1e keer xtc, teveel?

DeurDeur

Newbie
Hallo allemaal,

Anderhalve week terug heb ik voor het eerst XTC geprobeerd. Het was de mooiste avond van mijn leven, maar als ik eraan terug denk, vraag ik me af of alles wat ik heb gedaan wel zo verstandig was. Ik weeg ongeveer 70 kilo, en had een capsule met 150 mg pure MDMA. (Ben overigens een man, 16 jaar.)

Op verschillende sites lees ik dat je echt maximaal 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht mag gebruiken, dus een stuk minder dan wat ik heb gehad. Maar wat gebeurt er dan eigenlijk? Ik had nergens last van, zelfs de dagen erna niet. Zou het kunnen dat het extreem schadelijk was voor m'n hersenen? Of krijg ik hier later nog last van?

Ik lees trouwens nog meer tegenstrijdige dingen. In dit topic wordt gewaarschuwd voor zeer sterkte xtc-pillen, met 'zelfs meer dan 140 mg MDMA erin'. Maar als ik de topics hier lees worden er vaak wel pillen van veel meer dan 140 mg gebruikt. Is dat nieuwsbericht gewoon overdreven of gebruiken jullie het op een andere manier? Wat is de truc? :grin:

Alvast bedankt voor het reageren!

Paperplane.

Wijs gebruiker
Vroeger waren pillen minder sterk(80-100mg), en namen mensen er vaak meerdere in een keer. Als je dat met knallers van 150+ gaat doen ga je veel te hard. Vandaar onder andere de waarschuwing.

150 mg mdma kristal, is uitgaande van dat je echt pure mdma had van 84%, 126mg pure mdma. Dit is dus nog onder de 2mg/kg lichaamsgewicht grens.

Ook ben je pas 16, net zoals ik, en zijn je lichaam en hersenen nog volop in de groei. Schade bij kinderen/jongvolwassenen schijnt makkelijker semi-pernament te zijn dan bij volwassenen. Wil je het vaker gebruiken, hou je dan ook echt aan de spelregels.(Niet meer dan 2mg/kglichaams gewicht, max eens per 2-3 maanden, pillen/kristallen laten testen, genoeg water drinken etc.)

MDMA is een mooi stofje, goed om te horen dat je ervan genoten hebt, maar het blijft een harddrug, en dient met respect behandelt te worden.

Peace,

DeurDeur

Newbie
Bedankt voor je reactie en je duidelijke uitleg! Al had ik zoiets ook wel verwacht, het is in ieder geval een geruststelling. :)

Billiebil

Newbie
Hoi Deurdeur,

het verschilt erg per persoon wanneer het teveel is of niet. Zo ken ik mensen die pillen van 180 mg of meer slikken, en mensen die vaak niet meer dan 100 mg moeten nemen. Voor mij persoonlijk is rond de 100 mg meer dan zat. Ik weeg ong. 60 kilogram. Vaak is zelfs een halve pil van ongeveer 60 mg al genoeg om een zeer sterke euforie te krijgen. Dus het verschilt erg per persoon. Er zijn ook mensen die minder dan mij wegen en meer moeten slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ondanks dat ze vrijwel nooit gebruiken. Elk persoon heeft een ander metobolisme waardoor de uitwerking sterk verschilt. Mijn persoonlijk advies is dan ook begin rustig en neem niet teveel in 1 keer.
Als je na je pillen genoeg vitamines en tryptofaan binnen krijg is de kans op hersenschade zeer beperkt. Mits je enkele maanden wacht met de volgende pil.

DeurDeur

Newbie
Hey,

Allereerst bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie! Ik heb je tips over vitamines en tryptofaan in ieder geval gebruikt. Ik moet wel zeggen dat ik nogal eigenwijs (misschien stom) ben geweest. Een week na die eerste mdma-ervaring heb ik een pil van 180 mg genomen, en later op de avond, toen ik dacht dat het uit was gewerkt, een capsule met 150mg. Die pil was geweldig, maar de capsule viel wat minder goed.

Maar goed, ik heb de afgelopen week kilo's fruit naar binnen gewerkt en tegen mezelf gezegd dit het komende halfjaar niet meer te doen, dus dit is wel zo'n beetje het einde van mijn avontuur hier. :P in ieder geval allebei bedankt voor jullie tips.

Aztec

Newbie
DeurDeur zei:
en tegen mezelf gezegd dit het komende halfjaar niet meer te doen, dus dit is wel zo'n beetje het einde van mijn avontuur hier. :P in ieder geval allebei bedankt voor jullie tips.

Wedden van niet :rolleyes: . Als je hier na je 1e ervaring in een enigzins geschrokken staat kwam om een vraag te stellen en voordat je er dan meer informatie over verworven hebt er een week later weer een pil achteraan douwt zonder te weten wat de gevolgen ervan zijn zul je waarschijnlijk niet een half jaar wachten met de volgende keer gebruiken. Dat is natuurlijk helemaal aan jou en het is geen aanval ofzo alleen de slagzin bij gebruik is hetzelfde als bij alcohol, gebruik met mate :wink:

Bovenaan