• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2-Methyl-AP-237

jam

Bewuste gebruiker
Dag iedereen,

Het is lang geleden dat ik nog eens een trip report schreef maar omdat ik onlangs deze toch vrij onbekende stof uittestte wou ik toch mijn ervaring eens proberen delen, ik schrijf niet zo vaak en de ervaring dateert ook al van enkele weken geleden, maar ik tracht deze zo goed mogelijk te construeren.

Setting: Rustig huisje

Middel: 2-Methyl-AP-237 40mg in totaal (verspreid over 2 dosissen).

Wie: ik en nog 2 vrienden van wie er 1 (B)ook 40 mg nam en de andere (W) 20mg.

Om even kort wat achtergrond informatie te geven, ik was met twee vrienden op weekend toen deze ervaring plaats vond. Op vrijdagavond hadden we vooral vrijveel gedronken waardoor ik wel wat hoofdpijn had de volgende dag. Na een goed ontbijt/brunch zat ik rustig op de zetel en vond ik het spijtig dat ik nog steeds hoofdpijn had. Ik ben nogal gevoelig voor de negatieve effecten van alcohol, zeker de volgende dag en vond het jammer dat ik een kater had (altijd natuurlijk), maar had graag iets uitgeprobeerd van de nieuwe bestelling RC's maar omwille van de kater dus weinig zin in psychedelica. Mijn vrienden wouden ook wel iets proberen en wouden ook iets eerder ontspannends proberen. Omdat ik een kater had dacht ik ook dat het mogelijks pijnstillende effect van deze RC opoïde mogelijks wat verlichting kon brengen.

Ik heb zelf weinig ervaring met opiaten behalve met kratom, tramadol,codeïne, en zelfgemaakte opium en papaverthee (gemaakt van de bollen). Hierdoor kan ik effecten misschien niet zo heel goed vergelijken, maar ik zal een omschrijving proberen geven.

Rond de middag nam ik dus 20mg in samen met B die ik 20mg innam en vervolgens nog even naar de winkel ging. Ik ging rustig op de zetel zitten en las wat in afwachting van de effecten. Na ongeveer 30min had ik al de indruk dat ik een eerste soort rush gevoel ervoer, maar dit was vrij mild, waardoor ik besloot om nog 20 mg bij te nemen. Kort na de tweede dosis had ik opnieuw het gevoel dat er een soort van positieve energie kwam opzetten. Ik kreeg een licht euforisch gevoel en zin om wat te praten en te chillen. Maar hierbij niet te actief te zijn. Ook B had dit gevoel even en voelde zich actief, maar werd kort daarna erg misselijk, dit doordat hij ook nog cannabis rookte. Ik had ook een vaag misselijk gevoel dat gedurende de ervaring wel wat aanhield. Ik vermoed dat dit deels door de kater kwam, maar ook omdat ik geen tolerantie voor opiaten heb.

Na ongeveer een uur was het gevoel meer uitgesproken, maar wel nog steeds moeilijk de definiëren. Ik voelde me mentaal helder, en niet bedwelmd of gesedeerd, maar kon amper mijn ogen openhouden. Mijn ogen sluiten voelde heel relaxed en zeer aangenaam en het leukste was dan ook om gewoon met gesloten ogen wat muziek te luisteren, waarbij ik een zeer ontspannen gevoel had. Echter omdat we met zijn 3en waren had ik wel zin om ook wat te praten en samen wat bier te drinken en wat spelletjes te spelen etc. Dit lukte echter niet, ik lag als het ware vastgekleefd aan de zetel en hoewel ik mentaal helder was en me fysiek niet persé heel beïnvloed voelde (maar wel iets zwaarder) leek het of ik maar niet voldoende opgeladen geraakte om echt te praten tegen W (die 20mg had genomen en hierdoor wel wat actiever bleef) en ook zin om iets te drinken of zo was wel weg.

De volgende uren bleef het effect vrij stabiel en bleef ik vooral met mijn ogen toe liggen in de zetel. Het had wel wat weg van het nodden wat ik op een heel hoge dosis kratom eens ervaren heb, maar bij de kratom had ik toen fysiek een meer aangenaam gevoel alsook een grotere euforie die ik toen ervoer. Ook voelde ik me toen mentaal wel meer bedwelmd.

