1e keer truffels (werkte niet ? wat nu ?)

mvematthaus

Belezen gebruiker
beste mensen !

ik heb laatst (inmiddels 2/3 maandjes terug) voor het eerst truffels gedaan.

ik had bij de SmartShop 15gr Tampanensis gehaald (ik wou beginnen met middel-sterke)
ik had een lege maag (had 8/9 uur niets gegeten vantevoren) en ik had de helft van het pakje opgegeten (goed gekauwd, veel sap verzameld) en alles doorgeslikt.

na zelfs anderhalf uur voelde ik werkelijk NIETS... !

de volgende dag was ik teruggegaan naar de SmartShop, en ik had de mevrouw vertelt dat er niets gebeurde, dus ik had bij haar 15gr Utopia (Sterksten) (Eigenlijk hetzelfde als Hollandia) gehaald, en (weer, met lege maag) het hele pakje opgegeten, want ik dacht "nouja het werkt gewoon niet)

en alweer... gebeurde er niets...

dus ik besloot een jointje te roken (scheen zo te zijn dat dit de werking kon versterken ?)

wat er toen gebeurde : (ongeveer 1 uur na die joint gerookt te hebben) als ik mijn ogen sloot, kreeg ik allemaal figuurtjes te zien, cirkels die overgingen naar driehoekjes enzovoort, allemaal rare beeldjes die ik zag (vond het echt supervet) "Closed-Eye-Visuals toch ?" ik heb hier ongeveer 10 minuten van genoten, 10 minuten lang met ogen dicht voor de laptop gezeten.

ik dacht dus "als ik nu mijn ogen opendoe, ben ik aan het trippen !" toen ik mijn ogen opende, waren de muren GROEN ! (normaal wit) en de achtergrond van mijn telefoon (grasveldje) veranderde in een groene mistige waas...

MAAR LET OP !
Toen ik mijn ogen opende, waren de effecten na 1/2 minuten alweer verdwenen, dus ik wou terug naar die effecten, en sloot mijn ogen weer, er was niets te zien... Alle effecten waren compleet verdwenen. Conclusie : "Ik heb 10 minuten CEV's gehad, en 1/2 minuten OEV's gehad"

(ik had alles voorbereid, en ongeveer €30 aan eten, snoepjes, en drinken gekocht voor tijdens/na de trip)

de volgende dag ging ik (zwaar teleurgesteld, want dit allemaal kostte mij ongeveer 75 euro) terug naar de SmartShop.

ik deed mijn verhaal, en de vrouw vertelde mij : "Het kan zijn dat je IMMUUN bent voor truffels, sommige mensen voelen er niets van"

natuurlijk geloof ik haar wel... maar ik vind het zo jammer !

Jongens, het lijkt me zo geweldig gaaf om eens te trippen !

Hoe kan ik nou gewoon trippen op "Psilocine / Psilocybine (truffels dus)" terwijl ik daar immuun voor ben ? Ik heb immers wel 10 minuutjes getript... Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen !

[/Let Op :
Ik wil dus binnenkort nog een trip-poging doen, maar dan met een ander middel (aangezien ik immuun ben voor truffels) wat raden jullie aan om je 1e trip mee te maken ? (Met welk middel)
ik wou het dus met truffels doen (dat leek mij de mildste optie)
b]

Ik ben van plan om binnenkort "2-CB" te halen, en daarmee mijn 1e trip te beleven, ik wou dit eerst met "LSD" doen, alleen de gevaren bij "LSD" lijken mij iets te groot, ik ben wel iemand die na inname een beetje gaat denken van "wat als het fout gaat ?" daardoor krijg je snel een Bad-Trip...

Is het slim om de 1e keer te trippen op "2-CB" ? En welk middel raden jullie mij aan om voor het eerst mee te gaan trippen ? Zoals ik zei, er is een kans dat ik na inname ga nadenken over dat het fout kan gaan, volgens mij bestaat er geen tripmiddel waarop je NIET bad kunt gaan, heb ik gelijk ?

Ontzettend tof als iemand mij hiermee kan helpen !
Wordt ZEKER gewaardeerd !

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ik heb best weinig verstand van "tripmiddelen" en "trippen"

Het kan dus zijn dat "2-CB" juist fout is om mee te beginnen, maar ik heb GEEN IDEE, heb er dus erg weinig verstand van.

