• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e keer XTC, EHBO! (rode defqons)

Rozaa_pw

Newbie
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje trip reports, maar heb zelf eigenlijk nog nooit iets gepost. Daar moet maar eens verandering in komen!
Have fun reading.

De eerste keer dat ik XTC heb gebruikt, was afgelopen zomer op een weekendfestival (genre: hardstyle). Ik was altijd anti-drugs, maar aan de andere kant was ik ook zeer beniewd vanwege alle verhalen die ik erover gehoord had. Afgelopen zomer ging ik dus naar een weekendfestival met 4 vrienden (ervaren gebruikers). Van tevoren hadden we het al uitgebreid gehad over het feit dat het mijn eerste keer zou zijn en over de do's en dont's. Hierdoor voelde ik mij zeer op mijn gemak.

Aangezien het festival 3 dagen duurde, had ik besloten om op de vrijdag alleen te drinken. Hartstikke leuk en gezellig, maar dat was niks nieuws.
Op de zaterdag was het ein-de-lijk zo ver, mijn eerste keer drugs! Ondanks dat het nog maar eind mei was, was het die dag in de 30 graden... Niet erg verantwoord dus om drugs te gebruiken. Overdag hebben we daarom rustig aan gedaan en vlak voor het avondeten, rond een uur of half 5, besloot ik om mijn eerste kwartje te nemen. Spannend! Helaas merkte ik na een uur nog niks, terwijl de rest al redelijk strak stond. Na anderhalf uur gebeurde er nog niks... Op aanraden van mijn vriend heb ik toen besloten nog een kwartje te nemen.
Aangezien ik in eerste instantie nog niks voelde en mijn voet verdomd veel pijn deed (ik had een mega blaar op de onderkant van mijn voet), kwam ik op het fantastische idee om naar de EHBO te gaan. Mijn vrienden vonden het niet echt een strak plan, maar het deed zo veel pijn en ik was er heilig van overtuigd dat drugs geen invloed op mij hadden, dus ben ik toch gegaan.

Eenmaal bij de EHBO aangekomen bleek mijn voet er erger aan toe te zijn dan ik dacht. De blaar moest meerdere malen doorgeprikt worden en uiteindelijk werd mijn voet zelfs ingetaped. Toen de lieve meneer van de EHBO even weg ging om spullen te halen, maakte een shirtloze jongen in een rolstoel oogcontact met me. Op dat moment besefte ik het. KUT. De XTC sloeg in. Ik voelde gekke tintelingen en had ineens ontzettend veel zin om te dansen. Toen de EHBO man terug kwam, begon hij een heel verhaal te vertellen over een hond, waar ik overigens niks van snapte, dus ik knikte maar wat. Tot overmaat van ramp wilde hij daarna ook nog al mijn gegevens hebben... Toen alles was ingevuld, stond ik op. De EHBO meneer vroeg of mijn voet al minder pijn deed. 'Ja hoor, dankjewel' zei ik. Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik sowieso geen pijn meer voelde door de XTC. (Dit is overigens ook het moment dat ik mijn tijdsbesef helemaal ben kwijtgeraakt)

Buiten stonden m'n vrienden op me te wachten. Ze waren ontzettend bezorgd, aangezien ik blijkbaar 3 kwartier binnen was geweest... Wel moesten ze lachen toen ik ze vertelde over het moment waarop de XTC inkickte.

Het feest kon nu eindelijk beginnen! Naast het feit dat de muziek fantastisch was en ik iedereen lief en aardig vond, werd ik ook ontzettend aangetrokken tot m'n vriend. Ik heb wel 100 keer gezegd hoe graag ik seks met hem wilde hebben. Dat is blijkbaar ook een effect van XTC: being thirsty. Letterlijk en figuurlijk.

Even later ging ik met een goede vriend een rondje lopen. Van lopen is niet veel gekomen, want we belandden al vrij snel op een grasveldje waar we als echte 'hipsters' blijkbaar een uur hebben gepraat over van alles en nog wat. Hij is normaal niet echt een open persoon, maar wat heeft hij veel gezegd! Sindsdien voel ik me ook een stuk closer met hem.

Na het 'rondjes lopen' vonden we het een leuk idee om in het reuzenrad te gaan. Die stond voor de mainstage en het was al schemerig dus dat vond ik natuurlijk prachtig. Toen we helemaal boven waren, heb ik ook een extra kwartje bijgepakt. Ik zat toen totaal dus op 3 kwartjes. Ik snap overigens nog steeds niet hoe mensen bij durven te pakken op bijvoorbeeld de dansvloer. Zelfs in het reuzenrad vond ik het doodeng, geef mij maar gewoon een toilet.

Uiteindelijk was het tijd voor de endshow. Dat overtrof echt alles! Ik ben in het dagelijks leven al een groot fan van lichtjes (denk aan kerstlampjes, etc.), maar dat vuurwerk was werkelijk waar geweldig. Ook de lasers waren heel bijzonder. Op een gegeven moment zei mijn vriend tegen me dat die lasers door de XTC kunnen lijken op een vloedgolf die op je afkomt. En toen zag ik het. Een waanzinnig grote, blauwe vloedgolf. Op dat moment was alles goed en ik wilde dat dat moment nooit meer voorbij zou gaan!
Helaas komt aan alle mooie dingen een eind. Maar, een geluk bij een ongeluk, we sliepen op de camping van het festivalterrein waar alles gewoon even door ging.

Bij de tent aangekomen hebben we eerst nog een beschuitjes eet wedstrijd gedaan, die ik overigens heb gewonnen. Man, wat was dat droog zeg... maar wel lekker om op te kauwen.

Die nacht heb ik, tegen mijn verwachtingen in, heerlijk geslapen. De week erop baalde ik vooral van het feit dat het festival voorbij was, maar het is niet dat ik me er echt depressief door heb gevoeld.

Drie maanden later heb ik weer gebruikt op een festival. Dit keer weer in totaal drie kwart. Op dit momemt zijn we bijna een jaar verder en in de tussentijd heb ik niks meer gebruikt. Ik ben ook niet in de verleiding gekomen, ondanks dat ik wel naar festivals ben geweest waar vrienden wel gebruikten. Dit jaar wil ik in ieder geval 1 keer gebruiken, op hetzelfde feest waar ik de eerste keer heb gebruikt, dus dat is al bijna! Zin in!

Laatst bewerkt:

chipmunk

Belezen gebruiker
Leuk tripreport! Ff verschieten als je EHBO leest, maar achteraf toch lachen dat je 1e xtc pil insloeg terwijl ze je blaar aan het verzorgen waren? :)

Een beschuitjes eet wedstrijd is wel de laatste activiteit die ik op xtc wil doen haha, vreselijk.

Bovenaan