Na ongeveer 4 uur was het gevoel nog steeds sterk aanwezig en omdat ik schrik had om de rest van de avond op deze manier door te brengen heb ik een kleine dosis 2-fma genomen (ong. 30mg verspreid over enkele keren). Dit gaf voldoende energie om terug wat actiever te zijn en wat meer deel te nemen aan gesprekken etc. Het leek niet of er echt een wisselwerking was, al denk ik dat de effecten van de 2-fma wel wat tegengewerkt werden. Later in de avond nam ik nog een etizolam waarna ik wat ontspannen een film keek en wel goed kon slapen.

Ik vond het niet persé een ervaring die ik graag nog eens zou herhalen maar zou in de toekomst misschien wel eens 20mg nemen en het daar bij laten omdat dit voor W wel een goede dosis was voor een aangename ontspanning en toch niet het gevoel te hebben dat enkel in de zetel liggen fijn is.

Op internet spreken veel mensen over doseringen vanaf 100mg wat misschien wel interessant is, maar hieraan ga ik me denk ik niet persé wagen, omdat je dan volgens mij enkel nog in de zetel kan liggen 😊 Om af te ronden, ook tegen de kater werkte het niet super, ik bleef een drukkend gevoel hebben in mijn hoofd, maar de effectieve hoofdpijn was wel minder.

АЛ-90

Belezen gebruiker
Goed report, leuk om deze stof eens op Drugsforum langs te zien komen.

Pas echter op, 2-Methyl-AP-237 is een uiterst caustisch stofje en is niet geschikt voor veelvuldig gebruik. Er zijn al meerdere hospitalisaties bekend bij mensen die deze stof hebben proberen te roken, omdat het je longen binnen no time naar de klote helpt. Bij veelvuldig nasaal gebruik zal het je neus ook makkelijk kapot maken van binnen, mocht je toch kiezen voor nasale inname is het aan te raden voor en na goed te spoelen met een neusspray met zoutoplossing. Oraal lijkt de 'veiligste' manier zijn om 2-Methyl-AP-237 in te nemen, maar bij frequent gebruik kan dit al snel leiden tot maagzweren. Bij sommige mensen die dit stofje en AP-238 voor langere tijd op zeer hoge doseringen hebben misbruikt is ook schade aan meerdere organen voorgekomen.

Als je dan toch een RC opioide wil proberen kun je beter O-DSMT kiezen. 2-Methyl-AP-237 is misschien leuk om een keertje geprobeerd te hebben, maar de schade die het aanricht is de high écht niet waard.

Ook noem je een dosering van 100mg. Je hebt het hier wel over een vrij potente opioïde, die dosering van 100mg is waarschijnlijk niet voor mensen met weinig of geen tolerantie. Op 100mg 2-Methyl-AP-237 kan je zo overdosen, zeker zonder tolerantie. Aangezien je bij 40mg al niet uit je zetel kon komen en zat te nodden raad ik je sterk af nog hoger te doseren, Pas altijd op met opiaten/opioïden, en zeker met de RC varianten.

jam

Bewuste gebruiker
Ik zelf ben zeker niet van plan om tot 100mg te doseren hoor, ik denk dat overdosering ook snel een gevaar is omdat je mentaal wel vrij helder blijft waardoor je snel denkt nog meer aan te kunnen.
Op dhp-forum was een topic over deze stof en spraken veel mensen over doseringen van 100mg en hoger, ik zelf heb zeker geen interesse om dit uit te proberen. ik heb zelf de pellets dus roken of snuiven zou ik ook niet doen denk ik.
Zoieso vond ik het ook geen middel om frequent te gebruiken, maar dat heb ik bij vrijwel geen enkel middel en hangt natuurlijk af van persoonlijke smaak. Zelf vind ik kratom of zelfs papaverthee wel fijner eigenlijk. Maar ben ook wel wat een natuurmens :)

OctoFerrum

Experimenterende gebruiker
Als je dan toch een RC opioide wil proberen kun je beter O-DSMT kiezen. 2-Methyl-AP-237 is misschien leuk om een keertje geprobeerd te hebben, maar de schade die het aanricht is de high écht niet waard.

