• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1x 6-abp en wiet

Wat heb jij liever?

• 6-apb!

Stemmen: 11 84,6%
  • Mdma(xtc)

Stemmen: 1 7,7%
  • Mijn niet gezien doe mij maar...(ligt toe)

Stemmen: 1 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    13

VanTegenNaarLiefhebber

Experimenterende gebruiker
Hoi!

Eergister heb ik op Loveland van Oranje voor t eerst 6-apb gebruikt!

Ik heb al een aantal keren ervaring met xtc, maar merk dat ik een beetje de zelfbeheersing verlies en graag meer wil.
Zo betrap ik mij er op dat ik na de eerste piek van xtc al wil bijnemen, om dit mooie gevoel maar vast te houden. En jullie kunnen mij ook wel vertellen: less is more. Op is op. Als je eerste inname na 4 uurtjes is uitgewerkt, is het wel gedaan met de pret. Enkel lichamelijke bijwerkingen en zelfvertrouwen.

Maargoed, 6-apb dus! Ik werd niet heel wijs van de doseringen ivm de HCl en de succinate variant. M'n vendor vertelde mij dat het waarschijnlijk om de succinate variant ging. Ik heb 180mg in een capsule afgewogen en dit meegenomen. De xtc heb ik doelbewust aan mijn vriendin gegeven, zodat ik niet stiekum kan snoepen mocht ik het toch niet 'genoeg' vinden. Nogmaals, eenmaal onder invloed heb ik weining zelfbeheersing.

Direct na aankomst heb ik de capsule weggewerkt. Dit was om 12.30 laat de fun maar komen!

Om 13.15 wilde ik graag geloven dat er wat gebeurde. Had ik nu een trillend kaakje, of zijn dat zenuwen. Al met al merkte ik weinig. Ietswat teleurgesteld naast mn vriendin waarvan de xtc al goed was ingekickt zijn we de dansvloer op gegaan.

Rond 14.45 was er toch aardig wat met me aan de hand! Wanneer dit gebeurd is, Joost mag t weten, ik voelde niet aankomen, niets inkicken. Het effect komt heel langzaam en geleidelijk op. Zo langzaam dat ik het zelf niet zo goed doorhad.

Ik voelde me goed! Zelfvertrouwen ging door het dak heen, ik maakte snel nieuwe vriend(inn)en (ik vind vrouwen echt magische wezens op festivals. En de drugs geeft me het zelfvertrouwen om er na te handelen.

Mijn vriendin is een heel ander soort xtc gebruiker. Zijn word erg kalm, danst wel, maar.zit het liefst in haar eigen wereld en word het liefst door niemand lastiggevallen.

Ik daarintegen word super sociaal en vind dus vooral de meeste meiden magisch! Gelukkig is ze niet snel jaloers en hebben we een goed wederzijds vertrouwen. Dat maakt de festivals voor ons beide een stuk leuker! Wel heb en we afgesproken elkaar nooit alleen te laten. Juist omdat mijn vriendin zo van de wereld raakt (bang voor misbruik)

Terug naar mijn ervaring met 6-apb (tov xtc)

-eurforie: minder heftig als met xtc, maar wel fijner. Wanneer xtc inkickt heb ik een lach als de joker.(bijna eng) Na een half uurtje neemt dit af tot ik mij weer 'nuchter' voel en zie ik er uit als de typische tandenknarsende druggie tot de volgende golf komt. Dit herhaald zich de komende 4 uur tot ik in de tandenknarsende druggie fase blijf hangen.
Bij 6-apb heb ik de hele avond met een bescheiden glimlach rondgelopen. Ik ben naar mijn inzien meer approachable. Waar ik met xtc nog vaak werd afgewimpeld, kwamen nu meiden actief op me af na een beetje oogcontact en een knipoog. Ik voelde me wel het mannetje 😄

-Zelfvertrouwen: naar mijn idee meer als met xtc
Dit blijkt uit mijn contact met chicks. Ik aarzel geen seconden en ben recht voor zijn raap. Oprecht, en zeg dingen die ik in het dagelijks leven ook zou zeggen, maar niet durf. Hoewel het feit dat er actief geflirt werd ook wel verantwoordelijk kan zijn voor de zelfvertrouwen boost natuurlijk.

