1ste Xtc doen

Yolo2000

Belezen gebruiker
Hey ik heb dus een Xtc pil van een gappie gekregen die er veel heefd een hele zak vol
Maar wou hem binnnenkort nemen met een vriend doen we helft helft of koop er paar bij maar ik heb dus een zwakke maag vaak buikpijn en shit dus moet ik me daar zorgen om maken of niet want me pa zei als je Xtc neemt met een zwakke maag kan er een gat in je maag branden en waarschijnlijk doe ik het bij een vriend thuis zonder ouders natuurlijk en pit ik daar natuurlijk dus kan ik het gewoon thuis doen??? Of moet Het persee op een club Concert Festival etc?

Bijlagen

• IMG_1694.JPG
    IMG_1694.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 40

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Hey ik heb dus een Xtc pil van een gappie gekregen die er veel heefd een hele zak vol

Relevant.

Maar wou hem binnnenkort nemen met een vriend doen we helft helft of koop er paar bij maar ik heb dus een zwakke maag vaak buikpijn en shit dus moet ik me daar zorgen om maken of niet want me pa zei als je Xtc neemt met een zwakke maag kan er een gat in je maag branden

Ik zou sowieso een pil bijhalen om te laten testen!

Dosering: 1 à 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende, zeker voor je eerste keer. Less is more, voor je gezondheid maar ook omdat je er dan in de toekomst nog van kunt genieten.
Voorbeeld: je weegt 80 kg, dus gebruik 80mg tot 120mg. Je kunt beginnen met 80mg en twee uur later 40mg bijnemen, zo verleng je het effect.

Dat het een gat in je maag kan branden lijkt me sterk, maar ik ben geen medisch professional en ga hier dus geen uitspraken over doen.
Bij twijfel: het beste gewoon niet doen, en anders in ieder geval even met je huisarts bespreken.

en waarschijnlijk doe ik het bij een vriend thuis zonder ouders natuurlijk en pit ik daar natuurlijk dus kan ik het gewoon thuis doen??? Of moet Het persee op een club Concert Festival etc?

Het moet helemaal niet per se op een feestje :wink:
Thuis uitproberen is altijd een goed idee! Protip: zorg dat je het doet op een avond dat er in de buurt een feestje is. Als jullie je er allebei goed bij voelen, kun je alsnog gaan (en als het niet bevalt kun je weer terug naar huis gaan).

Wees verstandig, en... geniet! :wink:

Yolo2000

Belezen gebruiker
Relevant.

Ik zou sowieso een pil bijhalen om te laten testen!

Dosering: 1 à 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende, zeker voor je eerste keer. Less is more, voor je gezondheid maar ook omdat je er dan in de toekomst nog van kunt genieten.
Voorbeeld: je weegt 80 kg, dus gebruik 80mg tot 120mg. Je kunt beginnen met 80mg en twee uur later 40mg bijnemen, zo verleng je het effect.

Dat het een gat in je maag kan branden lijkt me sterk, maar ik ben geen medisch professional en ga hier dus geen uitspraken over doen.
Bij twijfel: het beste gewoon niet doen, en anders in ieder geval even met je huisarts bespreken.

Het moet helemaal niet per se op een feestje :wink:
Thuis uitproberen is altijd een goed idee! Protip: zorg dat je het doet op een avond dat er in de buurt een feestje is. Als jullie je er allebei goed bij voelen, kun je alsnog gaan (en als het niet bevalt kun je weer terug naar huis gaan).

Wees verstandig, en... geniet! :wink:

Ik zou hem sowieso laten testen en beginnen met een kwart dan helft etc
En dat ik een zwakke maag heb is dat gevaarlijk met Xtc of brand er niet zo snel een gat in me maag? En dat ik me daar niet echt zorgen hoef te maken en hoe zit het met overdosis hoeveel moet je op hebben voordat je een overdosis krijgt???

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
En dat ik een zwakke maag heb is dat gevaarlijk met Xtc of brand er niet zo snel een gat in me maag? En dat ik me daar niet echt zorgen hoef te maken en hoe zit het met overdosis hoeveel moet je op hebben voordat je een overdosis krijgt???
Yolo, lees de post hierboven nou eens goed. Al je antwoorden die er gegeven kunnen worden staan er.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter

Goed zo!

En dat ik een zwakke maag heb is dat gevaarlijk met Xtc of brand er niet zo snel een gat in me maag? En dat ik me daar niet echt zorgen hoef te maken

Zoals ik al zei, mijn mening hierover is irrelevant omdat ik geen dokter ben :wink: Deze overweging zul je echt zelf moeten maken.

en hoe zit het met overdosis hoeveel moet je op hebben voordat je een overdosis krijgt???

