1e keer XTC gedaan( graag tips voor 2e keer)

xTweetyx

Newbie
Hallo Allemaal.

30 December heb ik voor het eerst XTC gebruikt.
Mijn vriend had het al enkele keren, 4 keer, eerder gedaan(natuurlijk eerst verzwegen maar ik wist het al)

Het was een leuk deephouse/techno feestje in Amsterdam en ik dacht, tja hier ken ik niemand, dus kan ik het wel eens proberen. we gingen met mijn vriend, een vriend van heb, en vrienden van hem waarvan ik er 2 niet kende. de vriend die ik kende, had paarse domino's meegenomen

Ik had de hele dag stage, van 7 sochtends tot smiddags half 4, dit is toch al wel een lange dag natuurlijk. ik merkte dat ik al best nerveus was. om 12 uur 2 broodjes gegeten met beleg en om 3 uur nog een broodje met beleg. hierna niets meer aangezien ik aan mijn darmen merkte dat ik nerveus was.

Tegen 8 uur zouden we de trein nemen naar Amsterdam met mijn vriend.
we waren tegen half 11 op het terrein, om 11 uur een tosti gegeten bij het feest en tegen kwart over 11 een half kwartje genomen.
om 12 uur zei een vriend dat ik nog een stukje kon nemen als ik nog niets voelde. dit heb ik dus gedaan.
tegen half 1/kwart voor 1 voelde ik hem binnen komen. aangezien ik niet wist wat ik moest verwachten, was het een heel apart gevoel. kreeg het wat warmer, een soort waas over me heen, en voelde veel liefde vooral voor mijn vriend.

Het ging allemaal goed en lekker. tegen half 4 zei een vriend dat ik nog wel een stukje kon nemen.
helaas ging het eventjes later wat minder, ik werd misselijk(ik heb zelf al een fobie voor overgeven en zodra ik misselijk ben, ben ik bang om over te geven) hierdoor zijn we dus eventjes gaan zitten, kreeg het steeds warm en dan heel koud en weer warm.
enkele keren naar de wc geweest omdat ik dacht dat ik moest overgeven, maar er kwam maar niets. voor mijn gevoel heeft dit hooguit een half uurtje geduurd maar kennelijk was dit ruim een uur.

hierna ging alles weer top!! tot 7 uur heerlijk gedanst met mijn vriend en de jongens die ik nog niet kende, al voelde dit als beste vrienden :)
ik ben dus van 11 tot 7 gegaan op nog geen half pilletje.

nu hebben wij volgende week weer een groot feest waarbij ik graag weer een XTC pilletje nemen maar ik wil natuurlijk niet misselijk worden.
nu had ik gelezen dat je eigelijk goed moet eten van te voren(de misselijkheid kan komen omdat er niets/weinig in mijn maag zat)

zijn er mensen die nog wat tips hebben voor de volgende keer?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb 1 tip voor je. Of 2 eigenlijk. Minimaal wachten tot 30 maart om weer xtc te nemen. Je bent blijkbaar niet bekend met de 3 maanden regel? Het is het beste om maar 1x per 3 maanden xtc of MDMA te gebruiken. Dus tussen elke keer xtc/MDMA moet er 3 maanden zitten. Dit is om de kans op (blijvende) hersenschade zo klein mogelijk te houden. En je gaat er niks meer van voelen als je veel vaker en meer neemt dat de regel. Ook is het het beste om je aan 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht totaal te houden. En dat geldt per 3 maanden. Als je hier niet bekend mee bent, zou ik als ik jou was eens heel goed gaan inlezen over xtc en veilig (al zijn drugs eigenlijk nooit 100% veilig natuurlijk) gebruik er van. Want eventuele hersenschade kun je ook pas over jaaaaren gaan merken en dan heb je echt spijt dat je je nu niet eventjes verdiept hebt wat je nu precies naar binnen werkt. Dan houd je het ook leuk voor jezelf! :)

Narayani

Bewuste gebruiker
De misselijkheid kan diverse oorzaken hebben, wat eten betreft zijn de meningen sterk verdeeld ikzelf eet gewoon 'normaal' overdag niet meer of minder, wel voorkeur voor iets gezonds. En ik eet de laatste 3 uur voor ik iets ga nemen niks meer.