-Verliefdheid: minder als met xtc. Normaal ben ik super into mijn vriendin, hoewel vaan een korte fase en tijdens de pieken. Ander meiden blijven super intressant, maar met xtc merk ik dat ik meer afstandelijk staar, waarbij ik met 6-apb meer controle heb over mezelf.

-Ik houd van je: Waar ik bij xtc de dwang voel om tegen iedereen te vertellen dat ik van ze houd (ik heb op t vorig festival zelfs mannen uitgebreid gekuffeld en ze dit verteld) is dit bij 6-apb niet get geval. Het is alsnog hemels om geknuffeld te worden. Maar ik 'houd' enkel nog van mn vriendin. (Hoewel die ook iets te ver ging met de xtc en niet vol in de charmes meer zat 😅)

-Visuals: geen visuals met 6-apb. Met xtc heb ik wel eens kleine verstoringen van de realiteit. (Idee dat de vloer iets scheef loopt, of dat er een kabel op de grond legt)

-Dansen: ik heb mijn 'moves' gevonden! Ik ben altijd erg stijf geweest, en zelfs met xtc bleef dit ongemakkelijk. Ik weet niet of de 6-apb de schuldige hiervan is, maar ik kan echt lekker dansen nu! Zelfs nu nuchter voor de spiegel gaat dat top! (Ik heb t mijn vriendin ook vaak toegelicht die dag! Je moet gróóte bewegingen maken 'naam vriendin' gróóóte bewegingen! 🤣

Het festival was wegens de gemeente Amsterdam helaas om 20.00 al afgelopen. Wij zijn om 19.30. weggegaan om de drukte voor te blijven. Mn vriendin (xtc) was op lichamelijke klachten na weer helemaal nuchter. Ik daarintegen, zat er nog vol in!

Helaas kan ik niet heel objectief oordelen over de cooldown. We moesten een uur terug naar huis fietsen, toen de 6-apb begon te minderen. Dit gaat net zo geleidelijk als de opbouw,.je heb het bijna niet door. Wel begon ik mij halverwege de rit was miserabel te voelen. Ik moet zeggen dat ik het ook koud kreeg. Wachten op de pond duurde een eeuwigheid. Mijn stuur nodige mijn hoofd uit om plaats te nemen.

Thuis onder de douche (21.00) was ik echter nogsteeds niet nuchter. Bij snelle hoofdbewegingen was ik nog wat vaag.

Die nacht hadden zowel ik als mijn vriendin plafonddienst.

Kater?

Met xtc heb ik (ondanks dat ik 2x te ver ben gegaan) nooit een kater gehad. Nu met 6-apb had ik hoofdpijn, en voelde ik mij een zoutzak.

Ik weet niet of bovenstaande enkel te verwijten is aan de 6-apb. Ik heb over de hele dag 2 flesjes water gedronken en heb eigenlijk nonstop gedanst, waar ik anders een flesje per 1,5 uur weg zou werken en het dansen afwissel met grasknuffelen en mensen kijken (de favoriete festival bezigheid van mijn vriendin)
man! Wat zijn wij verschillend onder invloed! 😂

Mijn oordeel:

Xtc of 6-apb?

Ik wil nog geen fel oordeel uitspreken, maar met de ervaring van afgelopen koningsdag is 6-apb een absolute winnaar!