Deze informatie is ook online te vinden, maar snel voor je opgezocht (ik heb maar naar een bron gekeken, informeer je vooral zelf verder):
De LD-50 van MDMA wordt geschat op 10mg à 20mg per kg lichaamsgewicht. Voor iemand van 80kg betekent dit dat je vanaf 800mg een kans van 50% loopt om te overlijden.

Maar ik herhaal: hou het lekker bij die 1mg à 1,5mg per kg lichaamsgewicht!

Yolo2000

Belezen gebruiker
Goed zo!

Zoals ik al zei, mijn mening hierover is irrelevant omdat ik geen dokter ben :wink: Deze overweging zul je echt zelf moeten maken.

Deze informatie is ook online te vinden, maar snel voor je opgezocht (ik heb maar naar een bron gekeken, informeer je vooral zelf verder):
De LD-50 van MDMA wordt geschat op 10mg à 20mg per kg lichaamsgewicht. Voor iemand van 80kg betekent dit dat je vanaf 800mg een kans van 50% loopt om te overlijden.

Maar ik herhaal: hou het lekker bij die 1mg à 1,5mg per kg lichaamsgewicht!
En Oke Thanks man

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen idee of dat zou helpen, maar misschien de dag van te voren in elk geval verspreid over de dag wat Rennies nemen oid?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik denk dat thee met verse gember dan misschien nog beter is. Bij mij helpt dat bij maagklachten maar of dat "opboxt" tegen xtc weet ik niet.

Yolo2000

Belezen gebruiker
Ik denk dat thee met verse gember dan misschien nog beter is. Bij mij helpt dat bij maagklachten maar of dat "opboxt" tegen xtc weet ik niet.

Meestal als ik buik/maagpijn heb neem ik sowieso rennies ipv thee alleen als er geen enkele maag medicijnen Zijn en het al laat in de avond is of als de medicijnen niet werken

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Gember kan ik ook wel aanraden. Toen mijn maag deftig overhoop lag van wekelijks zware medicatie deed het beter zijn werk dan de farmaceutische maagmiddelen. Ik denk dat een laatste maaltijd met extra gember voor je een pil gaat slikken kan helpen. Testers hier :tonguewink:?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
misselijkheid en maagklachten komen vaak niet door de XTC zelf maar meer door de overload aan serotonine. Vooral als de XTC inslaat moet je lichaam ineens heel erg wennen aan die hoeveelheid serotonine en toevallig genoeg zitten er vrij veel serotoninereceptoren in je maag.

Maagbeschermers en gemberthee enzo helpen je dus allemaal niet zo veel. Als je er gevoelig voor bent, zul je er even doorheen moeten.

Verder, lees deze pagina even aandachtig door voordat je het neemt:

http://www.unity.nl/drug/xtc/

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gember kan ik ook wel aanraden. Toen mijn maag deftig overhoop lag van wekelijks zware medicatie deed het beter zijn werk dan de farmaceutische maagmiddelen. Ik denk dat een laatste maaltijd met extra gember voor je een pil gaat slikken kan helpen. Testers hier :tonguewink:?
Ik heb dat ook van hier op DF geleerd, gember thee. Misschien van Tijdloos of Mindless maar dat weet ik niet meer. Het werkt verbazend goed!

Yolo2000

Belezen gebruiker
misselijkheid en maagklachten komen vaak niet door de XTC zelf maar meer door de overload aan serotonine. Vooral als de XTC inslaat moet je lichaam ineens heel erg wennen aan die hoeveelheid serotonine en toevallig genoeg zitten er vrij veel serotoninereceptoren in je maag.

Maagbeschermers en gemberthee enzo helpen je dus allemaal niet zo veel. Als je er gevoelig voor bent, zul je er even doorheen moeten.

Verder, lees deze pagina even aandachtig door voordat je het neemt:

http://www.unity.nl/drug/xtc/

Maar ik heb ook niet gezegt dat ik maagklachten door de Xtc krijg heb zelf een zwakke maag dus of dat een probleem kon zijn plus heb nog nooit Xtc gebuikt moet ga het nog gebruiken maar zal de website ff bekijken bedankt voor de tip man

Yolo2000

Belezen gebruiker
Ken iemand die deze week een pilletje waarschijnlijk verkeerde Xtc in Ze drinken gehad heefd Zonder dat ie het wist en nu darm of maag infectie heeft. En in het ziekenhuis ligt dus test hem nu echt sowieso als ik hem ga nemen

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ken iemand die deze week een pilletje waarschijnlijk verkeerde Xtc in Ze drinken gehad heefd Zonder dat ie het wist en nu darm of maag infectie heeft. En in het ziekenhuis ligt dus test hem nu echt sowieso als ik hem ga nemen
Als er xtc in zijn drinken zat had ie het echt wel geproeft. Die smaak stijgt overal bovenuit. Ook lost een pil niet zomaar op in drinken. Plus dat zoiets zo vreselijk weinig voorkomt dat het vast wat anders is geweest. Wat verkeerds gegeten , of al besmet met iets, of misschien wel stiekem xtc genomen en hij wil niet dat iemand het weet. Maak je daar maar niet druk om.
Testen is natuurlijk wel slim van je! Goed zo.

