1e x mdma

TM1991

Newbie
Beste

Binnenkort ga ik voor het eerst mdma/xtc proberen

ik heb nog helemaal geen ervaring met drugs en rook ook praktisch nooit cannabis.

Ik wil beginnen met een kwartje

Nu had ik hier nog enkele vragen bij:

- Kan ik, na dat ik het kwartje mdma heb genomen, nog alcohol drinken of is dit sterk af te raden?
- Hoeveel weken kan ik er best tussen laten om opnieuw een kwartje te nemen?

Ik ben niet van plan dit vaak gaan te gebruiken. De bedoeling is dat ik het voor de zomer 2x geprobeerd heb en dat het daarbij blijft.

Graag eerst even jullie mening hierover

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb je topic even verplaatst naar XTC.

Mijn eerste advies is, laat je pil testen. Zo weet je hoeveel MDMA erin zit en zo kun je je dosis uitrekenen. Er zijn pillen van 100mg en van 250mg bijvoorbeeld, om maar even aan te geven hoeveel het kan variëren. Een kwartje van 100mg is slechts 25 mg terwijl een kwartje van 250 mg ongeveer 62mg bevat.

Scheelt nogal dus...

Wat betreft alcohol, een biertje kan geen kwaad maar zuipen raad ik je af. Als je te veel drinkt kun je misselijk worden en dat is zonde van je pil.

Als je er zeker van wilt zijn dat je geen hersenschade oploopt, is het advies om maximaal het volgende te gebruiken:
- Op een avond maximaal: 1 tot 1,5mg X jouw lichaamsgewicht
- Niet vaker dan eens per 2 - 3 maanden

TM1991

Newbie
En wat voor pil raad jij aan voor de eerste keer?

ik weeg iets minder als 80 kg trouwens, maar wil absoluut niet de maximum hoeveelheid proberen

En dus, ookal is het slechts een kwartje, minstens 2 maanden tussenlaten?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat voor pil maakt niet uit, je moet gewoon twee pillen kopen en eentje inleveren bij een testcentrum (www.drugs-test.nl). Je krijgt dan te horen wat er in je pil zit en dan kun je een goede dosis bepalen.

Ik denk dat je het best kunt beginnen met ongeveer 50mg, dus een kwartje van een pil van 200mg.

Die twee maanden zijn altijd aangeraden, of je nu een kwartje of een hele neemt. MDMA zal uiteindelijk zo'n beetje alle serotonine vrijlaten, onafhankelijk van de dosis.

Hier staat nog een hele hoop informatie, handig om te lezen voor je neemt:
http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma

Veel plezier!

SuperPoes

Newbie
Persoonlijk zou ik aanraden opzoek te gaan naar pure kristallen MDMA, veel makkelijker te doseren en je weet ook precies wat je binnen krijgt! Dat is ook de reden waarom ik nog nooit een pil heb gedaan.

Persoonlijk zou ik iets hoger doseren, 70mg om mee te beginnen. Het zou zonde zijn als je er net tegenaan blijft hangen. Overigens zou ik het niet combineren met alcohol, er zijn voorbeelden bekend waarbij mensen zich helemaal niks meer van de avond kunnen herinneren door de combinatie van die twee. Daarnaast denk ik dat de eerste keer al overweldigend genoeg is :) Ik heb de twee zelf nog nooit gecombineerd overigens, maar ook helemaal niet die behoefte gehad.

Houd je daarna aan de 3 maanden regel, zo hou je het bijzonder voor jezelf en heeft je lichaam de tijd om te herstellen!

Maar vooral, geniet van je avond!

TM1991

Newbie
Als mdma toch alle serotine vrijlaat, ongeacht de dosis, wat maakt die dosis dan nog uit?