Je misselijkheid kan echter ook komen door oa zenuwen, de warmte in de zaal, dat je van jezelf al een zwakke maag hebt, te veel of te weinig drinken of vermoeidheid aangezien je al heel wat uren wakker was.

Lees je inderdaad even in aub over de basics van xtc, er zitten wat regeltjes aan die ik zeker in acht zou nemen als je gezondheid je lief is. En pas goed op jezelf.

xTweetyx

Newbie
Ik heb mijzelf al ingelezen over de gevaren en dingen over xtc.

ik heb ook voor mijzelf gezegt dat ik enkel op de "grote feeste" wat ga nemen.
wel merk ik dat mijn vriend er wat makkelijker mee omgaat, waar ik wel wat moeite mee heb.

Ik heb de pillen ook laten testen en daar heb ik verschillende vragen gesteld.

Ziet er naar uit dat je een ontzettend leuke eerste keer hebt gehad, leuk om te lezen :)

Die misselijkheid kan inderdaad door allerlei verschillende factoren komen. Zo heb ik de eerste keer dat ik een pilletje heb genomen zo ontzettend veel gekotst dat ik het niet eens meer op één hand kon tellen...

Een vriend van mij die nogal scheikundig is onderlegd beweert dat het waarschijnlijk komt omdat een substantie als MDMA ontzettend basis is en zo de pH balans (zuurgraad) van je maag verstoord op een zodanige wijze dat je maag een reflex krijgt van: ''alles moet eruit.'' Zijn oplossing hiervoor was redelijk simpel en hij zei dat je gewoon een glas cola naar binnen moet werken (of sinaasappelsap, iets wat zuur is in ieder geval) om de zuurtegraad weer op een normaler peil te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik sinds ik zijn advies heb opgevolgd nooit meer heb hoeven kotsten van pillen.
Dus misschien zal dit helpen!

En zoals de voorgangers inderdaad hebben gezegd: Lees je in over het veilig gebruik ervan. XTC is leuk, maar zeker iets wat je moet respecteren. Hersenschade is iets wat NOOIT meer hersteld kan worden namelijk. En verder veel plezier met je volgende keer! : )

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ohusernames... zei:
Een vriend van mij die nogal scheikundig is onderlegd beweert dat het waarschijnlijk komt omdat een substantie als MDMA ontzettend basis is en zo de pH balans (zuurgraad) van je maag verstoord op een zodanige wijze dat je maag een reflex krijgt van: ''alles moet eruit.'' Zijn oplossing hiervoor was redelijk simpel en hij zei dat je gewoon een glas cola naar binnen moet werken (of sinaasappelsap, iets wat zuur is in ieder geval) om de zuurtegraad weer op een normaler peil te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik sinds ik zijn advies heb opgevolgd nooit meer heb hoeven kotsten van pillen.
Dus misschien zal dit helpen!

Kijk, dit is nou info waar een mens wat mee kan.

OT
Qua dosis zat je prima. Helemaal niet te veel ofzo. Echter, als je vaker dan 1 keer per 3 maanden gaat gebruiken zul je merken dat je meer moet gaan nemen om effect te voelen. Zodra je meer gaat gebruiken krijg je minder liefdevolle en andere gewenste gevoelens en zullen de vervelende bijwerkingen de overhand krijgen. Kotsen, misselijkheid, wegdraaiende ogen en nog veel meer irritante dingen zullen veel meer aanwezig zijn.

Mij advies: gebruik niet meer dan 1 keer in de 3 maanden, houdt je dosis zoals die was en volg het advies van Ohusernames op.

Fool

Badass junkie
De 'pH-waarde' van MDMA heeft hier niet zoveel mee te maken. Sterker nog, vaste stoffen hebben helemala gene pH-waarde, dat hebben alleen vloeistoffen.

De oplossing van MDMA in je maagzuur(vloeistof) heeft dan wel weer een bepaalde waarde, maar ik geloof er helemaal niets van dat dit significant zou verschillen.
Ietswat scheikundig gezegd bevat een pilletje van 200 milligram ongeveer 0.001 'mol' moleculen MDMA. Je maag bevat tussen de (heel erg minimaal) 0.001 mol en (maximaal) moleculen HCl.

