1x per week cocaine

losbanditas

Experimenterende gebruiker
Hi allemaal,

Ik gebruik (maximaal) 1x per week cocaine, soms sla ik een maandje over ivm vakantie of iets anders. Ik gebruik alleen als ik drink en kan mij redelijk goed inhouden als ik drink maar niet wil gebruiken. Mijn vrienden maken zich zorgen over mijn gebruik (soms 4x per maand). Ik wuif dit vaak weg. Mijn vraag, is dit terecht?

Ik doe dit al ruim een jaar en heb veel zitten zoeken op internet.Vaak kom ik dan tegen dat mensen op een gegeven moment van 1x per week naar doordeweeks gebruik gaan. Als ik dit absoluut niet doe en het houd bij mijn huidige gebruik. Ben ik dan verslaafd of misbruik ik dan coke?

Verder weet ik dat het niet goed is voor je neus (en lichaam) en dat de versnijdingsmiddelen ook niet goed voor je zijn (zoals levamisol)

ooscaar

Wijs gebruiker
Het kan er natuurlijk heel goed insluipen. Als je vier keer per maand kan gebruiken, kan je na een jaar ook wel vijf keer gebruiken, en daarna misschien toch nog even op die woensdagavond, et cetera. Verder wordt het zo ontzettend een gewoonte: op een gegeven moment kan je niet meer gezellig een avondje drinken zonder dat je de associatie legt met coke, waardoor je heel erg met die behoefte gaat zitten. Hoe vaker je toegeeft, hoe sterker die behoefte wordt.

Je vrienden hebben zeker een punt, maar jij weet toch echt het beste hoe groot je verslavingspotentie is. Hoeveel denk je op andere momenten aan coke? Leef je steeds vooruit naar coke? Vind je het jammer als je een keer een weekend geen coke kan gebruiken? Is een avond drinken zonder coke ook leuk of zit je dan steeds aan coke te denken? Je kunt best tijdelijk vier keer per maand gebruiken (tijdelijk!), maar het ligt eraan hoe obsessief het wordt. Voor jezelf moet je even aankijken hoe belangrijk het voor je wordt, wat voor invloed het heeft op je leven en hoeveel je er met je gedachten over bezig bent. Als je vaak denkt: ik heb nu wel zin in coke, ga je sowieso een beetje de verkeerde kant op.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Snap ik, maar ik vond het er wel grappig staan, alsof alcohol helemaal losstaat van middelengebruik. :P

Maar was natuurlijk wel flauw van me. Sorry, kon het niet laten. :wink:

MeejheM

Badass junkie
Dat zie je vrij vaak, dat mensen hun cokegebruik en alcohol gebruik op elkaar af gaan stemmen. dan zit je daarna wel met 2 verslavingen.

Het ligt voor de hand, maar ik heb het te vaak gezien je niet te waarschuwen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
ooscaar zei:
Is een avond drinken zonder coke ook leuk of zit je dan steeds aan coke te denken?
Is een avond ook leuk zonder drinken? :P
Ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind twee keer per week drinken minder problematisch dan twee keer per week coke. Simpelweg omdat coke verslavender is (denk ik, nog nooit gebruikt). Alcohol is schadelijker denk ik.

MeejheM

Badass junkie
Volgens mij is alcohol gecombineerd met cocaïne nog verslavender dan om de dag cocaine of om de dag alcohol. Ik had geloof ik ergens gelezen dat die 2 middelen samen een 3e stof aanmaken in je lichaam, maar daar kan ik nu even de bron niet van terugvinden.

Fool

Badass junkie
Niets ervan, er zitten al genoeg puntjes in dit topic. Ga maar ergens anders junken. :wave:

losbanditas

ooscaar zei:
Verder wordt het zo ontzettend een gewoonte: op een gegeven moment kan je niet meer gezellig een avondje drinken zonder dat je de associatie legt met coke, waardoor je heel erg met die behoefte gaat zitten. Hoe vaker je toegeeft, hoe sterker die behoefte wordt.

Ja daar ben ik ook bang voor, probeer daarom ook zeker een keer per week een drankje in de stad te doen zonder coke. Voel me dan altijd de volgende dag een klein beetje 'trots' :tearsofjoy:

Zegt misschien ook wel genoeg..

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja dat denk ik ook... Je moet echt proberen om het obessieve wat er (eventueel) in zit eruit te halen. Dat je er niet steeds zo mee bezig bent, je er teveel op verheugt en de herinneringen eraan verheerlijkt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want het is echt een proces. Misschien eens een keer op psychedelica nadenken over het waarom van zoiets, dat werkt voor velen wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Aangezien Ooscaar nog niet gereageerd heeft: De meest gangbare psychedelica is psilocybine (truffels/paddo's) en LSD. 2C-B wordt ook steeds populairder, maar dat is voor velen een stuk minder introspectief/zelfbeschouwend. Ik raad LSD aan voor dergelijke doeleinden. Wel goed inlezen eerst, want het kan wel heftig zijn en potentieel je wereldbeeld drastisch veranderen. Meestal in zeer goede zin, maar alsnog is het aan te raden om je heel goed in te lezen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Inderdaad wat Mindless zegt. Ik ging er vanuit dat je daar wellicht ervaring mee hebt, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. LSD kan inderdaad erg heftig zijn, dus je moet er echt voor open staan. Je wereldbeeld kam er inderdaad drastisch door veranderen, zo ook je visie op je eigen huidige cokegebruik. In feite zou ik het bijna iedereen aanraden maar met dat soort uitspraken moet ik voorzichtig zijn: je moet erwel echt voor open staan om je huidige denkbeelden te kunnen loslaten en ineens een volledig andere 'waarheid' te zien. Het klinkt misschien zweverig maar zo werkt het wel, en dit kan voor velen, zeker de eerste keer, een beetje eng zijn.