(Ik weet wel dat ik DMT ooit wil proberen, maar daar wacht ik mooi nog een aantal jaar mee)
(Waarschijnlijk wacht ik ook nog een tijd met mijn 1e trip, maar ik wou er graag alvast informatie over hebben)

Hopelijk kan iemand mij verder helpen ! :P

Fool

Badass junkie
Het lijkt me waarschijnlijker dat je twee porties truffels gewoon wat minder potent waren(het is en blijft een natuurproduct), dan dat je er immuun voor bent.

Maar 2C-B zal ook wel een prima eerste trip zijn, net als LSD trouwens. Ik vind een vergelijkbare dosering truffels mentaal zwaarder dan LSD, al duurt LSD wel een stukje langer.

DMT lijkt me wel een beetje heftig gelijk. :P

mvematthaus

Belezen gebruiker
Fool zei:
Het lijkt me waarschijnlijker dat je twee porties truffels gewoon wat minder potent waren(het is en blijft een natuurproduct), dan dat je er immuun voor bent.

Maar 2C-B zal ook wel een prima eerste trip zijn, net als LSD trouwens. Ik vind een vergelijkbare dosering truffels mentaal zwaarder dan LSD, al duurt LSD wel een stukje langer.

DMT lijkt me wel een beetje heftig gelijk. :P

Hey, topreactie :) DMT klopt, daar wacht ik zeker nog mee tot ik een stuk ouder ben !

Fijn om te horen dat 2-CB een goede optie is om te nemen als eerste trip (wacht ik wel mee tot het perfecte moment :P )

En ja dat zou heel goed kunnen (wauw had ik niet eens over nagedacht) truffels zijn inderdaad een natuurproduct, en daarom kan het zo zijn dat de ene portie weer minder sterk is haha !

LSD laat ik ook nog een poos liggen, de eerste trip hoeft van mij niet meteen zo lang te zijn, en het is zeker ook slim om mild te beginnen (bij 2cb) dus dat ik eerst een lichte dosis neem.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vreemd... Truffels zijn dan wel een natuurproduct en de sterkte kan dus inderdaad verschillen, maar in de praktijk heb ik nooit meegemaakt dat ze praktisch helemaal niet werken en ik heb rond de 50 keer getript. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat truffels niet werkten bij de andere mensen waarmee ik heb getript. Dat immuun verhaal kan misschien kloppen, maar ik vraag het me sterk af. Jij bent het in ieder geval niet, want je had er al effecten van. Al geeft wiet alleen bij mij ook al visuals, maar als je zelf al verschil merkte?

Wel heb ik vaak meegemaakt dat mensen een "verkeerde" mindset hebben bij het trippen en er zo heel weinig komt van visuals en introspectie. Dan zijn ze te ongeduldig en te afgeleid. Het helpt dan om even rustig aan te doen en bijvoorbeeld een tijdje naar een muur/plafond/vloerkleed of iets anders met een relatief egaal oppervlak te kijken. Heel vaak komen dan na een tijdje de visuals wel opzetten. Dat heb ik al een aantal keren meegemaakt, dat mensen maar geen visuals zien en wanneer ze dat doen ineens wel. Je moet even een beetje omschakelen zeg maar. Telefoon wegleggen en televisie uitzetten helpt ook.

Het kan natuurlijk zijn dat andere stoffen als 2c-b of lsd beter werken bij jou. Dat kun je voorzichtig proberen. Zelf heb ik weer dat 2c-b niet zo heel visueel is in vergelijking bij psilocybine en lsd, terwijl 2c-b vaak wordt omschreven als flink visueel. Dat kan dus ook verschillen per persoon.

Zorg trouwens ook voor een lege maag hè? 4 uren van tevoren niets eten. Dat kan het verschil ook maken. De honger gaat toch wel weg tijdens de trip.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Neem je toevallig benzo's of middellen die angst remmend zijn? Dit kan misschien een oorzaak zijn want deze worden vaak aan personen gegeven die bad gaan om ze weer deels nuchter te krijgen.

Fool

Badass junkie
Mindless zei:
Vreemd... Truffels zijn dan wel een natuurproduct en de sterkte kan dus inderdaad verschillen, maar in de praktijk heb ik nooit meegemaakt dat ze praktisch helemaal niet werken
Ik wel, en ik heb er ook wel eens best hard op getript. :P Vooral toen ze iets ouder waren had ik héél kort best heftig effect en toen was het ook gelijk weer over. Net zoals de TS zei, ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje.