Pas op met O-DSMT als je antidepressiva slikt (SSRI's, MAO-remmers, tri-cyclisch)* O-DSMT werkt ook als serotonine heropname remmer, of stimuleert de vrijgave, of beide maar in ieder geval kun je dan serotonine syndroom krijgen. Ik werd vooral misselijk, en kreeg verschrikkelijke jeuk, was het me niet waard iig. Paar keer goed willen ervaren, vond het al vreemd dat ik daarvoor een grotere dosis nodig had, 0,0 opiaten tolerantie. Blijkt dus dat deel van de werking serotonine based is (ha!, based) en van dat genre heb ik door langdurig medicijngebruik altijd meer nodig dan de gemiddelde tester. (Dus xtc, lsd, paddo's, dmt en verzin ze maar, ook al zouden 2a receptoren niet door SSRI's beinvloed moeten worden.) Maar dan krijg je dus ook meer opiaat binnen, en meer enzym-dat-serotonine-opruimt/afbreekt-remmer of niet-zo-heel-selectieve-serotonine-heropname-remmer binnen.

Lang verhaal kort, niet gek dus dat ik er ziek van werd. Misselijk is altijd best een goed en duidelijk signaal van je lichaam, knap hoe ze dat hebben verzonnen. Jeuk kan van opiaten zijn, pijn reist over dezelfde zenuwbanen naar het brein, maar kan dacht ik ook zenuw overload aangeven, veroorzaakt door een veel te grote hoeveelheid signaalstofjes die veel te lang hun werk doen, waardoor die schadelijk of giftig kunnen worden. Volgens mij is hartfalen de laatste fase, iig is de fase daarna dan niet belangrijk meer maar signaalstofjes moeten niet onbeperkt doorwerken, das voor niemand goed. Zal nog wat researchen en corrigeren waar nodig maar zit er niet ver naast. -[red]

[red] Edit: Tachycardie is ook een mooi woord maar niet voor je status update. Trouwens nog een aardig lijstje Kruidvat spul dat al vervelende dingen kan veroorzaken om dezelfde redenen. Dubbellink, letterlijk want onderaan staat er ook een maar hey, ik redt hier levens mee dus dikke https://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom#:~:text=Geneesmiddelen%20die%20alleen,en%20MDMA.. [red]

Nog korter: O-DSMT is niet alleen een opiaat. Lijkt op Tramedol, doet ook serotonine shit. Pas op, of nee, beter ben je geïnformeerd. De rest moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Kratom word ik misselijk van het drinken, smerrig spul. Wel chille vibe. Van Red ook wel eens misselijk geweest maar wel heel anders dan oeps - dit voelt gevaarlijk, ben benieuwd of ik morgen niet dood wakker word. Ok, dat is een tikkeltje overdreven maar ach, wat doe je eraan.

Denk dat ik 4 tabletjes van 20mg 2-Methyl-blubblub bij mijn reguliere bestelling doe, opiaten blijven me ergens wel intrigeren, mss door alle heroïne chique en afkick heroïek uit 20e -eeuwse cinema. En ik ben toch al oud en verslaafd, heb meermaals alcohol en 1x de combo met benzo's gekickt dus kom maar op die opiumgriep, die wil ik dan ook wel ervaren. Nergens heroïne te vinden en ik hou niet van naalden, dus dan maar een RC'tje.

* - Dat is een mooi ingekapseld verzamelingetje letters en leestekens. Zit vorm en beweging in (visueel bekeken dan heh), maar ook een echt ritme en zelfs een rijm. :nerd:

Ook een mooie opeenvolging:

Monoamino-oxidaseremmers

Tevens het woord van vandaag. Hier volgen nog wat linkjes.

TL;DR?

Serotoninesyndroom - Wikipedia, want daar ging die lap hierboven (deels) over.

Dus slik je:

Selectieve serotonine-heropnameremmers - Wikipedia

Of:
MAO-remmers, niet-selectief - Farmacotherapeutisch Kompas

Of:
Tricyclische antidepressiva - Wikipedia

Dan ben je een loser.