Yolo2000

Belezen gebruiker
Als er xtc in zijn drinken zat had ie het echt wel geproeft. Die smaak stijgt overal bovenuit. Ook lost een pil niet zomaar op in drinken. Plus dat zoiets zo vreselijk weinig voorkomt dat het vast wat anders is geweest. Wat verkeerds gegeten , of al besmet met iets, of misschien wel stiekem xtc genomen en hij wil niet dat iemand het weet. Maak je daar maar niet druk om.
Testen is natuurlijk wel slim van je! Goed zo.

Oh het zat in ze drinken ze ogen waren fucking. Groot en hij ging spacend naar huis ging niet meer goed met hem iemand anders die we allebij kennen was fucking high had hem drinken met Xtc gegeven
Hij wou mij ook geven maar Had al een Bacardi in me hand

Laatst bewerkt:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar ik heb ook niet gezegt dat ik maagklachten door de Xtc krijg heb zelf een zwakke maag dus of dat een probleem kon zijn plus heb nog nooit Xtc gebuikt moet ga het nog gebruiken maar zal de website ff bekijken bedankt voor de tip man

Dat zei ik ook niet, ik legde alleen uit dat maagbeschermers je weinig voordeel bieden. Als je vaker maagklachten hebt kun je extra last krijgen van de inwerking van XTC. Kun je niets aan doen, moet je gewoon even doorheen.

Dat klinkt als een broodje aap.

Ramando91

Newbie
Laat in ieder geval maar testen want er is tegenwoordig zwaar spul in omloop..

Een gat in je maag zal je er niet van krijgen, maar met een zwakke maag kan het wel zijn dat je er van moet kotsen :tongueout:.

Ik deed het altijd samen met een goeie vriend en die had ook een zwakke maag, moest ie telkens overgeven omdat het gewoon te zware pillen waren.. Dus zoals vermeld, testen en rustig aan doen.

Btw, ik deed het altijd liever thuis om in een comfort zone te zijn.

Grtz

Techneut

Bewuste gebruiker
Ik zou lekker wachten met drugs gebruiken tot je wat ouder en meer ingelezen bent. Als ik je posts zo lees schat ik je een jaar of 16. Echt veel te jong om al pillen te gaan slikken.

Waar heb je deze informatie vandaan? Lijkt me sterk, iemand die 4 pillen slikt van ~200mg op een avond heeft dus 50% kans op overlijden? Yea right, I smell bullshit.

Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Waar heb je deze informatie vandaan? Lijkt me sterk, iemand die 4 pillen slikt van ~200mg op een avond heeft dus 50% kans op overlijden?

Ik zei "de LD-50 wordt geschat op 10 à 20mg per kg lichaamsgewicht", niet "van de mensen die 800mg slikken gaat de helft dood".

Het zit zo: bij tests, onder andere op ratten, zijn uiteenlopende waarden vastgesteld.Ik heb het zo hoog gezien als 107mg per kg lichaamsgewicht. Ik heb de onderzoeksresultaten met de laagste drempelwaarde aangehaald omdat het beter is uit te gaan van het ergste. Vandaar de LD-50 = 10 à 20 mg die ik noemde.

De reden waarom er niet meer zekerheid is, is erg voor de hand liggend als je even nadenkt. Het is onethisch en illegaal om mensen MDMA te voeren tot ze doodgaan, dus weten we niet zeker wat de werkelijke spreiding is.

Er is overigens in ieder geval één geval bekend van een puber die na 600mg is overleden aan serotonine syndroom. Ik heb geen zin om het te Googlen voor je, doe zelf maar.

Bron: https://thedea.org/mdma-risks-science-and-statistics-technical-faq/
Wederom, meer bronnen zoeken doe je zelf maar.

In het geval dat onderzoek geen definitief antwoord geeft is het in ieder geval aan te raden voorzichtig te zijn, en ik wil mensen die geen ervaring hebben met drugs ook absoluut niet laten geloven dat het veilig is om te stunten met absurde doseringen. Als jij dat wel een goed idee vindt, hoop ik dat niemand jou ooit om advies vraagt.

Dus: ik voerde deze waarde niet aan als zijnde onomstotelijk vastgesteld, maar het is beter om mensen voorzichtig te adviseren.

Yea right, I smell bullshit.
Wat een kuttoontje ook :confused:mile:

Bovenaan