1ste keer truffels

Ik wil dit weekend voor de eerste keer truffels (atlantis) proberen met een kameraad. Ik heb in Amsterdam 30g truffels gekocht, maar aangezien het de eerste keer is dachten we dat het misschien beter is om te beginnen met ieder 7,5g. We weten totaal niet wat we kunnen verwachten of hoeveel we moeten nemen voor een deftige trip te hebben. Tips, adviezen etc zijn dus meer dan welkom.

We gaan het thuis doen, mijn ouders weten ervan en zijn onze tripsitters. We zijn 21 en hebben nog geen ervaring met psychedelica. Ik heb me er al redelijk goed over ingelezen maar misschien weet ik nog niet alles. Dus: Is 7,5 te veel of te weinig voor een eerste keer & wat zijn jullie tips om een aangename trip te beleven?

En ook: Sorry als dit het zoveelste topic is over de eerste keer truffels maar ik ben nieuw hier, have some mercy on me. :wink:

Kadaverduif

Newbie
Eerste keer truffels, altijd leuk!!
Toen ik voor de eerste keer truffels deed was ik:
Leeftijd: 18
Lengte: +-1,80
Gewicht: 60/65

ik had toen 10g op en heb die avond een te gekke trip gehad!!
Wel geef ik je de tip om het te eten in combinatie met iets, (bijv. boterham met pindakaas) want de smaak is meestal niet om over naar huis te schrijven :kots:
Alle keren dat ik het deed waren tripzitters niet nodig, gewoon vertrouwde omgeving en je bent eigenlijk klaar. Maar weet niet of dat bij iedereen zo is.

Meestal als je truffels koopt, bij een smartshop ofz, krijg je er ook een boekje bij met 'wat te nemen' en 'hoe het werkt' en 'sterkte' enz. Als je dezen niet hebt gehad kan je misschien ook even googlen, is vast wel ergens te vinden.
Succes en (hopelijk) veel plezier :stoned:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat leuk dat jullie voor het eerst truffels willen proberen. Mooie leeftijd ook. Ik was zelf 19 of 20 toen ik het voor het eerst probeerde. Ik nam toen 1,5 gram paddo’s wat volgens mij overeen zou moeten komen met ongeveer 7,5 gram truffels. Ik zou voor een eerste keer zeker geen 15 gram nemen omdat je niet weet hoe het bij jullie zal gaan vallen en of je het effect prettig gaat vinden. Een andere keer meer nemen kan altijd nog. Ik denk dat jullie met 7,5 gram zeker aan de veilige kant zitten. Het zou wel kunnen dat het effect op een dergelijke dosis wat tegen zal vallen. Je zou kunnen overwegen om 10 gram per persoon te nemen. Dit geldt volgens mij nog steeds als relatief milde dosis.

Persoonlijk vind ik het niet prettig om nuchtere mensen in mijn omgeving te hebben tijdens het trippen. Ik heb dan namelijk toch ergens het idee dat ik me min of meer normaal moet gedragen en ga me dan inhouden of zelfs schamen. Als jullie je helemaal vrij voelen bij je ouders dan is het natuurlijk hartstikke mooi om hen als tripsitters erbij te hebben maar ik denk niet dat het nodig is voor de veiligheid bij een dosis van 7,5 – 10 gram. Mijn ouders waren destijds overigens ook op de hoogte van mijn experimenten maar waren niet fysiek aanwezig als ik ging trippen…

Ik wens jullie heel veel plezier en een fijne trip toe! Laten je nog even weten hoe het is gegaan?!

Dreamer4

Experimenterende gebruiker
Leuk!!

Ik heb zelf ook pasgeleden voor het eerst truffels gedaan, en had toen 12 of 13 gram genomen en dat waren ook Atlantis. Zelf vond ik dit niet teveel, maar ik heb dan wel ervaring met Ayahuasca.
Tripsitters waren wel aanwezig maar hebben we naar huis gestuurd omdat ze eerder een last voor ons waren dan dat we er iets aan hadden.
Zelf vond ik de smaak zeker niet vies, en die vriend waar mee ik het had gedaan vond het ook meevallen.

Alvast veel plezier!!

Eik zei:
Wat leuk dat jullie voor het eerst truffels willen proberen. Mooie leeftijd ook. Ik was zelf 19 of 20 toen ik het voor het eerst probeerde. Ik nam toen 1,5 gram paddo’s wat volgens mij overeen zou moeten komen met ongeveer 7,5 gram truffels. Ik zou voor een eerste keer zeker geen 15 gram nemen omdat je niet weet hoe het bij jullie zal gaan vallen en of je het effect prettig gaat vinden. Een andere keer meer nemen kan altijd nog. Ik denk dat jullie met 7,5 gram zeker aan de veilige kant zitten. Het zou wel kunnen dat het effect op een dergelijke dosis wat tegen zal vallen. Je zou kunnen overwegen om 10 gram per persoon te nemen. Dit geldt volgens mij nog steeds als relatief milde dosis.

Persoonlijk vind ik het niet prettig om nuchtere mensen in mijn omgeving te hebben tijdens het trippen. Ik heb dan namelijk toch ergens het idee dat ik me min of meer normaal moet gedragen en ga me dan inhouden of zelfs schamen. Als jullie je helemaal vrij voelen bij je ouders dan is het natuurlijk hartstikke mooi om hen als tripsitters erbij te hebben maar ik denk niet dat het nodig is voor de veiligheid bij een dosis van 7,5 – 10 gram. Mijn ouders waren destijds overigens ook op de hoogte van mijn experimenten maar waren niet fysiek aanwezig als ik ging trippen…

Ik wens jullie heel veel plezier en een fijne trip toe! Laten je nog even weten hoe het is gegaan?!
Kunnen we evt nog 2,5g bijnemen tijdens de trip als we niet erg veel effecten ervaren? En ik ga misschien een tripreportje schrijven :wink:

Fool

Badass junkie
Bijnemen heeft helaas amper effect bij de meeste psychedelica, je zult het met je begindosering moeten doen. :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Jimi,

Bijnemen werkt bij de meeste psychedelica niet. Ik zou toch proberen gewoon de dosis die je wenst te nemen in 1 keer te gebruiken. Met 7,5 gram kan er weinig mis gaan en ik denk dat voor de meeste mensen een mooie startdosis is.

Ik ben al benieuwd naar jullie ervaringen en reportje :)

Bovenaan