Verder was het mijn plan om alcohol te nuttigen na 3 a 4u dus wanneer de roes over is. Of is dit nog steeds niet aan te raden?

en zal me dan zeker aan die tussentijd houden, al denk ik dat het bij 1 x zal blijven dan

Verder; ik heb ook gehoord dat je moet oppassen dat je niet begint te panikeren? wat zijn symptomen van een mogelijke bad trip ofzo, wanneer gaat het slecht?
--> en verminderd een lage dosering de kans op een bad trip of de intensiteit ervan?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
TM1991 zei:
Als mdma toch alle serotine vrijlaat, ongeacht de dosis, wat maakt die dosis dan nog uit?
Als je een te hoge dosis gebruikt geeft dat meer kans op hersenschade. Ook word je er vager van, het kan in ieder geval de boel behoorlijk beïnvloeden. Als je te weinig MDMA gebruikt om over die grens te komen, zal je er gewoon weinig van merken. De dosis weerspiegelt de intensiteit. Ook wordt ongeveer 7% van je dosis omgezet in MDA, wat psychedelische effecten met zich meebrengt. Je kan het beste beginnen met een lage dosis en niet teveel nemen voor de beste ervaring.

TM1991 zei:
Verder was het mijn plan om alcohol te nuttigen na 3 a 4u dus wanneer de roes over is. Of is dit nog steeds niet aan te raden?
Als de roes over is zal je waarschijnlijk ook helemaal geen behoefte hebben aan alcohol. In ieder geval, dat zegt mijn ervaring. Je zal nog vager zijn als je ook nog eens veel alcohol gaat drinken. Ook moet je rekening houden met uitdroging, alcohol zorgt nou eenmaal voor uitdroging en met MDMA is het belangrijk dat je gehydrateerd blijft.

TM1991 zei:
Verder; ik heb ook gehoord dat je moet oppassen dat je niet begint te panikeren? wat zijn symptomen van een mogelijke bad trip ofzo, wanneer gaat het slecht?
Paniekerig gevoel is er inderdaad eentje van. Een heel erg druk gevoel, een misselijk gevoel en een naar gevoel kunnen allemaal symptomen zijn. Het beste is in die situaties iemand op te zoeken die je vertrouwt, naar een rustige plek te gaan, af te koelen en goed te drinken. Altijd in je achterhoofd houden dat jij alles in de hand hebt, dat je kan bepalen hoe jij je voelt.

Fool

Badass junkie
SuperPoes zei:
Persoonlijk zou ik aanraden opzoek te gaan naar pure kristallen MDMA, veel makkelijker te doseren en je weet ook precies wat je binnen krijgt! Dat is ook de reden waarom ik nog nooit een pil heb gedaan.
Hoezo zijn pillen lastig te doseren? Dat is juist makkelijk, je hebt er geen weegschaal bij nodig. Als een pil 200 milligram bevat, dan bevat elk kwartje 50 milligram. Supersimpel :)

SuperPoes

Newbie
Hmmm, daar heb je natuurlijk wel gelijk in... maar ik vind het zelf gewoon een fijner gevoel om exact te weten wat je binnen krijgt. Stel je hebt een pil van 200mg dan kan je moeilijk exact weten of je 70 of 80mg binnen krijgt. Een weegschaaltje heb ik sowieso al dus die extra handeling is geen moeite!

'K weet niet, ben zelf gewoon geen grote fan van pillen ipv pure kristallen :flushed:

Fool

Badass junkie
Als je de juiste gereedschappen ervoor hebt(dwz: een nauwkeurige, afgestelde weegschaal), dan heb je inderdaad gelijk en zijn kristallen (mits getest) inderdaad nauwkeuriger. Veel mensen die zo nu en dan iets doen hebben dit niet en dan zullen geteste pillen veel nauwkeuriger zijn.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Ga ervan uit dat je 3 a 4 uur na de MDMA roes niets anders wilt dan slapen!
Ik zou als ik jou was beginnen met 50 a 60 MG. bij MDMA vind ik less is more.
Als ik teveel neem ben ik de hele avond suf en kan ik niet meer dansen.
laat het lekker over je heen komen en geniet ervan!

