ik er niet van te kijken.

Heb je inderdaad een linkje naar al die bewijzen?

Zelf geloof ik er geen hol van. Niemand weet precies wat de maya's wilde zeggen met die stand. Ze hebben niks achter gelaten over ijskappen die gaan smelten en andere onzin. Die paranoide ellende is er allemaal bijverzonnen. Wat psychonaut zegt, die datum veranderd ook elke keer als het toch niet lijkt te gebeuren.

Daarbij komt dat het bewezen is dat klimaatsveranderingen langzaam opkomen en niet opeens hatseflats (als in tekenfilms) gebeuren. Het is misschien leuk en spannend om over te fantaseren met een jointje erbij, maar om daar echt naar uit te kijken. Get a grip man.

Dus nee.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
zommes zei:
Heb je inderdaad een linkje naar al die bewijzen?

http://www.daanspeak.com/Maya01.html

De basisargumenten van veel verhalen over 21 december 2012 lijken als volgt te zijn:

1. Precies op 21 december 2012 gebeurt er een zekere speciale astronomische samenstand die zo zeldzaam is dat hij lange tijd (eeuwen, of misschien wel duizenden jaren) voor en na die datum niet gebeurt.
2. 21 december 2012 valt in de Lange Telling van de Maya's op de ronde datum 0.0.0.0.0.
3. De Maya's hebben de Lange Telling precies zo ontworpen dat de speciale samenstand op de ronde datum 0.0.0.0.0 in hun Lange Telling zou vallen, ver in hun toekomst.
4. De Maya's hadden de kennis om de speciale samenstand tot op een dag precies goed te voorspellen.
5. Vanwege die samenstand zijn er op precies 21 december 2012 speciale verschijnselen of gebeurtenissen te verwachten aan de hemel of op Aarde.

http://www.phys.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

http://home.wanadoo.nl/visaalfun/jaar2012.htm

g00gl3

http://www.earthportals.com/Portal_Messenger/izapa.html

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er is ook een discussie gaande op een ander forum, dus ik had daar ff chimera's verhaaltje neergezet.

dus als reactie kreeg ik dit:

''Dat is al de 2de maal dat ik dat woord photon belt lees in 1 van jou posten. Ik heb me al rot gezocht en ik heb geen 1 site gevonden die ik betrouwbaar vind die dat woord kent. (Ookal vraag ik me af hoe fotonen zich in een gordel kunnen plaatsen. Fotonen zijn nog altijd lichdeeltjes als ik me mijn fysica goed herinner, en die zouden geen reden hebben om zich in een gordel te plaatsen vermits zij zich verplaatsen met de lichtsnelheid (du'h, het is licht))

Ik heb trouwens verschilende fouten gezien in die quote.

Het Pleiades stelsel (zo'n 450 lichtjaar weg) is in feite onze "stelsel"kern zoals de zon dat voor de aarde is. Alleen duurt deze draai zo'n 24.000 tot 26.000 jaar. (bewezen)

De zon draid niet rond het Pleiades stelsel voor zover ik weet. (en ik heb dat ook niet gevonden dat de zon errond draaid) De zon draaid wel rond het middelpunt van de melkweg en dat duurd zo'n 225 tot 250 miljoen jaar om daarrond te gaan. Kan je me een betrouwbare site geven waarop wordt gezegd dat de zon rond Pleiades draait?

Je kan misschien dit ook eens lezen.

Astrological predictions

Several authors have predicted a special astrological/astronomical alignment between the Galactic center in the constellation (not the sign!) of Sagittarius, the Winter Solstice point, and the constellation of the Pleiades in the year 2012.

Factually, the coincidence of the Winter Solstice point (due to the precession of the Equinoxes) and the galactic center is basically true. However, the predicted opposition of the Pleiades is not true.

The Pleiades are located in the constellation (not the sign!) of Taurus, and currently lie at an angle of about 150 degrees to the Galactic Center. The Pleides would have to to be located in the constellation (not the sign) of Gemini to be close to being in opposition (a 180 degree angle). (The angle of 150 degrees is low in astrological significance.)

Further, the proper motion of the stars in the Pleiades Cluster is such that they are moving across the sky relative to Earth. This takes place quite slowly as seen on the human time scale. Three million years ago the Pleiades were seen near the constellation of Cassiopeia. Three million years in the future, they will appear near the feet of Orion. This is easily validated using programs such as the freeware Move A Star[1], which allows one to see the proper motion of stars over an extended period of time.

The Pleiades have never been, and never will be, in 'opposition' to the galactic center as seen from Earth.''

Dus, ik vroeg me af of je een betrouwbare site weet die het over de Photon-belt heeft? Die van Heartcom had ik al gepost alleen tsja, de informatie staat er wel op, alleen er is niks wat het echt kan bewijzen, alleen linkjes naar andere artikelen.. op dezelde site.

Allolalie

Bewuste gebruiker
Zulke dingen zijn er elke keer weer, natuurlijk kloppen er vast bepaalde dingen, maar ik denk niet dat de natuur zich zo logisch verhoudt als wij mensen dat willen. Natuurlijk zijn er soorten cycli, maar die hoeven er niet perse even lang over te doen, dat wij als mensen die wel even lang maken is iets anders, zeker met zulke lange cycli, kunnen er wel eeuwen verschillen. De natuur is niet zo logisch als wij mensen zouden willen. Zo denk ik er over. Zeker niet zo voorspelbaar...

yellowmoon

Bewuste gebruiker
die mayas wisselen om de 10 jaar einde van de wereld weer :grin:

sorry voor mensen die het serious geloven maar het is gewoon bullshit :grin:

dingo

Belezen gebruiker
eind 2012 zal er een driedaagse nultoestand en zonsverduistering zijn op aarde niets ergs op zich. na die zonsverduistering zal er een opeense zonopkomst izjn die een ongelofelijke energie zal sturen naar de aarde.

hebben de maya's mij vertelt toen we tesamen op café zaten... :mrgreen:

lol maar eind 2012 zal er een nieuwe cyclus beginnen en de aarde zal veranderen. nu nog afwachten en zien hoe...

flashkop

Bewuste gebruiker
Het is allemaal gezwam, ik verwed er mijn ballen op, onthoud dit goed ik verwed ze er echt op dus alst over over 5 jaar zover is mag iemand ze komen afknippen.

Bovenaan