De rest van je post zit trouwens ook wel wat in. :)

mvematthaus

Belezen gebruiker
ElvenSpice zei:
Neem je toevallig benzo's of middellen die angst remmend zijn? Dit kan misschien een oorzaak zijn want deze worden vaak aan personen gegeven die bad gaan om ze weer deels nuchter te krijgen.

Hey, nee man !

Helemaal niets :openmouth:

Ik gebruikte 2 jaar terug dagelijks Methylfenidaat tegen ADHD.
(Alleen ik heb daar geen last meer van sinds ik ben begonnen met blowen, is de ADHD onmerkbaar voor mij, het voelt gewoon alsof ik het niet eens meer heb)

mvematthaus

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Vreemd... Truffels zijn dan wel een natuurproduct en de sterkte kan dus inderdaad verschillen, maar in de praktijk heb ik nooit meegemaakt dat ze praktisch helemaal niet werken en ik heb rond de 50 keer getript. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat truffels niet werkten bij de andere mensen waarmee ik heb getript. Dat immuun verhaal kan misschien kloppen, maar ik vraag het me sterk af. Jij bent het in ieder geval niet, want je had er al effecten van. Al geeft wiet alleen bij mij ook al visuals, maar als je zelf al verschil merkte?

Wel heb ik vaak meegemaakt dat mensen een "verkeerde" mindset hebben bij het trippen en er zo heel weinig komt van visuals en introspectie. Dan zijn ze te ongeduldig en te afgeleid. Het helpt dan om even rustig aan te doen en bijvoorbeeld een tijdje naar een muur/plafond/vloerkleed of iets anders met een relatief egaal oppervlak te kijken. Heel vaak komen dan na een tijdje de visuals wel opzetten. Dat heb ik al een aantal keren meegemaakt, dat mensen maar geen visuals zien en wanneer ze dat doen ineens wel. Je moet even een beetje omschakelen zeg maar. Telefoon wegleggen en televisie uitzetten helpt ook.

Het kan natuurlijk zijn dat andere stoffen als 2c-b of lsd beter werken bij jou. Dat kun je voorzichtig proberen. Zelf heb ik weer dat 2c-b niet zo heel visueel is in vergelijking bij psilocybine en lsd, terwijl 2c-b vaak wordt omschreven als flink visueel. Dat kan dus ook verschillen per persoon.

Zorg trouwens ook voor een lege maag hè? 4 uren van tevoren niets eten. Dat kan het verschil ook maken. De honger gaat toch wel weg tijdens de trip.

Hey bedankt voor je uitgebreide bericht :wink:

Het is wel zo, dat ik (afentoe) zat te denken "Ik ben benieuwd wat ik straks allemaal ga zien" maar ik probeerde zo veel mogelijk om niet aan de trip te denken, zodat het ineens over me heen zou komen, (de CEV's, begonnen pas 1 uur na de joint gerookt te hebben trouwens, ook een beetje vaag :confused: )

Maarja, ik ga in ieder geval over een tijd dan maar eens proberen te trippen d.m.v. 2-CB,
en ik denk dat ik later nog wel eens een keer ga proberen te trippen op truffeltjes (misschien als ik ipv 15gr Utopia, 30gr eet dat het 2x zo sterk is als toen ? en dat ik dan wel een "officiele" trip meemaak op truffels haha !)

Fool

Badass junkie
mvematthaus zei:
(misschien als ik ipv 15gr Utopia, 30gr eet dat het 2x zo sterk is als toen ? en dat ik dan wel een "officiele" trip meemaak op truffels haha !)

Slecht idee, als het om de één of andere reden wel zo sterk werkt als dat het zou moeten ben je opeens nogal flink de weg kwijt. :P

mvematthaus

Belezen gebruiker
Fool zei:
mvematthaus zei:
(misschien als ik ipv 15gr Utopia, 30gr eet dat het 2x zo sterk is als toen ? en dat ik dan wel een "officiele" trip meemaak op truffels haha !)

Slecht idee, als het om de één of andere reden wel zo sterk werkt als dat het zou moeten ben je opeens nogal flink de weg kwijt. :P

Hmm, zat ik later ook aan te denken man !