Laatst bewerkt:
Dag iedereen, ik weet niet of ik deze vraag mag stellen en anders hoor ik het wel.
Ik heb sinds 2014 ernstige rugpijn.
Van de artsen krijg ik geen opiaten omdat het erg verslavend werkt en dat snap ik ook wel.
Ik kan zonder pijnmedicatie niet functioneren en ben er zelfs door in een zware depressie geraakt.
Ik gebruik op dit moment odsmt pellets 100 mg.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dit medicijn en methyl- ap? Zodat ik de juiste keuze kan maken? Of juist niet ivm het kapot maken van mijn lichaam, wat ik natuurlijk niet wil.
Groetjes van Scharrelkip

Boyman

Bewuste gebruiker
Dag iedereen, ik weet niet of ik deze vraag mag stellen en anders hoor ik het wel.
Ik heb sinds 2014 ernstige rugpijn.
Van de artsen krijg ik geen opiaten omdat het erg verslavend werkt en dat snap ik ook wel.
Ik kan zonder pijnmedicatie niet functioneren en ben er zelfs door in een zware depressie geraakt.
Ik gebruik op dit moment odsmt pellets 100 mg.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dit medicijn en methyl- ap? Zodat ik de juiste keuze kan maken? Of juist niet ivm het kapot maken van mijn lichaam, wat ik natuurlijk niet wil.
Groetjes van Scharrelkip
Hoi scharrelkip, niet helemaal het juiste forum, ik zou hier een nieuw topic openen:

Opiaten subforum

Daar kunnen ze je vast meer vertellen. Sterkte!

OctoFerrum

Experimenterende gebruiker
Mijn ervaringen tot nu toe: (geen tolerantie*)

1x20mg: mild maar duidelijk merkbaar, niet sloom, werkt best lang.
2x20mg: goed stoned, evenwicht verstoord, prettige ervaring maar voelt beetje belemmerend.
2x20mg: Zelfde. Wel chill, maar ga niet direct bijbestellen.
3x20mg: Geen groot verschil met 2x20. Gewoon Zandvoort gewonnen.

Pijnstilling: (niet om deze reden aangeschaft, 1 of 2 x 20mg, niet zeker van maar dacht 1x) geen bijzonder effect op hoofd- en spierpijn**, 2x500mg paracetamol vergelijkbaar denk ik, +/-, ongeveer dan heh, pin me d'r niet op vast, jou ervaring kan verschillen, objecten in de achteruitkijkspiegel kunnen verder weg lijken.

Recreatief op z'n tijd, een dooie zondag ofzo. Als je Kratom niet binnen kan houden (Tip: Neem je gore boombladen drugs met Red Bull =8-D Want alles wat je met Red Bull neemt, smaakt en ruikt tot op maar liefst 33m naar Red Bull! Koop Red Bull! Nu te koop: Kratom Red Maeng Da Bull. Red Bull geeft je gekortwiekte vleugels!)
Niet meer besteld, Neem bijna nooit pijnstillers, maar dacht ze voor nood misschien handig waren om achter de hand te hebben. Beter 10 in de hand dan 1 in de lucht, want als er iets aan de hand is, met je hand bijvoorbeeld, en de dokter doet de leuke pillen altijd moeilijk van de hand, zeker nu want weekenddienst dus alleen handje contantje. In zo'n situatie zou het handzame formaat goed van pas kunnen komen. Zijn ze in ieder geval want stukken kleiner*** en lichter dan 2x500mg paracetamol, maar lang niet zo tegenstrijdig als Kratom Red Maeng Da Bull, die ook nog eens uitzonderlijk ranzig smaakt. en met zijn 500ml + 4gr stukken zwaarder is maar standaard wel met een handsfree set geleverd wordt +*

Opiaten zijn beetje meh voor mij, snap de hype niet zo. Heb ik misschien eerder al vermeld, maar ik weiger m'n eerdere berichten als realiteit te beschouwen dus lees niets terug, alleen vooruit. Daarnaast wordt mijn account nog al eens gekaapt door een huisgenoot. In zijn verdediging: het valt ook niet zo op. We gebruiken dezelfde drugs, computer, tandenborstel en blijkbaar ook hetzelfde wachtwoord. Dus dan maar een nieuw wachtwoord, deze onthoud ik wel.

* Tolerantie; Medemens -> Goed!
Tolerantie; Drugs -> Slecht!
** Door nek- en schouderspieren, vereerde houding. Is niet makkelijk, de (At)las(t) van de wereld meedragen.
***Gezien de gewichtsverhouding had ik ze nog kleiner verwacht, maar heb ze gemeten noch gewogen.
^ Hoofdpijn gekregen van een deze zinnen? Probeer Kratom Red Maeng Da Bull! Want Red Bull geeft je buikpijn! ^

Kun jij de geheime code kraken? Spaar ze allemaal! - Einde Bericht -

Bovenaan