Aangezien HCl een sterk zuur is en MDMA een zwakke base is zou het al bijzonder zijn als je maag de pH-waarde van 7 haalt, neutraal dus. (Er vanuit gaande dat je een tijdje niet gegeten hebt en dus een lege maag hebt). Een pH van 7 vind je maag niet zo'n ramp, want die kant gaat het ook wel op als je een groot bord voedsel naar binnen gegooid hebt. :)

De misselijkheid bij MDMA zou als ik het me goed herinner ontstaan doordat je hele verteringsstelsel vol zit met serotonine-receptoren en MDMA de afgifte van serotonine bevordert. Zo wordt je verteringsstelsel vaak geprikkeld en kun je je misselijk gaan voelen. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
De 'pH-waarde' van MDMA heeft hier niet zoveel mee te maken. Sterker nog, vaste stoffen hebben helemala gene pH-waarde, dat hebben alleen vloeistoffen.

De oplossing van MDMA in je maagzuur(vloeistof) heeft dan wel weer een bepaalde waarde, maar ik geloof er helemaal niets van dat dit significant zou verschillen.
Ietswat scheikundig gezegd bevat een pilletje van 200 milligram ongeveer 0.001 'mol' moleculen MDMA. Je maag bevat tussen de (heel erg minimaal) 0.001 mol en (maximaal) moleculen HCl.

Aangezien HCl een sterk zuur is en MDMA een zwakke base is zou het al bijzonder zijn als je maag de pH-waarde van 7 haalt, neutraal dus. (Er vanuit gaande dat je een tijdje niet gegeten hebt en dus een lege maag hebt). Een pH van 7 vind je maag niet zo'n ramp, want die kant gaat het ook wel op als je een groot bord voedsel naar binnen gegooid hebt. :)

De misselijkheid bij MDMA zou als ik het me goed herinner ontstaan doordat je hele verteringsstelsel vol zit met serotonine-receptoren en MDMA de afgifte van serotonine bevordert. Zo wordt je verteringsstelsel vaak geprikkeld en kun je je misselijk gaan voelen. :)

Betweter.

MusicIsLife zei:
Fool zei:

Betweter.

Haha betweter misschien, maar ik vind het juist heerlijk om dit soort zooi te lezen als iemand die net de basis van scheikunde leert via staatsexamen. Maarja hij heeft nu wel effectief mijn placebo verneukt. Dankje fool! xD

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik raad toch aan je mooi aan de 3 maanden regel te houden zodat je het leuke gevoel van xtc kan vasthouden en de hersenen goed kan laten herstellen. Ik heb het ook al meermaals zien voorbijkomen als mensen na 2 a 3 uur bijnemen dat ze moeten overgeven. Waarschijnlijk heeft dit dan ook te maken met een lege maag omdat je al een 2 a 3 tal uur aan het rondstuiteren bent. Voor gebruik goed en gezond eten maar 2 a 3 uur voor gebruik alles rustig laten verteren. Wacht misschien iets langer op het feestje om xtc te droppen zodat je maar een 1malige dosis nodig hebt om de nacht door te komen. Drink matig maar ook niet te veel en zorg voor afkoeling wanneer nodig. Verder geniet van je avond als je het toch gaat doen en hou je daarna mooi aan de 3maanden regel :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ohusernames... zei:
MusicIsLife zei:
Fool zei:

Betweter.

Haha betweter misschien, maar ik vind het juist heerlijk om dit soort zooi te lezen als iemand die net de basis van scheikunde leert via staatsexamen. Maarja hij heeft nu wel effectief mijn placebo verneukt. Dankje fool! xD
Wat Fool zegt klopt, in je verteringsstelsel zitten veel serotonine receptoren. Hierdoor komt het vaak voor dat iemand misselijk wordt bij de inslag of sommigen snel naar de wc moeten.

Vaak is het wel zo dat wanneer je eenmaal gekotst hebt je je daarna heerlijk voelt en lekker van het feest kan genieten.