R0mmelP0t

Wausepaus

Newbie
Als een pil 200mg bevat, betekent dit niet dat een kwartje 50mg bevat.
De tegenwoordige pillen in omloop zijn nou ook niet echt nauwkeurig te noemen.
Meeste pillenkoks zorgen wel dat er evenveel in iedere pil zit (en soms kan zelfs dit erg verschillen) maar het wordt niet gelijkmatig verdeeld over de pil... Kan zomaar zijn dat je maar een halfje neemt en dan zit er opeens 90 procent van het MDMA in.

Als je echt nauwkeurig wil zijn in je gebruik zal je toch echt zo'n mg weegschal moeten aanschaffen en puur MDMA gebruiken of zorgen dat er zo weinig in je pil zit dat je gelijk een hele kan slikken. Meestal gaat het nemen van halfjes en kwartjes wel volgens plan, maar dit kan ook verschrikkelijk mis gaan. Ga dus geen kwartje nemen van een hele sterke pil. Je kan beter opzoek gaan naar de lichtste pil die je kan vinden en hier mee gaan doseren, minste kans dat je teveel doseert.

Ook is het beter om naar een pil te zoeken die al langer op de markt is.

Vriend van mij kan dit verhaal bevestigen. Voor zijn eerste gebruik nam hij een kwartje van een hele sterk pil, voelde na 1,5uur nog niks... Dus nam nog maar een kwartje, uurtje later nog niks. Wij stonden allemaal te wausen en hij begreep er niks van. Nog maar een kwartje erin gegooid en die sloeg in als een bom.

Fool

Badass junkie
Wausepaus zei:
Meeste pillenkoks zorgen wel dat er evenveel in iedere pil zit (en soms kan zelfs dit erg verschillen) maar het wordt niet gelijkmatig verdeeld over de pil... Kan zomaar zijn dat je maar een halfje neemt en dan zit er opeens 90 procent van het MDMA in.
Heb je hier nog een objectieve bron over? Iemand die een latere inslag krijgt vind ik hier namelijk niet echt een betrouwbaar verhaal. Dit klinkt namelijk als onzin, aangezien pillen gewoon van gemengd poeder worden gedrukt.

Wausepaus

Newbie
Fool zei:
Heb je hier nog een objectieve bron over? Iemand die een latere inslag krijgt vind ik hier namelijk niet echt een betrouwbaar verhaal. Dit klinkt namelijk als onzin,

Begrijp dat mijn dit ook als een latere inslag kan worden opgevat en dus niet echt een betrouwbare bron is. Was ook meer als een voorbeeld bedoeld.

Fool zei:
aangezien pillen gewoon van gemengd poeder worden gedrukt.

De actieve stoffen worden bij de vulmiddelen gegooid, vervolgens wordt er even geschud en worden de pillen gedrukt. Maar dit schudden zal nooit helemaal betrouwbaar zijn. Soms wordt er heel laks omgegaan met het schudden en zal jouw halfje dus geen 50procent van de actieve stof bevatten.

Wou dit alleen maar even duidelijk maken omdat ik er zelf slechte ervaringen mee had. Hebben na dat incident van die vriend van mij 10 halfjes naar een testcentrum opgestuurd en gevraagd hoeveel ze van gewicht van elkaar verschilde en hoeveel actieve stof er uiteindelijk in zat. Verschil was niet zo groot als ik eerder zei (90procent) maar is in sommige gevallen best wel groot!

SuperPoes

Newbie
Wausepaus zei:

Als je echt nauwkeurig wil zijn in je gebruik zal je toch echt zo'n mg weegschal moeten aanschaffen en puur MDMA gebruiken of zorgen dat er zo weinig in je pil zit dat je gelijk een hele kan slikken. Meestal gaat het nemen van halfjes en kwartjes wel volgens plan, maar dit kan ook verschrikkelijk mis gaan. Ga dus geen kwartje nemen van een hele sterke pil. Je kan beter opzoek gaan naar de lichtste pil die je kan vinden en hier mee gaan doseren, minste kans dat je teveel doseert.