Als ik dan opeens (en het is de 1e keer) een veelste heftige trip krijg (30gr is eerste x veelste veel)

Dan heb ik een heel groot probleem, ik denk echt dat ik dan zelfs een trauma zou kunnen oplopen.

bedankt dat je het nog even vermeldt. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Mindless zei:
Vreemd... Truffels zijn dan wel een natuurproduct en de sterkte kan dus inderdaad verschillen, maar in de praktijk heb ik nooit meegemaakt dat ze praktisch helemaal niet werken
Ik wel, en ik heb er ook wel eens best hard op getript. :P Vooral toen ze iets ouder waren had ik héél kort best heftig effect en toen was het ook gelijk weer over. Net zoals de TS zei, ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje.

Toch wel heel vreemd vind ik. Ik heb één keer meegemaakt dat paddo's bijna niets deden, maar dat kwam door tolerantie van eerder die week. :wink:

En dat van die twee pakjes Utopia is inderdaad een heel slecht idee. Met 1 pakje utopia heb ik een keer een trip gehad die vergelijkbaar was met 45/50 gram vers geplukte goede kwaliteit paddo's. Zeker als je nog nooit goed getript hebt en als dat spul dan wél werkt en dan met zo'n hoge dosis potente truffels, dan ga je vrijwel zeker een mindloop krijgen omdat je dan psychologisch houvast probeert te vinden, terwijl dat je gewoon door de vingers glipt. Die mindloop kan dan een aantal uren duren en die uren zijn geen 'normale' uren, maar uren die voor je gevoel dagenlang voortslepen, met het gevoel dat je in een psychologische eeuwige hel bent beland. Ik overdrijf hier niet.

Ga dan veel liever gewoon eerst andere dingen als lsd of 2c-b proberen (met uiteraard lage tot normale dosis). Dan later weer eens truffels en dan gewoon weer een normale dosis en dan iets als atlantis, niet utopia. Ik kan me namelijk voorstellen dat je zonder enkele ervaring met trippen jezelf psychologisch flink kunt verknoeien met een veel te overweldigende psilo trip op zo'n hoge dosis. Het heeft dan geen enkele genade met je.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Fool zei:
Mindless zei:

Toch wel heel vreemd vind ik. Ik heb één keer meegemaakt dat paddo's bijna niets deden, maar dat kwam door tolerantie van eerder die week. :wink:

En dat van die twee pakjes Utopia is inderdaad een heel slecht idee. Met 1 pakje utopia heb ik een keer een trip gehad die vergelijkbaar was met 45/50 gram vers geplukte goede kwaliteit paddo's. Zeker als je nog nooit goed getript hebt en als dat spul dan wél werkt en dan met zo'n hoge dosis potente truffels, dan ga je vrijwel zeker een mindloop krijgen omdat je dan psychologisch houvast probeert te vinden, terwijl dat je gewoon door de vingers glipt. Die mindloop kan dan een aantal uren duren en die uren zijn geen 'normale' uren, maar uren die voor je gevoel dagenlang voortslepen, met het gevoel dat je in een psychologische eeuwige hel bent beland. Ik overdrijf hier niet.

Ga dan veel liever gewoon eerst andere dingen als lsd of 2c-b proberen (met uiteraard lage tot normale dosis). Dan later weer eens truffels en dan gewoon weer een normale dosis en dan iets als atlantis, niet utopia. Ik kan me namelijk voorstellen dat je zonder enkele ervaring met trippen jezelf psychologisch flink kunt verknoeien met een veel te overweldigende psilo trip op zo'n hoge dosis. Het heeft dan geen enkele genade met je.

Bedankt voor je bericht !

Je hebt wel gelijk, als het opeens wel zou werken zou dat een zeer onprettige (en vooral lange) ervaring worden, mooi dat je dit nog even benadrukt.

Ik ga inderdaad gewoon over een tijdje maar eens beginnen met 2-CB (uiteraard een lichte-dosis, aangezien ik altijd wel een kans op bad-gaan heb)

En dan later inderdaad de truffels nog een 3e kans geven !

Ik vind het goed dat je ook even erbij gezet had in wat voor ervaring je terechtkomt als de truffels opeens wel blijken te werken (en lijkt me alles behalve fijn)

Groetjes, :mrgreen:

Bovenaan