Fool

Badass junkie
Ohusernames... zei:

Als je van te voren echter een glas ranja of twee drinkt beinvloed je dat hele proces en wordt je een stuk minder misselijk. Een stuk betere oplossing dan je placebo. :)

Niet kijken:
Remember, Ignorance is bliss.
http://pastebin.com/rwkTN1WK

Ignorance is indeed bliss! Shouldn't have clicked it. Menselijke nieuwsgierigheid... Overwint het toch altijd. Maar ik ben denk ik liever miserabel met kennis over wat wel en niet werkt dan straks 4 liter cola met het restant van mijn pillen erin uitkotsen op de wc!! :tearsofjoy:

Attimo

Belezen gebruiker
Ik heb niet veel ervaring met XTC en wil zeker niet de stoere uithangen maar de enige keer dat ik écht een wauwgevoel had bij xtc was toen ik gewoon één pil genomen had en daarna om de twee uur nog een halfje bij nam (2 volledige pillen in totaal dus).

Vind het daarom vreemd dat velen spreken over "eerst een kwartje" of zelfs "een halfje van een kwartje" zoals in de OP hier.

De begin dosis zou ook de hoogste van de avond moeten zijn in mijn mening. Immers je neemt bij, niet precies dezelfde dosis als je eerste dosis (kwartje + kwartje). Maar iedereen verschilt hierin. Als je het niet vaak doet kan ik me goed voorstellen dat je van een klein beetje al meer dan genoeg euforie krijgt.

Narayani

Bewuste gebruiker
Attimo zei:
Ik heb niet veel ervaring met XTC en wil zeker niet de stoere uithangen maar de enige keer dat ik écht een wauwgevoel had bij xtc was toen ik gewoon één pil genomen had en daarna om de twee uur nog een halfje bij nam (2 volledige pillen in totaal dus).

Vind het daarom vreemd dat velen spreken over "eerst een kwartje" of zelfs "een halfje van een kwartje" zoals in de OP hier.

Eerst een kwartje vind ik toch wel aan te raden voor de meeste mensen hoor. Je weet niet hoe ze er op reageren soms is een kwartje meer dan genoeg voor een eerste kennismaking zeker als de persoon in kwestie verder maar weinig ervaring met drugs heeft. En sommige mensen reageren er echt behoorlijk heftig op daarom laat ik vrienden die het voor het eerst proberen liever even zoeken naar de juiste dosis. Liever in eerste instantie te weinig, bijnemen kan alsnog. En natuurlijk wel in verhouding... Een meisje van 50kg heeft een lagere threshold dosis dan een man van 85kg.

Overigens heeft spreken over kwartjes en halfjes eigenlijk weinig zin aangezien geen pil hetzelfde is, maar goed we gaan hier even uit van het tegenwoordige gemiddelde van rond de 180-220mg. Dan is een halfje dus al snel 90mg, dat is voor mij al best veel namelijk 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Als ik een hele zou nemen zoals jij kunnen ze me wegdragen naar de EHBO. Maar jij kan zo'n dosis misschien wel aan, omdat je een man bent en (ik neem aan) zwaarder.

xTweetyx

Newbie
Ik heb inderdaad minder dan een kwartje genomen omdat ik nog nooit iets van drugs had gebruikt.
i.v.m. mijn vitamine tekort, weet ik dat alcohol zown 3 x zo zwaar valt en ik kon niets vinden over of drugs zwaarder zou vallen.

de pillen die wij hadden waren ongeveer 220 mg. mij was daarom aangeraden om een "klein kwartje" te nemen.

voor het volgende feestje hebben wij andere pillen. in de vorige zat een klein beetje speed terwijl bij deze ongeveer de helft speed is en helft mdma en zijn wat lichter, 190 mg. alsnog sterk maar wat lichter vergeleken met de andere.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoe komen mensen toch er op dat speed in hun pillen zit. Het is duidelijk dat je jou pilletjes niet laat testen...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
xTweetyx zei:
Ik heb inderdaad minder dan een kwartje genomen omdat ik nog nooit iets van drugs had gebruikt.
i.v.m. mijn vitamine tekort, weet ik dat alcohol zown 3 x zo zwaar valt en ik kon niets vinden over of drugs.

En ik weet dat velen het niet zo zien maar alcohol is ook harddrugs, alleen legaal. :grin:

xTweetyx

Newbie
Tekzor668 zei:
Hoe komen mensen toch er op dat speed in hun pillen zit. Het is duidelijk dat je jou pilletjes niet laat testen...

ik heb ze 2 weken geleden laten testen. in het systeem staat dat ze speed bevatten. ongeveer de helft van de pil.

en ja dit was een plaats via drugstesten.nl dus vandaar dat ik eraan kom.

Bovenaan