Ook is het beter om naar een pil te zoeken die al langer op de markt is.

Vriend van mij kan dit verhaal bevestigen. Voor zijn eerste gebruik nam hij een kwartje van een hele sterk pil, voelde na 1,5uur nog niks... Dus nam nog maar een kwartje, uurtje later nog niks. Wij stonden allemaal te wausen en hij begreep er niks van. Nog maar een kwartje erin gegooid en die sloeg in als een bom.

Vind ik ook een heel goed argument voor het gebruik van pure kristallen, maar ik durfde het punt niet te maken omdat ik er niet zeker van was. Het is al met al wel aannemelijk dat de spreiding nooit 100% gelijk zal liggen.

Over het "gemaks"argument. Ik gebruik zelf ook niet heel regelmatig en zie niet helemaal waarom een pilletje dan makkelijker zou zijn. Een getest grammetje mdma + weegschaaltje is wat mij betreft betrouwbaarder dan elke keer als je wilt gebruiken weer opzoek te gaan naar pillen, deze te laten testen ect.

Maar uiteindelijk gaat het er vooral om waar iemand zich persoonlijk het fijnst bij voelt natuurlijk :)

Wausepaus

Newbie
Komt ook nog bij kijken dat er soms niet alleen MDMA in een pilletje zit maar ook andere (synthetische)drugs. En vulmiddelen van de pil bestaan ook uit pure shit.

Zou echt voor puur MDMA gaan en deze laten testen om te zorgen dat er geen andere shit bij zit.
Zeker voor een eerste keer.

Ben zelf ook begonnen met pure MDMA, had het toen gewogen op zo'n weegschaal op school :grin:
Niet getest, maar we waren wat wilder toentertijd :beer:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SuperPoes zei:
Vind ik ook een heel goed argument voor het gebruik van pure kristallen, maar ik durfde het punt niet te maken omdat ik er niet zeker van was. Het is al met al wel aannemelijk dat de spreiding nooit 100% gelijk zal liggen.

Dit valt allezins mee. Als je je pil laat testen krijg je ook de spreiding in die batch, dat valt ook weer simpel door te vertalen naar het pilletje. Stel dat je een rode superman hebt van 180mg en 10mg spreiding, is dat 5,5% spreiding. Als je een pil netjes in een kwartje breekt, heb je dus 45mg met 5,5% afwijking.

Redelijk nauwkeurig dus...

Als het verhaal van Wausepaus dus waar is dat de een veel voelt en de ander niks voelt vanwege de spreiding, zou dat ook moeten betekenen dat in sommige pillen van die batch alleen vulmiddel zit en in sommige pillen alleen MDMA. Onzin dus...

SuperPoes zei:
Over het "gemaks"argument. Ik gebruik zelf ook niet heel regelmatig en zie niet helemaal waarom een pilletje dan makkelijker zou zijn. Een getest grammetje mdma + weegschaaltje is wat mij betreft betrouwbaarder dan elke keer als je wilt gebruiken weer opzoek te gaan naar pillen, deze te laten testen ect.

Pilletjes kun je overal krijgen, MDMA kristallen zijn voor veel mensen lastiger te krijgen. Daarnaast moet je dan een weegschaal kopen en capsules. Veel mensen gebruiken maar een paar keer per jaar, dan is het makkelijker om gewoon een pilletje te breken...

Wausepaus zei:
Komt ook nog bij kijken dat er soms niet alleen MDMA in een pilletje zit maar ook andere (synthetische)drugs. En vulmiddelen van de pil bestaan ook uit pure shit.

Kijk even in het DIMS jaarbericht, de markt is voor 90% schoon momenteel. Verder bestaan vulmiddelen niet uit pure shit maar meestal uit Magnesiumstearaat en Lactose, wat ook gewoon in voedingsmiddelen zit

Bovenaan