losbanditas

Klinkt inderdaad een beetje zweverig maar maakt me wel gelijk erg nieuwsgierig. Is het dan handig om het met een (nuchtere) tripzitter te doen de eerste keer of is alleen beter in dit geval?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klinkt zweverig ja, maar het kan ook zo het beste zijn wat je ooit gedaan hebt. Zonder overdrijven, het beste wat je óóit gedaan hebt voor jezelf. Al helemaal wanneer een verslaving op de loer ligt en je dus dingen doet of gaat doen die je een erg diep dal in kunnen leiden. Psychedelische ervaringen zijn dan vaak als een soort eerlijk gesprek met jezelf, daar waar er inzicht en ruimte/overzicht is om dat te doen.

Ik heb zelf nooit een nuchtere tripsitter gehad en vind dat persoonlijk ook onnodig en het lijkt me zelfs storend, omdat zo iemand dan op een heel andere golflengte zit dan jij. Wel zou ik zeker niet alleen gaan trippen de eerste keer. Trippen is iets heel anders dan je je van tevoren voorstelt. Eventuele negatieve gedachten kunnen zo ineens enorm uitvergroot worden en dus is er een zekere mate van bereid zijn dat los te laten nodig. Als je het eerst eens probeert met iemand anders of een paar anderen (ik zou aanraden niet teveel mensen) die het dus ook nemen, dan kunnen jullie elkaar - mocht dat nodig zijn - wat steunen en de positieve kant op sturen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Sluit me weer 100% aan bij Mindless. Je krijgt door psychedelische ervaringen een spiegel zoals je dat nog nooit hebt gehad. Het laat je dingen zien die zo evident kunnen lijken achteraf, maar die je toch zonder psychedelica niet lijkt te begrijpen. Ik heb dingen gehad die ik in een jaar tijd niet echt heb kunnen begrijpen maar wel op/door psychedelica. Voor mij heeft het echt mijn leven veranderd in enorm positieve zin, ook al moet ik erbij zeggen dat het wel tegelijkertijd was samen met wat andere 'processen' zou je kunnen zeggen. Ook moet ik zeggen dat ik nog steeds net zoveel 'slechte' (speed, dat soort dingen) drugs gebruik als van tevoren, maar het heeft voor mij ook wel een soort van lichte obsessiviteit die erin zat verwijderd.

Als tip kan ik je meegeven dat psychedelica het beste samengaat met meditatie en filosofie. Verwacht niet een 'vet leuke' ervaring of lekker gaan maar anticipeer gewoon op gevloerd worden in positieve zin. Als je de negatieve energie die in jou en in iedereen wel zit weet te doorgronden, gaat er daarna een wereld voor je open. Het kan echt ontroerend zijn. Maar onthoudt (wat misschien een beetje tegenstrijdig is met de bovenstaande lovende woorden) dat je er niet iets van moet verwachten, want het is altijd heel anders dan je verwacht, ook na heel veel keren. En voor mij persoonlijk zijn de meest moeilijke (heb niet echt erg moeilijke gehad maar sommige zijn moeilijker dan andere) ervaringen ook wel de aller leerzaamste en mooiste.

Maar goed. Om de vraag te beantwoorden hahahaha: ik zou het samen doen met anderen, maar wel allebei/allemaal (zou het niet met teveel mensen doen, en sowieso alleen met mensen bij wie je je fijn/relaxed voelt) nemen. Als zij ook geen ervaring hebben gewoon bescheiden met de dosering zijn de eerste keer en gewoon langzaam opbouwen als je nog volgende keren wilt. Onthoudt ook dat lsd erg lang duurt, dus begin gewoon (bijvoorbeeld!) 10 uur in de ochtend en ga de natuur in als het minstens 20 graden is en er geen regen is voorspeld. Je kan het (uiteraard!) ook anders doen, maar anticipeer wel op de lange werkingsduur. :wink:

losbanditas

Ja dacht zelf dat ik dan misschien dingen eruit zou gooien die ik eigenlijk niet wil delen tijdens zo een sessie met andere mensen (onzekerheid over dingen, prive situaties etc) maar ga het dan toch maar voorstellen aan een paar vrienden nadat ik me goed heb ingelezen. Zal laten weten wat het me heeft opgeleverd/ hoe ik het heb ervaren!

ooscaar

Wijs gebruiker
losbanditas zei:
Ja dacht zelf dat ik dan misschien dingen eruit zou gooien die ik eigenlijk niet wil delen tijdens zo een sessie met andere mensen (onzekerheid over dingen, prive situaties etc) maar ga het dan toch maar voorstellen aan een paar vrienden nadat ik me goed heb ingelezen. Zal laten weten wat het me heeft opgeleverd/ hoe ik het heb ervaren!
Daar hoef je je niet zo druk om te maken, waarschijnlijk kom je toch niet eens zo flex uit je woorden. Dat gezegd hebbende, bespreek wel met ze dat ook als het persoonlijk wordt, dat het gewoon tussen jullie blijft. Vertrouw je ze daar niet op, dan kun je het wellicht beter niet met hen doen.

Bovenaan