In plaats van pieken en dalen heb je een constante euforie hoewel in mindere mate. Je heb meer controle over jezelf, en wat voor mij belangrijk is, 180mg is genoeg voor het hele festival! Ik hoef niet bij te nemen, wat mij helpt ivm weinig zelfbeheersing.
Hoewel ik op Mystic garden wat later zal beginnen zodat het rond 22.00 uitwerk (ook dan weer ruim een uur fietsen)

Bonusmateriaal:

Naast ons vlak voor de stage werd door een spontaan ontmoete meidengroep, waar ik snel deel van werd(mijn vriendin zat nogsteeds in een ander universum) wiet gerookt, en dit werd. .in aangeboden. Als reactie wees ik het af. Toch had ik wel interesse en heb ik de meiden om wat info gevraagd. (de combi met xtc, en het effect.) Toch gevraagd of ik de volgende ronde mocht proberen.
Ik heb overigens nog nooit gerookt en heb ze dit ook verteld. Ze waren super enthousiast, en hoewel we elkaar uit het oog verloren kwam een van die meiden een uurtje later naar mij toe. "Je ben echt een schatje dat je mij speciaal hiervoor opzoekt. Vol zelfvertrouwen nam ik een flinke hijs. Direct kwamen haar vriendinnen tevoorschijn terwijl de tranen me in de ogen schoten. Alle chicks in een deuk. Ik hoest als een gek en riep: kon niemand me even waarschuwen dat het zo heet is! Ik werd plots heel ligt in mijn hoofd en ontzettend duizelig. Het meisje die de sigaret kwam brengen is een kop kleiner dan mij, ze zag me wankelen en gaf een stevige knuffel om me rechtop te houden. Na 10 minuutjes hinge het allemaal wel weer, ze vroeg : "en wat vind je" mijn antwoord: "jouw vind ik leuk, maar de wiet mag je houden" ik kreeg een kus op m'n wang en ik ging trots aan mijn vriendin vertellen dat ik voor t eerst geblowd had. Ik heb tot een uur daarna nog gehoest, en ruik voor mij gevoel tot moment van typen nogsteeds die rook in mijn longen. Geen rookwaar meer voor mij!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wiet is super zonde van je MDMA of 6-APB high. Vooral die laatste is heerlijk sereen doch helder en met wiet word je gewoon een stuk vager. Voorheen toen ik nog wiet rookte deed ik het altijd tijdens de comedown van MDMA en 6-APB. Dan is het wel fijn. Maar echt tijdens de ervaring? Doodzonde als je het mij vraagt.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Wat een fijne ervaring! Ik ben ook groot fan van 6-APB! Ideaal dat je niet moeilijk hoeft te doen met bijnemen en dat de rush redelijk stabiel is.
Zelf zou ik er niet bij gaan blowen, lijkt me zonde van de ervaring. En zeker als je het nog nooit gedaan hebt, kan het een onprettig effect geven.

De comedown is heerlijk geleidelijk, lijkt in niets op de crash na XTC. Ik herken wel het heel koud krijgen, dat is vervelend, zeker als je nog even moet reizen.

Fijn dat je ervan hebt genoten iig!

VanTegenNaarLiefhebber

Experimenterende gebruiker
Ik was nieuwschierig. Stond nog op m'n lijstje, maar t is ook wel leuk geweest. Afgezien van het roken vind ik het inderdaad wel zonde! Wiet hoeft niet meer van mij.

6-apb word m'n nieuwe maatje! Inderdaad, eenmalig innemen en lekker genieten! Beste drug ooit. (Voor zover ik mag oordelen met mijn ervaring 😅)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wiet is super zonde van je MDMA of 6-APB high. Vooral die laatste is heerlijk sereen doch helder en met wiet word je gewoon een stuk vager. Voorheen toen ik nog wiet rookte deed ik het altijd tijdens de comedown van MDMA en 6-APB. Dan is het wel fijn. Maar echt tijdens de ervaring? Doodzonde als je het mij vraagt.

Precies dit. Tijdens de ervaring echt geen meerwaarde, eerder minderwaarde. (Is dit een woord… 🤔) In de echte latere come-down vind ik het wel lekker.

Hoer ook een 6-APB fan! 💃

* HIERRR. Oops.

Diablo69

Bewuste gebruiker
Lees vaak over hoofdpijn en 6apb. Dit houdt me toch een beetje tegen want ik krijg al hoofdpijn als t weer veranderd.

Bovenaan